Noms-topònims per nen o nena

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Avatar de l’usuari
Marona78
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
Ubicació: Baix Penedès, Catalunya

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: Marona78 » dt. març 27, 2012 2:44 pm

lila ha escrit:Caram, noies, quantes aportacions!

A veure si em puc posar al dia i actualitzo el llistat del primer missatge i així els tenim tots seguidets...

Moltes gràcies!
Ara no més falta decidir-nos a buscar el tercer ;-)


Hehehehe! Nosaltres si tinguéssim una nena li posaríem segurament Àfrica. Ja és un començament... Si fos un nen, es declararia la 3a Guerra Mundial! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Salut! ||*||
... i a vegades ens en sortim...!

Imatge

Imatge
adaflai
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. abr. 09, 2012 4:45 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: adaflai » ds. abr. 14, 2012 5:03 pm

Quins noms més bonics!! Alguns ja els coneixia però d'altres... ni idea!
Magí, de sant magí de brufaganya, a la Conca de Barberà
Boi: de sant boi de llobregat.
el passat se'm desfà, m'enlluerna el futur (màrius torres)

18 març: TE+
27 març: ECO, es veu el saquet
11 abril: el cor batega! 1,6mm
9 maig: TS - 5,5mm
21 maig: diuen q sembla un NEN...
13 juny: ECOcardiografia ok. Nen confirmat
2 juliol: 333grs i 23 cm
3 d'octubre: 1.300 grs 42cm (32setmanes)
25N: benvingut al món! 3590grs i 52cm
dolors73
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 12, 2013 5:34 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: dolors73 » dt. feb. 12, 2013 7:37 pm

Hola, estic embarassada de 22 setmanes i serà un nen, es dirà Aran, ens agradaria saber quan es el seu Sant ja que sentim molts comentaris, que no té Sant, que el 8 de septembre, que el 23setmanes juny... Estem ben perduts, gràcies
dolors73
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 12, 2013 5:34 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: dolors73 » dt. feb. 12, 2013 7:40 pm

Hola, estic embarassada de 22 setmanes i serà un nen, es dirà Aran, ens agradaria saber quan es el seu Sant ja que sentim molts comentaris, que no té Sant, que el 8 de septembre, que el 23 juny... Estem ben perduts, gràcies
dolors73
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 12, 2013 5:34 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: dolors73 » dc. feb. 13, 2013 9:45 am

damma85 ha escrit:El meu fill es diu Aran.
També hi ha el nom Areu de nena, en referencia a la vall d'àreu.



hola,el nostre fill també es dirà Aran, i m'agradaria saber quan és el sant dels nostres petitons, gràcies
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: jllt » dl. feb. 18, 2013 3:17 pm

I també hi ha el bonic nom d'Àneu, per la Vall d'Àneu (Pallars Sobirà).
Valença
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. juny 25, 2013 4:34 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: Valença » dt. juny 25, 2013 4:44 pm

jllt ha escrit:I també hi ha el bonic nom d'Àneu, per la Vall d'Àneu (Pallars Sobirà).


Doncs mira, el meu fill si és nen es dirà Aran i si és nena, Àneu...més que res perquè jo sóc d'allà, però fa molts anys que no hi visc i m'agradaria que els meus fills portéssin en ells una miqueta més de la meva terra :)

La veritat és que no sé quan es celebren els Sants de cap d'aquestos noms. Sé que l'origen és indoeuropeu (o basc, vaja!) i que Àneu vol dir Nabiu i Aran vol dir Aranyó, que són dos fruits que abunden als boscos d'aquestes valls (tot i que també es diu que Aran vol dir "vall"...), però com que a casa no som gaire de santorals, no m'he molestat en esbrinar-ho.
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: munat » dl. ago. 05, 2013 9:39 am

Valença ha escrit:
jllt ha escrit:I també hi ha el bonic nom d'Àneu, per la Vall d'Àneu (Pallars Sobirà).


