Hospital on es coneix la llevadora abans

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Ohana
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. feb. 06, 2023 2:03 pm

Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Ohana » dc. gen. 24, 2024 7:57 pm

Hola noies,

Al novembre vaig tenir el meu nen a la Quirón i va acabar en cesàrea perquè es va col·locar en posterior (en cefàl·lica però mirant a la meva panxa).

Estic portant bastant malament el tema de que després de 16h acabés en cesàrea i em genera molta angoixa el pensar que em pot tornar a passar en un futur part. No m'ho trec del cap.

De la meva gine, quan va estar al part, no en tinc cap queixa. Però penso que tot hauria anat diferent amb una altra llevadors, perquè em va insistir en posar-me l'epidural per fer avançar el part estant dilatada només d'1cm (i sense dir-m'ho, em va posar oxitocina) i he llegit que això pot forçar contraccions massa fortes i que forcen el nen a col·locar-se molts cops en mala posició, com em va passar a mi.

Així doncs, m'agradaria preguntar-vos si en algun hospital de BCN públic o privat es coneix a la llevadora que atendrà el part amb anterioritat.

Gràcies
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Caterinamore » dj. gen. 25, 2024 9:08 am

Hola Ohana,

Primer de tot felicitar-te pel teu nen z2:-)

És una me.rda que et pressionin així tant en l'embaràs com en el part. No hauria de passar o si més no, ens haurien d'informar bé. Per exemple, la teva llevadora t'hauria hagut d'explicar els pros i els contres de l'epidural en aquell moment, de forma abreviada, per tal de que tu poguessis decidir lliurement. I per descomptat no hauria d'haver posat oxitocina en la teva via sense el teu permís.

El meu primer part va ser induït, però jo sabia exactament al què m'enfrontava.
Va ser a un hospital privat. Vaig tenir la potra (sí potra) de que en aquell moment hi havia poques llevadores al centre, unes 10. Per visites vàries o el curs de preparació al part en vaig conèixer 8. Al meu part estaven de guàrdia les dues amb qui més feeling tenia (doble potra). No crec que ni en la pública ni en la privda puguis triar la llevadora del teu part.
Jo no em vaig salvar de la violència obstètrica i el paternalisme a l'embaràs, però al part vaig tenir sort.

Això dit, em vaig tornar quedar embarassada. I el meu pensament era que no tornaria a tenir tanta sort. Té ous la cosa, perquè un part ja és com obrir la capsa de Pandora, que a sobre hi hagis de posar el factor del tracte del personal.

En fi, després de buscar a la pública i a la privada algú que realment m'entengués, em respectés i amb qui hi pogués confiar, vaig decidir deixar de buscar... No podia creure que no hi hagués ningú que m'anés a mida.

Quan estava d'uns 7 mesos vaig contactar amb una llevadora de part a casa, jo! I de veritat que des del primer moment en que hi vaig parlar que va ser una delícia. Vam connectar i jo (i la meva parella) hi vam confiar plenament. Vam tenir el seguiment que ni en pintura ens ofereix la SS ni la privada. La llevadora venia a casa a fer les visites i s'hi estava una hora ben bona. Amb molta informació i resolució de dubtes.

No et vull dir que el part a casa sigui la solució o la teva millor opció. Però si vols recolzament i seguiment 100% amb la mateixa llevadora, o si volguéssis fins i tot, una doula pel recolzament més emocional, és possible. En alguns hospitals no deixen entrar les llevadores de part a casa (edito:crec que en cap xd), però sí que deixen entrar a doules.

Espero que disfrutis molt del teu bebito i que si vols llegeixis molt pel teu segon embaràs.

Una abraçada ben gran!!
Ohana
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. feb. 06, 2023 2:03 pm

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Ohana » dc. gen. 31, 2024 6:57 pm

Hola Caterinamore! Em podries dir quina llevadora de part a casa és? Un altra idea que no descarto és en un futur embaràs tenir a una doula o llevadora per fer-me l'acompanyament i l'estona de dilatació a casa per anar a l'hospital quan ja estigui tot més avançat, tenint la tranquil·litat d'estar amb algú experimentat a casa acompanyant-me. Part a casa ho descarto perquè al ser cesàrea ja es considera mig risc per la possible ruptura uterina...

