Algú més ha patit un ectòpic?

Problemes durant l'embaràs.
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: rela » ds. gen. 26, 2013 9:47 am

Etnia maca, sento llegir pel que estàs passant... T'envio molta força a tu i la teva parlla..
Jo vaig patir un ectòpic fa un any i mig.. De sefuida vam veure que alguna cosa no funcionava peruqè la beta era baixeta i no duplicava bé... Però anava augmentatnt.. A mi mai no em van trobar on estava l,embrió.. Em van punxar una dosi de metotrexate, que va ser suficient. En un mes ja tenia la beta a 0, ara, em vaig der 16 betes.. :ufs: no va ser dolorós fíaicament, però va ser un pal, la veritat... En principi el metotrexate trenca la cadena d,ADN i és poc probable que peri una trompa, no et preocupis, si cal et tornaran a posàr una altra dosi de metotrexate. I sí, el temps a tornar a començar es conta des de l,última punxada.. Nosaltres, vam esperar 4 mesos i em v dir que ja n,hi havia prou.. Ara estic embarassada de 17 setmanes, d,una FIV.
Molta sort i ànims! :-()-)
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: SOLEX76 » ds. gen. 26, 2013 12:09 pm

etnia, preciosa, ho sento molt, de debò. Ja coneixia el que t'havia passat perquè a vegades volto per l'altre post i estic en contacte amb la numa1982, i recordo la teva angoixa i lo desconcertant dels esdeveniments. Es clar que aquí t'ha llegit tothom (i ho sé perquè amb la teva entrada i la de la laura777 va haver-hi un buït, un silenci, que és perquè ens entristeix, però tothom automàticament vol fer-li una forta abraçada a qui escriu, i a vegades no surten les paraules), tot i que no s'escrigui més o no es porti el mateix ritme d'entrades que als posts de cercadores. Aquí ja hauràs vist que està ple d'històries de superació i força i també hi trobaràs molta informació i et sentiràs acompanyada i reconfortada en veure que no ets l'única que passa per aquests cops.

Lo meu va ésser molt diferent i no et puc contestar a les preguntes que fas, però la Rela t'ha donat algunes indicacions. Si sé d'un cas que ella (metgessa) tenia trenta-i ... i va patir també un avortament precoç i un ectòpic (que es va complicar i casi l'han d'extirpar la trompa) i desprès ha tingut dos fills preciosos. Totes aquestes pors sobre la teva salut, la incertidumbre i dubtes són tan lògiques, és una pu... que ens passin aquestes coses amb el primer.

És tot el que ara et puc dir, reina, pàssat pel post de "les que hem patit un avortament i ho volem tornar a intentar", està ple de dones 10 i hi trobaràs molta comprensió i acompanyament en aquest procès. I no ho dubtis, expresa, treu, tot el que tenguis a dins i plora el que calgui. Poc a poc t'aniràs adaptant a la nova situació i treient força, que pel que veig en tens molta i ets molt generosa explicant el que et va passar per si algú li pot ajudar.

Una abraçada gegant, guapa.

.
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
etnia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. abr. 18, 2010 4:59 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: etnia » ds. gen. 26, 2013 7:41 pm

Guapes, moltes gràcies per respondre!

Ostres, Rela, et tinc molt "vista" del fòrum, sé que t'he llegit diverses vegades, però no tenia ni idea que haguessis passat per un ectòpic (bé, de fet, fins fa un temps no sabia ni que existís, això). Et felicito pel teu embaràs, guapa, quina recompensa més bonica.

Moltes gràcies per tot el que m'expliques, m'ha aclarit molts dubtes. És que el dilluns va anar tot tan de pressa que em vaig oblidar de preguntar res, i aquests dies m'havien anat sorgint preguntes... T'ho agraeixo molt, sobretot tenint en compte que potser no t'és fàcil parlar-ne.

