Veganisme

Receptes de cuina, trucs i idees.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dl. abr. 29, 2013 12:16 pm

Hola
us deixo més menús:

-amanida de llenties (amb enciam, tomàquet, anous...) i de segon hamburguesa de quinoa (boníssima però ni idea de com estava feta, era a casa d'una amiga)

-cigrons estofats amb bledes (plat estrella de casa meva, en fem tot l'hivern i els congelem per uns quants dies) amb arròs blanc

-canelons de seità (amb beixamel de soja)

-carxofes al forn i pa amb tomàquet (això vaig sopar ahir :-) )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: sònia-2 » dl. abr. 29, 2013 12:50 pm

Molt bones noies! Com estem?

M'encanta que les més expertes compartiu receptes, moltes gràcies

No sé si és demanar massa, però em podries explicar com és fan les receptes?
Per exemple, l'amanida de llenties, les cous i les coles i les afageixes tal qual o els hi fas quelcom....
O els cigrons estofats, com ho fas?

Ho sento, potser quedo una mica ignorant, però estic molt interessada amb el tema i per molts llibres i revistes que llegeixi, sempre llegir- ho d'algú proper que ho porta a la pràctica, m'és més fàcil de seguir.

Ara ja he deixat de menjar peix i formatge a casa, tot i que sé que a casa dels pares normalment com alternativa em fan peix, i quan els hi dic que no cal, sempre m'ho acaben fent, per tant sé que a casa dels pares o amics, fan peix... i en sap greu liar-los més... i m'ho menjo.
Com ho feu vosaltres?

Una altra pregunta, que doneu d'esmorzar i berenar als petits de la casa?
Jo per esmorzar els hi dono llet d'arròs, que els hi encanta, i galetes amb crema de cacao sense llet, o entrepà.

I per berenar, o entrapà o palets de pa....
Com normalment berenen al parc de davant de l'escola, portar fruita, si no la tallo allà mateix, és fa fosca, i tallar- la allà no m'acaba d'agradar tenir el ganivet per allí mentre corren i juguen pel voltant.

Ara vull comprar panificadora udold ( que és lliure de tefló) per fer el pa a casa.
També vaig estar mirant màquina per fer llets vegetals a casa, perquè crec que surt més a compte... vosaltres ho feu?

Tota la verdura que compreu és ecològica? a mi m'agradaria, però per ara no.

Bé, us he de deixar. Fins després!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dl. abr. 29, 2013 2:55 pm

A veure Sònia...

amanida de llenties: o llenties bullides o de pot. Amb enciam, tomàquet, anous, blat de moro... el que vulguis. I oli i sal. :ok:

Els cigrons estofats amb bledes que fem a casa són aquests: http://www.lacocinadebartolo.com/2009/0 ... cadiz.html (però amb tomàquet de pot, cru)

Hi ha bastants blogs xulos amb receptes veganes. Un dia us en passo uns quants. :ok:

Tema esmorzar i berenar:
el meu fill esmorza sempre llet de soja amb colacao. I a part a casa intento anar fent galetes o pastissos "sans" (farina integral, poc sucre, que els greixos siguin oli i que no en porti massa)... Normalment menja això.
Ara que hi ha maduixes i li encanten, a vegades menja iogur de soja amb maduixes o una mica de fruita si jo n'estic menjant (poma, pera...)
A l'escoleta per esmorzar mengen tortitas i fruita.

Per berenar, sol tornar a prendre llet (està bastant enganxat a la llet de soja o-o:) ) i repeteix galetes fetes a casa, pa amb tomàquet (a vegades tenim embotit vegetal o paté vegetal però normalment pa amb tomàquet sol). També acostuma a menjar fruits secs a la tarda. Li posem un petit bol amb ametlles crues, pipes (pelades i crues) de carbassa i girasol, anous... i s'ho va cruspint mentre juga. :ok:

Jo quan vaig a casa de gent (no hi vaig gaire) intento parlar abans i preguntar, oferir-me per portar alguna cosa... També fer-los entendre que passem amb plat únic. Que per exemple si de primer hi ha pasta, no cal segon.
A casa ma mare sí que a vegades fem això de pasta+amanida o similar però també ens cuinen seità o a vegades tenen hamburgueses vegetals d'aquestes que venen fetes.
En canvi els dissabtes que anem a casa la meva àvia moltes vegades ens portem el segon nosaltres (el primer molts cops és vegetarià o sinó mengem amanida, que sempre n'hi ha també).
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: sònia-2 » dl. abr. 29, 2013 4:37 pm

Moltes gràcies per la resposta Pionoleta.

