Hort urbà

Flors, plantes, horts...
fox
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Hort urbà

dv. abr. 15, 2011 9:12 am

Hola noies,

Sempre m'agradat el tema horts però visc en un pis i és una mica dificil, aquest any però m'he animat i he plantat unes madueixeres i una tomaquera, en testos clar. El que passa és que no tinc ni idea i voldria saber si algu qui hi entengui em pot donar alguns consells, per exemple s'han de regar molt o poc, sol directa o no i tambè saber quan em sortin les maduixes o tomaquets (que espero que si) com es cullen? ho arranco o és millor tallar-ho??

Com podeu veure sóc de ciutat i no tinc ni idea.

De cara als nens crec que tambe va molt be, aixi aprenen a cuidar les plantes. Cada dissabte les reguem junts, i com els hi agradar tant fer les coses ho fem molt a poc a poc, agafem poqueta aigua i reguem una planta, tornem agafar aigua i un altra, aixi estem més temps i ho disfruta més.
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Ítaca
:: dinosaure
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm

Re: Hort urbà

dv. abr. 15, 2011 9:50 am

No sé si et podré ajudar gaire, pq la veritat jo em cuido ben poquet del nostre mini hortet urbà!
Fa anys q fem maduixes, i tomàquets. Hem provat també de fer pebrots, però no ens van acabar de tirar gaire... i aquest any també tenim faves a punt de collir ja.

Jo penso q és bó q tinguin sol (suposo q si és amb una mica d'ombreta també anirà bé). Nosaltres d'ombretes poques a la terrassa, o sigui q sempre els dóna el solet :***: .
Jo les maduixes les agafo directament, sense tallar-les... sols q estiris una miqueta ja la tens a la mà. Pensa q les maduixes fan fills, i pots aprofitar per fer noves plantetes de cara l'any q ve. Veuràs q treuen uns filets llargs i que al cap d'uns dies, fan com unes fulletes a la punta del fil. Quan les fulletes aquestes tinguin un parell de cm, agafes un testet petitó i ensorres la punta aquesta (no tallis el fil). Quan passin uns dies i vegis q hagi arrelat, ja pots tallar el filet, i ja tindràs una nova maduixera.
Els tomàquets també els agafo directament, sense tallar. Els cargoles una miqueta i cauen sols.

Sobre el tema del reg, doncs nosaltres quan la calor apreta, reguem o a primera hora del matí o bé última de la tarda, mai durant les hores fortes de sol pq es cremarien les plantetes, i a vegades ho fem a ull. Toquem la terra i si està bastant humida fem dia sí, dia no, i si està més seca, doncs res, una miqueta i llestos!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Rainbow
:: tigre
:: tigre
Entrades: 724
Membre des de: ds. des. 19, 2009 8:03 am

dv. abr. 15, 2011 10:16 am

Hola!!

Com ja t'han dit cal regar-ho sovint, sobretot ara amb la calor, a primera hora del mati o del tard, perque quan faci sol la planta ja s'hagi assecat i no es cremi.

Els tomàquets els cargoles una mica i ja es cullen, però depen de la varietat, si son tomacons (tomàquets d'aquests petits de sucar) doncs d'una branca en surten 2, 3 o més i llavors lo bo és tallar la tija de manera que et quedi un manat de tomàquets que puguis penjar (també es diuen tomàquets de penjar).

Has probat de plantar enciams?? t'ho dic perque són molt agraïts, creixen molt ràpid i no són pas delicats.

Nosaltres tenim un hort (gran gran d'uns 300 o 400 m2 almenys) i li posem productes (pocs perque no ens fa massa gràcia), però en un hort urbà no sé si caldrà.
Imatge

Imatge
Ítaca

dv. abr. 15, 2011 12:27 pm

pitisu, nosaltres també tenim moltíssim sol, però clar, la nostra terrassa és oberta... potser si q fa una mica efecte hivernacle i tenen massa calor... no ho sé.
De tomàquets, els q ens funcionen de conya són els cherrys, q per les amanides van de conya. L'any passat vem intentar fer dels d'amanir però no acabaven d tirar... Aquest any hem plantat 4 de cherry i 2 de les altres, a veure què...
Ah, i l'itaco els va plantar ahir mateix. El planter ja té ben bé 1 pam i mig!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
socpetitona
:: girafa
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

dv. abr. 15, 2011 3:20 pm

Uau!! quina casualitat! justament avui m'he desidit a muntar un hort al pati de casa!!

