DGP si o no?

Tractaments, clíniques, medicaments..
Neuladenadal
:: puça
Entrades: 46
Membre des de: dc. nov. 21, 2018 2:43 pm

DGP si o no?

dl. març 25, 2019 10:59 am

Bon dia a totes!!!

Algú que em pugui explicar la seva experiència amb dgp? No sé què fer... he llegit però que la tècnica és complicada i que embrions bons cromosòmicament i que podrien donar un embaràs, pot ser que el fer-los-hi la tècnica no es fagi ben feta i que l’embrió acabi no evolucionant... A més em fa por que després de gastar el dineral que val fer-ho ens quedem sense cap embrió bo... Estic feta un embolic!!!
Llegint per aquí el fòrum no veig que sigui una tècnica que moltes hagueu utilitzat i per tant aqui ve el meu gran dubte. Perquè no s’aplica si això t’assegura transferir embrions sans i per tant més tant per cent d’èxit? Entenc que els diners és un factor però cada cop que fas una transfer també són molts diners per tant millor saber-ho d’inicial si l’embrió està bé o no i estalviar-te transfers, medicació i desil.lusions...
El meu altre dubte respecte dgp és si en un cicle de FIV després d’haver fet dgp no et queda cap embrió bo, vol dir que el següent cicle tampoc en tindràs cap i per tant és millor anar a adopció d’embrions???

Estic feta un embolic! Si algú em pot donar informació o ha passat per aquí m’ajudaría moltíssim! Gràcies!!! :)
Neuladenadal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 03, 2019 10:36 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Ally83
:: tortuga
Entrades: 327
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: DGP si o no?

dl. març 25, 2019 2:35 pm

Hola Neuladenadal!

Si veus el meu historial, dos avortaments, 4 ias, 2 fiv, la última amb dgp, i d’aquí la meva nena!!

T’explico el que em van dir a mi, a fivclinic em van dir que no, xq tinc baixa reserva ovarica i fer-ho amb 2-3 embrions no valia la pena x l’alt risc de la prova. A IVI em van dir que el risc de la prova depen del laboratori que tingui la clínica, així que ens vem tirar de cap, 3 embrions blastos, dos bons en dgp, un és la Paula i l’altre el tenim congelat.

El meu consell és que demanis informació a un parell de cliniques, al meu parer les millors son IVI i Marques, x els laboratoris que tenen.

Facis el que facis et dessitjo molta sort!!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Erika79
Entrades: 305
Membre des de: dt. jul. 11, 2017 8:33 pm

dl. març 25, 2019 2:55 pm

A mi em van dir que es perd capacitat d’implantació perquè no deixes d’estar manipulant l’embrió.
Hi ha noies que amb dgp els ha anat bé i d’altres que embrions suposadament bons per dgp tampoc donen lloc a embaràs...
És complicat. Fredament, la millor forma de saber si un embrió és bo, és transferint-lo. Emocionalment, és un pal rere un altre si no funciona.
Ag-Oct'17: 2 IAD, negatives
Gen'18-FIV-Positiu!
Feb'18-Et sento!
Mar'18-Marxes...
Jul'18-FIV. 5 folis. 4 madurs, arriben a +5. Transfer d’1, bioquímic.
Set'18-Transfer de 2. Neg.
Gen'19-TSH regulada.Transfer cicle natural -
Feb ‘19 Beta 25/2: POSITIVA 1177,30
Abr’19 Proves 12s - OK
Maig'19 Eco 16s - OK. :cnen: :cnen:
Juny’19 Eco 20s -OK
OTRA32
:: conillet
Entrades: 354
Membre des de: dg. maig 03, 2015 8:59 pm

dl. març 25, 2019 6:43 pm

Hola noies,

I necessariament, per fer DGP han ser de bona qualitat? té relació bona qualitat (ABCD) en bon pronostic fet en DGP?
[color=#FF40BF]12/07/15 Inici 1a FIV.
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Març 2019. Transfer. TE ++++
Bioquímic…
Abril 2019. Tranfer de 2 blastos +6 B i C.
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
Erika79
Entrades: 305
Membre des de: dt. jul. 11, 2017 8:33 pm

