::: Entrevista a Esteve Rovira, director de 'La Riera'

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8014
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

::: Entrevista a Esteve Rovira, director de 'La Riera'

EntradaAutor: Gisela010 » dt. jul. 31, 2012 4:17 pm

Perquè sabem que al Socpetit hi ha molts i moltes fans de les sèries de TV3 i, en concret, de 'La Riera', us deixem aquesta entrevista a l'Esteve Rovira, el director d'aquest èxit de sèrie que s'emet durant l'any en horari de sobretaula.

Primer de tot, però, us posem en antecedents...

Esteve Rovira (Sant Esteve de Palautodera, 1958) és un director i realitzador de cinema i televisió. La seva primera pel·lícula (Sed de Sangre, 1973) la va dur a terme amb només tretze anys i des d'aleshores fins avui s'ha dedicat al cinema però sobretot a la televisió, on és un dels històrics de Televisió de Catalunya en el camp de la ficció. Actualment dirigeix la sèrie de TV3 La Riera (2010), estrenada el gener de 2010, que ha anat adquirint gran popularitat. El darrer episodi de la tercera temporada, emès el 15 de juliol i dirigit pel propi Esteve Rovira, el van veure 613.000 espectadors.

Dos anys i mig de sèrie i l’audiència no ha parat de créixer, com us ho feu? Des d’un punt de vista audiovisual, l’aposta per l’Alta Definició o la llum natural han estat tot un èxit.

La veritat és que vam començar amb una mica de por per com rebria la gent aquesta nova proposta. Sempre que surts d’un altre producte, com en aquest cas era 'El cor de la ciutat', és complicat entrar de nou en escena i enganxar al públic. Una de les opcions per superar aquesta dificultat era seduir l’espectador a nivell visual; també perquè deu anys de 'El Cor' feien que la tècnica s’hagués quedat enrere. És aleshores quan ens vam proposar rodar amb Alta Definició, però sobretot vam decidir apostar per un nou concepte; enlloc d’il·luminador en aquesta ocasió tindríem un director de fotografia a la sèrie.

Per què vau decidir prendre aquesta decisió i quines implicacions té?

Primer pel tema que tocàvem: la cuina, el lloc, el Maresme, espais grans...és a dir la llum mediterrània en estat pur.
'La Riera' és una història d’unes classes socials mitges-altes, que es desenvolupa en gran part en un restaurant de primera categoria que, perquè aquest espai entrés per la vista a l'espectador, havia de ser molt lumínic i agradable. Això combinat amb l’Alta Definició... és un dels factors que ens ha donat l'èxit.
Penseu que, si no vaig errat, fem servir els decorats més grans que s’han usat mai a TV3, almenys a les sèries on he estat! Tot això ha fet que l’espectador s’adonés que 'La Riera' és diferent a tot el que s’ha vist fins ara al migdia.

Amb ‘La Riera’ heu canviat la tipologia de públic que acostumava a mirar sèries de sobretaula a TV3? Fins ara s’associava aquesta franja de públic a la gent gran...
Jo crec que hem sumat gent; ara penso que tenim més adolescents i que la sèrie la veuen moltes franges d’edat diferents.
En línies generals, sí que tinc molt clar que el públic és fidel als programes o sèries quan allò que li expliques li interessa. Però allò de que la gent és fidel a TV3, que algunes vegades s’ha dit, no és veritat! De cap de les maneres.
Penseu que vam tardar fins a mig any a enganxar el públic, eh? Vam patir molt a l’inici, per allò que dèiem de què el públic és fidel al que s’acostuma i que qualsevol cosa nova li costa. Però poc a poc hem anat enganxant i això és el que compta.

Per què creus que ha funcionat?
Primer perquè és una bona història. Són personatges molt complexos, molt polièdrics, no són blanc i negre. I això sempre agrada, emmirallar-se amb allò que tu no tens. I jo crec que també una cosa que agrada és, fent un paral·lelisme amb una sèrie mítica, veure que els rics també ploren.
Per cert que la sèrie té molta audiència quan es passa a les nou del vespre, al 33, i sempre em pregunten per què és. Jo crec que la gent, per veure la mena de coses que pot veure en el 'Telenotícies', prefereix veure com n’estan de podrides les famílies de la sèrie.

Com veus la comarca del Maresme, on està situada la imaginària Sant Climent, després de tot aquest temps auscultant-la i gravant-la? T’ha sorprès?
A mi com a director m’ha sorprès molt el Maresme. Jo sóc prop d’aquí, del Montseny. I segurament fent La Riera he descobert un Maresme que no m’hagués imaginat mai. Una de les coses que ens vam proposar quan vam decidir emmarcar-la en el Maresme, era ensenyar una comarca de mar a terra, allò que l’espectador normal no pot veure. És per això que fem aquestes imatges aèries entrant de mar cap a terra perquè, a més, volíem que l'espectador, tot i ser del Maresme, descobrís una visió que normalment li és difícil de captar, el nivell aeri de la comarca.

Esteve, de cara a la quarta temporada, com es planteja la sèrie? Quins canvis ens pots avançar?
Recuperem alguns personatges de la segona temporada i de la primera, concretament un, que és en Nil, el fill d’en Claudi.
Per un altre costat, ens agafarà molt protagonisme dins aquest món estrambòtic que és la família Flaqué el personatge de la Consol, que interpreta la Montserrat Carulla. I a l’altre món, el del casino, tindrem una guerra entre els dos socis, la Lídia i en Claudi. Però, a més, en Claudi hi incorporarà el Nil a dins i el que veurem és la reconversió d’una bona persona a una persona que no sabem si serà tan bona.
Pel que fa al restaurant familiar, la fonda, el que fem és reflectir la punyetera crisi. En l’últim episodi es va poder veure com els propietaris provocaven una intervenció per salvar el restaurant. Però al final resulta que aquesta intervenció acabarà provocant que hi hagi una lluita per la no pèrdua d’identitat.

font: ACPG
Fitxers adjunts
lariera.jpg

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::