Deixar de fumar i embaras!

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Coaner » dc. gen. 10, 2018 6:06 am

Bon dia,

M'agradaria plantejar-vos un tema, una miqueta per compartir experiències...
Quan vaig decidir ser mare vaig aconseguir durant els 3 primers cicles de cerca deixar el tabac, molt il·lusionats i per descomptat mai voldria fumar sabent que puc estar embarassada. Recordo l'any passat veure una noia amb una panxolina de quasi 8 mesos i amb un cigarro a la boca. Brutal! No m'en vaig poder estar de dir-li: ets concient del que fas?
Però va passant el temps i degut a els baixons desprès de continuar-ho intentant sense èxit continuo fent algun cigarro. Tinc claríssim que arribat el moment, si no puc abans, ho deixaré estar. Però és algo que em preocupa molt i sé que costa mil deixar... m'agradaria doncs que m'expliquéssiu, si heu sigut mai fumadores com ha sigut la vostra experiència?

Gràcies!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
LlunadeXocolata
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. ago. 27, 2017 8:35 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: LlunadeXocolata » dc. gen. 10, 2018 6:14 pm

Hola Coaner!!!
El tema que planteges és molt interessant!!
La veritat, quan veus una dona amb panxa d'embarassada amb la cigarreta fa mal a la vista... I et ve al cap de tot sobre aquesta futura mama... Però de fet, en alguns casos és el mateix metge que recomana a la mare no deixar el tabac per l'embaràs... si nó tenir-ne un millor control i limitar els cigarros a molt pocs al dia... La raò és senzilla... el tabac per molt vist que el tinguem no deixa de ser una droga.... i què passa al teu cos quan deixes una droga? Doncs que ve el mono!! :miko:
En alguns casos el mono és més psicològic... mal geni, ansietat... Tan sols n'hi ha prou en aguantar uns dies sense fumar i retenir-ne les ganes... Però en altres casos el mono és molt més bèstia... Més fisiològic.. el cos demana nicotina a tort i dret... la química del cervell comença a funcionar de forma diferent... Depressió, angoixa, atacs de pànic... Tot per culpa del tabac... Quan una dona té una alta depèndencia de nicotina se li recomana no deixar-ho del tot però si reduir-ne la dosis...i qui sap... potser a la llarga deixar-ho del tot si va aconseguint reduïr-ne la depèndencia... Serien pitjor els símptomes del mono que el propi tabac, per aquest motiu sens dubte és millor deixar-ho abans de quedar-s'hi .

També crec molt que depèn de cada persona... i fins i tot de cada moment... He conegut mares que fumaven com carreteres i en el moment de quedar-se embarassades ho van deixar de cop... També en conen alguna que va seguir fumant durant l'embaràs... :-o00m

Jo crec que si tens molt clar que ho vols deixar ho aconseguiràs... EL millor és que vagis fent passets petits ... Al teu CAP pots demanar hora amb el teu metge perquè t'ajudi, i creu-me que és ben útil!!!
Imatge
La paciència és un arbre d'arrel amarga, però de fruits molt dolços.

Cercant des de Agost '17
Amb un petit estel al cel Imatge
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Coaner » dj. gen. 11, 2018 6:20 am

Bon dia,

Gràcies per la teva resposta Lluna de Xocolata

Ja ho vaig fer, fa uns mesos vaig anar a veure el metge per comentar-li, ja que des de que vam començar la cerca els he reduït moltíssim. Però de 3 a 5, m'era impossible. I més en certs moments.
La seva resposta va ser que mires de deixar-ho. Però si no passava d'aquests 3, no afectaria a res abans de saber que realment estava embarassada. Que si em sentia molt angoixada, em faria més mal l'angoixa que res més.
Sé que amb aquest número no em costarà tan. De fet ja vaig pensant que per si de cas... potser posar-hi fil a l'agulla. No sé...
També haure de deixar el seu soci... el cafè! :miko:
Imatge
Imatge
Eupatina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:48 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Eupatina » dj. gen. 11, 2018 6:24 am

Hola Coaner,

Jo sóc ex-fumadora...em va costar 2 o 3 intents deixar-ho. Em va ajudar llegir-me el llibre dejar de fumar es facil, ja se que sona raro però em va anar bé! També et diré que amb els fàstics de l'embaràs potser no et ve ni de gust...

La meva mare ho va deixar gràcies a l'hipnosi (i a la força de voluntat!).

Ànims en el procés!

Eu
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Coaner » dj. gen. 11, 2018 6:36 am

Gràcies Eu!!

Ja no em sento tan massa pre-mare :miko: :miko:
Estic convençuda que si m'hagués quedat amb estat el primer cicle de cerca, no estaria n'hi plantejant el tema!

:love:
Imatge
Imatge
Arigalma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 701
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Arigalma » dl. gen. 15, 2018 2:58 pm

Hola noies

Per mi lo pitjor de deixar de fumar són els primers 4-5 dies però clar depen de cada persona. A mi també m'ajuda estar entretinguda, i algo complicat ara a l'hivern amb un nen estar fira de casa (i aixo que a casa no fumo) pero pel carrer m'entretinc més amb coses que no m'estressen.
Lo del cafè que dius si que temporalment potser ho has de deixar, fins que trenquis la relació psicològica entre les 2 coses.
Ànims! Només proposar-s'ho ja és un gran pas.
Imatge

Imatge
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: between » dt. gen. 16, 2018 8:54 am

Hola Coaner!

Aquest tema el tinc molt fresc, ja que ho he deixat fa quatre mesos. Ara estic en el sisè mes d'embaràs.

Òbviament, millor deixar-ho abans de quedar-se, això t'ho dirà tothom... Però sincerament, si no fumes casi res! Quan et quedis, com que tindràs un motiu de pes, et serà més fàcil deixar-ho del tot.

T'explico si vols el meu cas a veure si t'ajuda, perquè a mi m'encantava fumar i se'm feia una muntanya deixar-ho (fumava mig paquet o un pelet més al dia). No havia fet mai cap intent de deixar-ho en quinze anys que feia que fumava, és més, tenia molt clar que el meu moment per deixar-ho seria quan em quedés, no abans.
Com t'he dit, tothom em deia que ho havia de deixar abans de quedar-me, però jo ni podia ni volia... necessitava aquest temps abans de l'embaràs per anar-me acomiadant mentalment, perquè sabia que quan ho deixés no seria durant l'embaràs i prou, sinó que la idea era deixar-ho per sempre... O sigui que quan vaig saber que estava embarassada vaig reduir dràsticament a 3 o 4 al dia durant els primers dos dies. I després encara més reduït a 1 o 2 fins que se m'acabés el paquet, que em va durar aprox una setmana. Havia arribat el moment que tant temia.... m'havia fumat l'últim cigarret! En aquell moment estava de 6 o 7 setmanes.
Per a mi el més difícil no era el mono de nicotina, que crec que no en tenia gaire perquè a casa no fumava. El meu gran problema era l'hàbit. Què faria sense fumar amb el cafetó, ni en estones d'espera ni en tots els moments en què m'encantava fumar??? Doncs el que vaig fer va ser comprar-me un petit cigarret electrònic, molt petit i discret, amb un líquid sabor vainilla sense res de res de nicotina ni de res més que l'aroma de vainilla. Això em va anar suuuuuper bé perquè el treia en els moments en què de molt bona gana hauria fumat i això em servia de consol, per matar l'hàbit.

Han passat les setmanes i ara ja ni utilitzo l'electrònic. Cert és que vaig agafar un encostipat i amb els pulmons carregats ni tan sols tenia ganes de l'electrònic.

Si t'agrada la idea, crec que et pot anar molt bé fer-ho així, perquè amb el poc que fumes està clar que no tens un gran mono. A mi em va sortir la cigarreta electrònica per 25 euros i el líquid 2 euros. Aquest ha sigut el cost que he tingut per deixar de fumar.
No et negaré que de vegades sento nostàlgia i enveja quan veig que algú fuma, però també et diré que he arribat a passar el dia sencer sense ni tan sols recordar-me que jo fumava!

Tu també podràs! Ànims
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Coaner » dj. gen. 18, 2018 6:21 am

Bon dia,

Gràcies Arigalma
Betwen M'ha encantat la teva explicació.... la veritat és que m'hi sento molt identificada!! Jo també sempre he dit quan em quedi... faré el pas. Vaig entendre que seria molt millor fer-ho abans per el neguit del mono, però ha estat impossible.
No ho descarto, però no m' han agradat mai aquests cigarrets electrònics, gens! Però si que és cert que el gran problema per mi, no és la quantitat, si no l'hàbit... Això de i que faré? De moment em plantejo en aquests moments de ... i que faré? Agafar un llibre (rollo info d'embaràs... i llegir!) Si no funciona provaré això que em dius. Gràcies
El tema és que no m'hi vull obsessionar gaire... està clar que fins que no saps que estàs amb estat mal mal tampoc en fas al "cigronet" que són moltes les que sense buscar-ho s' en queden tan si són fumadores, com si no.
Bon dijous!! :b-)))
Imatge
Imatge
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: numa1982 » dj. gen. 18, 2018 11:05 pm

El meu.cas va ser una mica diferent: ho vaig deixar el dia que vaig fer 30 anys perquè aquell estiu començaríem a cercar i la condició del meu company per començar era haver-ho deixat. Crec que la clau és tenir una motivació i si per tu la motivació arriba amb l'embarâs i fins aleshores ho tens controlat, respira tranquil.la.

Sort!
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Coaner
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 5:07 am

Re: Deixar de fumar i embaras!

EntradaAutor: Coaner » dv. gen. 19, 2018 6:11 am

Gràcies Numa!
Imatge
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::