dt. març 26, 2019 7:44 am

Ni idea. Segons la meva experiència això de les “qualitats” no significa gaire. En el meu cas tots sempre eren A o B a dia +5 i mira’m, donació d’embrions. I després conec bastants casos de blastos C que han estat embarassos a terme.
Diria que si la qualitat no és bona ja no els analitzen però no vol dir que no siguin embarassos viables.
Ens agradi o no, hi ha molt per investigar en aquest camp encara i els metges no ho poden preveure tot.
Ag-Oct'17: 2 IAD, negatives
Gen'18-FIV-Positiu!
Feb'18-Et sento!
Mar'18-Marxes...
Jul'18-FIV. 5 folis. 4 madurs, arriben a +5. Transfer d’1, bioquímic.
Set'18-Transfer de 2. Neg.
Gen'19-TSH regulada.Transfer cicle natural -
Feb ‘19 Beta 25/2: POSITIVA 1177,30
Abr’19 Proves 12s - OK
Maig'19 Eco 16s - OK. :cnen: :cnen:
Juny’19 Eco 20s -OK
OTRA32

dt. març 26, 2019 8:51 am

Gràcies Erika! Sí jo justament em vaig quedar embarassada fa 3 anyets d'un blasto C. Gràcies per la teva aportació, va ser un dubte que em va sorgir... :-()-)
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Bioquímic…
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
Neuladenadal

dt. març 26, 2019 9:54 am

Moltes gràcies per les vostres aportacions wapes. No m’agrada que hagum de decidir això nosaltres, els metges no tots et donen la mateixa informació i opinió de les coses i això fa que una dubti molt...

Ally83, per curiositat... el tractament on te’l vas fer? una altra curiositat... ;) quan et transfereixen l’embrió fet amb dgp ja saps el sexe que és?

Erika79. Ostres!!! Això de la capacitat d’implantació encara no ho havia sentit... Ja ho preguntaré a veure què em diuen...

Otra32 jo crec que no té res a veure... Una cosa és la qualitat de l’embrió i la lletra que l’hi posen segons, només, les seves característiques físiques i d’evolució i l’altra és analitzar dues cèl.lules per fer el diagnòstic cromosòmic. El metges m’han dit que, a més, això de la qualitat de l’embrió és una cosa bastant subjectiva i que els barems no són iguals a totes les clíniques.

Les que tingueu més informació ja ens direu, sereu molt benvingudes! >.-<: Totes les aportacions ens serviran per saber-ne més i acabar-nos de decidir!!!
Neuladenadal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 03, 2019 10:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Numore33
Entrades: 48
Membre des de: dt. feb. 26, 2019 3:52 pm

dt. març 26, 2019 10:45 pm

Hola Neuladenadal!

Nosaltres estem més o menys com vosaltres, a la clinica ens han recomanat fer dgp en la próxima FIV. Degut al nostre historial la doctora està convensudissima de que si agafem un embrió cromosomicament bo segur que ens embarassa, que si no m’hi he quedat és perquè l’embrio no ha evolucionat, per això ens va derivar directament a dgp.
De totes maneres també tenim la por de fer el tractament i que acabi tot descartat perquè no supera dgp, així que hem quedat amb la doctora que si només obtenin dos embrions com l’última vegada els transferirem directament sense passar per dgp, abans de descartarlos al laboratori els hi donarem la oportunitat!! Ens estalviarem vitrificar i biopsiar, preferim un negatiu a haber passat per tot el tractament sense obtenir cap transferència.

OTRA32 la qualitat de l’embrió no està relacionada amb el que s’analitza amb la dgp, a la clinica no l’hi han donat mai gaire importancia a la qualificació que donen als embrions, sempre ens han dit que si els embriolegs donen el seu ok es que l’embrio te possibilitats d’implantar si ells no els veuen bé els acaben descartant, al laboratori no se la juguen amb aixo i menys si han de vitrificar.