Vull intentar que les nenes passin a iogurts vegetals... tinc iogurtera, podria provar de fer- ne a casa, però he llegit que només poden quedar bé amb llet de soja.... compraria els sobres que vénen els ferments....

Ara els hi compro de la Fageda, sé que és un bon iogurt, i no és ni un Danone, ni Danonino, però no deixa de ser llet de vaca....

Avui la petita, que menja de tot i normalment li agrada tot, s'ha quedat a berenar a la llar, i donaven llet de vaca, i al sortir m'ha dit que la lllet del cole no li agradava. .. m'ha sorprès.

Però és que a casa no han pres mai llet de vaca...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 30, 2013 11:37 am

Hola ha començat l'escola i han canviat una mica els hàbits alimentaris... així que torno a deixar menús :ok:

Esmorzar a casa: llet amb colacao i cereals (arròs o altres cereals "inflats", sense sucre ni mel ni res)
Esmorzar a l'escola: tupper amb ametlles i mitja poma o mig plàtan o un petit entrepà amb mortadela vegetal (això últim de tant en tant)
Dinar (a casa): o pasta amb bolognesa (de seitàn o soja texturitzada) o cirgons, llenties, fesols estofats, o arròs amb verdures i hamburguesa. Acompanyat d'una mica d'amanida (bàsicament cogombre i tomàquet, que és el que li agrada). Procurem que sempre hi hagi proteïna per dinar, ja sigui llegum, seità, tofu, soja texturitzada...
Berenar: got de llet o batut (llet+plàtan per exemple), ametlles, alguna galeta o un entrepà.

Sopar: amanida i anem combinant entre sopa, pa amb tomàquet, seità, tofu, rollets de verdura, alvocat, hamburguesa vegetal...

La llet és de soja o civada amb calci.
A part pren b12
Procurem que mengi fruits secs a diaris (sobretot ametlles, que és el que us he posat, però també menja cacauets, anous, avellanes... preferentment crus) o llavors (bàsicament pipes de carbassa).
Tot amb oli d'oliva verge (per cuinar i per amanir)
I respectant la seva gana i deixant-lo triar dins una oferta sana i variada o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: sònia-2 » dl. set. 30, 2013 9:33 pm

Moltes gràcies per les teves aportacions.

M'animes a veure possible fer el canvi, ho trobo tan complicat, sobretot per les nenes i l'home.
A veure si em puc organitzar i de mica en mica vaig muntant més menús vegetarians.

Una pregunta, potser és una mica simple, però no sé com fer-ho. Els diumenges és típic a casa sopar pa amb tomàquet i embotit i formatge.
Jo ja no menjo embotit, però no sé què menjar, i menjo formatge.
Alguna vegada compro mortadel·la vegetal, però si només mengem això, no ens arriba ni per 2 dies i és força cara per només anar comprant això.
Com podria substituir aquesta tradició familiar, per alguna cosa semblant? és que no sé com fer-ho....

Un altra cosa, com ho fas per posar fruita per l'escola, li poses la peça sencera i s'ho menja aixi? Perquè segons quina fruita si els hi peles queda tota negre....

