CUINAR PER AMOR!

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
luva
:: zebra
Entrades: 1436
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

Re: CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: luva » dc. març 24, 2010 7:47 pm

Nenes com tira això! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Unes receptes boníssssiiiimes! No sé si tindré temps per fer-les totes!

Agunau el pastis de yogurt és genial. Tinc un nen al·lèrgic a l'ou i aquest no en té, li passaré la recepta a la seva mare!

Jo avui al cole he fet un pastís amb els nens de galetes i xocolata. Us ho explico i penjo la foto perquè l' agunau estigui contenta!
No és res de l' altre món, però als nens els hi ha encantat i us animo a les mames guapes del SP a que el feu amb els vostres petits! Ahí va!

Ingredients:
* Un paquet de galetes
* Un brick de xocolata desfeta (la podeu fer)
* Lacasitos per guarnir

En una safata es col·loquen ben juntetes les galetes d' una en una. Quan ja tenim la base plena posem la xocolata desfeta i l' extenem. Es torna a posar una altra capa de galetes i a sobre més xocolata. Es poden fer tants pisos com volgueu! A dalt de tot es guarneix amb els lacasitos. Es deixa a la nevera. Nosaltres ens el menjarem demà!
Fitxers adjunts
soc petit.jpg
Tachan!
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
agunau
:: tigre
Entrades: 734
Membre des de: dl. feb. 15, 2010 4:40 pm

EntradaAutor: agunau » dj. març 25, 2010 6:38 am

Luva que divertit fer un pastís amb els peques no?! quin gràcia! jajaja, s'ho devien passar de maravilla.
M'encanta la recepta, econòmica i ràpida! ah, gràcies per la foto :ok:
BettyBoo
:: gosset
Entrades: 419
Membre des de: dj. feb. 25, 2010 10:25 am

EntradaAutor: BettyBoo » dj. març 25, 2010 8:13 am

Em falten dies per fer totes les receptes!!!!
La del iogurt mha encantat! queda fichada pel proxim sopar/dinar q tingui!!!
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dj. març 25, 2010 9:43 am

luva ha escrit:Nenes com tira això! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Agunau el pastis de yogurt és genial. Tinc un nen al·lèrgic a l'ou i aquest no en té, li passaré la recepta a la seva mare!

Jo avui al cole he fet un pastís amb els nens de galetes i xocolata. Us ho explico i penjo la foto perquè l' agunau estigui contenta!
No és res de l' altre món, però als nens els hi ha encantat i us animo a les mames guapes del SP a que el feu amb els vostres petits! Ahí va!

Ingredients:
* Un paquet de galetes
* Lacasitos per guarnir

En una safata es col·loquen ben juntetes les galetes d' una en una. Quan ja tenim la base plena posem la xocolata desfeta i l' extenem. Es torna a posar una altra capa de galetes i a sobre més xocolata. Es poden fer tants pisos com volgueu! A dalt de tot es guarneix amb els lacasitos. Es deixa a la nevera. Nosaltres ens el menjarem demà!

ostres aquesta la feiem a l'escola i sempre em pregunto comanava per fer-ho pq recordo que era mooolt bò!! Gràcies LUVA quins records mes DOLÇOS!!! >.-<:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
raquel79
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

EntradaAutor: raquel79 » dj. març 25, 2010 9:50 am

luva ha escrit:Nenes com tira això! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Ingredients:
* Un paquet de galetes
* Lacasitos per guarnir

ufff... quina pinta!!!
s'han de mullar les galetes amb llet?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
piruleta
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: piruleta » dj. març 25, 2010 10:20 am

Agunau, queda apuntada la del iogurt, m'ha agradat molt la recepta. A mi em van dir que amb iogurt griego i anous acaramelades, amb melmelada per sobre estava de vici, però encara no ho he probat!!!
piruleta

EntradaAutor: piruleta » dj. març 25, 2010 10:23 am

Luva, jo nomès tinc un petit problema amb aquest pastís, no prodria pas fer-lo amb la Rita, no us explico on acabaria tanta xocolata!! neujor:-) neujor:-)
La Rita amb 3 anyets és una superfan de la xocolata i no en deixa escapar cap oportunitat, així que ho hauré de deixar per més endavant!!!
agunau

EntradaAutor: agunau » dj. març 25, 2010 11:22 am

piruleta ha escrit:Luva, jo nomès tinc un petit problema amb aquest pastís, no prodria pas fer-lo amb la Rita, no us explico on acabaria tanta xocolata!! neujor:-) neujor:-)
La Rita amb 3 anyets és una superfan de la xocolata i no en deixa escapar cap oportunitat, així que ho hauré de deixar per més endavant!!!

neujor:-) neujor:-) neujor:-)
Quina gràcia la Rita! però em sembla que les grans fariem el mateix! ummmm XOCOLATA!
Cristina10
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dl. gen. 11, 2010 12:44 pm

CUINAR PER AMOR!