A veure si algú més ens explica la seva experiència que sempre ajuda!!
Ally83

dc. març 27, 2019 7:12 am

Neuladenadal jo ho vaig fer a la IVI, i no ens van dir el sexe, ho vaig preguntar el mateix dia de la transfer i es van fer els bojos, tant el gine com la biologa. Casi ho vaig preferir xq veureu en la eco de les 16 setmanes va ser emocionant!

Jo a part de dgp vaig pendre vit D, i molt de sol! A més que durant l’estimulació vaig anar superzen, sense estressarme... molts ànims boniques!!!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
9/12/2017 beta positiva
20/05/2019 te +
Gustineta
:: peixet
:: peixet
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra
Entrades: 276
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm

dc. març 27, 2019 8:38 am

Hola Neuladenadal,

Com tot en fertilitat, la resposta sobre si fer DGP o no és... depèn! Jo tinc clar que en el meu cas era imprescindible. Si no hagués estat pel DGP, no hauria sabut mai la causa de la nostra infertilitat i esterilitat. Però també et diré que amb un embrió sa després de DGP vaig tenir el meu tercer avortament (els altres dos van ser després d'embarassos espontanis), així que tampoc és la solució definitiva, perquè en fertilitat hi ha molts factors que influeixen.

Tot i que en diem DGP, no és DGP: és un estudi d'aneuploidies. El DGP és per mirar malalties monogèniques i el que en realitat fan moltes clíniques quan recomanen DGP si no hi ha malalties hereditàries és mirar que l'embrió tingui tots 23 parells de cromosomes. No tinc clar que disminueixi la capacitat d'implantació, però sí que crec que es redueix la possibilitat d'avortament. Ah! I per motius ètics i legals a l'Estat no està permès que et diguin el sexe, i molt menys abans de la transferència (tot i que sé d'una cas a qui els ho van dir després de la transfer). Nosaltres vam suar la cansalada després de l'avortament per saber el sexe. Finalment ens el van donar perquè vam al·legar que igualment no podríem prendre cap decisió amb aquella informació, que el haviém perdut el nostre petit i que només volíem saber el sexe per posar-li un nom com a part del nostre procés de dol. Ens va costar, però ens ho van dir. Moltes vegades ni la mateixa clínica ho sap, el laboratori que fa la DGP no els dona aquesta informació per evitar problemes.

No és una tècnica que s'ofereixi de bones a primeres perquè és cara i no sempre és necessària. El risc de no tenir embrions sans és molt real, és un factor amb què has de jugar. Nosaltres en la 1a FIV vam fer el DGP de 5 blastos i només 1 era sa (quan per edat, menys de 35, i diagnòstic en aquell moment n'hauríem d'haver tingut uns 3 de sans). Per diversos motius vam canviar de clínica i allà ens van recomanar acumular embrions en diverses FIV per evitar precisament que ens quedéssim només amb un embrió o amb cap. Sort que ho vam fer! Finalment vam anar a DGP amb 7 blastos i en vam obtenir 3 de sans. Un per desgràcia no va sobreviure la descongelació (un altre risc real), un està congelat i l'altre el tinc a la panxa creixent ben sa!

Sobre els blastos: l'avaluació de la qualitat es fa en funció de la morfologia. Però ull! Un blasto A no té perquè ser un blasto cromosòmicament sa. Sí que d'entrada té més garanties, però per la meva experiència això no vol dir res. Nosaltres hem fet DGP sempre de blastos AA i tenien problemes cromosòmics.

Vosaltres teniu un diagnòstic? Teniu gaire proves fetes? Pot ser que us recomanin DGP perquè us pot donar informació. Si els embrions tenen alteracions cromosòmiques, pot ser una explicació pels avortaments i potser les fallades d'implantació (ull que les fallades d'implantació també poden ser a causa d'una finestra d'implantació desplaçada). Jo recomanaria que abans de prendre cap decisió us informeu bé, que la vostra clínica mateix sàpiga argumentar-vos per què us recomana DGP i per la vostra banda busqueu també.

