HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: abril82 » dl. jul. 20, 2009 7:56 pm

Hola,

us explico: jo em vaig casar el mes de juny d'aquest any. Un parell de mesos abans ja em vaig deixar de posar l'anella, per anar provant, perquè voliem tenir fills de seguida (jo tinc 27 anys i ell 32). Total, que estavem molt il·lusionats, tenim una hipoteca super bestia, però haviem estalviat molt pel casament i teniem la situació més o menys controlada... fins i tot ens vam canviar un cotxe al gener i ja vam agafar un monovolum.
Total, que un mes abans del casament, em va sortir un problema enorme. El meu cosí, al que jo havia avalat feia 3 anys en un préstec de 30.000€, feia mesos que no pagava, i jo sense saber res. Me'n vaig enterar quan ja m'havien posar de "morosa". Tot i no ser titular del préstec i no haver vist un duro, si ets avalador et donen la mateixa responsabilitat. Total que no em podia creure que em fes això...l0últim mes abans de casar-me i estavem dels nervis, sense dormir, sense menjar, sense saber com solucionar-ho. Al final vaig haver de prescindir del viatge de noces, per no gastar-me els diners i demanar-ne més per pagar el deute que havia deixat el meu cosí. PErquè si no perillava el meu compte, la nòmina, el pis... Total que vaig saldar el deute i un advocat em va fer un contracte per fer-li signar al meu cosí, perquè em vagi tornant cada mes 500E, i a la que no pagui dos mesos, el portem a judici. Em va dir que era millor intentar-ho així, per veure si pagava. Total, que de moment m'ha anat pagant, però jo tinc el préstec a banda de la hipoteca, el cotxe.... o sigui que hem hagut de posposar un any (el que calculem que trigarem a treure'ns el préstec de sobre) els plans d'embaràs. Tot per culpa d'aquest cabrón que m'ha ficat en aquest embolic. En fi, el tema del casament va ser molt i maco i va anar super bé, però em sentia culpable pq al meu marit li feia molta ilusió el viatge i no el vam poder fer. I ara això de l'embaràs. No ens ho podem permetre fins que ens treiem el préstec de sobre. Jo sóc comercial, i el meu sou base és baix, tot i que anessim en plan "low cost", els mesos que estaria cobrant la baixa, no arribariem per pagar-ho tot.
Total, que avui estic depre. Ja m'he fet a la idea, i que un any no és tant, i passa ràpid. Però m'havia fet tant a la idea...
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: mireiafor » dl. jul. 20, 2009 9:13 pm

Osti Abril quina p...ta m...rda!!!! I al teu cosí no se li cau la cara de vergonya?? No té família que us pugui ajudar a retornar el préstec??

Intenta no agobiar-te, pensa que estàs sent molt responsable i que a la llarga estàs cuidant tant del teu futur fill com de la teva parella perquè tenir un fill pot arribar a ser esgotador i si a més teniu problemes de diners... Quan finalment us pugueu posar fil a l'agulla tot això quedarà com un record, molt lleig, però només un record. I de gran li explicaràs als teus nets com coses que passaven en aquella època ;-) .

Petons i ànims!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: angelina » dl. jul. 20, 2009 9:40 pm

Molts ànims noia!!!!! Estas siguent molt valenta i resposable "chapó" per tu...
No es pot demanar al teu cosi q pagui una mica mes?? 500€ no es gaire... i al cap i a la fí... que s'ajusti el cinturó que el prestec el va demanar ell!!! no??
I no té pares i germans que es mullin una mica?
en tot cas trobo q portes tot super controlat i que es normal el baixón...
Un petonàs i mooolta sort
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: Momo » dl. jul. 20, 2009 10:03 pm

Ostres noia, això no es fa!!! Quin "%$&·(#@~ el teu cosí!
Però pensa que l'any que ve tot haurà canviat i amb una mica de sort pugueu fer aquest viatge que tanta ilu us fa, i de passada encarregar un petitó. Ja veureu com serà molt especial igualment.
Avatar de l’usuari
Lydia
:: lleona
:: lleona
Entrades: 908
Membre des de: dg. oct. 14, 2007 9:29 pm

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: Lydia » dt. jul. 21, 2009 1:10 am