Doncs mira, el meu fill si és nen es dirà Aran i si és nena, Àneu...més que res perquè jo sóc d'allà, però fa molts anys que no hi visc i m'agradaria que els meus fills portéssin en ells una miqueta més de la meva terra :)

La veritat és que no sé quan es celebren els Sants de cap d'aquestos noms. Sé que l'origen és indoeuropeu (o basc, vaja!) i que Àneu vol dir Nabiu i Aran vol dir Aranyó, que són dos fruits que abunden als boscos d'aquestes valls (tot i que també es diu que Aran vol dir "vall"...), però com que a casa no som gaire de santorals, no m'he molestat en esbrinar-ho.


Amb lo dels sants tampoc us puc ajudar. Tot i que sóc catalana, visc al País basc i sí que és veritat que Aran en euskera vol dir vall, però no vol dir aranyó (en euskera basaran) sinó que vol dir pruna. I lo de Àneu, no crec que sigui basc, si més no, no l'hi veig al nom característiques basques. Però segur que nabiu no es diu àneu en euskera, per tant, segurament prové d'alguna altre idioma.

Aquí a Euskadi hi ha moltíssims noms que estan relacionats amb la natura i, aquests, per tant, no tenen lloc al santoral.
Valença
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. juny 25, 2013 4:34 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: Valença » dl. ago. 05, 2013 11:25 am

munat ha escrit:
Valença ha escrit:
jllt ha escrit:I també hi ha el bonic nom d'Àneu, per la Vall d'Àneu (Pallars Sobirà).


Doncs mira, el meu fill si és nen es dirà Aran i si és nena, Àneu...més que res perquè jo sóc d'allà, però fa molts anys que no hi visc i m'agradaria que els meus fills portéssin en ells una miqueta més de la meva terra :)

La veritat és que no sé quan es celebren els Sants de cap d'aquestos noms. Sé que l'origen és indoeuropeu (o basc, vaja!) i que Àneu vol dir Nabiu i Aran vol dir Aranyó, que són dos fruits que abunden als boscos d'aquestes valls (tot i que també es diu que Aran vol dir "vall"...), però com que a casa no som gaire de santorals, no m'he molestat en esbrinar-ho.


Amb lo dels sants tampoc us puc ajudar. Tot i que sóc catalana, visc al País basc i sí que és veritat que Aran en euskera vol dir vall, però no vol dir aranyó (en euskera basaran) sinó que vol dir pruna. I lo de Àneu, no crec que sigui basc, si més no, no l'hi veig al nom característiques basques. Però segur que nabiu no es diu àneu en euskera, per tant, segurament prové d'alguna altre idioma.

Aquí a Euskadi hi ha moltíssims noms que estan relacionats amb la natura i, aquests, per tant, no tenen lloc al santoral.


Hola Munat!
És que suposo que una cosa és l'origen, el "basc" que es parlava fa anys i panys i l'altra, el basc que es parla ara :)

El que jo tinc entès, i no només pel fet de ser d'allà, sinó pel que he anat estudiant és més o menys això: (i perdó pel copy paste en catellà)

Los estudios del eminente lingüista Joan Coromines explicita en la entrada "Àneu, vall d' ", la procedencia de este nombre del fitotopónimo basco "anabi", es decir nabiu. Vaccinium myrtillus, una singular planta pirenaica de flores de un verde pálido rosado y frutos redondos, de color negro azulado.

i per la Val d'Aran:

Precisamente el vasco aran u okaran ‘ciruela’ tendría el mismo origen céltico; por lo tanto, las voces que hemos unificado como pacharán, situadas en la provincia de Navarra, estarían relacionadas etimológicamente con la familia de arañón.

(suposo que en un inici, tant pruna com aranyó tindrien una mateixa arrel lèxica).

Que, de fet, tant és d'on vinguin els noms, són noms! i al meu entendre, la mar de bonics :)
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: munat » dl. ago. 05, 2013 11:53 am

Hola Valença!!!

Moltíssimes gràcies per a tota la informació. Sembla que això d'aran és una mica com el Berry de l'anglès que segons que hi posis, vol dir maduixa, móra, nabiu...