Sobre clíniques... nosaltres la primera FIV la vam fer a IVI. Són els que tenen més bons resultats d'Espanya i tenen un bon laboratori, però nosaltres no ens hi vam sentir còmodes per motius que no tenen res a veure amb el fet que el tractament no anés bé. No és una clínica per al que nosaltres buscàvem i no passa res. Però si he de ser justa, és una bona clínica. Per al segon tractament vam optar per Gravida i n'estem molt contents.

Una abraçada!
Novembre de 2013: iniciem la cerca
Gener-juny 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Setembre 2014-setembre 2017: proves, cicles de cerca natural fallits i 2 IA negatives
Octubre-desembre 2017: 1a FIV amb DGP. Un sol embrió sa; avortament bioquímic
Juliol i setembre 2018: 2a i 3a FIV amb DGP
Novembre 2018: Transferència i beta +

Imatge Imatge
Imatge
Neuladenadal

dc. març 27, 2019 10:58 am

Numore així estem més o menys el mateix punt... Comences aviat l’estimlació? A mi encara em queda una miqueta fins que no em vingui la regla... Portes moltes transfers fetes? Jo el doctor que ens va proposar fer dgp no es mulla i em diu que després de 1cicle Fiv amb dues transfers sense implantació i una altra amb abort , pot ser o mala sort o que els embrions cromosòmicament no fossin bons. Diu que fent dgp sortirem de dubtes...

Ally83 i Gustineta... quina casualitat! De les dues clíniques que he sentit boníssimes referències és d’IVi i de Gravida. A Gravida vas amb el doctor Gris? O a algun metge de la clínica mateixa???

Gustineta vaig molt perduda amb el tema dgp... Així què és millor que et mirin amb dgp, els 23 cromosomes o les malalties monogenètiques? Quan miren les malalties monogenètiques inclou també mirar els 23 parells de cromosomes? Nosaltres no tenim cap malaltia genètica (que sapiguem) així que suposo que miraran només els cromosomes.
Pel tema proves meves hem fet histeroscòpia, histerosalpingonografia, estudi genètic i antimulleriana. Tot perfecte. També he fet trombofílies i m’ha sortit un gen alterat pel que m’hauré de punxar heparina tot l’embaràs. El meu home l’únic que li han fet és un seminograma, que va sortir molt bé, però ara des de la clínica ens diuen de fer estudi al Cimab per veure el tema de doble cadena alterada que dóna també fallos d’implantació i avorts. Has fet alguna prova més tu a part d’aquestes que hem fet nosaltres??? Total, la clínica ens diu esteralitat d’orígen desconegut... No ho entenc, totes les proves surten bé i no ho aconseguim!!! Per això el doctor de RA ens recomana fer Dgp, diu que fer-ho ens donarà molta més informació que ara no tenim. Tu des de la 1a FIV ja vas fer Dgp? Com és que t’ho va recomanar la clínica ja des de la 1a Fiv?

Per cert, quina llastima això del sexe de l’embrió!!! Pensava que t’ho deien abans de la transfer!!! Que il.lusa! Jajaja
OTRA32

dc. març 27, 2019 11:11 am

Us recomano 100% CIMAB!!! Nosaltres vam anar…! I els diners millor invertits!

Ah! Gràcies a totes les que m'heu respost el dubte!!! gràcies!!!! :-()-)
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Bioquímic…
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
Neuladenadal

dc. març 27, 2019 11:20 am

OTRA32 us van fer la prova de l’alteració de la doble cadena a Cimab? Cometfertily es diu si no recordo malament? Per cert i a quina clínica vas anar quan vas tenir el teu positiu?
OTRA32

dc. març 27, 2019 11:21 am

Ara mateix t'ho miro! Vam anar a Embriogyn! Eren blastocits qualitat c
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Bioquímic…
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
OTRA32

dc. març 27, 2019 11:25 am

Ok! Acabo de mirar l'informe (ja np m'en recordava, des del 2015...). Sí, vam fer l'estudi de fragmentació de cadena simple y doble... i ho teniem així:
Fragmentació de cadena sencilla: 58% i doble: 66% , són nivells molt alts.
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Bioquímic…
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
Neuladenadal