EntradaAutor: Cristina10 » dj. març 25, 2010 12:02 pm

Llom amb ceps

Ingredients:
Ceps de bossa
1 pot de crema de llet
8 o 10 talls de llom ( depèn de quants sigueu )

Compreu 8 o 10 tallets de llom ( si pot ser,que us els tallin finets ).
Poseu durant mitja hora els ceps en remull perquè s'estovin( ceps d'aquests de bossa que venen al Caprabo per exemple ).
Fregiu els talls de llom a la paella( depenent de si us agrada molt fet o poc fets, això depèn del gust de cadascú ).
Quan ja ho hagueu fregit, aparteu els talls en un plat.
A la mateixa paella, poseu-hi els ceps que ja han d'estar tous i amb una mica d'oli aneu remenant.
Després, afegiu un pot de crema de llet i aneu remenant tot junt ( ceps i crema de llet ) fins que es torni espès.

Poseu els talls de llom dins la paella i barrejeu bé la salsa amb el llom.
I ja ho podreu emplatar i servir!!!

mmmmm....!!
BON PROFIIIT!!!
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dj. març 25, 2010 12:03 pm

Iuva guapa, aquesta de xocolata, queda quallada? Vull dir, que queda dureta o es desfà? Si amb un ratet de nevera queda quallada, aquesta tarda la faig amb la Paola. El que no sé què hi posarem per guarnir-la, perque ella lacasitos no en menja.....
Nena fa una pinta espectacular mmmmmmm que bona. :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
agunau

EntradaAutor: agunau » dj. març 25, 2010 12:35 pm

ummmmmmmmmmmmmmmmmm
Gràcies Cristina!! ja la tinc a la meva llibreta de receptes :ok:

Vinga com que veig que tenim, postres, segons plats, però de primners no gaires i s'atansa l'estiuet... en poso una de fàcil i que fresqueta està bonissima (també és pot menjar tèbia) i fer d'un dia per l'altre!

Amanida d'espirals

Ingredients:
Espirals de colors
Formatge (curat, semi... el que més us agradi, o posar-los tots!)
Salmó fumat
Gambetes pelades
Panses
Llavors de sèsam
Espècies de comí
Oli ,sal

Preparació:
Bulliu la pasta i un cop repossada i afegiu el samó tallat a tires, el formatge tallat a dauets, les gambetes i les panses, i amaniu al gust amb oli, sal, les llavors de sèsam i el comí.
Super fàcil i ràpida!

amanida.JPG
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dj. març 25, 2010 1:19 pm

A mi m'encanten els pastissos (dolços o salats!!) per això us passo una repceta de pastis d'escalivada.

Aquest pastís el pots deixar fet un dia per l'altre i es menja fred... i està boníssim!!

Ingredients
- 1 albergínies
- 3 pebrots
- 4 ous
- 1 paquet crema llet
- Sal
- pebre

Escalivar les albergínies i pebrots amb el forn ben calent. Prèviament hem d’untar les albergínies i pebrots amb oli. Girar-los 4 cops quan estiguin dins el forn. Si voleu, per anar més ràpid, també podeu esvalivar-los al microones.

Un cop fet l’escalivat batre tots els ingredients al túrmix, emmotllar-ho (queda molt bé amb una plàtera fonda i alta) i posar-ho al forn cobert amb paper de plata a 250 graus els primer 45 minuts de cocció. Els últims 15 minuts de cocció els farem sense paper de plata

Bon profit!.

Disculpeu però és que no tinc foto!!
Imatge

Imatge

Imatge
luva

EntradaAutor: luva » dj. març 25, 2010 2:01 pm

Nenes ja no hi ha pastís, ens l' hem jalat per esmorzar al cole i als nens els ha encantat. Ha sigut molt divertit han quedat tots moníssims! neujor:-) Se l'han menjat molt bé.

Ara vaig a provar de respondre:

Isa, nosaltres vam fer el pastís d'ahir per avui. I ens l'hem menjat a l' instant, no queda quallat però no s'ha desfet al moment, això si, si el deixes fora de la nevera, s'acava desmoronant. Ho dic pel tros que ens ha sobrat. Les galetes han quedat tovetes! Si la Paola no menja lacasitos la pots guarnir amb fideus de colorins!

Piruleta, jo ho he fet amb 25 nens de P-3, prova-ho va, que us ho passareu molt bé! Si veus que li costa ajuda-la tu a la Rita, i després ens poses una foto per veure com heu quedat! Quan vas a fer alguna cosa així amb nens agafen més responsabilitat de la que et penses. Mira els hi vaig repartir les galetes i els deia: vigileu que no es poden trencar eh! i de 50 galetes repartides es va trencar només una! Si de tant en tant són uns :***:

Raquel79 no cal mullar les galetes amb llet, nosaltres hem buscat la versió més senzilla.

Angelina m' alegro que t'hagi servit per recordar l pastís que tú menjaves a l' escola. Quan el teu :-)(-: es faci gran el podràs compartir amb ell.

Un petó per totes!

agunau

EntradaAutor: agunau » dj. març 25, 2010 2:34 pm

Ah que a l'amanida m'he deixat cam a ingredient el blat de moro!

