Relació qualitat ovul i ovulació

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
PLANETA
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 83
Membre des de: dl. març 25, 2013 4:35 pm

Relació qualitat ovul i ovulació

EntradaAutor: PLANETA » dt. jul. 04, 2017 2:52 pm

Hola,
El mes passat vaig tenir un bioquímic i em van dir que no calia esperar per intentar de nou. Aquest mes he tingut la ovulació uns dies després de lo habitual (uns 4 o 5 dies), no sé si serà resultat hormonal o casualitat . Cal dir,que la hormona d' embaràs era baixeta i va tornar la regla de seguida.
Creieu que la qualitat de l' òvul es diferent per haver ovulat més tard? La fase lutea sempre em dura el mateix o sigui que si la ovulació és més tard la regla també ho és ... Només volía saber si afecta a la qualitat de l 'òvul... Ja que m' estic pensant en intentar- ho aquest mes degut a això...per motiu d' edat i altres no vull perdre oportunitats...
Alguna de vosaltres s 'ha quedat embarassada amb ovulacions diferents ( a la vostra habitual) i tot bé? Gràcies!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Relació qualitat ovul i ovulació

EntradaAutor: Gustineta » dt. jul. 04, 2017 3:50 pm

Hola Planeta,

En primer lloc, em sap greu que hagis passat per un bioquímic.

Jo d'entrada no em preocuparia per aquest "retard" en l'ovulació. És normal, el cos se t'està posant a lloc després de l'avortament. De fet, si no haguessis passat pel bioquímic també seria normal. Per molt puntual que siguis, sempre poden haver-hi fluctuacions i retards.

D'altra banda, aconseguir un embaràs amb una ovulació "tardana" no és sinònim d'avortament. Els avortaments no són mai conseqüència d'això. Sí que és cert que poden ser conseqüència de mala qualitat dels òvuls, però segons tinc entès la qualitat no depèn de l'ovulació.

T'explico el meu cas: amb la meva parella tinc problemes de fertilitat (infertilitat i esterilitat), però no és per qüestions hormonals meves. Normalment ovulo cap a CD17 i tinc una fase lútia de 13 o 14 dies, tot correcte. Al gener i al febrer em vaig fer TO per primera vegada i justament aquells dos mesos vaig ovular 2 o 3 dies més tard de l'habitual. Llavors em vaig fer dos IA fallides al març i a l'abril i la medicació em feia ovular a CD10-12 i la progesterona que em feien prendre em feia tenir fases lúties llargues (per excés de progesterona). El cicle anterior, sense tractament, va ser de 25 dies (suposo que encara devia tenir restes de medicació) i fase lútia correcta. I ara estic a CD28 i noto que m'ha de venir, segurament d'aquí a un parell de dies, que és el meu cicle normal. Aquest cicle em vaig fer l'anàlisi hormonal de CD3 i ha sortit perfecte.

Amb això vull dir que aquestes oscil·lacions, no tenen per què ser preocupants. El que és important és que ovulis de manera regular, que tinguis una fase lútia d'entre 12 i 16 dies (si és molt curta pot ser que el teu cos no segregui prou progesterona i no estigui prou preparat perquè l'embrió implanti) i el cicle et duri entre 21 i 35 dies. I sobretot que les hormones relacionades amb el cicle estiguin bé.

Pel que dius sembla que està força preocupada pel tema edat i no vols "perdre temps", cosa molt lògica. També entenc que estàs angoixada perquè no saps què et passa. Jo et recomanaria que primer de tot consultessis amb el teu ginecòleg si considera adequat que et facis una anàlisi hormonal al 3r dia de cicle per comprovar la TSH, l'LH, l'estradiol, la FSH i l'AMH. Et pot estalviar temps i males estones. Si hi ha un problema hormonal, millor saber-ho com més aviat millor, no? I si no n'hi ha cap, doncs això queda descartat i es poden fer més proves. Anar mirant paràmetres relacionats amb la fertilitat, però no parar-se ni confiar en miracles, que és la l'estupidesa més gran que he sentit mai juntament amb el tema de la relaxació.

Una abraçada
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::