Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

Problemes durant l'embaràs.
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: Northern Lights » dl. juny 17, 2019 9:59 am

Hola noies, degut a una pedua gestacional a les 6sg i fallo d implanatcio d embrions bons ens vam decidir fer totes les proves posibles per veure que podia passar.
Ens van trobar incompatibilitat kir-hla i prendre heparina+prednisona+adiro.

I sembla que ha funcionat pq estic de 10sg, pero ara em fa molta por com aquesta medicacio pot afectar al nado. Al principi nomes pensava en que funciones i no em vaig plantejar els riscos pero ara penso que haure de prendre l heparina i l adiro fins al final i s em plantegen molts dubted de si he fet be en iniciar aquests tto.

Algú ha tingut un embaras amb aquesta medicacio i em pot explicar la seva experiencia. Sobretot tema part, com afecta i si el nado va patir algun efecte secundari de la medicacio.

Moltes gràcies
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: Gustineta » dl. juny 17, 2019 10:37 am

Hola Northern Light!

Aquí una que que es va medicar amb Adiro i heparina (per pèrdues gestacionals) i prednisona i intralípids (per Natural Killers alterades), però només durant el primer trimestre.

L'Adiro i l'heparina no tenen perquè provocar cap problema al teu fill/a, és més aviat una murga per a tu i al final de l'embaràs crec que s'ha de seguir un procediment concret (demana-ho al metge).

La prednisona tinc entès que no es pot prendre més enllà del primer trimestre perquè sí que pot tenir implicacions. Almenys, això em van dir en el meu cas. Parla'n amb el metge per assegurar-te'n. En cas que l'haguessis de deixar, jo ho faig fer progressivament, seguint sempre les indicacions del metge.

Espero que l'embaràs continuï evolucionant :-())
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Re: Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: Northern Lights » dl. juny 17, 2019 3:57 pm

Hola Gusineta, gràcies per contestat! Llavors vas estar fins al part amb heperina i adiro?

La prednisona l acabo en 2 setmanes, que estare de 12sg pero l adiro m han dit que haig de continuar fins les 36setmanes i l heparina fins 24hores abans de part. Aixo vol dir que m haurien d induir el part..
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: Gustineta » dt. juny 18, 2019 5:25 pm

Hola, Northern Lights

Encara no he parit, em queda ben poquet però :D.
Vaig fer heparina i Adiro durant el primer trimestre, a la meva clínica van considerar que només era necessari que ho fes només durant aquest temps.

Crec que en l'altre post que vas fer la Capseta t'h ajudat superbé amb l'heparina i adiro fins al final de l'embaràs.

Ànim amb els últims dies de prednisona!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: capseta » dt. juny 18, 2019 6:55 pm

Hola!
T’he contestat a l’altre post, però volia afegir alguna cosa.

Volia dir que tot i que alguns metges ho recomanen, no és necessaria la inducció només per prendre aquesta medicació. Si t’interessa el tema pots contactar amb l’associació Dona Llum, que et podran guiar millor i explicar els contres de les induccions.

I la info de la gustineta respecte a la prednisona en altres trimestres, jo en prenia 60mg en el 3r trimestre i cap problema, vaig consultar a diferents metges. Jo ho prenia per plaquetopenia.

Copio el que he posat a l’altre post per si és d’interès per algú:

Jo vaig prendre heparina des del TE+ (4s), de 40 fins la s16 i de 60 fins quarentena, adiro 100 fins les 16s i prednisona 60mg des de les 36s fins el postpart (per plaquetopenia).

En els tres casos em van confirmar diferents professionals que no afectava al nadó, i de fet tinc una nena de quasi 11 mesos molt sana i feliç.

Pel part cap problema, en algun moment de l’embaràs em vaig emparanoiar amb el tema epidural per la heparina, però l’equip d’alt risc em van tranquilitzar molt i de fet al final durant el part vaig tenir plaquetopenia severa malgrat la medicació de cortisona i van acabar fent transfusió de plaquetes i posant epidural perquè jo NO volia part natural.

Sobre el tema vaig fer una reflexió que potser et serveix: amb heparina (i adiro no sé com de més afecta, deuen ser més hores de marge), per poder posar epidural han d’haver passat 12h des de la ultima dosi. Es bo punxar-se al matí, la majoria de parts s’inicien a la nit. Si veus que vas de part ja no et punxes i ja està. Si resulta que el teu part d’inicia per dir algo... a les 9 del matí i t’has punxat a les 8, tens 11 hores de marge, entre que comences a dilatar.... decideixes que arribes a l’hospital.... i tota la pesca, en un primer part no acostuma a anar gaire de pressa. Si ho fa: segurament no necessitaries l’epidural!!
I respecte al perill d’hemorràgia, com et dic, jo vaig tenir plaquetopènia severa en el part, hi ha molt perill d’hemorràgia (i per això em van fer transfusió). Simplement es va tenir en compte i va anar tot molt tranquil, al seu ritme, vaig sagnar molt però ho tenien tot sota control, em va donar mareig i de seguida amb suero em vaig refer, i per l’estrip que em vaig fer em van haver de posar els punts més junts i apretadets perquè parés de sagnar. Això és tot.

Ahhh, i la plaquetopènia no té res a veure amb els medicaments!!!! El meu cos és així... decideix que amb només una patologia de risc no en té prou :-o00m
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Northern Lights
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:23 pm

Re: Embaràs amb heparina, adiro i prednisona

EntradaAutor: Northern Lights » dt. juny 25, 2019 11:43 am

Moltes gràcies Gusineta i capseta;)

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::