Postres alternatives sense sucre?

Receptes de cuina, trucs i idees.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 07, 2018 6:54 pm

Bones,
a ma nebot li han trobat que és al·lèrgic a tots els sucres: lactosa, fructosa, glucosa... Per l'aniversari del meu fill m'agradaria saber si teniu alguna idea d'algun postre sense cap tipus de sucre. Sacarina artificial també està descartat.
Diu ma cunyada que els pastissos sense sucre no valen res, i la fruita també porta sucre i li donen amb contagotes.
També havia pensat algunes postres "salades"... però quines que quedin bé per un aniversari i s'hi pugui posar una espelma per bufar????

Ma cunyada diu que no em preocupi, que ho portaran ells de casa i ja està, però clar, també penso que de cara a la mona jo en sóc padrineta i bé li voldria poder portar alguna cosa. Alguna idea a la sala?

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 07, 2018 11:29 pm

Ostres Anna Maria,

No ho havia sentit mai això que algú tingui al·lèrgia a tants tipus de sucre... És que si ni fruita ja em diràs pobre nen... Tinc una amiga amb diverses al·lèrgies alimentaries i la seva dieta és tan poc variada pobreta....

A veure si tens sort i algú et pot donar algun consell.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 08, 2018 6:41 pm

Gràcies!
Sí, una bona p... perquè moltes coses porten sucre, fins i tot les que sembla que no en porten. Serà complicat trobar-li alguna cosa, però més complicat crec que és el seu dia a dia...
Abraçades.
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Maria V. » dl. des. 10, 2018 10:41 am

I a base d'ametlles i formatge fresc? (No sé si les ametlles porten sucre, però no semblen dolces.)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dl. des. 10, 2018 6:13 pm

Maria V. ha escrit:I a base d'ametlles i formatge fresc? (No sé si les ametlles porten sucre, però no semblen dolces.)


Mmm, doncs sí, podria ser,,, em sembla que hi havia una pàgina web de cuina que posaves els ingredients que tenies i et donava la idea d'una recepta, miraré el què, gràcies Maria!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: capseta » dl. des. 10, 2018 7:25 pm

També se m’acudeix que puguis utilitzar gelatines tipus agar agar o gelatina neutra per poder construir algo tipus pastís o flam. Ara... amb quins ingredients ñi idea!

I de tipus bizcocho.... potser pot prendre stevia per edulcorar, o tampoc? I carbassó/pastanaga/carbassa? Amb això se’n pot fer bizcochos.

Pobret, ho té ben limitat!

De salat.... se m’acudeix un pastís de pa tipus bimbo amb pernil dolç i formatge, si se li posa ou batut barrejat amb llet al pa i es van fent capes i queda rotllo pastís/lassanya. De petita la meva mare m’en feia I ho recordo molt bo, i s’hi poden posar espelmes!!

Per la mona, si pot prendre xocolata amb stevia o altres edulcorants suposo que en trobareu alguna opció, encara que sigui casolana.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: jaruma » dt. des. 25, 2018 4:16 am

Hola! Jo conec una noia que el seu fill té un problema semblant amb el sucre, i enlloc de xocolata li compraven crema de garrofa. Sembla una mica com nocilla però més forta, com xocolata negra. No sé si té algun tipus de fructosa o algo així, s'hauria de mirar. La venen a les herboristeries. Recordo que ella li comprava també "cola cao" de garrofa, i que de tant en tant feia pasta de full amb crema de garrofes, i estava molt bo.

No sé, per si et serveix la idea!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 25, 2018 8:17 am

jaruma ha escrit:Hola! Jo conec una noia que el seu fill té un problema semblant amb el sucre, i enlloc de xocolata li compraven crema de garrofa. Sembla una mica com nocilla però més forta, com xocolata negra. No sé si té algun tipus de fructosa o algo així, s'hauria de mirar. La venen a les herboristeries. Recordo que ella li comprava també "cola cao" de garrofa, i que de tant en tant feia pasta de full amb crema de garrofes, i estava molt bo.

No sé, per si et serveix la idea!


Hola guapa,
gràcies per l'interès! Doncs no en pot menjar, porta components de sucre. és molt complicat perquè els sucres naturals també l'afecten, segons m'ha dit ma cunyada, després que s'hagi disgustat i tot amb mi perquè m'estava fent pesada. Suposo que és qüestió que vagin provant. El problema el tenen ells amb l'alimentació diària, perquè la fruita i la verdura també porten sucres...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 25, 2018 10:59 pm

Uis capseta, no havia llegit la teva resposta, gràcies a tu també!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: crunchi » dc. des. 26, 2018 10:13 am

Hola Anna Maria, jo no em tinc ni idea. Em sap greu la situació, pobre nen. Però em sembla entendre que la teva cunyada t'ha dit que no et preocupis, que ja portaran algo ells, i ara dius que quasi s'ha enfadat amb tu o aixi no? Jo et diria que mira, a vegades és millor no ficar-s'hi. Tu hi has posat voluntat però potser ells prefereixen gestionar-ho a la seva manera, i poder no volen que et preocupis. Doncs jo faria això. No insisteixis, i ja et deixaràn participar quan arribi el moment. Potser li acaben de detectar i els pares estàn agobiats o no volen fer un problema d'això... a saber. Amb el temps ja trobaras la manera de fer regals alternatius a la Mona jejeje ANIMS!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 26, 2018 3:55 pm

Gràcies Crunchi!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Postres alternatives sense sucre?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. abr. 19, 2019 12:15 pm

Bones!
Responc el meu dubte de fa un temps per si algú ho necessita més endavant. Unes postres que tenen poc sucre són les pastes de full. Per donar-li una mica de gustet, entre capa i capa, és a dir, si en posem dues d'aquestes que venen fetes o la dobleguem, podem posar canyella, que repartirem posant-hi una mica d'oli i amb el pinzell de cuina. Les espècies contenen poc sucre, un 5%.
Hi ha la xocolata 100%, en venen en pols tipus cola-cao, però realment sense sucre té un gust molt fort. No ho he provat afegint-hi canyella, si algun dia ho provo ja us ho comentaré.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Bona Cuina”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::