Excedencia i buscar embaràss

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Elisai
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dg. ago. 07, 2016 5:04 pm

Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: Elisai » ds. juny 03, 2017 10:05 am

Bon dia, tinc un treball molt estresant, sempre he d'anar depressa i carregant pes, i a més treballo amb radiació. Soc tècnic en rx, faig radiografies, tacs...
Estic tant preocupada per el tema de l'estres q no m'hi imagino estar en aquest treball i embarassada. Sobretot els primers messos per el tema de desenvolupament del fetus, diariament ho paso malament en el treball no em dona temps casi ni d'anar al lavabo, tinc una llista amb pacients cada 5 minuts independenent del q demanin les peticions.
Al septembre tinc vacances, he anul.lat el viatje q volia fer, estic pensant en posar-me a buscar embaràss i una vegada q estigui demanar una excedencia de 4 o 5 messos i juntar-la amb la baixa per embaràss, una vegada q tingui la criatura despres dels 4 messos de baixa, reincorporar-me al treball amb mitja jornada. Com ho veieu? Una mica complicat segur, però vull asegurar-me q el meu embaràss no li afecti l'estres al q estic sotmesa diariament. Gràcies
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: crunchi » ds. juny 03, 2017 1:28 pm

Hola Elisai!!!

Jo només et puc dir que si t'ho pots permetre econòmicament....ENDAVANT!!!! Tema laboral no en tinc ni idea, no sé si per demanar-te exedència has de tenir X motiu o es pot demanar aixi com aixi.... que a mi em sona que és quan és per cuidar un nen o malat, pero bueno no ho sé, mira-t'ho al teu conveni. Igual que per mutua de l'empresa hi ha un llistat del SEGO on diu que a partir de X semana et pots demanar la baixa per risc d'embaràs (jo ho he fet, en el meu cas setmana 22 d'embaràs per estar mes de 4 hores de peu).
Informa't bé dels teus drets i endavant!!!!
No deixis de lluitar pel que vols!!!! :-()-)
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: neuetes » ds. juny 03, 2017 3:26 pm

Quan et quedis embarassada has de preguntar a RRHH o al departament de riscos laborals de la teva feina quan et pots acollir a la prestació de risc per embaràs. Depenent de la feina que fas, si comporta un rics demostrable pel embaràs (si dius que treballes amb radiacions te la donaràn molt d'hora) i si no et poden recol.locar en cap lloc que no comporti risc, et pots acollir a la prestació de risc per embaràs. Aquesta prestació la paga la mútua de l'empresa, tenen uns barems que segons la teva feina i el risc que comporta, et pots agafar aquesta prestació a una setmana o un altra del embaràs. Això si, hauràs d'anar a totes les revisions que la mútua et mani per fer un seguiment. A més, cobres el 100%.

Posteriorment (després de la baixa de maternitat) et pots agafar l'excedència que vulguis sempre complint els requisits segons conveni (per exemple, has de tenir un mínim d'antigüitat o has de fer com a mínim X mesos d'excedència) i la reducció de jornada.

Parla amb riscos laborals o amb RRHH i consulta el teu conveni.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: crunchi » dg. juny 04, 2017 10:46 am

neuetes ha escrit:Això si, hauràs d'anar a totes les revisions que la mútua et mani per fer un seguiment. A més, cobres el 100%. .

Volia fer un apunt. A mi no m'han vist el pèl els de la mutua, no m'han fet anar per a res. Tot ho he fet via email i em sembla que no té pinta de canvii...
Vull dir que et poden fer anar, si, pero potser no.
:-()-)
Imatge

Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: petipe » dt. juny 06, 2017 1:47 pm

Parlo des del desconeixement total, però t'has informat bé sobre això de demanar l'excedència abans de parir i estant ja embarassada? Jo no en tinc ni idea de com funciona... perquè sempre he sentit a parlar d'excedències post-part, no a l'inrevés. Però que no t'afecti en negatiu d'alguna manera després, pregunta-ho bé.

I com t'han dit, si hi ha un risc (i amb radiació entenc que n'hi ha) t'haurien de donar la baixa força ràpid i sense problemes.

Això d'anar a la mútua depèn molt de l'empresa. Jo pel fòrum recordo haver llegit casos de tot, fins i tot de noies que havent de fer repòs absolut les volien fer anar físicament a la mútua... surrealista. Suposo que són els casos mínims, però vull dir que hi ha de tot. No hi ha cap precedent a la teva empresa, per saber com va anar?

Ànims i sort!
Nousomni
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. des. 20, 2016 9:48 pm

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: Nousomni » dv. jul. 07, 2017 6:06 am

Hola!

Jo et puc explicar el meu cas i no saps com
t entenc!!
Vam decidir d anar per embaras,i.com tu, tenia una feina molt estressant, tot el dia sense parar quasi sense poguer ni anar al wc i un estres mental important
13 mesos de busqueda em quedo estant de baixa i avort a les 12 setmanes, torno a quedarme als 4 cicles i bioquimic, torno a quedarme al mes seguent i torno a avortar a les 9 setmanes ( especificar que ni estant de baixa em deixaven tranquila, les trucades eran continues)

En el meu cas l estres m ha afectat moltisim, arribat aquest punt que ho he passat fatal vaig arribar a un acord amb l empresa i vaig marxar, una decisio que va costar me molt decisir i que he pagat molt car

Espero que t ajudi el meu testimoni i molta sort!
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Re: Excedencia i buscar embaràss

EntradaAutor: between » dc. jul. 12, 2017 12:07 pm

Hola Elisai!

Primer de tot enhorabona per la decisió! Et vaig estar llegint en altres posts i sé que estaves feta un mar de dubtes.

Respecte el que expliques, la veritat és que no acabo d'entendre per què anul·ar el viatge?

Per la feina que fas et donaran la baixa molt aviat, segur. Gaudiràs d'un embaràs amb tota la tranquil·litat de no haver d'anar a la feina. Un cop neixi el teu fill, tindràs els 4 mesos de baixa per maternitat + 15 dies de lactància + els dies de vacances que no hagis fet. Abans que se t'acabi la baixa, demanes excedència.
Així és com ho fan moltes de la meva empresa (feina d'oficina). N'hi ha que s'agafen 3 mesos d'excedència per no haver de portar el bebé tan aviat a la guarde. D'altres ho estiren fins els 6 mesos i d'altres 1 any. Suposo que depèn de la situació de cadascú i de l'economia també.
Quan tornen a la feina, la majoria s'acullen al dret de la jornada reduïda (que no és el mateix que mitja jornada que dius tu). Pots reduir les hores que tu vulguis (suposo que fins a un màxim). Com més redueixis, menys cobres. Al principi pots reduir molt, i si més endavant el nen va a la guarde més hores o el que sigui, pots canviar-ho i fer més hores a la feina. i així fins que el nen/a tingui 12 anys.

Jo el que faria és preguntar a alguna companya teva que hagi tingut un fill en aquesta empresa i que t'expliqui els tràmits que va fer amb RRHH etc.

És bo tenir tota la informació, però jo de tu no m'ho planificaria tot ara ja, que m'ha semblat entendre que no has començat a buscar encara. Tant de bo et vagi ràpid, però jo estic descobrint que no és pim pam eh... Jo porto més d'any i mig sense anticonceptius i els últims mesos amb TO i res encara. I sóc més jove (32).

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::