Moltes gràcies per les teves aportacions i per animar-me a veure que és possible.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dt. oct. 01, 2013 12:44 pm

Sònia:
nosaltres molts dies sopem pa amb tomàquet i més coses. Li pots posar patés vegetals (hummus, xampinyons, tofu amb altres coses, olivada) que els pots fer a casa i surten barats.
També pots fer tofu o seità a la planxa (el seità el fem a casa també, perquè surti millor de preu, i el congelem). Els talles en rodanxes fines i el fas a la planxa o paella amb una mica d'oli i si vols espècies i t'ho menges amb el pa. També pots posar escalivada, al pa (amb o sense el tofu i seità).
A vegades fem truita sense ou, de patates o d'altres verdures, amb farina.
Bé, és anar provant i investigar per la xarxa, que hi ha mil receptes.

Ah, també torbaràs receptes d'embotit i formatges vegetals. Jo no en faig (alguna he provat) però també és una solució per abaratir preus.


Fruita: de moment li poso poma o plàtan. La poma (mitja) a vegades va pelada i a vegades no. La posem dins un tupper. La veritat és que no sé si es posa molt negre perquè no ho veig, i tampoc sé a quina hora esmorzen, però se la menja. El plàtan (mig) el posem amb pell i suposo que es conserva millor.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

Re: Veganisme

EntradaAutor: marteta75 » dj. feb. 13, 2014 8:37 am

Hola!
aquest cap de setmana em vaig llegir el llibre "Se me hace bola d'en Julio Basulto" i he decidit intentar menjar menys carn i peix i més verdures i llegums i cereals integrals. Total, que he comprat soja verda (a casa sempre mengem llenties i cigrons i per això he volgut afegir algo nou).
Sabeu alguna recepta? i sabeu com fer-la amb l'olla a pressió? és que psa que s'ha de cuinar 3h així que veig que se'm caducarà abans de que tingui tant de temps, jejejejej.
Com l'Ot va a la llar i allà ja menja carn i peix intento per sopar no donar-li cada dia. Ahir vam fer sopa amb pasta integral i amanida, abans d'ahir arròs amb verdures, dilluns vaig fer truita de patates (tot i que ell només va voler pit...).
Ara estic buscant noves receptes pq la veritat és que estic bastant "encasillada" en fer un primer i un segon que sempre es carn o peix.
També he comprat soja texturitzada i tofu (em va agafar la locura i no en tinc ni idea de què puc fer amb elles). Amb la soja texturitzada he vist que posaveu macarrons amb bolognesa, oi? i com es fa? i amb el tofu a part de posar-lo a una amanida que més puc fer?
En fi, moltes gràcies i perdoneu la meva ignorància!!! A veure si m'aficiono a i faig un canvi de vida que segur que és molt més saludable!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dj. feb. 13, 2014 9:30 am

Hola
jo soja verda no n'he provat mai. Però si mires per internet segur que trobes algo.

La soja texturitzada, jo la faig servir per la bolognesa. Et deixo la meva recepta: http://fentpensantdient.wordpress.com/2 ... sa-vegana/

El tofu, millor no menjar-lo cru, o normalment cuinar-lo i si algun dia es vol, menjar-lo cru. És un ingredient que costa una mica. No té gust de res i una textura una mica rara. Jo et recomano que el mengis amb més coses, per exemple saltejat amb verdures (a casa fem molt ceba, pebrot i xampinyons, tot sofregit, i el tofu a dauets, i una mica de salsa de soja, pebre vermell...)
Et deixo unes croquetes de tofu que per mi són molt bones i senzilles de fer: http://fentpensantdient.wordpress.com/2 ... fu-i-ceba/

Pel que fa als sopars, sempre és més senzill si trenques una mica amb l'esquema de primer i segon. Per exemple, amanida i sopa de galets amb cigrons. O un plat amb el tofu saltejat que et deia i una torrada.

Igualment, de cara a possibles segons plats: busca receptes d'hamburgueses vegetals (que pots fer amb llegum, tofu, cereals...), tens el tofu i el seitán, pots fer croquetes...
http://fentpensantdient.wordpress.com/2 ... eativegan/
http://fentpensantdient.wordpress.com/2 ... i-cigrons/

També pots fer hummus o altres patés vegetals. És anar provant i veure què us agrada.

