Avortaments de repetició... solució l'heparina?

Problemes durant l'embaràs.
Avatar de l’usuari
nostreta
:: granota
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dj. maig 02, 2013 3:52 pm

Avortaments de repetició... solució l'heparina?

EntradaAutor: nostreta » dj. ago. 16, 2018 2:54 pm

Hola noies!

Porto tres avortaments a l'esquena en l'últim any. Tots s'aturen abans de les 7 setmanes: el primer espontani a la 5+6 (vam veure el sac però no batec) , el segon bioquímic a 4+5s i aquest últim a 6+3s (vam veure embrió i batec).

Fa ja gairebé dues setmanes de la notícia de l'últim avortament, vaig decidir fer conducta expectant, és a dir que el meu cos expulsés l'embrió sense intervenir ni químicament ni amb legrat, i avui he anat a revisió i ja no hi és, per fi ha marxat, estic neta i alleugerida.

Ara ens espera una bateria de proves però tot sembla indicar que és quelcom relacionat amb la coagulació (preclamsia, envelliment prematur de la placenta, aturada de creixement del fetus - tot això en el meu primer embaràs del que tinc un fill sa- i ara 3 avortaments consecutius). Aniré a un hematoleg a que em facin proves més específiques ja que les bàsiques han sortit totes bé i veurem si se soluciona punxant heparina des del proper positiu o què hem de fer... Espero que aviat tinguem resposta :-o00m

Alguna de vosaltres l'heparina ha estat la seva solució després dels avortaments de repetició? Em fa molt de respecte tot plegat. Us heu visitat a l'hematoleg o us ha receptar l'heparina la gine? Em recomaneu hematoleg?

Una abraçada a totes les que heu passat o esteu passant per aquesta situació :-()-)
Imatge

Imatge
daysa87
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dc. feb. 17, 2016 7:17 am

Re: Avortaments de repetició... solució l'heparina?

EntradaAutor: daysa87 » dv. ago. 17, 2018 3:10 pm

Hola Nostreta!

T'explico una mica el meu cas... jo també vaig tenir 3 avortaments (dos d'ells a les 6 setmanes i una ILE a les 13 setmanes per malformació). Ens van fer les proves bàsiques i tot bé, només va sortir que tinc una mutació en estat heterocigot en el gen de MTHFR (en teoria només podria afectar si és en estat homocigot). També afegir que tinc tiroiditis de hashimoto controlada des de fa tres anys. Total, que ens van derivar a l'hematòleg i aquest ens va aconsellar fer una prova que es diu "Thromboincode" la qual analitza diferents gens que afecten a la coagulació. El resultat va ser que tinc també mutació en el gen del factor XII i XIII de la coagulació però també en estat heterozigot... finalment em van receptar la heparina en dosis baixes (clexane40) en el cas d'embaras, i bé, ara mateix estic de 30 setmanes.

La sorpresa va ser que en la última visita a l'hematòleg (fa una setmana) despres de punxar-me tot l'embaràs, em diu que havia sortit un estudi el qual demostrava que en les noies amb les "meves mutacions" l'us de la heparina no era necessari i que em suspenia el tractament. Després de parlar-ho amb el metge una estona llarga, vaig dir-li de continuar com fins al moment amb el clexane, ja que quan portes avortaments a l'esquena deixes de creure en les casualitats...i veure que ara va tot be... fa por parar tractament i que pasi alguna cosa.
Amb tot aquest rotllo vull dir, que hi ha casos en que si que està ben definit els beneficis de la heparina, però en uns altres que no...
Jo em visito a l'Hospital General de Catalunya, ja que com tinc tambe el gine allà em resulta més còmode, però et recomanaria la dra. Santamaría, que visita a la Dexeus. És un referent en el tema d'hematologia gestacional. Vam tenir una visita quan em vaig quedar embarassada per tenir una segona opinió i ens ho va explicar tot molt bé.
Espero que trobeu ràpid la solució.
Una abraçada molt forta!
Avatar de l’usuari
caliope
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1096
Membre des de: dj. feb. 07, 2008 10:18 am
Ubicació: Barcelona

Re: Avortaments de repetició... solució l'heparina?

EntradaAutor: caliope » dv. ago. 17, 2018 3:42 pm

Hola,
En mi caso la heparina y la aspirina fue mi solucion.
Después de dos abortos precoces me hicieron pruebas y en una analítica me vieron que podría tener un posible síndrome antifosfolipido, me derivaron a la doctora Santamaría y me llevo ella el primer embarazo y no tengo más que buenas palabras hacia ella y a mi gine de embarazo de riesgo de dexeus.
Cuando di a luz me dijo que si me quedaba embarazada de nuevo que empezara a pincharme y la fuera a ver que empezaríamos de nuevo y así fue.
Analíticas exhaustivas y seguimiento 10.
Yo si te recomendaría que fueras a la hematologa, cuantas más pruebas mejor, no pierdes nada. :ok:
ImatgeImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
Dalilala
:: gosset
:: gosset
Entrades: 482
Membre des de: dl. oct. 20, 2014 4:35 pm

Re: Avortaments de repetició... solució l'heparina?

EntradaAutor: Dalilala » dl. ago. 20, 2018 10:23 pm

Hola!

Després de molts anys de intentar un embaràs i de llegir i escoltar molts metges et puc dir que conec tres motius que poden dur lloc a avorts de repetició i no sempre és tema coagulació:

- problemes coagulació
- alteracions immunologiques (és el meu cas)
- trencament de cadena ADN dels espermatozoides (buscar informació a centre d'infertilitat masculina CIMAB de la UAB)

Ho sigui que si no et surt una alteració busca altres motius. Tots tenen solució però primer cal saber el motiu!

Sort!!
9/14 comencem a buscar i trobem endometriosis
2/16 m'opero Tot ok
1/17 1a FIV 2 embrions Beta-
7/17 2a FIV 3 embr. posem 2 B-
1/18 frigo B-
CIMAB: ell: anticossos als ..::·· ! Jo, natural killers altes
4/18 FIV 4 emb.
2/19 transfer 2 emb. B+! Bioquímic...
3/19 transfer 2 emb. B-
9/19 ovo B- i operació polip
12/19 B+!!
Arigalma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 701
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

Re: Avortaments de repetició... solució l'heparina?

EntradaAutor: Arigalma » dc. ago. 29, 2018 10:56 am

Bon dia

Nostreta, no sé si t'ho vaig comentar al post de trobadores però la meva germana ve de 4 aborts consecutius, i sigui casualitat o no, ha aconseguit tirar endevant un nou embaras puntxant-se heparina i prenent aspirina cada dia (des del positiu). El seu gine (viu fora) li va dir que no sabien si funcionaria però van decidir provar una última vegada i ja està de 18 setmanes.
La meva germana crec que té una mica de déficit de proteína S.

Però com et diuen, ves a l'hematòleg i que et facin totes le sproves que et calguin per saber si és una tema de coagulació.

Ànims i molta sort! :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::