m'anirà de perles aquest post!! Gràcies per tot el que em pogueu dir/ensenyar/aconsellar, no en tinc ni idea ni sé per on començar... volia buscar per internet

em faria gràcia tenir tomàquets, enciams, pastanagues i patates, per començar...
Imatge
fox

ds. abr. 16, 2011 3:40 pm

Gracies, tot consell m'anirà bè.

No he entes molt bè lo dels fills de les maduixes, suposo que quan ho vegi ja m'ensurtire, igualment no tinc molt espai aixi que no se si caldrà...

Tinc sol les primeres hores del mati crec que amb aixo hi haura prou. Ho deia perque si no era bo el sol directa puc posar el tendall.

Dels tomaquets us riureu però no sé de quina varietat són, li vam explicar al venedor com era el test i ell va triar aixi que serà sorpresa :globus:
Imatge

vivikamu
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dv. maig 09, 2008 12:55 pm

dv. maig 13, 2011 9:51 am

Jo no en tinc ni idea d'horts però l'altre dia vaig descobrir aquesta pàgina que, si no la coneixeu, us pot interessar!
Jo també m'hi posaré aviat amb això de l'hort urbà! M'encanta!

http://elbalconverde.blogspot.com/
Imatge
Imatge
mamlaboni
Ubicació: manresa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am

dv. maig 13, 2011 1:39 pm

Els tomàquets i les maduixez les planteu en torretes normals i corrents? es pot plantar ara? m'ha agradat aquesta idea però tampoc se si me'n sortiré.
Ítaca

dv. maig 13, 2011 2:14 pm

Nosaltres tenim les maduixes plantades en jardineres d'aquestes dels xinos i cap problem! Fa anys q les tenim i les anem renovant.
Si que les pots plantar ara, suposo... les nostres ja estan fent maduixetes!!!

I per les tomaqueres, potser si q necessitaries un test amb més terra...
Nosaltres tenim una espècie de sac gran, q fa de test, i alla hem plantat 6, a veure com aniran...
Ahir vem arrecar les faves i ara plantarem enciams, nyaaaaaaaaam!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
mamlaboni

dv. maig 13, 2011 2:39 pm

I les llavors, que son aquells sobrets que venen a les botigues de plantes o una mena de miniplanteta ja una mica crescudeta que he vist de vegades al mercat? perdoneu el vocabulari però es que no domino gens... jejejej
Ítaca

dv. maig 13, 2011 2:45 pm

Els sobrets són llavors, i les mini-plantes són el planter. Nosaltres sempre comprem planter directament :ok: (si n'hi ha clar...). Les faves les vem fer amb llavors...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
mamlaboni

ds. maig 14, 2011 10:28 pm

Jo avui he anat a veure si trobava planters en un lloc que hi ha al costat de casa perquè em feia mandra agafar el cotxe i només tenien els sobres de llavors. Els planters m'han dit que fins dijous.

Si em quedo les llavors, com s'han de plantar? es a dir, les tiro fent una línia recta o totes de cop al mateix lloc?

Itac@, això que explicaves deles maduixetes, dels fils vols dir les branquetes que li van sortint és lo que s'ha de ficar a la terra perquè en creixin de noves o és un cop as collit la maduixa perquè torni a sortir? és que no ho vaig entendre bé.
Merci.
Molsarp
Entrades: 4
Membre des de: dg. maig 15, 2011 10:57 am

dg. maig 15, 2011 11:24 am

Hola a tothom,
Volia dir que sembrar les llavors de plantes de cicle una mica llarg, com les tomaqueres, alberginieres, pebroteres,... a aquestes alçades de l'any, si no és que sou d'una zona bastant freda, és una mica tard, a la zona de la costa l'agost és molt dur.
mamlaboni

