Pregunta per les expertes en TSH

Tractaments, clíniques, medicaments..
Xantipa2
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. ago. 07, 2020 10:03 pm

Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Xantipa2 » dj. abr. 15, 2021 8:06 pm

Hola a totes!!

Escric un post general per veure si algú em pot ajudar, perquè estic una mica preocupada.

Jo no tinc cap problema amb la tiroides, ni tsh, ni t3, ni t4 ni res d'això, però per fer la fiv vaig anar a l endocrí i em va receptar eutirox 25 per tenir-la bé per fer la transfer, i la vam mantenir a 1 i pico sempre.
Al estar embarassada pensava que ja bo hauria dd medicar-me i em va dir què no, que tot l'embaràs i que fariem controls cada mes.
La qüestió es que fa 3 setmanes em vaig fer el control i si no recordo malament em va sortir 1.3 i em va dir que perfecte i que seguis tot igual. Fins daqui dues setmanes no em toca el control un altre cop.

La qüestió es que ahir em vaig fer L'analitica del triple screening i la gine em va demanar tambe tsh, i la meva sorpresa es que està a 0.4 i en els valors del laboratori posa que el minim es 0.3.
Estic espantada a veure si això seguirà baixant mes!!

Fins dimarts el meu endocri no hi es, que el trucare urgent per parlar amb ell, però... Les què en sabeu d'aquest tema, que faig mentre? M'he de preocupar??

Aiixxx... Porto des de que he vist l' analitica una mica nerviosa.

Gracies a totes per adelantat.
:-()-)
46XX
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dv. gen. 08, 2021 12:42 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: 46XX » dj. abr. 15, 2021 9:32 pm

Jo tinc hipotiroidisme i prenc eutirox de 50. Vaig tenir control la setmana passada i a les meves analitiques em fica el valor de referencia, a tu no?? M’especifica embarassades en el primer trimestre un valor i embarassades en el segon i tercer trimestre un altre valor.
Xantipa2
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. ago. 07, 2020 10:03 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Xantipa2 » dj. abr. 15, 2021 10:25 pm

Només posa que de 0.3 a 4.2 son valors normals.
I que embarassades 1r trimestre hasta 2.5, no posa el minim.
Però si de normal el minim son 0.3 i estic a 0.4...
Aix no sé... Fins dimarts no puc preguntar-ho i em fa por que si segueixo prenent eutirox i baixa mes, pugui tenir algun problema.
46XX
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dv. gen. 08, 2021 12:42 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: 46XX » dv. abr. 16, 2021 7:02 am

Si tens mutua, demana visita online amb qualsevol altre endocrí i li comentea el cas. I sino, truca al metge de familia, segur que ell et treu de dubtes, la tiroides és una cosa super comú i jo crec que aquest dubte te’l poden resoldre ràpid. Inclús si truques a la teva gine, la que t’ha portat la fiv, crec que també t’ho pot dir.

Ja ens diràs què!!
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Vannion » dv. abr. 16, 2021 7:26 am

Responc sense ser experta, des de l'experiència pròpia. Sempre he tingut les hormones tiroidees correctes, però a l'analítica del primer trimestre, d'aquest embaràs em va sortir una tsh de 0.2, i em vaig espantar moltíssim!! Quan li vaig poder comentar a la ginecóloga, em va dir que no m'amoines, que a vegades es desregula sobretot al primer trimestre per una estranya similitud amb les hormones pròpies de l'embaràs. Imagina't si li va preocupar poc, que estic de 24 setmanes i no s'ho ha pas tornat a mirar. Després et busco un article que vaig trobar també sobre això!
Espero que et serveixi per quedar-te més tranquil·la.
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Vannion » dv. abr. 16, 2021 7:36 am

Mira , primer enllaç que he trobat a google posant 0.15 tsh y embarazo (si, no la tenia a 0.2, he mentit vilment, ara repassant he vist que la tenia a 0.15 xD)
https://www.murciasalud.es/preevid/19004