Caterinamore ha escrit:Hola Ohana,

Primer de tot felicitar-te pel teu nen z2:-)

És una me.rda que et pressionin així tant en l'embaràs com en el part. No hauria de passar o si més no, ens haurien d'informar bé. Per exemple, la teva llevadora t'hauria hagut d'explicar els pros i els contres de l'epidural en aquell moment, de forma abreviada, per tal de que tu poguessis decidir lliurement. I per descomptat no hauria d'haver posat oxitocina en la teva via sense el teu permís.

El meu primer part va ser induït, però jo sabia exactament al què m'enfrontava.
Va ser a un hospital privat. Vaig tenir la potra (sí potra) de que en aquell moment hi havia poques llevadores al centre, unes 10. Per visites vàries o el curs de preparació al part en vaig conèixer 8. Al meu part estaven de guàrdia les dues amb qui més feeling tenia (doble potra). No crec que ni en la pública ni en la privda puguis triar la llevadora del teu part.
Jo no em vaig salvar de la violència obstètrica i el paternalisme a l'embaràs, però al part vaig tenir sort.

Això dit, em vaig tornar quedar embarassada. I el meu pensament era que no tornaria a tenir tanta sort. Té ous la cosa, perquè un part ja és com obrir la capsa de Pandora, que a sobre hi hagis de posar el factor del tracte del personal.

En fi, després de buscar a la pública i a la privada algú que realment m'entengués, em respectés i amb qui hi pogués confiar, vaig decidir deixar de buscar... No podia creure que no hi hagués ningú que m'anés a mida.

Quan estava d'uns 7 mesos vaig contactar amb una llevadora de part a casa, jo! I de veritat que des del primer moment en que hi vaig parlar que va ser una delícia. Vam connectar i jo (i la meva parella) hi vam confiar plenament. Vam tenir el seguiment que ni en pintura ens ofereix la SS ni la privada. La llevadora venia a casa a fer les visites i s'hi estava una hora ben bona. Amb molta informació i resolució de dubtes.

No et vull dir que el part a casa sigui la solució o la teva millor opció. Però si vols recolzament i seguiment 100% amb la mateixa llevadora, o si volguéssis fins i tot, una doula pel recolzament més emocional, és possible. En alguns hospitals no deixen entrar les llevadores de part a casa (edito:crec que en cap xd), però sí que deixen entrar a doules.

Espero que disfrutis molt del teu bebito i que si vols llegeixis molt pel teu segon embaràs.

Una abraçada ben gran!!
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Caterinamore » dj. feb. 01, 2024 8:59 am

Hola Ohana,

A la pàgina web d'ALPACC: https://llevadorespartacasa.org/ca/
Si tires una mica més avall hi ha una entrada que posa "Troba la teva llevadora", pots tafanejar una mica, i al final de tot de la pàgina hi ha el "Posa't en contacte".

Jo les vaig escriure, em vaig presentar, vaig resumir el meu primer part i MOLT IMPORTANT! digues on vius per que les llevadores que visquin més a prop ho tinguin en compte :)
Jo vaig parir amb l'Imma Sàrries. En aquell moment erem veïnes :D.
*EDITO: No la vaig triar pas perquè fossim veïnes, sinó perquè era la que més bon rotllo em va donar, amb la qui vaig sentir (intuïtivament, màgicament, o pel que sigui) que hi confiava al 100%. Això és més important que que visqui a prop tot i que trobo que també s'ha de tenir en compte ;).


Està bé que t'ho comencis a mirar si vols un altre fill :). Jo vaig contactar amb el grup de Titània (ara tancat) quan no estava ni embarassada del segon fill jeje.
Tot i que no hi ha pressa, crec que et pot ajudar a sanar l'experiència del primer part i ser més conscient de tot plegat.

Una abraçada!!! :-()-)


Caterina
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Caterinamore » dj. feb. 01, 2024 9:07 am

Em deixo coses!

Si quan estiguis embarassada, hi contactes, digues també la teva data probable de part, que a vegades algunes llevadores tenen les agendes plenes ;)

Petons!
Ohana
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. feb. 06, 2023 2:03 pm

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: Ohana » dj. feb. 08, 2024 2:40 am

Moltes gràcies! He parlat de moment amb una psicòloga perinatal i parlaré amb alguna de les llevadores per informar-me. Mil gràcies!
MalllsPleira
Entrades: 1
Membre des de: dl. abr. 01, 2024 4:09 pm

Re: Hospital on es coneix la llevadora abans

EntradaAutor: MalllsPleira » dl. abr. 01, 2024 4:15 pm

Atès que algunes llevadores poden estar força ocupades, és útil avisar-los quan esteu esperant si us poseu en contacte amb elles mentre esteu embarassada.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::