CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
agunau
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: agunau » dl. març 22, 2010 7:03 am

Luva m'he l'apunto! sempre em fa pal fer-les patates, però així és super ràpid!

Sita com que fins d'aqui un més o dos?? perque no ja?!
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. març 22, 2010 9:12 am

Ostres nenes quines coses poseu...
Sitaaa com que 1 o 2 mesos!?
jo avui provaré les madalenes al coco de la agunau una cosa tb s'hi podria posar vles 2 coses, no? pq coco i xoco convinen molt bé! o a la segona no es q canviies el coco per la xoco i hi poses els 2... ai quin liu nosé si m'he explikat!!!
va aviam si aquest vespre em curro el sopar i li faig una fotooo!!! :content: aixi q fins després!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
agunau

EntradaAutor: agunau » dl. març 22, 2010 10:58 am

Angelina hola carinyet! així m'agrada que t'animis a provar les madalenes!
Si les de xocolata també porten el coco, es adir a la recepta de les de coco i afegeixes virutes de xocolata i ja està. ah i si no tens licor amaretto no passa res, jo li vaig posar mistela que era el que tenia per casa.
Jo les vaig fer amb modlles d'aquests de silicona, sols cal untar-los de margarina i es desmotllen super ràpid! m'hen van sortir unes 20 unitats, tota la plata del forn plena! i ja no en queden :ok:
BettyBoo
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

EntradaAutor: BettyBoo » dl. març 22, 2010 11:56 am

Eiii cada cop en som més! q guay! jo probaré de fer les magdalenes per setmana santa!!! angelina a veure q fas de sopar! mmmmm

Aqui en teniu una altra:
SOPA TORRADA
Jo la vaig conèixer a la comarca d'osona, crec q es típica!!!
Teniu la opció de fer el caldo vosaltres: caldo suau de pollastre amb carcassa de pollo, un nap, una fulla de col, api, pastanaga i una mica de sal o bé podeu comprar el de brick del aneto o de gallina blanca, queda igualíssim de bo i no es tan entretingut, diguem q es més rapid de fer. Jo la faig cada any el dia 1 de gener, amb la familia q venen tots a casa som uns 10 i poso 4 tetrabricks i si cal li acabo afegint aigua...jejeje.
per tant:
4 bricks de caldo de pollo
pa torrat integral un paquet (pero utilitzarem la meitat, unes 20 torrades, ho faig una mica a ull després us explcio) sino tb podeu usar pa del dia anterior q el torreu al forn fent llesquetes
preparat per fer pilota:
200gr de porc picat
una pechuga de pollastre picada
200gr de vedella picat
sal, pebre, una mica de llet i una mica de molla de pa, julibert
1 ou
farina

Primer feu les pilotes (us en sortiran unes 40) pq son mini pilotetes!!! Barrejar en un bol les tres carns, afegir un ou i barrejar, sal pebrar i mullar amb una mica de llet la molla de pa i afegir i barrejar. Un cop tenim el preparat s'han d'anar fent les pilotilles amb dues culleretes de café us anirà millor per tenir la mida i s'han d'enfarinar. Un cop fetes s'han de posar a la paella i q es faci, una mica torradetes per fora. Treure de la paella i reservar i guardar l'oli q us ha sobrat.
Calentar el caldo, portar-lo a bullir i afegir el pa torrat, en funció de si ho voelu més consistent o no li posareu més o menys pa...ha de bullir una mica i el pa sha de desfer del tot, si ho voleu sense grums podeu passar-li el turmix o bé o podeu colar per si a algu no li agrada la textura del pa (pero us aseguro q es espectacular!!!) te un gust tot torradet boníssim!!! un cop ho teniu al vostre gust hi afegiu les pilotes i una mica del oli q us ha sobrat, i q tot junt bulli! i ja estarà llest!!!! es un plat molt complet i es una sopa diferent!!!