Xasevi una pregunteta, queda tipus truita?? per que els ous els vatem i aboquem al turmix?? i de base al motlle que hi posem alguna cosa?? no queda enganxat al motlle??
piruleta

EntradaAutor: piruleta » dj. març 25, 2010 3:19 pm

Ostres luva si no és que no me'n refii que ho fagi bé. És que li encanta cuinar, ja hi té pràctica i sempre ho vol probar tot, així que si a més és xocolara.... jo sempre li deixo provar i escurar quan acabem, encara que sempre l'enxampo amb el dit a dins que no es pot esperar.
Em diu "xo t'axudo mama", i tamburet cap a la cuina!!!
angelina
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dj. març 25, 2010 4:23 pm

Nenes us poso una recepta, sense mides pq es bastant a gust i sense foto jajja ja us vaig dir que les havia borrat totes del PC...

PASTÍS de SALMO

- Salmó fumat , 4-6 talls per 4 persones o cru segons l'esepssor que us agradi
- Pasta Brisa (em sembla q es diu aixi amb català, vaja la que no es pasta full, però un dia no en tenia i vaig fer-ho amb pasta full i va quedar bé tb!)
- Crema de llet (nata liquida)
-3ous
- Parmesà
- Emental o un altre formatge ratllat que us agradi!
- Espècis: Sal, pebre, nou moscada.

En un motllo d'aquells rodonets per fer tarta de poma, hi poso paper de cuinar d'aquell per posar al forn sota les galetes, pq es mes facil de treure el pastís del motlle després!!
Pposar la pasta i punxafr-la amb la forquilla de sota i els costats, posar el salmó ben escampat que tot el fons de la pasta quedi tapat. Si es salmó fumat una sola capa es sufucient, amb cru ho podeu fer mes espès que és menys fort.

la crema de llet (ha de ser d'aquelles mes aviat liquides) es barreja amb els ous i les especies (a gust).

Sobre el salmó posar una capa de formatge (parmesà i l'altre barrejats i per sobre la crema amb l'ou cobrint-ho tot ha de quedar com espès al posar-ho sobre el formatge i cap al forn (que haureu precalentat abans esclar!!)

que patata soc per les explicacions.... està cuit quan la crema de llet queda cuallada i una mica "moreneta"
ahh si veieu que n'heu posat massa i poc formatge i es massa liquid afegiu formatge després per sobre i l'enfonseu dins la crema amb la forquilla...

M'HEU ENTÉS??? :content:

uN PETÓ! quan tingui foto ja l'afeguré però no el faig gaire sovint... m'encanta però el salmó pica a la butxaca jajaj
angelina l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 26, 2010 2:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dj. març 25, 2010 5:55 pm

Nenes pero q bo q es tot!!! aquests pastissos d'escalivada i de salmó...mmmmhhhhh per favor!!!! i l'amanida d'espirals es ideal per aquest temps q ve!!!

Uns truquis per fer un gazpacho diferent!
La recepta del gazpacho de tota la vida:
1 Kg de tomaquet madur
1/4 de pebrot vermell
1/2 cogombre
1 got d'oli
1 got e tallat de vinagre
Una mica de pa torrat
Sal, pebre i 1 culleradeta de sucre (si es q no coleu el tomaquet triturat per treure-li les pepites)
2 litres d'aigua

Doncs a l'hora de posar-hi els condiments per acompanyar us recomano:
Fer boletes de síndria
Boletes de mozarella fresca
Picatostes

La combinació de sabors es molt original i es ideal per l'estiu, nosaltres sempre en tenim de preparat a la nevera!

Una versió diferent també pot ser: substituir els 2Litres d'aigua per mitja sindria triturada i llavors us queda un Gazpacho de síndria, us asseguro q es molt refrescant, diferent i a tothom li encanta!!!!
luva

EntradaAutor: luva » dj. març 25, 2010 6:27 pm

Bettyboo a nosaltres ens agrada el gazpacho! Ja ho provaré com has dit quan arribi el bon temps!

Allà a Andalusia els fan boníiiiiiiiiiissims i el salmorejo també ho està! Té traducció al català gazpacho? neujor:-) On està la que fa el curs? neujor:-) neujor:-) neujor:-)

BettyBoo

EntradaAutor: BettyBoo » dj. març 25, 2010 7:05 pm

Ostres tu no sé pas si te traducció al català!!! i la del curs es la nostra agunau!!! nenaaaa saps com es diu gazpacho en català? a veure si es dirà gaspatxu, jejeje
agunau

EntradaAutor: agunau » dv. març 26, 2010 7:27 am

Angelina la recepta del Pastís de salmó m'ha agradat molr! no en savia de receptes de pastíssos salades! Aisssss que s'he m'acomulen les coses a provar a la cuina! Gràcies :love:

Xasevi, ostres el pastís d'escalivada tornarà boig al meu home el dia que el faci! jejejeje :ok:

Betty Boo, Luva, si la de català sóc jo! jejejejeje però no crec pas que us pugui ajudar gaire.... , ho porto fatal el català, aquest és el motiu d'anar a classes! com podeu comprovar al llarg de les meves entrades, faig un munt de faltes :ufs: però gaspatxu com diu la Betty sona be! jajajaja, batejat oficialment: el gaspatxo = gaspatxu >.-<:

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: