Fem macedònia de fruites

Receptes de cuina, trucs i idees.
Avatar de l’usuari
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6055
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

Fem macedònia de fruites

EntradaAutor: Toni » dt. set. 06, 2022 2:05 pm

La macedònia o còctel de fruites, no és més que una mescla de diferents fruites tallades en trossets i amanida amb sucre, licor o suc.

Els tipus i les quantitats de fruites utilitzades depèn molt del gust de cadascun, podent-se admetre qualsevol varietat, això sí, tenint en compte que si volem que la macedònia es conservi almenys dos o tres dies, les fruites no han d'estar massa madures. També, cal anar amb cura amb les fruites com les maduixes o el plàtan, les quals s'aconsellen consumir el mateix dia.

Aquesta és la nostra proposta:
1 llimona (per a suc)
2 taronges (per al suc). Pot incloure's una tercera si volem afegir-la també en trossos.
5 o 6 maduixes
1 kiwi
1 plàtan
1 poma
2 rodanxes de pinya
1 préssec
2 cullerades de sucre

La preparació no pot ser més senzilla:
Tan sols hem de rentar, pelar (si ho desitgem) i trossejar en daus petits tota la fruita.
En un bol, afegirem el suc d'una llimona, que exercirà com a antioxidant perquè la fruita ens aguanti més temps.
A continuació anirem abocant una a una les fruites, alhora que remourem suaument perquè vagi absorbint la llimona.
Quan tinguem tota la fruita, afegirem un parell de cullerades soperes de sucre i remourem.
I, finalment, tirarem el suc de les taronges.
Quan estigui tot ben barrejat, taparem el bol amb un film transparent i portarem a la nevera durant unes 2 hores.
Una vegada transcorregut el temps, servirem en bols petits.
Com dèiem a l'inici, també se li pot afegir un doll d'alcohol o edulcorar amb una mica de mel o algun xarop.

Font: AMIC | Eva Remolina

Imatge
Losuyte
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 04, 2023 1:08 am

Re: Fem macedònia de fruites

EntradaAutor: Losuyte » ds. març 04, 2023 1:10 am

M'agrada la fruita macedonia. Em preocupa especialment la meva salut, així que normalment menjo aliments saludables basket random

Torna a “Bona Cuina”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::