Em sembla molt responsable de la teva part, però tranquila que els diners son un problema, però no un impediment. T'explico: quan varem decidir tenir el segon fill, al mes d'intertar-ho el meu jefe em va fer una sanció greu, havia estat malalta i jo l'havia avisat, ell va dir que no i apa, sanció (tranqui al judici em van donar la raó a mi). El tema es que el meu marit i jo al veure la sanció, de seguida varem pensar que el tiu em volia fer fora sense pagar indemnització, així que veient que jo em quedava sense feina vam parar de buscar. El que no sabiem era que ja estava embarasada (arribar i moldre, tú). Al mes de la meva sanció el meu home va perdre la feina, així que fixa't quin panorama. Els dos al paro, amb una nena de 4 anys, un nen en camí, i una hipoteca que no parava de pujar! I ens n'hem sortit la mar de bé,(de fet jo m'he quedat a casa a cuidar els nens), tot es fa si es posa ganes i molt d'esforç... peró no ens enganyem costa molt i t'has d'apretar el cinturó, i renunciar a algunes coses, però quan tens els teus fills als braços, tot val la pena. Així que endavant, fes es que tu creguis que hagis de fer, i si decidiu canviar d'idea i tenir un fill abans del que us plantejeu, que sapigueu que trobareu la manera de tirar endavant... Un petonàs i força!!
Imatge

Imatge
Pe
PereMajor

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: PereMajor » dt. jul. 21, 2009 8:40 am

Hola abril,

vull donar-te la meva sincera opinió per la pròpia experiència.

Fes-te la següent pregunta: Què passaria si aquesta situació econòmica et vingués quan tinguessis ja el teu fill entre els braços? Tornaries el bebé? El donaries en adopció? Oi que no? Doncs és el mateix cas. El que vull dir-te és que el moment ideal per tenir fills no existeix, i menys en la societat en què vivim, en què res és permanent i vivim en un canvi constant, que avui tens feina i demà ja no, i tot i així no tornem els fills quan la nostra situació econòmica canvia per a pitjor.

Pensa que un fill en realitat no són tantes despeses si no caus en el consumisme exagerat. Els 6 primers mesos, com a mínim, pren llet de la mare, o sigui que les despeses en alimentació són 0, i després comences a donar-li papilles, que tab gasten molt poc, i en vestit la majoria d'amics i familiars et regalarà roba per donar i per vendre. Per muntar-li l'habitació pots fer llistes de naixement i que te la regalin entre tots, o bé també la pots demanar a algun amic o familiar que te la deixi. Jo la despesa que veig més bèstia són els bolquers, i és perfectament viable, i pots economitzar igualment per exemple no fas servir Dodot i fas servir els del Mercadona, que van bé igual.

Segur que tens amics o familiars que tenen roba que et podrien deixar. De fet, la roba de nen petit s'aprofita tan poc que la majoria de papis la tenim com nova. El meu fill, per exemple, va estar a la incubadora i no va estrenar les batistes que li havíem comprat, i una amiga més tard les va poder aprofitar totes pq estaven noves, i la resta de la roba igual.

El truc és prescindir de moltes pijades que ens venen en el món de la puericultura i que són perfectament prescindibles i que el nen no serà més feliç perquè les tingui, el teu fill serà feliç mentre tingui el vostre amor i us tingui a vosaltres, poca cosa necessiten més els nens petits.

Si tu creus que no vols tenir el fill fins que tinguis diners per fer-li una superhabitació amb mobles de disseny, comprar-li roba nova de marca i omplir-li un armari sencer per canviar-lo cada cop que es tiri un pet i comprar-li un cotxet de 1000 euros, doncs aleshores sí que és per pensar-s'ho...Però si les vostres ganes de ser pares i d'estimar la criatura són tan fortes que podrieu passar amb un cotxet que algú us deixés o comprar-lo a alguna mami de segona mà (aquí al mercadillo la gent se'n ven amb molt bon estat) i enlloc de tenir 10 mudes el vostre fill passés amb 4, la criatura serà igual de feliç i vosaltres també.

A més ara amb el naixement et donen 2500 euros, la Gene 650 i cada mes 100, en tens prou per cobrir les 4 despeses més bàsiques.

Mai és un bon moment per tenir criatures des del punt de vista econòmic, en canvi si el desig de tenir-ne és fort, sempre és un bon moment.

A més has de pensar que entre que t'hi poses, et quedes i tens la criatura passa, com a mínim, 1 any. I no crec que en els temps que corren puguis preveure ara mateix com estaràs d'aquí a 1 any i fer els plans corresponents, oi?

Una abraçada.
Avatar de l’usuari
Didac
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:40 am

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: Didac » dt. jul. 21, 2009 10:03 am

Vaja pollastre!!!!! Aquest cosi teu per matarlo.