dg. maig 15, 2011 2:10 pm

i el planter encara hi som a temps? a mi em va dir la d ela botiga que encara era a temps de plantar durant tota la primavera, però es clar potser m'enredava per tal de vendre.... :-:)
manumar
:: lleona
:: lleona
Contacta:
Ubicació: Calella
Entrades: 954
Membre des de: dl. nov. 28, 2005 2:15 pm

dg. maig 15, 2011 2:59 pm

Feia molt que tenia ganes de provar a plantar alguna cosa, nomès dir-vos que meu ben animat. Aquesta setmana aniré a comprar planter a veure que tal surt.
Ja us explicaré.
Imatge
Molsarp
Entrades: 4
Membre des de: dg. maig 15, 2011 10:57 am

dg. maig 15, 2011 6:24 pm

Pel planter penso que sí. He estat buscant més informació, aclareixo: de planter més o menys tot, sembrar ja no.
mamlaboni

dg. maig 15, 2011 6:57 pm

Esperarem a dijous i comprarem planter doncs. Les maduixetes si que me les vaig quedar. Valia 1'65e .Ja tenia una maduixeta penjant, quina gràcia.
Ahir la vaig passar a una jardinera. A veure que tal...
fox

dg. maig 15, 2011 7:29 pm

hola, jo recomano plantar directament el planter (jo l'hi dic esqueix, suposo que parlem del mateix) és molt més rapid i tens resultats més aviat i a més pel preu val la pena no liar-se amb les llavors

Nosaltres hem menjat aquest cap de setmana les maduixes que havien sortit però ens van decepcionar una mica, estaven un pel amargues, pensava que al ser naturals estarien ben dolces :-:)

El que no em surten res de res és la tomaquera, creix molt rapid pero no surt cap tomaquet per enlloc. A veure si penjo fotos que em fa ilu.

||*||
Imatge

Ítaca

dl. maig 16, 2011 10:18 am

mamlaboni ha escrit:Jo avui he anat a veure si trobava planters en un lloc que hi ha al costat de casa perquè em feia mandra agafar el cotxe i només tenien els sobres de llavors. Els planters m'han dit que fins dijous.

Si em quedo les llavors, com s'han de plantar? es a dir, les tiro fent una línia recta o totes de cop al mateix lloc?

Itac@, això que explicaves deles maduixetes, dels fils vols dir les branquetes que li van sortint és lo que s'ha de ficar a la terra perquè en creixin de noves o és un cop as collit la maduixa perquè torni a sortir? és que no ho vaig entendre bé.
Merci.

Uix, és q no em vaig explicar gaire bé... Vosaltres deixeu fer les maduixeres, q vagin fent maduixetes i ja està. Més endavant, veureu q comencen a tirar uns fils q es faran llaaargs (i q no faran maduixes) i al final del fil els sortirà con una mini maduixera (un grupet de fulles), quan això tingui una mida d'un parell de cm, sense tallar el fil, agafeu un testet i ensorreu una mica el grupet de fulles i deixeu uns dies pq arreli. Quan veieu q ja ha arrelat al testet, podeu tallar el fil q encara l'uneix a la maduixera mare, i ja tindreu una nova maduixera!

Nosaltres també hem fet un primer tastet de maduixetes! Bé, nosaltres no, la Txell q literlament LI ENCANTEN! ;-)))
Em sembla q poques tastarem, pq a la q veu una mig vermella ja va cap allà i l'arrenca, aix, haurem de vigilar pq sinó no madurarà cap a la planta!
Les tomaquetes les tenim molt estancades encara... van molt lentes. A veure si s'acaben d'animar!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Autumn
Entrades: 218
Membre des de: dc. gen. 19, 2011 11:00 am

dj. maig 19, 2011 9:53 am

Ei, Nosaltres fa temps que ho volem fer pero de moment tenim poca cosa i amb testos
Ens han sortit ja les primeres maduixes!!! es curiós perque en un dels testos ens n'han sortit 8 o 9 i crec que n'aniràn sortint més i en canvi en l'altre res de res.. :O
Les tomaqueres mai ens han acabat de funcionar!
Crec que millor posar planter ja que amb llavors es mes difícil i llarg el procés i el planter ja esta mig encaminat.
Fa molta ilusió quan et pots menjar alguna cosa plantat per tu mateix >.-<:
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Plantes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::