Algú hi entén de plantes?

Flors, plantes, horts...
Lalona
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Algú hi entén de plantes?

dv. abr. 15, 2011 11:48 am

No sé ni a quina part del fòrum he de penjar aquesta consulta, perdoneu, és que jo no hi entenc gens de plantes i no he trobat res aquí al SP.

El cas és que la setmana passada em van regalar una Bogamvilia preciosa i em sembla que ja se m'està morint! Se li estan caient totes les flors! Algú que hi entengui em podria orientar com l'he de cuidar?

Primer la vaig posar a un jardinet interior i la regava cada nit (m'hauré passat d'aigua?) i ahir la vaig traslladar al balcó de fora que li dóna el sol més directe, però la veig més lletja que mai...

Ah, una altra cosa. Ahir després de regar-la, se'm va quedar aigua estancada a baix i va sortir una llombriu (ecs!), pot ser que sigui que hi ha cucs a la sorra??

A veure si algú em pot ajudar, em sabria molt greu haver-me-la carregat en menys d'una setmana, serà el meu récord... i era preciosa quan me la van portar, em fa molta llàstima!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Castanyeta
:: girafa
Ubicació: Barcelona
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm

Re: Algú hi entén de plantes?

dv. abr. 15, 2011 12:08 pm

msembla que l'estàs ofegant!
Buida el platet de sota el test, deixa-la al sol i regar-la només quan la terra estigui seca; la bugamvília és una planta de països mediterranis, amb calor i poca aigua...
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Ítaca
:: dinosaure
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm

dv. abr. 15, 2011 12:12 pm

Jo pels noms de les plantes sóc molt dolenta (reconec ben poques), però mira't aquest link:
http://fichas.infojardin.com/trepadoras ... a-rita.htm

com diu la castanyeta, em sembla q t'has passat amb l'aigua! Vol poca aigua i sol :***:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Riu
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

dv. abr. 15, 2011 1:07 pm

Jo també en tenia una...i la regava un cop per setmana i a ple estiu dos.
Dic que en tenia una perque amb la primera gelada se'm va morir...
Les que en teniu les entreu a dins de casa?
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Ítaca

dv. abr. 15, 2011 1:42 pm

Jo no en tinc d'aquesta, però el q fem nosaltres a l'hivern, és deixar-les a igualment fora però cobertes amb una espècie de roba q vénen als centres de jardineries que les protegeix de les glaçades :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Lalona

dv. abr. 15, 2011 2:06 pm

Vaja, clarament m'he passat d'aigua, la deixaré reposar uns dies doncs... Gràcies pels consells noies, ja us aniré explicant!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Violeta
Ubicació: Barcelona
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am

dv. abr. 15, 2011 2:28 pm

Lalona, penso com les companyes, crec que l'estàs ofegant pobreta...jo en tinc una al balcó de casa, i la rego un cop per setmana, i ara a la primavera li poso boletes de fertilitzant, però vaja, n'he vist de molt més maques a altres balcons... :-:)
Pel tema cucs dubto que sigui, normalment les plantes estan al terra, i a la terra hi ha bitxets de tot tipus, cucs i tot, o sigui que tant la planta com el cuc estan en el seu hàbitat.

Jo vist a Barcelona, i sempre l'he tingut al balcó, hivern i estiu, i no se m'ha mort, però clar, aquí el clima és més suau que a altres indrets de Catalunya...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Lalona

dv. abr. 15, 2011 9:48 pm

Sí, sí! el plat el vaig buidar de seguida que vaig veure que sortia aigua... Gràcies noies, a veure si la salvem, les fulles es veuen boniques encara, l'únic que se m'han caigut casi totes les flors. Us mantindré al corrent!
Imatge
Imatge
Lalona

ds. abr. 16, 2011 9:02 am

Estaria molt bé! Jo encara m'hi aficionaria i tot! Hi tinc molt poca traça però m'agradaria molt entendre-hi més i tenir plantes VIVES a casa...
Imatge
Imatge
Riu
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

dg. abr. 17, 2011 11:57 am

Si a BCN les bogambilies segur que poden aguantar millor el fred, però a la província de Lleida la cosa suposo que ja es més complicada...els geranis i tota la resta les vaig entrar però aquesta com la tenia en una jardinera molt gran no ho vaig fer...i res, se'm va morir.

A mi també m'agrada molt tenir plantes a casa... no se perquè el meu menjador si fan molt maques (bé si que ho se...és molt assolellat per bona sort). Ma mare queda sorpresa cada cop que ve i veu per exemple la nadala ben florida i ben maca o la orquídia també florida com mai. Divendres vaig comprar una viola africana (crec que es diu així), a veure com s'hi troba... :-()-)
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
cuqueta
:: dragona
Contacta:
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm

dc. abr. 20, 2011 8:53 am

Lalona he arribat una mica tard al post, però les companyes t'han orientat de meravella :ok: No et preocupis per les flors, en fa més d'una vegada a l'any, o sigui que et tornarà a florir, el que si que et recomano és que la traspassis a un test més gran (si és que no ho has fet) i que l'abonis una miqueta, ja veuras que maca que es posarà!!
A mi les plantes m'encanten i a part i entenc una miqueeeeeeeeeeta (sóc Biòloga), si us puc ajudar en alguna cosa més ja ho sabeu :ok:

Riu, jo visc a Lleida i et puc assegurar que la Buganvillea no aguanta el fred ni de conya, jo en vaig comprar una fa dos estius, a l'hivern la vaig podar i tapar i tot i així no va sobreviure :ufs: els geranis si vius a BCN i vols que t'aguantin l'hivern sense necessitat d'entrar-los a casa, el que has de fer és podar-los bastant, si són grans arribant a la part més llenyosa (tronquet), ja veuras com a la primavera tornen a brotar sense cap problema :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Ítaca

dc. abr. 20, 2011 10:26 am

Ah, una cosa q va molt bé per acabar amb els cucs/llombrius és enterrar un parell de dents d'alls a la sorra... Oli en un llum! :ok:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
cuqueta
Contacta:
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm

dc. abr. 20, 2011 12:02 pm

Itac@, els cucs, a menys que siguin una plaga, són molt bons per les plantes, aireigen la terra i amb els seus excrements la fertilitzen, no s'han d'eliminar a no ser que suposin un risc per la planta :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Ítaca

dc. abr. 20, 2011 12:11 pm

cuqueta, ja sé q fan la seva funció, però és q en una planta d'interior (d'aquestes q van amb test de minvet), suposo q ens vem passar regant-la i ens vem trobar la dutxa plena de cucs, i clar... amb la nena i tot, no em fa gaire gràcia. Per això vem posar els alls.

A les plantes de fora, si hi ha llombrius no hi fem res :ok:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Raqueleta
Entrades: 8489
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

dc. abr. 20, 2011 12:17 pm

A mi també m’agradaria un post dedicat a la jardineria, les plantes m’agraden molt però em sembla que no tinc massa trassa…
Fa poc vam comprar tot de plantes per al nou balcó i feia molt de goig, ara ja no en fa tant…
Tenim un viburmum tinus i està perdent les fulles, es posen grogues i cauen, tot i ser un arbre de fulla semi-perenne i anar cap al bon temps. He pensat que potser és per massa aigua, tot i que no crec haver-lo regat en excés.
La lavanda està lletja lletja. Les “arrecades de la reina” ha perdut les flors.
Jo, estic depre, les meves pobres plantetes!
Algun consell?
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Ítaca

dc. abr. 20, 2011 1:15 pm

raqueleta, els nostres espígols tampoc estan massa fins... un està bastant verd, però l'altre està molt sec (tot i q sembla q comenci a brotar per sota...), l'aniré observant a veure què (i estan plantats junts). L'espígol no es poda ni res, oi?
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Raqueleta
Entrades: 8489
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

dc. abr. 20, 2011 1:22 pm

Itac@ ha escrit:raqueleta, els nostres espígols tampoc estan massa fins... un està bastant verd, però l'altre està molt sec (tot i q sembla q comenci a brotar per sota...), l'aniré observant a veure què (i estan plantats junts). L'espígol no es poda ni res, oi?

Sí, s'ha de podar després de la floració, que és a l'estiu. Entenc que quan les flors quedin seques és quan s'ha de podar i pel que he llegit, tallant les flors i aprofitant per a donar forma rodona, tallant tot el que calgui.
El meu està com tou, les fulles i les flors li cauen cap als costats. Igual és massa reg, com deia abans, ja que no vol massa aigua. Jo he procurat no regar en excés però com que els dies passats ha fet calor regava més que fa un mes...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Ítaca

dc. abr. 20, 2011 2:09 pm

ostres, doncs nosaltres no l'hem podat mai... bé, els vem comprar l'estiu passat. PErò de flors ni una, eh? Vaia ni indicis.... sols les fulles verdes un, i bé, i l'altre amb branques seques, seques...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

dc. abr. 18, 2012 6:20 am

Les llombrius (cucs de terra) NO SÓN DOLENTES PER LES PLANTES, AL CONTRARI!!! És un senyal de bona qualitat del sòl, contribueixen a enriquir-lo i oxigenar-lo. Carregar-se-les no té cap mena de sentit

Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

dc. maig 09, 2012 10:19 am

Goga, jo també tinc una maduixera amb les puntes marrons... no sé a què deu ser degut, i a més és curiós perquè està plantada en un test diferent, separada a les altres, que estan perfectes... Jo he pensat que no sigui qüestió d'un mal trasplantament... fa molt que les has trasplantat?
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “Plantes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::