Canvi de feina i continuar amb la cerca?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Avatar de l’usuari
Perséfone
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: ds. set. 30, 2017 10:37 am

Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: Perséfone » ds. maig 26, 2018 10:05 am

Bon dia noies,

Vull demanar-vos experiències o opinions sobre el que farieu...

Ara mateix estic treballant a una empresa on porto més de dos anys i ens havíem decidit a buscar bebè. Ara les coses a la feina aquesta no van gaire bé. Aquesta setmana vaig fer una entrevista de feina i... sorpresa, m'han agafat! Millors condicions i més a prop de casa.

El tema és que crec que, si començo en una nova feina (que ja he dit que si) no puc seguir amb la cerca de l'embaràs. Entraria directament com a indefinida (no m'han dit res de període de prova), però tampoc trobo just entrar a un lloc i el mes que ve o l'altre quedar-me embarassada.

Alguna amb una experiència similar?
Quant de temps heu esperat/esperaríeu?


Gràcies per avançat :-()-)
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: crunchi » ds. maig 26, 2018 1:07 pm

Hola
Abans de res enhorabona per la feina!!! >.-<:

Jo entenc el que vols dir, però sincerament, crec que depenent de l'edat que tinguis.... jo no m'esperaria. M'explico: depèn d l'edat que tinguis (no és el mateix cercar amb 25, amb 30, amb 35 o amb 40 anys) el temps et va en contra. Està molt bé que pensis en això de que acabes d'entrar i clar "no els hi faras això", però crec que a la vida tots tenim prioritats i tu millor que ningú sabràs si pots esperar o no. Però només dic aixo, que una feina és una feina, i un fill és per sempre. A la feina ja s'apanyaran en buscar-te un sustitut quan arribi el moment, és un dret del treballador...
Tema de conèixer algun cas doncs si, conec una noia a la meva empresa que feia uns mesos l'havien ascendit i just havia aconseguit un càrrec bastant important i es va quedar embarassada. Com sempre, sempre hi ha qui té que criticar, però jo penso que ole per ella.

Destaco que la cerca d'un fill no sempre és ràpida. No és m'hi poso avui i demà ja m'hi quedo, hi ha la possibilitat que passin uns mesos fins que aconsegueixis el TE positiu, i entre que agafaries la baixa per risc o entre que pareixes, ja passen uns 9 mesos aprox. Vaja. Que pot passar un any perfectament desde que t'incorpores a la nova feina fins que dones a llum.

No ho sé, és la meva opinió, que la vida privada és teva, i per l'empresa no ets més que un número. Però està clar, tot això és molt personal i tu millor que ningú saps les teves prioritats, situació, etc.

Molts anims i endavant!!! :-()-) :ok:

Edito per afegir que em fa gracia que dius que "no et sembla just entrar a una empresa i quedar-te embarassada". Et faig una pregunta per si et fa pensar: què passaria si entres a una empressa i per desgracia tens un accident de cotxe (déu no ho vulgui) que fa que estiguis de baixa X mesos)??? Tampoc és just per l'empresA? Ostres, som persones, no màquines. I estem al s.XXI, tenim drets laborals...!!!! De bon rotllo ho dic, però espero que serveixi per fer la reflexió :-()-)
Imatge

Imatge
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: Sunyer » ds. maig 26, 2018 10:14 pm

Estic d'acord amb Crunchi, la teva vida està per sobre de feines i món laboral. La societat s'està deshumanitzant des de fa massa temps. Si crees una família està per sobre, treballem per viure, no vivim per treballar. L'empresa ha d'esperar-te a la teva tornada de la maternitat.
Avatar de l’usuari
Perséfone
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: ds. set. 30, 2017 10:37 am

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: Perséfone » dg. maig 27, 2018 10:15 am

Hola guapes, gràcies per les vostres respostes!!!

A veure, crec que aportant més dades es veurà també perquè penso en parar la cerca...

Tenim 27 i 29 anys, no crec que tinguem el temps en contra. De fet el mes passat em vaig quedar embarassada tot i que no va anar bé. D'altre banda amb lo de " no es just per la empresa" ho dic "per mi", en el sentit que, tal i com estan ara les coses un embaràs pot ser motiu d'acomiadament (ojo, abans no et podien fer fora, ara ja si).

Encara no sé si tinc o no període de prova, però tinc clar que si el tinc, no buscarem durant aquest període perquè pot ser que alegin incompetència a la feina quan el motiu és l'embaràs.

Desprès crec que, per mi, necessito primer demostrar el que valc a l'hora de desenvolupar la feina per a que vegin que sóc una persona capaç i constant i que m'esforço per fer bé la meva feina i, desprès no hi hagi problemes si ve un embaràs.

Ara per ara, jo no sé vosaltres, però per mantenir un fill necessito una feina, no puc permetre'm quedar-me embarassada i que m'envïin a l'atur.

Crec que d'aquí la confusió. Ja sé que per l'empresa som números, però per mi ells també ho són (els números que m'ingressen a final de mes), per això necessito tindre'ls contents en un primer pas...


Ell no té tan clar parar-ho, és més happy que jo, per això volia escoltar experiències.

Gràcies!
Imatge
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: airuni » dg. maig 27, 2018 10:42 am

Hola!
Jo entenc el que t'han dit i tenen raó has de mirar per tu, ells si t'han d'acomiadar ho faran sense problemes, però també entenc la teva postura.
T'explico el meu cas, vam començar la cerca l'abril de l'any passat a mi se m'acababa el contracte a l'agost, em van fer fixa, vam ver un parón fins l'abril d'aquest any perqué no volia que pensesin que havia esperar a ser fixa pero quedarme embarassada, el meu home mai ho va entendre, també es molt happy.
Amb això et vull dir que pararía un parell de mesos en el cas que et quedis a la primera si tot va bé podries esperar un parell o tres de mesos a dir-ho a la empresa, portarlies 4 o 5 mesos treballant i ja tindries temps d'haver demostrat que vals i que val la pena "aguantar" l'embaràs.
Perdona les faltes escric amb el mobil.
Molta sort amb la decisió!
Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: petipe » dl. maig 28, 2018 11:36 am

Doncs per com sóc jo, i tenint en compte la vostra edat, jo aturaria la cerca 3 - 4 mesos, que entenc que tampoc ha de passar res. Amb una mica de sort, entre l'aturada, i que puguin passar 2 o 3 mesos fins que l'encerteu ja et sentiràs molt més còmode a l'hora d'anunciar l'embaràs. Si no feu l'aturada i resulta que et quedes a la primera, no sé si viuràs l'embaràs gaire tranquil·la pel tema laboral. Però això va a caràcters, clar. També val a dir, que conec algun cas que li ha passat semblant (canvi de departament per petició pròpia i al mes embarassada) i l'empresa ha reaccionat molt bé, però clar, això mai se sap.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: crunchi » dl. maig 28, 2018 12:25 pm

Doncs si ho tens tant clar, endavant!!! :ok:
Imatge

Imatge
AnSa
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dt. gen. 16, 2018 8:38 am

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: AnSa » dl. maig 28, 2018 1:10 pm

Mai se sap com reaccionarà l'empresa; sé que no és l'habitual però jo vaig canviar de feina estant embarassada (això si, ho vaig dir des d'un primer moment...). Jo també penso que tenint en compte l'edat que teniu, per esperar uns mesos no passarà pas res; així de pas tu t'adaptes tranquilament a la nova feina i un cop situada ja ... :content:
Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: aiguablava » dg. juny 03, 2018 9:11 pm

Vés a la teva.
Fa anys m'hauria fet el mateix plantejament que tu, sempre amb aquell afany de quedar bé amb la feina i no val pas la pena. No he tingut cap mala experiència professional relacionada amb la maternitat i a la meva feina no hi ha problemes per tenir fills, però amb els anys estic veient tants despropòsits relacionats amb la feina, sigui tenint o no fills, que en general el que has de fer és procurar per tu.
Per l'edat, no passa res que espereu, però... i si per algun altre motiu aquesta feina no rutlla i d'aquí 6-12-18 mesos has de començar de nou amb una altra, tornareu a posposar el ser pares? Les variables de la feina no ets només tu, l'empresa pot fer fallida, marxar... També pots tenir un accident o patir una malaltia i tenir una baixa tant o més llarga que la de maternitat. No ho podem controlar tot.
Penso que per edat, qualsevol empresari pot tenir més que clar que qualsevol treballador/a d'entre 25-40 anys (per posar una mitjana) potencialment pot ser pare/mare, tingui o no tingui fills, més si encara no en té, és quasi llei de vida que en general passi, no poden pas excusar-se que és una sorpresa i que no s'ho pensaven pas. Si en teniu ganes, endavant. A la vida no saps què t'espera, fes el que més desitgis.
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Canvi de feina i continuar amb la cerca?

EntradaAutor: Sunyer » dc. juny 06, 2018 3:08 pm

aiguablava ha escrit:Vés a la teva.
Fa anys m'hauria fet el mateix plantejament que tu, sempre amb aquell afany de quedar bé amb la feina i no val pas la pena. No he tingut cap mala experiència professional relacionada amb la maternitat i a la meva feina no hi ha problemes per tenir fills, però amb els anys estic veient tants despropòsits relacionats amb la feina, sigui tenint o no fills, que en general el que has de fer és procurar per tu.
Per l'edat, no passa res que espereu, però... i si per algun altre motiu aquesta feina no rutlla i d'aquí 6-12-18 mesos has de començar de nou amb una altra, tornareu a posposar el ser pares? Les variables de la feina no ets només tu, l'empresa pot fer fallida, marxar... També pots tenir un accident o patir una malaltia i tenir una baixa tant o més llarga que la de maternitat. No ho podem controlar tot.
Penso que per edat, qualsevol empresari pot tenir més que clar que qualsevol treballador/a d'entre 25-40 anys (per posar una mitjana) potencialment pot ser pare/mare, tingui o no tingui fills, més si encara no en té, és quasi llei de vida que en general passi, no poden pas excusar-se que és una sorpresa i que no s'ho pensaven pas. Si en teniu ganes, endavant. A la vida no saps què t'espera, fes el que més desitgis.


Completament d'acord amb aquest comentari!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::