immunòleg

Tractaments, clíniques, medicaments..
Jorge
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dj. gen. 28, 2021 4:37 pm

immunòleg

EntradaAutor: Jorge » dt. oct. 11, 2022 5:31 pm

Hola!

Estem poc després de fer el tercer intent de transferència d'embrions, aparentment ho tenim tot correcte, farem la prova "endometri" que fan a CIRH, però abans ens agradaria anar a un immunòleg per veure si ens pot ajudar i no sabem molt bé a quin acudir (som de Barcelona), hem vist un immunòleg anomenat Dr. Esteve del que es parla molt però el preu de la visita són 300 euros.. Hi ha algun altre de Barcelona que m'aconselleu?.

Gràcies :D
Piruleta15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 296
Membre des de: dl. ago. 23, 2021 3:18 pm

Re: immunòleg

EntradaAutor: Piruleta15 » dt. oct. 11, 2022 7:42 pm

Hola!

Jo et diria que feu prova endometri i a veure que surt abans de res. El tema immunologia no està provat. Jo em vaig deixar 50 euros i perquè vaig fer consulta online i vaig pagar també la prova de Natural Killers. Al final vaig passar de fer res pel tema que no estava provat i estic segura que la clau de l'èxit va ser que el meu endometri estava curat. A la prova d'endometri va sortir que tenia bacteris. Feu-la i espereu que surt, potser la solució es basa en curar una infecció i no en anar en un immunòleg on us donaran potser corticoides i coses així que personalment penso que poden arribar a la llarga a perjudicar.

Molta sort :)
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: immunòleg

EntradaAutor: Gustineta » dj. oct. 13, 2022 9:34 am

Hola Jorge,

Primer de tot, em sap greu que les tres transferències que heu fet no hagin funcionat.
A part de fer la prova de l'endometri (entenc que és el test ERA i el de la microbiota), què us aconsellen a la clínica?

Amb tres transferències fallides es pot sospitar fallada d'implantació i les causes poden ser múltiples. A part de la prova de l'endometri, jo sí que us aconsellaria sense dubte anar a un immunòleg i fer les proves pertinents. És cert que hi ha temes en immunologia reproductiva que són controvertits i cal més investigació (per exemple, citoquines, natural killers, antipaternals), però n'hi ha d'altres que estan provats i està claríssim que tenen un impacte (malalties autoimmunes tipus celíaquia, SAF, MTHFR -això entronca amb trombofílies-, KIR i HLA-C...). Les visites a l'immunòleg són cares i les proves immunològiques també, això sí.

El Dr Esteve el segueixo per xarxes i em sembla un bon professional. Jo m'he visitat amb la Dra Dieli (a l'IVI, en el seu moment -2017- em va costar 100 EUR la visita, però m'estava fent tractament a IVI. No sé si visita si no esteu a IVI), no em va convèncer. També m'he visitat amb la Dra Sánchez Ramón a Madrid i amb la Dra Carla Rojas de Gravida. La Dra Rojas té tota la meva confiança, però t'he de dir que ella investiga en la línia de les natural killers i les citoquines, que és un dels temes controvertits en immunologia reproductiva.
Altres immunòlegs: Dra Monica Redondo (últimament en sento a parlar força), Dr Alijotas (no te'l recomano) i Dra Alecsandru (visitia a IVI Madrid i també online, no sé si has de fer tractament a IVI per visitar-t'hi).

Conec diversos casos en què abordar el tema immunològic va ser clau. No dic que hagi de ser el vostre cas o sigui garantia, però penso que esteu en un punt (tres transferències fallides) en què és pertinent considerar-ho.


Piruleta15, això de perjudicial a la llarga és molt relatiu... com tants medicaments i tantes altres coses, com l'ús dels mòbils (desviada de tema, però és així). Jo m'he hagut de prendre prednisona (corticoides) per al tractament immunològic i sempre es fa sota un estricte control.
Hi ha altres medicaments específics que es donen en immunologia reproductiva que tenen clarament efectes secundaris greus (greus=risc de càncer) i els corticoides, no. No tots els medicaments es poden posar dins del mateix sac.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Noala
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dt. jul. 20, 2021 3:47 pm

Re: immunòleg

EntradaAutor: Noala » dj. oct. 13, 2022 3:09 pm

Bona tarda,

Sí, el tema immunologic en repro. sempre és controvertit, l’experiència que he tingut és que hi ha ginecólegs que minoren aquest tema i altres que si el consideren que en alguns casos és retllevant. En aquests casos ( KIR HLAc, celiquia ….com comenta gustineta) si hi han estudis concluents. En el tractament hi ha nivells,i novament discrepancies en l’eficacia. En alguns casos, estem parlant d’utilitzar una medicació per un tema pel qual no ha estat prescrita (en unes dossis molt menors) per tant s’ha disposar en cada cas de la informació necessaria per decidir.

Responent a la pregunta recomanacions immunòlegs:
Em vaig visitar amb la Dra. Sanchez Ramon (immunòloga especialitzada en fertilitat) i he fet tractaments amb la Dra. Mónica Redondo ( ginecóloga especialitzada en immunologia)

Aprofito el fil tema immunologic per preguntar si algú té informació sobre els intralipids, quina experiència heu tingut?
Inici: 2018
2020-2021 5 FIV’s - avortament 9 sdg
2022 - Ovodonació
1er transfer - avortament 6 sdg
Embaràs espontani - 7/23 benvinguda Bruna
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: immunòleg

EntradaAutor: Gustineta » dl. oct. 17, 2022 2:39 pm

Noala, jo he fet tractament amb intralípids. T'he escrit un privat.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Bibianapastorgranero
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dl. març 18, 2024 9:13 am

Re: immunòleg

EntradaAutor: Bibianapastorgranero » dl. març 18, 2024 10:56 am

Hola a totes i a totes,

Creieu que és necessari fer-se aquestes proves abans d'haver-ho intentat per primer cop, com a prova amb la finalitat de no perdre el temps i quedar-se embarassada abans (ovodonació)?

Només a CRA Barcelona ens ho han demanat, encanvi a les altres com no hi ha evidència científica que ho confirmi no ho ceruen necessari.

TIINC 58 ANYS I EL TEMPS ENS VA EN CONTRA.

Gràcies,
Bibiana

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::