Fins aquí t'he deixat les receptes delñ meu blog, però aquest bog també està molt bé
http://mivegablog.com/

I d'aquest, que és de nutrició, mira la recepta de salsitxes http://www.dimequecomes.com/2012/06/sal ... seras.html (a casa agraden molt)

I aquest altre blog, que ja no és actiu, està molt bé també http://eldelantalverde.wordpress.com/


Per cert, el llibre aquest del Basulto és genial. A mi em va encantar també :ok: :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Marsa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 297
Membre des de: dl. des. 16, 2013 3:25 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Veganisme

EntradaAutor: Marsa » dj. feb. 13, 2014 1:16 pm

Jo la soja verda la faig saltejada a la paella amb una mica de ceba i xampinyons, també queda molt be amb pernil o bacon però això ja potser no t'interessa tant...!

I el temps de coccio nose q dirte perq jo la compro sempre a la carnisseria ja cuita! Olla express no en tinc! I 3 hores de bullir.... :(
Imatge
Avatar de l’usuari
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

Re: Veganisme

EntradaAutor: marteta75 » dj. feb. 13, 2014 10:12 pm

Ponioleta!!! quantes coses m'has posat! que bé!!! mil gràcies. He mirat el teu blog i m'ha agradat molt, aniré fent les receptes. I els altres també estan molt bé.
Marsa, moltes gràcies, buscaré amb la olla quant rato s'han de fer la soja. Sóc de Teià, i al mercat de Masnou, no venen soja ja cuita, sinó la comprava i m'oblidava del tema... jejejej
En fi, ja us aniré explicant, a veure que em surt.
Imatge
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Veganisme

EntradaAutor: sika » dj. ago. 28, 2014 10:50 am

ei!

veig que fa temps que ningú entra en aquest fil, però bé... jo m'hi poso hehehe

soc vegana des de fa 6 anys aprox. així que si puc aportar idees espero que sigui d'ajuda!!

un petonàs!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dt. set. 02, 2014 12:28 pm

Hola

teniu receptes d'hamburgueses, salsitxes o coses així que us funcionin i agradin als vostres fills/es?

El meu només li agraden les hamburgueses comprades. El meu company en fa unes amb soja texturitzada i normalment no se les menja. És que a vegades em saturo amb els sopars i necessito idees. Per dinar fem plats tipus llegum, pasta amb bolognesa, arròs amb verdures i tofu etc i funciona bé. Però per sopar a vegades no sé què fer, sobretot pel que fa a la proteïna.

(crec que és un tòpic de totes les mares el tema del sopar, perquè recordo a la meva queixant-se sempre de que no sabia què fer per sopar :-) )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Veganisme

EntradaAutor: sika » ds. set. 20, 2014 6:30 pm

Ma mare també sempre es queixava de que no sabia que fer de sopar... crec que si es un tòpic!! mjijiji

A veure, jo encara no tinc fills (tot arribarà!!), però de vegades pels petits de la família he cuinat com crepes amb farina de cigró. Una miqueta de farina de cigró barrejada amb aigua o alguna llet vegetal - he fet servir de soja -,i a la paella (igual que una crepe); volta i volta. I desprès l'he farcit amb alguna verdureta que els hi sigui més "atractiva". (un nen em va sorprendre amb una crepe plena d'espinacs!!).

D'hamburgueses... algún cop he fet de mongeta, de cigrons (o falafel, però sense tanta espècie) o bé de llenties. si t'interessa buscaré la recepta i te la passo!! :)
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dg. set. 21, 2014 5:28 pm

Hola a totes i tots!

Hamburgueses, a casa les que més triomfen son les "hamburguesas kilomberas", recepta de Dimensión Vegana, i les hamburgueses d'avena! A veure si després tinc un moment i en penjo la recepta!!

