Intentar segona ICSI

Tractaments, clíniques, medicaments..
Elisai
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dg. ago. 07, 2016 5:04 pm

Intentar segona ICSI

EntradaAutor: Elisai » dj. abr. 16, 2020 10:51 pm

Bona nit, necesito alguna opinió sobre el meu cas.
A l'octubre 2019 vaig fer-me per primera vegada una icsi amb 42 anys, van arribar a blasto tres embrions un de tipus b i dos tipus c, em van implantar dos embrions un de b i altre c, l'altre tipus c que quedava el vam congelar. El resultat de la transfer al cap d'uns dies va resultar negatiu.
Vaig estar molt decaiguda, com si pasés un dol. Ara han passat els mesos i em trovo millor, hem decidit tornar a repetir una segona icsi ja que dintre del preu ens entra una segona oportunitat amb l'embrió tipus c que ens queda.
Però per una part tinc ganes d'intentar-ho una altre vegada i per altra part ho rumio i penso que ja es masa tard, ja que la tenim prevista per fer-la al setembre 2020 i llavors jo ja tindré 43 anys i últimament penso que es masa tard i tinc molta por de que implanti el tipus c i vingui amb problemes cromosómics per haver-ho tingut tan tard. A vegades parlant amb la meva parella li comento que pot ser que ens compliquem la vida per no haver-ho intentat abans. Ja se que és un tema molt personal però m'agradaria saber si hi ha algú que s'hagi trobat a la meva situació o algo semblat i saber la seva opinió.
Gràcies.
Nicoleta
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: Intentar segona ICSI

EntradaAutor: Nicoleta » ds. abr. 18, 2020 9:00 am

Hola companya!
A veure...primer de tot dir-te que la meva història no té res a veure amb la teva i segur que algú altre et podrà ajudar més, si ha passat per un procés semblant. Però t'he llegit i no m'he pogut estar de respondre.
Només volia dir-te que en els grups de prepart cada vegada hi ha més mares (i pares) majors de 40 anys. És un fet, és la realitat que estem vivint, per moltes circumstàncies (feina precària, estudis a llarg termini, vivenda, canvis en les estructures familiars...) mil coses. Sí que és cert que amb 43 tens menys marge d'error. D'acord. Però no et pensis que sereu els únics que us hi trobareu. No esteu sols, de veritat. Hi ha un munt de mamis primerenques entre 40-45 anys ara mateix. I pares! El meu cunyat ha estat pare per primer cop amb 50 anys, i diu que li ha arribat en el millor moment que li podia arribar.
I el que dius de possibles problemes cromosòmics...ni idea. Però també en pot tenir una altra mare més jove per altres mil causes més.
Jo crec que la única gran pregunta a fer aquí és si vols ser mare o no, independentment de les pors, les dificultats que puguin sorgir... si d'aquí a uns anys pensaràs que ho havies d'haver intentat, o no.
És clar que la maternitat té llums i sombres però, si ho desitges, endavant!!! Els nens són màgia pura.
Una abraçada i molta sort en tot el que escullis.
:camio: <:-<
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1305
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » ds. abr. 18, 2020 2:24 pm

Hola,

Jo no en tinc ni idea de reproduccio assistida, però t'he llegit per casualitat i et volia animar una mica. Crec que com diu la companya, cada cop hi ha més mares d'edats com la teva. Jo crec que si realment us fa il.lusió ser pares, no ho deixis per aquest motiu. Intenta-ho fins al final. Si que us complicareu la vida, no t'enganyaré :-D però val molt la pena ser mare, tot lo bo et compensa lo dolent (per mi, clar).
Anims!!! :-()-) et desitjo molta sort i que pogueu cumplir el vostre somni.
Imatge

Imatge
Miri27
Entrades: 143
Membre des de: dg. set. 30, 2018 12:08 am

EntradaAutor: Miri27 » ds. abr. 18, 2020 7:51 pm

Elisai, jo també t'he llegit per casualitat. I et dic el mateix, endavant! Jo vaig tenir el meu primer fill amb 38 i ara que tinc 42 estem intentant anar a pel segon ( que també és una mica bogeria). No sé si ho aconseguirem, però ho intentarem (encara que hem decidit de manera natural, sense tractaments).
Així que el dic que ser mare és dur, però és una experiència fantàstica. Però si decidiu que no, també estarà bé, per suposat! De la mateixa manera que si em quedo amb 1 fill, serem una feliç familia de 3.
Abraçada!

PD: si us animeu, et pots afegir al post de Cercadores Abril. Ens expliquem tots els nostres neguits i ens animem molt, cadascuna amb el seu propi cas.Petonsss!
Gustineta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

EntradaAutor: Gustineta » dg. abr. 19, 2020 3:52 pm

Hola!