La elevación de las cifras de beta gonadotropina coriónica humana (BHCG) durante el primer trimestre del embarazo puede ir acompañado de una ligera elevación de las concentraciones totales de T4, y de un descenso de TSH, en un proceso de hipertiroidismo subclínico transitorio que puede considerarse como fisiológico y normal en esta fase del embarazo.
Posteriormente, en el transcurso del embarazo, la secreción de BHCG se reduce (hacia la semana 14 a 18) y las concentraciones de T3, T4 y TSH se acercan más a los valores normales en la mujer no embarazada


Igualment, consulta, que serà el que et donarà tranquil.litat total. A més a més, jo t'he explicat el meu cas, però potser el teu metge considera coses diferents!

Un petó, ja ens diràs
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: ambjdejan » dv. abr. 16, 2021 9:36 am

Xantipa, sincerament no entenc com un metge et recomana prendre una medicació per un problema que NO tens. Potser m'he perdut alguna cosa...

T'han mirat anticossos? Pq si no tens problemes de TSH, T3, T4 ni anticossos, deixa de prendre una medicació que no necessites.

A mi la meva endocrino em va pautar 4 dies 50 i 3 dies 25. A la següent analítica la TSH havia baixat a 0,4 i em va dir que fes 5 dies 25 i 2 dies 50, però jo sí que tinc anticossos i per tant una malaltia diagnosticada.

Que hi ha dones que amb l'embaràs es mantenen bé amb una gandula funcional i altres que se'ls disparen els valors, com li va passar a la Hellen78. Per cert, com estàs si llegeixes això?? :))

Em va dir que una dona que amb l'embaràs li és suficient 25 no caldria ni que en prengués, però que per tema dels anticossos no ho deixés.
Cuchufleta
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 12, 2020 10:21 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Cuchufleta » dv. abr. 16, 2021 6:00 pm

Hola!

Jo volia fer-li una pregunta a ambjdejan jo també tinc els anticossos pero la meva TSH es normal. En el teu cas, la TSH la tenies alta? ES per saber si tot i tenir anticossos però si tens la TSH normal també s'ha de medicar. He de dir que en tres setmanes tinc visita amb l'endocrina,

Gràcies
Xantipa2
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. ago. 07, 2020 10:03 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Xantipa2 » dv. abr. 16, 2021 7:40 pm

Gràcies a totes per contestar!


Gràcies 46xx

Vannion home... Em deixes mes tranquil·la!! Gracies per aportar la teva experiència i per l'enllaç.

Ambjdejan doncs segueixo igual de malament... Quin horror deu meu! He 2kg, que no em preocupa perquè despres els triplicare, però el fet de no menjar i vomitar em fa estar débil, a part de seguir 24/7 amb el mal d'estómac... Es que no dormint em dona tregua.

Tu com estàs??!! Com et trobes?? Tot viento en popa, no?

Ah, i això què em dius de la medicació sense necessitar la... També li vaig comentar jo, i res... Què la prengui, que es important tenir-ho controlat i que no passa res... Jo que se.. Mentre després no tingui cap problema...



Bueno, acabo de parlar amb la meva hematologa, què tenia visita per control d'heparina.
Em diu que la tsh va acompañada amb la t3 i t4 i què estigui tranquil·la.
De totes maneres dimarts trucare al meu endocrí i dimecres tinc gine i tornaré a preguntar. Per si decas o preguntaré a tothom que es posi per davant.

:-()-) :-()-)
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: ambjdejan » dv. abr. 16, 2021 8:02 pm

Cuchufleta ha escrit:Hola!