Respecte a lo de deixar de buscar, ja se que no has preguntat la opinio sobre el tema, pero nomes comentar que pondereu be la vostra situació i que prengueu la decisio vosaltres, que sou els que millor saveu com teniu la economia. Digin el que digin un nen son molts gastos i molta dedicació i potser no es el millor moment.

- Els bolques encara que els compris baratos son un dispendi (jo flipava la cantita de pasta que ens hi deixavem amb ells).
- Si no teniu amb qui deixar el nen quan acabi la baixa materna haureu de pagar una guarderia o un de vosaltres deixar de treballar (un dispendi o una falta de entrada de calers).
- Els regals estan molt be i cobreixen una part pero no es bo comtar amb ells, mai saps quan et regalaran es epoca de crisis i potser estan igual d'escanyats.
- Si pots donar llet materna perfecte pero si per cualsevol motiu no li pots donar (com li va passar a la meva dona) o no vols, la llet artificial es una pasta.

No es que vulgui portar la contraria a ningu, jo també crec que, economicament, mai va be tindre un fill pero tampoc es questio de tirar-s'hi a la pìscina a ceges. Tot i que veient que ja has tingut en comte com quedara el teu sou si agafes la baixa materna ja ets una persona de controlar aquests temes (fliparies cuanta gent he vist que s'indigna de com li queda el sou un cop agafa la baixa, sembla que no coneguin la seva nomina).
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: angelina » dt. jul. 21, 2009 2:42 pm

ei passa't al post de pares mileuristes i veuràs com ja trobarem de que espavilar-nos.... nosaltres crèdit no en tenim pas, pero jo no treballo des del maig (amb l'embaràs no em trobava gaire bé treballant tot el dia dreta!) i el meu marit no cobra el sou minim, pero no gaire lluny... i el nen ja està en camí... mes ben dit a punt d'arribar!!!
(ara no el trobo... despres el poso... o si algu el té a ma...)

En Dídac té raó un nen es un gasto, i molt però sempre hi ha mitjans de arreglar les coses... mira jo de les coses que tinc pel bebe ben poques n'he comprat... algun pijamet de capritxo i ja està i de rebaixes... la resta son o regals o coses deixades... i quan neixi es veritat q no tindré amb qui deixar-lo, visc lluny de la familia... pero com q treballo en restauració miraré de combinar els horaris pq al principi el meu home i jo no treballem les mateixes hores...
Mica en mica s'omple la pica!
No et deprimeixis, i si realment les coses van moolt malament i penseu q es mes raonable deixar de buscar pel moment, pensa q un any passa volant i en un obrir i tancar els ull tindràs ja una panxona!!!

Un petonarro i ànims
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: abril82 » dt. jul. 21, 2009 7:27 pm

hola,

moltes gràcies a tots pels ànims. No esperava tenir tantes respostes. Vaig obrir el post perquè necessitava desfogar-me. A vegades no saps amb qui parlar-ne. I amb el marit em feia cosa, perquè al pobre li ha caigut tb el marrón del meu cosí... i no el vull agobiar, que s'ha portat super bé amb tot això.
Total, només comentar-vos que nosaltres no volem esperar per poder comprar el bugaboo, o una habitació de 2000€, de fet ja haviem vist la cuna i el canviador de l'ikea, i voliem muntar-ho en aquest plan, i cotxets...a part que també comptava amb què em deixin coses familia i amics q tenen nens petits. No es tracta dels diners que ens costi el nen, si no bàsicament del que jo deixaré de guanyar. La meitat del que cobro ara són comissions, i no anem sobrats. O sigui que de baixa ingressaria la meitat dels diners. El que em fa por és no arribar a pagar la hipoteca, els préstecs, o els suministres bàsics (llum, aigua, comunitat...). Per això ens esperarem una mica. Espero que sí que passi volant, i que quan ens hi posem tinguem bona punteria!! jejeje.

Seguirem esperant! Gràcies a tots.
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
agg_sgc
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2144
Membre des de: dc. feb. 04, 2009 8:06 pm

Re: HE HAGUT DE DEIXAR-HO I ESTIC UNA MICA DEPRE

EntradaAutor: agg_sgc » dt. jul. 21, 2009 9:47 pm

Ostres quines penques el teu cosí!! Menys mal que heu pogut arribar a un pacte de que us ho vagi retornant mica en mica!! Tal com ho expliques, penso que heu près una decisió responsable i en qualsevol moment podreu posar-vos-hi!!! Molta sort!!! :ok:
Imatge

Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::