Escric per donar-te una opinió des de la perspectiva d'algú que ha estat molts anys per aconseguir tenir un fill (dels 29 als 34 i vaig tenir el meu fill amb 35), i que ha passat per avortaments de repetició, proves i diversos tractaments de reproducció assistida.

Coincideixo amb la crunchi, la Nicoleta i la Miri que cada vegada hi ha més mares de més de 40 anys i si decidissis tirar endavant, no et sentiries sola, ni desplaçada, i tindries suport.

Ara bé, tingues en compte el següent (i disculpa si sóc una mica directa...):
- Vols ser mare amb material genètic propi o estaries oberta a l'ovodonació o a l'adopció d'embrions? Es pot ser mare a partir dels 40, però les possibilitats que sigui amb òvuls propis baixen molt.
- Si vols ser mare amb òvuls propis, estaries disposada a fer un DGP per descartar problemes cromosòmics? Si és així, pensa que segurament hauries de fer diverses FIV per acumular òvuls i incrementar la possibilitat de tenir-ne de sans, i és molt car.
- La reproducció assistida pot ser un procés costós. Estàs disposada a invertir-hi gaire diners?
- La reproducció assistida pot ser un procés llarg. Estàs disposada a fer proves més enllà de les bàsiques si alguna cosa no funciona? Quant de temps et planteges intentar-ho?
- La reproducció assistida, com has pogut experimentar, és un procés emocionalment molt dur. I físicament també ho és. Estaries disposada a passar-hi (amb suport psicològic o sense)?
- Vols ser mare perquè tens aquest desig, perquè tens aquest impuls o perquè creus que és el que et "toca"?

També penso que és vital que tinguis tota la informació possible per poder prendre la decisió correctament. Per exemple, el que ara us plantegeu és si fer una transferència, entenc, no una segona ICSI. Una ICSI és una tècnica de fecundació. D'altra banda, transferir no és el mateix que implantar. I sobre la qualitat embrionària: no és indicativa de problemes cromosòmics; és una classificació morfològica feta segons l'aparença de l'embrió. En el meu cas, aconseguim blastos A, però estan farcits de problemes cromosòmics. En canvi, sé de casos en què embrions C i D han tirat endavant i són nens saníssims.

Sort, i decideixis el que decideixis, estarà bé.

Una abraçada
Novembre de 2013: inici cerca
Gener-juny 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Setembre 2014-setembre 2017: proves, cerca natural, 2 IA negatives
Octubre-desembre 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; avortament bioquímic
Juliol i setembre 2018: 2a i 3a FIV+DGP
Novembre 2018: Transferència i beta +
Agost 2019: Benvingut, Enric!

Imatge Imatge
Imatge
Elisai
Entrades: 55
Membre des de: dg. ago. 07, 2016 5:04 pm

EntradaAutor: Elisai » dg. abr. 19, 2020 11:23 pm

Gràcies noies per les vostres opinions.
La veritat es que ho vam pasar bastant malament pel desgast psicològic i a nivell fisic també ja que amb la medicació hormonal vaig fer una hiperestimulació ovàrica amb molts de dolors de panxa i molta retenció de líquids. Vam tenir que aplaçar la transfer
d'un mes per l'altre i quan arriba la transfer et fas moltes il.lusions que tot anirà bé i quan et diuen que es negatiu se't cau el món a sobre.
Per aquest motiu em costa pendre la decisió de tenir que tornar-me a hormonar altre vegada, però per altre banda sé que hi ha un petit blasto tipus c que crec que té dret a una segona oportunitat, peró també tinc molta por a que no surti bé el intentar-ho altre vegada.
Sé que es una decissió personal però m'heu animat molt.
Moltíssimes gràcies.
Runner185
Entrades: 85
Membre des de: dv. jul. 12, 2019 6:06 am

EntradaAutor: Runner185 » dj. abr. 23, 2020 5:04 pm

Hola!
no sé que dir-te si tens molt clar que vols ser mare, endavant!! és una oportunitat que tens. Si és cert que l'edat pot influir en el tema implantació .. però mira jo crec que si no s'implanten era que no eren bons o havia algo no preparat.. per tant millor! Tots els casos son diferents jo soc mes jove i la primera transfer amb el millor embrió no va funcionar.. jo crec que o bé l'embrió no era el bo ( tot i ser el que tenia més puntuació, sense DGP) o bé el meu cos encara estava alterat del dalt abaix hormonal d'estimulació i punció.

Amb la punció ja més lluny és probable que el teu cos estigui més estable, si vas hiperestimular un mes potser no era suficent.. La medicacio per transfe de congelats no té tans efectes.. un consell.. millor pegats que pastilles ( pel que dius dels efectes) almenys a mi.. i la progesterona vaginal.
Ànims i a veure si t'animes!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::