Però com tu dius lo important és que els noms sonen la mar de bonics i curtets, com a mi m'agraden.
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: lila » dl. ago. 05, 2013 10:52 pm

Hola de nou!
Moltes gràcies per les aportacions :ok:

Certament, com algú comenta, alguns dels noms proposats són noms "per ells mateixos" i d'altres formen part d'un "Sant no sé què..." o un nom "compost", no sé si m'explico... De totes maneres, jo vaig afegint totes les aportacions al primer missatge.

Personalment, m'agraden més els noms que són "noms per ells mateixos", i si són originals (o poc sentits), encara m'agraden més!

Moltes gràcies!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
eternitat
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: eternitat » dl. ago. 05, 2013 11:05 pm

Crec quenosurten a la llista, però hi ha Grau (muntanya prop de Girona, Sant Grau) i Roc (muntanya de Salt, Sant Roc, també prop de Girona), Farners (Sta Coloma de Farners), Salut (muntanya-Santuari de la mare de Deu de la Salut, prop de Girona).
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: munat » dt. ago. 06, 2013 7:35 am

Si entrem en noms de Santuaris per la zona d'on sóc n'hi ha uns quants de curiosos. A Montblanc és típic Serra, a Vilaverd el de Montgoi, a Vímbodí el de Torrents, poden sonar estranys però jo conec gent que es diu així, per tant, són noms que s'han posat o es posen. A Cambrils també hi ha el Santuari del Camí i moltes nenes es diuen Camí. I no sé d'on és però també hi ha el de Roca
Avatar de l’usuari
Rousi
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 578
Membre des de: dv. oct. 01, 2010 1:00 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: Rousi » dj. ago. 08, 2013 2:55 pm

La Mare de Déu de la Roca és a Mont-Roig del Camp.

És molt curiós com varien els topònims de cada zona! M'encanta >.-<: >.-<: >.-<:
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
eternitat
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: eternitat » dv. ago. 09, 2013 12:13 am

És molt curiós com varien els topònims de cada zona! M'encanta >.-<: >.-<: >.-<:[/quote]


Si, fa gràcia! Perquè a mi, Grau, Roc, Afra o Farners, no em sonen gens extrany, perquè en conec molts i de fa molts anys, però a la que ho comento amb gent de fora de Girona, els troben molt extranys!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Avatar de l’usuari
xirimoia
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: xirimoia » dv. ago. 09, 2013 12:47 pm

Que bé! A mi sempre m'han agradat els topònims com a nom, si bé és veritat que, com diuen més amunt, en la majoria de casos són sants o verges, en realitat.
Us en proposo dos, que ara em vénen al cap.

- Gregori (Sant Gregori, al Gironès)
- Ferriol (Sant Ferriol, Garrotxa)
Avatar de l’usuari
cletacleta
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dg. jul. 28, 2013 9:50 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: cletacleta » dj. ago. 15, 2013 9:43 pm

eternitat ha escrit:És molt curiós com varien els topònims de cada zona! M'encanta >.-<: >.-<: >.-<:



Si, fa gràcia! Perquè a mi, Grau, Roc, Afra o Farners, no em sonen gens extrany, perquè en conec molts i de fa molts anys, però a la que ho comento amb gent de fora de Girona, els troben molt extranys![/quote]

Hola,

El meu fill d'1 any es diu Guerau (va derivar a Grau però l'ermita de Sant Grau a Tossa també és Sant Guerau) i m'encanta saber que hi ha gent que el troba ben normal. Jo el trobo preciós, i segons l'Idescat del 2000 al 2012 ja se n'han posat més de 150!

Salut
judit.soteras
Entrades: 1
Membre des de: dc. gen. 10, 2018 9:02 pm

Re: Noms-topònims per nen o nena

EntradaAutor: judit.soteras » dt. feb. 27, 2018 9:04 pm

Hola! Com a nom de nens et dic isil (poble molt bonic del pirineu, el meu fill se'n diu), també Taüll, Olau, Aleu, Artau i de nena Alins, Assua, Bauma, Selva a veure quesi et semblen :-D

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::