Jo volia fer-li una pregunta a ambjdejan jo també tinc els anticossos pero la meva TSH es normal. En el teu cas, la TSH la tenies alta? ES per saber si tot i tenir anticossos però si tens la TSH normal també s'ha de medicar. He de dir que en tres setmanes tinc visita amb l'endocrina,

Gràcies


Hola! Jo tenia la TSH a 2,77 abans de començar el procés i em van dir que fins que no estigués més baixa no em farien transfe. Aleshores vaig anar a l'endocrina i em va trobar els anticossos.
Em va donar el mínim de medicació (25mg al dia) i la tinc controlada des del cap de molt poquet. O sigui, que jo amb Ac em medico pq vagin baixant, tot i que la resta està bé. Des del positiu primer m'ho va apujar una mica però després abaixar pq no calia tanta dosi

Xantipa, si, de moment tot bé, a Sant Pau em van fer el test de DNA fetal pels antecedents d'avortaments (1 amb trisomia confirmada) i el dia 28 tinc la eco del 1r trimestre.
Fins que no tinguem els resultats... creuar els dits. Tot i q em van fer una eco i es veia tot molt correcte. Ara toca confiar.
Xantipa2
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. ago. 07, 2020 10:03 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Xantipa2 » dg. abr. 18, 2021 11:45 am

Ambjdejan perdona, ara estava mirant el fòrum i he vist que havies contestat.
Em trobo taaaaaaaaant malament que tincwl mòbil abandonat totalment.

Tu et trobes be??

Pensa que no a d'anar malament res, si creieu què venien malament degut als teus ovuls, i això ja ho heu canviat, tot a d'anar perfecte!! I si la donant està sana i a demés es jove, encara més!

Jo ja m'he fet l' analítica i la setmana que ve tinc eco, a veure que tal tot, però estic bastant tranquil·la en aquest aspecte la veritat, espero que surti tot bé.

A mi ja em comença a sortir panxeta, durant el dia en tinc menys i per les nits deu ni do.

I en una setmana ja per fi acabo el primer trimestre! Tu deus haber-lo acabat ja, no?

Què passeu bon diumenge de solet :***: :-()-)
Ariro
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 57
Membre des de: dv. nov. 13, 2020 11:07 am

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Ariro » dj. abr. 29, 2021 4:54 pm

Xantipa espero que no fos res al final i que tot estigui anant bé.
Molta paciència amb les nàusees, espero que poc a poc vagin marxant!!
Xantipa2
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dv. ago. 07, 2020 10:03 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Xantipa2 » dv. abr. 30, 2021 5:17 pm

ARIRO com estas bonica??
Vaig tant despistada què no segueixo molt els fils.

Doncs com tinc la memoria fatal vaig anar a la eco i li vaig entregar les analitiques a la gine i no va fer menció absolutament a res, quan vaig arribar a casa vaig caure que no vam preguntar.
Pero si no va dir res es que tot està be.
En res em toca control de tiroides i he de parlar directament amb el meu super endocri (es mes maco, un sr gran) i ja em dirà el què.

Espero que estiguis bé!! I què tot vagi endevant sense entrebancs estiguis en el punt que estiguis.

Una abraçada fooortaaa :-()-) :-()-)
Llenties_i_pesols
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: ds. abr. 17, 2021 1:12 pm

Re: Pregunta per les expertes en TSH

EntradaAutor: Llenties_i_pesols » dg. maig 02, 2021 7:02 am

Hola!
Sóc molt nova per aquí. He vist que parlaven de TSH i anticossos.

Què en sabeu dels anticossos tiorïdals? La antitiroglobulina en el meu cas la tinc per sobre de 500 però la resta ho tinc bé. Pel gener vaig fer FIV i em van baixar moltíssim la TSH amb Eutirox ( a nivells de 0.03!) però l'antitiroglobulina no es va bellugar. El tractament va "funcionar" però el DGP no.
A posteriori, un cicle després, he tingut un embaràs natural que he perdut a la setmana 6/7, aquesta setmana que entraren faria 8. I clar, ho vull tornar a provar però necessito revisar això també.

Gràcies!!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::