dc. març 27, 2019 11:40 am

Merci bonica!!! I si es tenen aquests valors tan alts de fragmentació, què passa?
Neuladenadal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 03, 2019 10:33 am, en total s’ha editat 1 vegada.
OTRA32

dc. març 27, 2019 12:13 pm

Estic fent memoria pero no recordó gaire…

Ens van dir que amb aquests valors era possible fecundació i implantació i, per tant, embaràs.... Que amb aquesta fragmentació i la meva edat (tenia 32 anys) els meus ovulets "podrien" reparar aquest dany.

Ens va recomanar columnas d'anexina (MACS) (pot millorar un 5% els resultats) i portar als embrions a blastocit (el que ens va recomant l'Agustí).

Pero mirant la seva pàg. web he vist que han "avançat" així que potser la cosa està millor.
Ets un neeeeeen!!!!
En busca del germanet/a.
Bioquímic…
Beta +++++ 250
[/Vcolor]
Imatge
Numore33
Entrades: 48
Membre des de: dt. feb. 26, 2019 3:52 pm

dc. març 27, 2019 1:48 pm

Hola Neuladenadal,
En principi comensarem estimulació d'aquí dos cicles, el proper no ho fem perquè ens cau en plena setmana santa i com que volem marxar uns dies no podriam compaginar les vacances amb banderilles, revisions i punció, així que fins al maig vacances!

Nosaltres anem a IVI, hem fet una FIV amb dos transferències i anem per factor masculí. Aquesta primera FIV vam obtindre 11 ovocits dels que només 6 eren madurs i només van aconseguir fecundar 3, un el vam transferir a dia +3, que és el nostre nen, i els altres els vam deixar a veure si arribaven a blasto, només en va arribar un que és el que vam transferir el mes passat i va ser negatiu.
La doctora ens va dir que aquest cop a l'estimulació ens donaria més canya ja que sembla que els ovuls no acaben de ser tot lo bons que s'esperava i per això ens deriva a DGP per agafar el bo i anar a lo segur. Com us vaig dir la doctora està convençuda de que no hi ha problema d'implantació i que si no evoluciona es perquè l'embrió no es bo.
Ally83

dc. març 27, 2019 2:59 pm

Mireu us explicaré una historia de una persona molt propera, infertilitat d’origen desconegut, primera fiv 7 embrions, transfer d’un, aconsegueix embaras que es perd a les 19 setmanes x una infecció.... van pels congelats, de 6 transfers, 5 negatius i un bioquimic. Opten per esperar a la pública i als 6 mesos aprox positiu de manera natural i tenen una nena preciosa i sanisima!

La fertilitat es problabilitat, sort, ves a saber que... dgp, probes i probes... una kk tot plegat... xq mai asseguran un positiu i a cada negatiu, a cada avortament, a cada regla, et preguntes que ha fallat, xq donem per fet que alguna cosa falla, i si no és així?? Si no falla res, simplement és que la natura és així....

He passat per això per plorar, x buscar x internet, x tenir un master en fertilitat, i cada cas, cada cos es diferent. Sabeu la ploma de Dumbo, doncs això cal, tenir una ploma que ens doni la seguretat de que sotirà bé.

Molts ànims boniques i molta sort!!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
9/12/2017 beta positiva
20/05/2019 te +
Neuladenadal

dj. març 28, 2019 10:00 am

Merci Otra32 per la info!!! Si suposo k del 2015 a ara la cosa deu haver evolucionat...

Numore33 doncs a disfrutar de les vacances de setmana Santa a tope!!! Gaudiu, desconnecteu i practiqueu... jaja No series la 1a, com diu l’Ally83 que es queda embarassada entre tractament i tractament!

Ally83tens tota la raó però també fa ràbia pensar que hi intervé el factor sort, factor natura o ves a saber... Suposo que també encara queda molt per investigar... De moment confiarem amb la ciència perquè no ens queda una altra.
Neuladenadal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 03, 2019 10:32 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Torna a “Reproducció assistida”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: