Significat nom Aleu

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
obocaman4
Entrades: 2
Membre des de: dl. juny 17, 2019 4:33 pm

Significat nom Aleu

EntradaAutor: obocaman4 » dl. juny 17, 2019 4:40 pm

Hola!

Fa un temps vaig veure el nom d'Aleu per aquest fòrum, i ara que tornarem a ser pares per segona vegada, d'un nen, després de donar voltes a uns quants finalment ens hem decidit per aquest nom però, no sabem el seu significat, ni origen, ni res... Si en poguéssiu donar un copet de mà... moltes gràcies comunitat!!!! :--/)
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Re: Significat nom Aleu

EntradaAutor: Joyce » dt. juny 18, 2019 8:02 am

Hola!

Crec que l'origen del nom és occità, perquè és un municipi francès al departament de l'Arieja. Es diu Àleu en occità o Aleu (sense accent) en francès. No sé si tu el dius amb accent o no.

D'altra banda, al diccionari alcover, que sempre va a buscar l'etimologia, diu que és un cognom que "potser ve del llatí Alētius, nom propi d'home" (i això em fa pensar que potser ve del mateix lloc que noms com Aleix, doncs). A més, et posa un sinònim (Alou): http://dcvb.iec.cat/results.asp?word=Aleu

o sigui que el significat com a tal no el sé (qui sap si en té!), però almenys l'origen sí :)

Joyce
obocaman4
Entrades: 2
Membre des de: dl. juny 17, 2019 4:33 pm

EntradaAutor: obocaman4 » dt. juny 18, 2019 9:12 am

Moltes gràcies Joyce!

Tota informació és benvinguda!!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1189
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dc. juny 19, 2019 9:16 pm

Hola,
Jo ho conec com un cognom (Baldiri Aleu per exemple), però com a nom mai l'he escoltat. Però deu ser com alguns noms que acaben sent cognoms, o al revés jejjee

:-()-)
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::