Acollir o apadrinar un nen/a

Temes off-bebes, parts, embarassos..
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. ago. 13, 2019 9:54 pm

Hola!!

Fa temps que em volta pel cap la idea de l'acolliment, però crec que actualment no és un bon moment perquè tinc a les dos nenes encara petites (4 anys i 19mesos) i crec que per elles seria un canvi "estrany" i preferiria esperar a plantejar aquesta opció quan siguin prou grans les dues com per poder opinar. Una altre opció potser seria la opció d'acollir nens només en cap de setmana, algú coneix què tal l'experiència? (sobretot pensant en quan la família té altres infants propis). Se'm fa difícil pensar que un nen que vagi amb una família el cap de setmana després hagi de retornar "content" al centre...

De totes maneres tinc una sensació estranya, com una necessitat de fer alguna cosa per ajudar a altre gent, quan veig les notícies de l'Open Arms i totes les desgràcies que es veuen pel món se'm trenca l'ànima.

Donat que com he dit no crec que sigui el millor moment vital per a la nostra família plantejar-nos un acolliment, fa dies que em dóna voltes pel cap el tema de l'apadrinament. He trobat un post antic on se'n parla i tothom recomana molt la Fundació Viçens Ferrer i sí que és de les que més m'ha atret (a més he descobert el projecte mujer a mujer i és molt interessant), però alhora penso que m'agradaria ajudar a algun nen / família propera, ja que malahuradament al nostre país també hi ha pobresa per molt que "no ho volguem reconèixer". Sabeu alguna ONG o Fundació que faci apadrinaments aquí mateix? A Catalunya o Espanya?

Tan si és una apadrinament aquí com a l'estranger crec que és una bona lliçó per les nenes, i la gran, que ja té 4 anys pot començar a interioritzar que cal ser solidaris els uns amb els altres ja que no se sap mai què ens depara la vida.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: VespresVerds » dc. ago. 14, 2019 9:31 am

Jo tinc una nena apadrinada a la Fundació VF i, a més, vaig anar-la a conèixer, a ella, a la seva família i la seva comunitat. És una experiència increïble (també per a infants...!).

Per cert, a l'Índia (a diferència del nostre país) el tema de la pobresa és molt bèstia però encara és més bèstia l'absència de drets humans.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. ago. 14, 2019 10:45 pm

Hola VespresVerds,

Gràcies per la teva resposta. Vaig llegir la teva experiència en el post antic d'aquest mateix fòrum. L'experiència de viatjar a la FVF ha de ser reveladora i molt maca. Tan de bó algun dia pogués anar-hi, però alhora penso que em "faria por" ja que sé que la vida a la Índia és molt dura i sé que em marcaria profundament. Acabaré de mirar les ONG que ofereixen la opció d'apadrinament i alhora seguiré mirant si alguna entitat/ong fa alguna cosa per l'estil a la meva zona. Segur que aportar 21 euros al mes per a la Índia cundeix molt més pels receptors que sí faig una donació de 21 euros aquí, on la vida és molt més cara, però m'entristeix pensar que en el nostre entorn hi ha nens que es perden activitats extraescolars, colònies, tenen problemes per pagar menjador, etc i/o hi ha refugiats que un cop arribats aquí és troben amb dificultats. Citant altre vegada a l'Openarms em dol molt pensar en la gent que està al vaixell, que després d'escapar d'una tràgica situació vegin que ningú els vol rebre i que a sobre, un cop aconsegueixen trepitjar terra se'ls titlli de gent que bé a aprofitar-se de les ajudes d'aquí etc.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 16, 2019 8:56 am

Bones!
Ara us estava llegint i se m'ha acudit una idea, en aquesta línia d'ajudar, no ben bé d'apadrinar o acollir, però mira, tenia la necessitat de plasmar-ho ja que heu esmentat el tema del nostre entorn més immediat.
El fet és que si, al voltant nostre coneixem d'algú que passa necessitats, podem ajudar per via directa? És a dir, jo no ho he provat, però per exemple, quan tenim la roba que ens queda petita, si sabem d'algú que en necessita podem donar-li directament en comptes de deixar-la al contenidor de roba. Si sabem d'algú que no pot portar als seus fills a les activitats extraescolars, per exemple, podríem trobar alguna manera d'ajudar-hi nosaltres? A través potser de l'ajuntament del poble, o de l'assistent social? O potser oferir berenars un cop per setmana?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: Ally83 » dv. ago. 16, 2019 9:05 am

L’Anna Maria te molt bona idea, tb existeix educo becas menjador, que ajuden a nens amb risc d’exclusió social a Espanya xq tinguin tres apats al dia durant tot l’any, no se com funciona..

Jo tb preguntaria a la parroquia propera, o en algun barri, al Raval de Barcelona hi ha el casal on van els nens a la sortida de l’escola, eviten estar al carrer, fan deures, els donen de berenar, i poden jugar, estic segura que com aquest casal hi ha d’haver més.

I tb estic d’acord que millor invertir 20 euros aprop que lluny, aquí els nens no es moren de gana, xo tenen malalties per malnutrició, i l’abandonament escolar crea molta violencia.

Salutacions a totes.
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Acollir o apadrinar un nen/a

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. ago. 16, 2019 11:04 pm

Hola noies,

Gràcies per les vostres aportacions. He seguit buscant info de ong o altres entitats que facin accions per aquí Catalunya / Espanya i ha diverses. De moment he fet un cop d'ull a "save the children", "ayuda en acción", "fundación amigo" i "educo.org". Ho miraré més detingudament i llavors ja decidiré. És tant trist saber que no pots col·laborar amb tots... Sobre el que comentaves Ally83 sobre educo.org i les beques menjador de moment només he trobat que es feia una campanya per beques d'estiu, perquè els nens més pobres es queden sense tenir assegurat un plat calent al día mentre no hi ha escola. Que fort! I passa aquí!! I més fort encara a la web surt que aquest "repte" no es va aconseguir!!! M'agradaría col·laborar en alguna cosa per l'estil però per tot l'any, doncs tenir l'alimentació bàsica assegurada és, des del meu punt de vista primordial, tan si és aquí com a la índia com en qualsevol altre lloc.

A les webs que he consultat surt l'estadística d'un de cada tres nens amb risc d'exclusió social i pobresa a spain. Em sembla una xifra tan elevada que fa por.

Anna Maria, el que comentes suposo que també podria intentar-ho. Al meu poble crec que Càritas fa alguna cosa però no sé com es gestiona. Podría anar a informar-me. Malahuradament ara no disposo d'hores per fer voluntariat, però és una cosa que no descarto en absolut fer en un futur espero no molt llunyà.

Gràcies per les vostres idees!

Torna a “Off-topic”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::