Tots ens queixem que no sabem què fer de sopar..., el sopar es d'aquells moments de mandra total!! ;-)))
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 22, 2014 11:25 am

ostres les de Dimensión Vegana no les he provat encara, vaig a la recepta!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Veganisme

EntradaAutor: sika » dt. set. 30, 2014 6:15 pm

ponioleta, ja diràs que tal les hamburgueses... tothom parla meravelles i jo encara no m'hi he posat!!
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Veganisme

EntradaAutor: sika » dt. set. 30, 2014 6:17 pm

per cert, que vaig oblidar ficar al tema dels sopars.

com acostumo a fer pa amb la panificadora i intento que siguin el més nutritius posibles, de vegades fem llesquetes de pa, amb paté vegetal que faig a casa! (paté de pastanaga, de miso amb tofu, de xampinyons, de pebrot... improvitzo força segons el que tinc a la nevera!)
Cucurucho80
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 305
Membre des de: dv. oct. 17, 2014 7:34 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cucurucho80 » dl. nov. 17, 2014 4:45 pm

¡Otra que se une!

Mi caso es algo complicado.... Era vegetariana desde hace 3 años, recientemente me operaron de manga gástrica, y una de las 'condiciones' fue que....mientras lo necesitase, volvería a comer algo de pescado....y así ha sido. Dado lo poco que 'cabía' (cabe poco, pero ya no es el tamaño de medio petit suisse entre bebida y comida)....me vi en cierto modo obligada a tomar las proteínas alejada de las legumbres.... Ahora, buscamos un pequeñín....y por fin me siento con más fuerzas con lo que me va entrando en mi nuevo estomaguito (- 26 kg después, y bajando...)

Mi pareja es carnívora, él entiende mi postura, pero la verdura, hortalizas, etc....no le gustan.... Poco a poco se esfuerza, y va probando comidas nuevas, que jamás comía antes.... Por ese lado bien.

Espero que el bebé que tengamos crezca dentro de, al menos, el vegetarianismo... Y que las familias lo respeten. Mis padres tengo clarísimo que así lo harán, los suyos no lo sé....pero lo deseo.

Luego, hay un hijo del matrimonio anterior.....que come carne....y mucha. Pero claro, ahí no se puede hacer nada, puesto que bastante jaleo tenemos ya sin cambiar alimentación.... Con lo cual, en casa entra carne.... Por el niño, y cuando viene su familia... que es a menudo, a la semana al menos 3 o 4 veces.

Yo de recetas voy aprendiendo despacito, primero empecé a comprar casi todo preparado, en véritas, alcampo, casa ametller, etc... Pero me voy lanzando y adaptando recetas antiguas con soja, tofu o seitán :) riquísimas!! jejejeje

En facebook hay muchos grupos, y siempre que puedo me añado para coger más ideas, sitios donde comprar productos, etc etc

Me alegra ver que somos unas cuentas :) Yo a mi, hijo, en referencia a los zoos....lo llevaré a santuarios, como el de Gaia, o el Hogar de Lucy, o ADE, donde hay caballitos :) y a su otro hijo, ya este verano le dije porqué no quería ver espectáculo con delfines....que si cárcel, que si ellos sufren....etc etc... Si le van surgiendo preguntas, yo le daré respuestas, sino....mejor calladita , que no quiero meterme en camisa en once varas :P
http://www.fertilityfriend.com/home/542781
Imatge
Imatge
4.07.2015 >> TE + :) :) Sujétate fuerte, chiquitín !!
16.07.2015 >> 1ª Eco : vemos el saquito bien colocado...y dicen que se empieza a intuir la vesícula
27.07.2015 Nos comunican que nuestro pequeño se ha ido....Algo no iba bien y no evolucionó.... Nunca te olvidaré
Avatar de l’usuari
alis
:: tigre
:: tigre
Entrades: 784
Membre des de: dg. set. 08, 2013 12:25 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: alis » dl. abr. 27, 2015 9:38 am

Holaa a totess! Acabo de descubrir aqst post!!i m,encantaa! Jo fa 3 anys q amb la meva parella vam fer la transicio! I de moment n,estem molt contents!
No veig q continuiii aqst post!!vaaa animsss, !!
Jo he començat fent algun taller de cuina .......estic en proces!!

Torna a “Bona Cuina”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::