Bon apetit!
piruleta
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: piruleta » dl. març 22, 2010 3:49 pm

Hola noies, què bé aquest post!! >.-<: >.-<: >.-<:

A veure si avui probo les magdalenes amb la meva peque!!! Us passo una recepta superfàcil de pollastre al forn!

POLLASTRE AL FORN AMB POMA.
- Pollastre (depenent de les persones).
- pomes.
-suc de llimona.
-sucre.

Es prepara una plata pel forn i es talla la poma a làmines, feu el suc de llimona i aneu posant les làmines de poma amb el suc i el sucre... la quantitat va a gustos!!
El pollastre es posa a sobre salpebrat i tot al forn a uns 180º. Fins que el pollastre quedi cuit.
La poma queda com una espècie de compota.
Fantàstic!!! Ràpid i fàcil, a casa ens agrada molt.
agunau

EntradaAutor: agunau » dt. març 23, 2010 8:34 am

Piruleta gràcies per la teva aportació!! ummmmmmmmmmmm segur que la provo de fer, m'encanta la poma i el pollastre i a més es veu molt sencilleta de cuinar, perfecte!!

Betty Boo ostres noia quina sopa més currada no?? jo la veritat no soc gairé de sopes, em va més el gra fort! jejeje, però a l'agunauman li tornen boig!! així que ara que encarà no fa massa caloreta un dia d'aquests segur que m'animo!
agunau

EntradaAutor: agunau » dt. març 23, 2010 8:42 am

Vinga, uns postres super fàcils, i ràpids de fer! que poden servir també per un esmorsar o berenar!

Trena de pasta de full amb poma

Ingredients
1 pasta de full (jo la compro al Lidel, barata i bona)
1 poma
mermelada de prèsec o compota de poma
ou

Preparació
Esteneu la pasta, feu uns talls als extrems esbiaixats i deixeu el centre intacte, posseu una capa de mermelada o compota al centre i la poma tallada en gallons al damunt, aneu unint els extrems tallats cap al centre, per damunt de la poma com si anesiu fent una trena, pinteu pel damunt amb l'ou batut i cap al forn precalentat a 180º uns 15 minutets i llestos!!

Aquesta recepta té moltes variacions diferents, podeu posar-hi la mermelada que més us agradi, podeu fer-la de cabell d'angel o saladeta amb pernil o formatge!
poma.JPG
agunau

EntradaAutor: agunau » dt. març 23, 2010 8:50 am

Ja que va de pasta de full us en poso una altra!

Pasta de full amb crema catalana i mil fruites

Ingredients
1 pasta de full
1 sobre de crema catalana
fruita al gust (millor que no poseu fruita tipus platan, ja que s'oxida ràpid)

Preparació
Eteneu la pasta de full, feu un doplec a les vores i marqueles amb una forquilla per que quedi ven selladet, punxeu tot el centre i tireu per damunt cigrons crus (amb el pes dels cigrons la pasta no puja del mig i així la crema no surt per les bores) posseu la pasta al forn precalentat a 180ª uns 15 minuts. m'entrestant feu la crema catalna i talleu la fruita, un cop estigui la crema tevia la poseu damunt la pasta i ho decoreu amb les fruites. Bon profit!
fruites.JPG
BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dt. març 23, 2010 9:31 am

Ñaaaaaam agunau nena q booooo, jo la de poma tb la faig >.-<: jejeje, pero la de crema i fruita tenia moltes ganes de saber com es feia!!! gracies!!!! :-()-)
eva gi
Entrades: 902
Membre des de: dt. ago. 11, 2009 11:30 am

EntradaAutor: eva gi » dt. març 23, 2010 10:48 am

uoooooo quines receptes mes bones

així no podem mantenir la línia de cap manera jejej
Imatge
ImatgeImatgeImatge
NyiNyi
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

EntradaAutor: NyiNyi » dt. març 23, 2010 11:39 am

Quins craks que esteu fetes!!! alguna segur que la possaré en pràctica! :ok:

Jo el que faig per amor.. més que tot perquè al meu home li encanten... són rocs de xocolata. :love:
Son facilíssims de fer, i ideals per el moment del café.