Que bé que només t'haguessin de punxar una vegada i que amb un mes ja haguessis fet net. Lo de les betes és un rotllo, jo tinc els braços com un colador ja, i això que només me n'han fet, que recordi, 3 abans de detectar que era ectòpic i una avui. Ah, i em van treure 4 o 5 tubs sencers més per fer les proves del fetge, els ronyons i tot això. Ufff 11, el que m'espera!

Et puc preguntar, si no et fa res, si la FIV té alguna cosa a veure amb l'ectòpic?


SOLEX76, moltes gràcies a tu també. Moltes gràcies per les teves paraules, bonica, m'han emocionat.

Ostres, veig per la teva firma que vas perdre el teu petit ja força avançada. Això sí que deu ser fotut. A més quan ja ha passat el primer trimestre i no t'ho esperes... Em sap molt de greu, noia.

Ei, a la Numa la conec! Hem estat companyes de cercadores, jiji! Ja té el seu positiu, en aquest mes de gener que ha sigut de bojos, una autèntica marató de positius!

Em sembla que et faré cas i passaré pel post que comentes, segur que formeu un grup ben maco!

Un petonet, boniques! :-()-)
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: rela » dg. gen. 27, 2013 9:08 am

Hola etnia!, cap problema per parlar-ne, de veritat! I menys si et puc ajudar en qualsevol cosa!!
Quan fas FIV, la probabilitat de tenir un ectòpic és la mateixa que en una concepció "normal"... Molt mala sort, ens van dir... L'embrió en comptes de quedar-se a l,uter se,n va anr de passeig.. No sabem si als ovaris o l,abdomen, mai no el vam veure...
Vaig fer net un mes després de punxar el metotrexate, però feina ben bé dues setmanes des de la detecció de l,ectòpic! Primer vam esperar a veure q passava amb la beta, dsps vam esperar a veure si es reabsorvia sol i no calia punxar, fins que em vaig començar a trobar malament i ja vam fer metotrexate per no arriscar la trompa... Vam saber l,ectopic finals de maig, i el dia 9 de juny em van punxar el metotrexate, a mitjans de juliol feia net... Ja explicaràs com va! :-()-)
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
etnia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. abr. 18, 2010 4:59 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: etnia » dg. gen. 27, 2013 12:12 pm

Ostres, que depressa que vas anar a recuperar-te, tot net en un mes, i això que van passar dues setmanes. Me n'alegro molt i m'anima.

En el meu cas tot va anar súper ràpid. El dia que la beta va confirmar l'ectòpic i els va semblar veure'l a la eco ja em van punxar el metrotexate. Estava de 3 setmanes o sigui que poca cosa es devia veure, però no es van voler arriscar a deixar-lo créixer més. Estic súper agraïda a les ginecòlogues d'urgències de Sant Pau per haver-s'ho i haver-me pres seriosament, perquè el més fàcil era dir "aquí no es veu res, si et fa mal algo torna". Però no, no van parar fins que ho van trobar. Dimarts vaig a fer-me la beta del 7è dia i sabrem si l'hormona baixa. Ja us diré alguna cosa.

Lo de la FIV t'ho preguntava per si després de l'ectòpic havies tingut problemes per quedar-te embarassada. Però dedueixo del que dius que l'ectòpic va passar en un embaràs per FIV, oi? És a dir, que el fet que acabessis a FIV no era causa d'haver tingut un ectòpic previ, sinó que són dos fets aïllats. Tu ja estaves a FIV i per mala sort va acabar en ectòpic. Ai, no sé si m'explico...

Bé, en qualsevol cas, t'agraeixo molt les teves paraules i la teva generositat a l'hora de compartir la teva història amb mi. M'està ajudant molt. Ahir em vaig passejar una mica per la secció "quan les coses no van bé" i com més llegia menys important trobava el meu problema. HI ha històries d'altres noies que realment posen els pèls de punta, i veure el que estan passant ajuda a relativitzar. Ningú no hauria de passar per això per poder ser mare.

En fi, moltes gràcies de nou i us vaig informant.
Avatar de l’usuari
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: rela » dl. gen. 28, 2013 7:05 pm

Etnia, tens tota la raó, depen de quines històries llegeixes, penses que el que t,ha passat no és "tan greu", tot i que està clar que cadascuna viu la seva experiència el millor que pot.. Però dins d,aquest apartat hi ha històries de superació i de molta força i valentia.. :ok:
T'hasexplicat perfectament! Sí, l,ectòpic va ser de la primera FIV, no vaig arribar a FIV per l,ectòpic! De fet una molt bona amiga va tenir també un ectòpic i en res tornava a estar embarassada i sense cap problema! No pateixis que no tindrà conseqüències! :ok:
smile! ;)


★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Avatar de l’usuari
etnia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. abr. 18, 2010 4:59 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: etnia » ds. feb. 02, 2013 12:00 pm

Hola noies!
Doncs volia deixar constància del desenllaç de la meva història, més que res perquè si mai entra una altra persona buscant informació en tingui tanta com sigui possible, de la mateixa manera que jo he agraït tant que vosaltres compartíssiu les vostres històries amb mi, la qual cosa m'ha ajudat molt.

Dimarts vaig anar a fer la beta de control del 7è dia després de l'administració del metrotexate i, tot i que em van dir que el nivell d'hormona seguia alt, havia baixat a més de la meitat des de l'última beta, o sigui que no em van haver de punxar cap altra dosi, i ara només hi he d'anar un cop per setmana a fer betes de control fins que l'hormona arribi a 50 i em donin l'alta.

O sigui que, Rela, el meu cas crec que serà com el teu, que aviat hauré fet net. Ara em buscaré un ginecòleg que m'orienti sobre què he de fer a partir d'ara. Si algú té una recomanació, jo encantada, ja que mai he tingut ginecòleg, sempre m'he visitat amb la llevadora del CAP, i vaig una mica perduda.

De nou, us vull donar les gràcies per tota la informació que m'heu donat. M'ha ajudat molt en aquests moments d'incertesa i d'angoixa que he passat. Gràcies de tot cor.
Avatar de l’usuari
Nina79
:: gosset
:: gosset
Entrades: 410
Membre des de: dc. oct. 05, 2011 5:57 pm
Ubicació: L'Alt Empordà

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: Nina79 » dg. maig 05, 2013 5:49 pm

Hola!
Moltes gràcies per explicar les vostres experiències amb els ectòpics, m'han estat de gran ajuda, i també m'han servit per veure que no sempre hi ha reurrència.
Per Setmana Santa vaig veure el meu Pregnant 1-2, però l'alegria ha durat poc menys d'un mes, i d'alegria més aviat poc. Quan vaig anar a fer eco no es veia el sac, i varem començar a fer betes seriades. Quan la beta va ser superior a 1000 les sospites d'embaràs ectòpic eren força altes, però estava assimptomàtica total.Així que em van ingressar i em varen fer un legrat, i l'endemà control de beta, donat que havia baixat més del 15%, doncs alta i cap a casa. L'endemà control de beta, i estava estancada, i primera punxada de metotrexate (per ectòpic), i betes seriades, i la beta sense baixar. Al cap de cinc dies, punxada de metotrexate altra vegada, i, dissabte control de beta, que lluny de baixar havia pujat força.
Així que la meva gine es va desplaçar a la clínica i em va fer eco i va trobar l'embaràs amagat darrere d'un quist a la trompa esquerra. Al cap de tres hores em feien la laparoscòpia on em van treure quist i embrió, per sort, la trompa en perfectes condicions.
D'això fa 8 dies, demà em treuen els punts i em dirà quan hi podem tornar. Jo estic bé, la veritat es que m'ho he pres més com una malaltia que com un embaràs, crec que per preservar la meva salut mental. Això es xafar merda................. I encara sort que tinc la millor gine del món i que es preocupa un munt per mi i m'anima a seguir endavant, es un :***: de persona i una gran professional, i se que algun dia ho aconseguirem, només demano que sigui aviat, que ja estic una mica farta de patiment.

M'agradaria saber el temps d'espera després de punxar-vos el metotrexate, ja que sembla ser que no es posen d'acord, i no m'agradaria embarassar-me aviat i tornar a passar per una interrupció d'embaràs. (Demà li preguntaré a la gine, ja us diré que em diu).
Imatge

Imatge

A tu petita meva, mai t'oblidarem, ens vas fer els pares més feliços. Un petonet per la meva nina que juga entre els núvols.
Avatar de l’usuari
etnia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. abr. 18, 2010 4:59 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: etnia » dg. maig 05, 2013 6:25 pm

Nina79, em sap greu que hagis hagut de passar per això.

Tot i que els nostres casos són diferents, preguntaves quant de temps hauràs d'esperar abans de tornar-hi. Demà t'ho explicaran millor, però a mi, amb una dosi de metatrexate, em van dir 6 mesos.

Sé que ara et semblarà una eternitat, però planteja't-ho com un temps per preparar-te, feu coses que us ocupin aquest temps, feu unes bones vacances... i pensa que el temps passa volant.

Un petonet guapa. I si necessites qualsevol cosa, aquí estarem.
Avatar de l’usuari
SOLEX76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: dg. nov. 18, 2012 10:49 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: SOLEX76 » dg. maig 05, 2013 9:47 pm

Etnia, bonica, quina pena que hagi hagut de passar això per trobar-te per aquí, però què bé veure't!

Ja ens parlem si de cas per MP, però que sàpigues que m'ha alegrat molt trobar-te aquí.

Molts petons! i una abraçada
http://www.fertilityfriend.com/home/4341e5
11/03/13 +

Novembre'13, 38 stm, comença l'aventura

Petit meu estimat, mai t'oblidarem. 18/10/12 ILE 22stm
Avatar de l’usuari
Onadora
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 99
Membre des de: dg. abr. 15, 2012 7:17 am

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: Onadora » dv. des. 30, 2016 2:35 pm

Hola! Pujo el post del 2013...
Al novembre ens vem sotmetre a un tractament d'Inseminació Artificial ja que tinc SOP i no ovulo. El dia 5 de desembre ens vem fer el test i ens va donar positiu. Estàvem supercontents, doncs ho havíem aconseguit al primer cicle, però la ratlleta sortia tan fluixeta que vem repetir el test 4 o 5 dies seguits i sempre igual de fluixeta. 2 dies després del positiu vaig començar a tacar marronós però amb repòs es va aturar. I al cap de 6 dies vaig començar a tacar molta més quantitat i vem anar a urgències. Al fer la eco ja van veure que no hi havia sac a l'úter. Em van fer anar cap a casa i em van dir que era un abort segur. La beta surtia molt baixa per estar de 5 setmanes. Al arribar a casa ja vaig treure-ho tot, teòricament. Dos dies després vaig repetir la beta i s'havia multiplicat, aleshores va ser quan em van veure l'embrió a la trompa dreta. Em van punxar metotrexate però he necessitat una 2a dosi perquè funcionés. Tinc els braços que semblen coladors de les vegades que m'han tret sang i fent repòs. Dimarts torno a tenir un altre control a veure com evoluciona.
Quants mesos heu hagut d'esperar x tornar a intentar-ho? El dolor a la zona us ha durat gaires dies? Veu trigar molt a reabsorbir-ho?
Espero que passi ràpid...
myca
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dc. des. 16, 2015 5:27 pm

Re: Algú més ha patit un ectòpic?

EntradaAutor: myca » dl. gen. 02, 2017 6:05 pm

Hola Onadora,
no sé si et seré de gaire ajuda però jo vaig patir un ectòpic ara fa un any, fruit d'una Fiv, em van posar també el metotrexato, nomès una dosi, i la beta que havia arribat a 550 va acabar baixant en uns quinze dies.
El temps per tornar-ho a provar van ser tres mesos... i nem provant encara.
Espero que passi aviat el tema i que us hi podeu posar amb ganes una altre vegada!

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::