Es necessita;

150 gr de xocolata negre per fondre
150 gr d'avellanes

Es posa a fondre la xocolata a bany maria, i quan estigui fossa hi tirem les avellanes.
Es barreja bé, i amb l'ajuda de 2 culleres es fan pilotets petits sobre un paper d'anar al forn. (per treure-ho surt millor) es deixa refredar, i llestos per jalar!!! :content:
També es poden fer d'anous, panses... en forma allargada..

Aprofito, per saludar a l'Eva!!!! neu:-D
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
angelina

EntradaAutor: angelina » dt. març 23, 2010 1:54 pm

Volem fotoooooooooos!!!! neu:-D

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. març 23, 2010 2:27 pm

mmmmmmmmm, m'encanten les receptes amb pasta de full!!!

mmmmmmmmm, m'encanten totes les receptes que "aprimen"!!! (per què sera??)

Aquí va una altra recepta amb pasta de full

Canapes salats de pasta de full:

Esteneu bé la pasta de full i la talleu en tires duns 7 - 8 cm d'ample. Al mig i poseu el que volgueu (sobrassada, franfurts, paté, formatge, formatge amb pernil dolç, tonyina). Enrosqueu la pasta de full com un canaló i la segelleu amb un ou batut.
Per sobre hi podeu posar un trosset d'oliva, codony, sèssam, algun fruit sec.
A 180 grau 15 - 20 minutets als forn fins que estigui dauradet. I tens una bandajeta que per entrant quedes com una reina!!!
Imatge

Imatge

Imatge
BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dt. març 23, 2010 2:28 pm

Vinga algunes receptes de les fàcils fàcils!

KIRSCHE
Masa buitoni Brisa (o qualsevol altra marca) posarla en bandeja i torrar-la una mica (en el mateix motlle on fareu la kirsche, motllo rodó millor, punxar la massa amb una forquilla)
1 brik de nata líquida (200ml)
4-5 ous
batre bé aquests ingredients i agefir al gust:
carbassó, xampis amb pernil dolç o amb bacon, o canviar el carbassó per puerros
Barrejar-ho tot bé i abocar-ho al motlle (sobre de la massa esta clar!)
Posar formatge rallat per sobre
Forn a 180'º
Podeu comprobar si està fet punxant amb un palillo llarg

Voilà uns entrants de picar per quan et ve gent a casa!
BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dt. març 23, 2010 2:35 pm

NyiNyi quina pinta té el q ens proposes!!!! ho probaré!!!

Xasevi09 jo tb faig aquests entrants, son una triunfada! gracies per posar-los pq jo aquesta versió d'afegir cosetes per sobre no la tenia!

Vinga va un altre!!!
MUSCLOS MARINERA
2kg de musclos
Pel sofregit:
ceba i all
tomàquet
bichito
oli, sal i pebre

Bullir els musclos en un dit d'aigua fins q s'obrin, quan s'obrin apagar el foc.
Fer el sobregit: primer la ceba a rodanxes i l'all ben picadet i a sofregir, quan agafa color afegir el tomaquet rallat (millor q sigui casolà, es a dir compreu els tomaquets i els ralleu i ah! us recomano colar lo rallat per treure les pepites, així hi treieu l'acidesa i no cal afegir una culleradeta de sucre!) posar tb el bichito i rectificar de sal i pebre, q faci una mica de xup xup, afegir els musclos i una mica de l'aigua on els heu bullit, anar barrejant bé i deixar 5 minutets de xup xup.

Si voleu facilitar la feina podeu mig pelar els musclos un cop oberts, treure una part de la closca, així no es tan aparatós!!!
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. març 23, 2010 3:54 pm

Hola noies,

Si us voleu estalviar una pasta i no haver de comprar la pasta de la quiche la podeu fer vosaltres.

És súper fàcil i ràpid de fer i queda molt bona.

Barrejeu:

- 6 cullerades aigua
- 5 cullerades oli
- 9 cullerades farina
- 1 pols de sal

Per cert, les cullerades no han de sobresortir, han de ser cullarades normals.
Ho ammasseu i llestos, l'aplaneu amb el curro, la punxeu amb la forquilla i cap al forn!!
Imatge

Imatge

Imatge
agunau

EntradaAutor: agunau » dt. març 23, 2010 6:02 pm

Nenetes això rutlla de maravilla eh!!!

NyiNyi genial la recepta dels rocs de xocolata!!!! ummmm m'encante la xocolata i ho trobo una recepta perfecta per quan tens gent a sopar i vols treuré alguna coseta al moment dels cafès! gràcies, segur que ho provo!

Angelina penso el mateix que tú! Volem fotoooooooooooooooos!!

Xasevi unarecepta genial per preparar com aperitiu, jo com la Betty Boo també en faig de pastes asalades amb pasta de full, però tampoc se m'havia acudit posar-los hi cosetes per damunt! perfecte!!

Betty Boo amor!! fa molts dies que tinc ganes de provar de fer una Kirsch! ara segur que m'animo! el que passa que vas posar unes receptes tant bones l'altre dia que ara tindre de fer molts sopars amb amics per poder prepara-les totes!! ummmmmm ara només somio amb la de la llamiera amb mel!
Els musclos a la marinera al agunauman el tornen boig, però jo no els hi faig mai els fa la seva mare. jejeje aviam si ara m'animo!

Demà al mati us posaré unes pastetes salades boníssimes!!

Nenes se'ns acomula la feina a la cuina!!
:ok:

Però VOLEM FOTICOS!!!!!! que no ho saveu que EL MEJAR ENTRA PELS ULLS!!!
agunau

EntradaAutor: agunau » dc. març 24, 2010 7:43 am

Xasevi penjo unes fotos de les pates salades que faig jo amb pasta de full, suposos que son semblants a les teves.

Pasta de full i rellenos al gust!
- Sobrasada, formatges, pernil salat + bree, fua + mango.... deixar volar la imaginació!

Si feu per cada relleno una forma diferent queda molt xulo!
per exemple:
- les palmeretes queden molt vistoses amb sobrasada.
- els formatges amb triangles i amb llavoretes de sèsam.
- pernil salat + bree amb redonetes de reixa.
- fuà + mango amb redonetes tancades, més que re perque el fuà és desfa bastant i així no surt per fora.

Aqui teniu el resultat, fa bona pinta no?!
saladets.JPG
saladets1.JPG
saladets2.JPG
agunau l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 27, 2010 12:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
angelina

EntradaAutor: angelina » dc. març 24, 2010 8:38 am

agunau ha escrit:Jo avui que estava una miqueta depre... m'he posat a fer unes magdalenes aprofitant que tenia que gastar un paquet de coco rallat, més que res perque ja caducava! jejeje i posada a fer, ne fet de coco i de xoco, que va be per la depre no?!

Aqui va la pova que les he fet! io bonissimes!! ara que m'han quedar amb una altre forma mes arrodonides jiji
bua amb alguners se'm en va anar l'olla i vaig omplir massa els motlles i van quedar ben torçades jiji pero me les vaig menjar abans ningu les veies jajaja així ja no hi ha prova del delicte!!! :-D

edito: aiii que em deixo les fotos!!!!!!
Fitxers adjunts
HPIM6805.JPG
En procés....
HPIM6806.JPG
ai... que poc duraràn!!!

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dc. març 24, 2010 8:44 am

agunau com fas les formes de les pastes de full? aquestes rodonetes i les q son rodones i la capa de sobre es rallada? i els triangles???? necessito detalls!!!

gracies

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: