::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Gisela010 » dc. jul. 11, 2018 10:23 am

Els bebès dormen més i millor a la nit si a partir dels tres mesos se'ls introdueixen aliments sòlids.. Es tracta de la conclusió d'un estudi científic britànic.

En el primer assaig controlat sobre aquest tema, els investigadors van dur a terme una experiència amb 1.303 nens i nenes de tres mesos nascuts a Anglaterra i Gal·les. Tots s'havien alimentat exclusivament amb alletament. Els nadons van ser distribuïts en dos grups. Un va seguir només amb llet materna, com recomanen l'OMS i el Comitè de Lactància Materna de l'Associació Espanyola de Pediatria que es faci fins als sis mesos. L'altre, sense abandonar l'alletament, va començar a prendre aliments sòlids. L'objectiu era comprovar si la creença que els aliments sòlids ajuden a dormir era certa o no.

Els resultats, publicats a la revista "JAMA Pediatrics", assenyalen que els nens i nenes que prenien aliments sòlids dormien més i es despertaven menys vegades que el grup que es va mantenir només prenent el pit.


Les diferències són petites, però significatives. Durant els tres mesos que va durar l'estudi, els infants que prenien aliments sòlids dormien, de mitjana, 7,3 minuts més que els altres. Però la millora era progressiva i als sis mesos ja dormien 16,6 minuts més de mitjana. També es despertaven menys vegades. No es detectaven diferències en les becaines diürnes.

Entre els aliments sòlids que es poden preparar hi ha fruites o verdures cuinades i triturades.

Els investigadors ressalten un fet que també té importància: els trastorns importants de la son eren molt més freqüents entre els nens que només prenien llet. I, segons expliciten els investigadors, això té relació directa amb la qualitat de vida dels pares.

Font: CCMA
Foto: Foter.com

Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: aiguablava » dc. jul. 11, 2018 7:56 pm

Per sentit comú, els nens estan més satisfets i en conseqüència dormen bé, quan l'alimentació és adequada a les seves necessitats.

Segons pediatres (i pares que ho recorden), fa uns anys ja es començava a introduir papilla a la llet als 3 mesos, fruita en puré als 4, etc. Si una criatura no en fa prou amb la llet i ha d'acabar bevent contínuament, sembla de sentit comú que se li "enriqueixi" l'alimentació. Respectar el ritme de cada nadó segur que és el més adequat.
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: madame3 » dc. jul. 11, 2018 8:17 pm

Que facin un estudi també de quines conseqüències per al tracte digestiu té introduir sòlids quan clarament el seu sistema digestiu no està preparat per això. I per 17 miserables minuts de dormir més s'ha de ser valent per gosar publicar aquest estudi i induir als pares a introduir sòlids.

Els bebés beuen llet tant com necessitin perquè és a mesura que passen els mesos que són més efectius succionant. Si jo hagués fet cas a les creences d'àvies que les havien recomanat malament quan van ser mares, ara el meu fill no hauria mamat llet materna 100%. A elles els van dir 10 minutets per pit i arreando, i així mataven de gana, perquè la llet inicial és més líquida. Tal és el cas de me mare que amb aquesta mala recomanació em va haver de donar biberó als 3 mesos.

Alba lactancia ja ha publicat un vídeo qüestionant aquest estudi.

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: crunchi » dj. jul. 12, 2018 10:38 pm

Em sembla una burrada i un perill aquest estudi. :ufs:
Imatge

Imatge
sofitf72
Entrades: 2
Membre des de: dv. jul. 13, 2018 6:07 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: sofitf72 » dv. jul. 13, 2018 6:39 am

Bon dia Gisela i Aiguablava
Però quin estudi és aquest!!
Si vosaltres, adultes, menjeu el que no toca.....us costarà de pair segur i estareu la resta de la tarda adormilats, inclús ressacós.

Gracies Madame 3 i Crunchi per la vostra aportació.
Ara més que mai els nens pateixen d'alèrgies alimentàries i tenen problemes de celiaquia. No s'han d'introduir els purés tant aviat i menys les burrades que es fan!.
Et diuen que li donis papilles de fruites perquè clar és bona, doncs no, és molt indigesta per aquests petits estòmacs y de vitamines ....buf aquí entrariem en un altre debat perquè estan coliides quan encara no toca, fruita verda madurada en càmares refrigerants.
Tinc 2 fills, la primera em va agafar de novata i vaig deixar la lactància materna als 2 mesos, el meu entorn em deia que no podia ser la nena tot el dia enganxada al pit i si...això és la lactància materna, tu no veus el que ha menjat el teu fill, s'adormen i a vegades no han menjat tant com creus.
Com deia Madame 3, si fas 10 minuts cada pit (crec que ja ningú ho recomana), el nen només ingereix l'aigueta que li calma la sed però no la llet més rica en greix. S'han d'oferir els 2 pits fins que el nen pari de succionar i alternar els pits en cada "toma".
Amb el segon em vaig plantar amb el pediatra, amics, pares i dono les gracies al recolçament del meu marit.
Li vaig donar NOMËS pit al nen durant 8 mesos, ni papilles, ni suplements i encara que al principi va ser molt durillo, a partir dels 2 mesos ho vaig gaudir molt, va ser molt cómode perquè el menjar sempre estava a punt, en qualsevol lloc i a qualsevol hora.
Que cada mare decideixi quin tipus d'alimentació li vol donar als seus fills, però compte amb segons quins estudis.
Animo a totes les mares a fer lactància materna. Us deixo el meu mail per si voleu recolçament
sofitf72@gmail.com
Salutacions Sofia
sofitf72
Entrades: 2
Membre des de: dv. jul. 13, 2018 6:07 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: sofitf72 » dv. jul. 13, 2018 6:58 am

Per cert el video de Alba lactància genial!!! Gracies Madame per compartir-lo
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: beren » dv. jul. 13, 2018 8:14 am

hi han estudis que fan por.

Tothom dorm si està empatxat, això no vol dir que sigui sà. El tracte digestiu d'un nadó de 3 mesos no està preparat per prendre res que no sigui llet materna o com a alternativa fòrmula adaptada.
D'altra banda, el ritme de dormir és un tema de maduració i cap els 4 mesos hi ha un canvi del patró de la son perque comencen a tenir cicles semblants als adults. Cada nen fa aquest procés maduratiu i les transicions entre fases de la son a un ritme diferent independentment de si mengen una cosa o una altra.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Rossinyola » dv. jul. 13, 2018 10:09 pm

Mare de deu :-:)
Imatge

Imatge

Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Rossinyola » ds. jul. 14, 2018 6:43 am

M'ho he hagut de tornar a llegir per corroborar que ho havia fet bé... I malauradament sí....

Cito textualment.
"Diferències significatives" .... 8 minuts als 3 mesos, 17 als 6...

"Trastorns del son" , als 3 mesos....

"Qualitat de vida dels pares" , parlem de nadons de 3 mesos.... Passem per sobre de les necessitats dels nadons, petitissims, vulnerables, per un descans de 17 minuts més dels adults... No comment.

Gisela bonica, molt de compte en quins estudis "científics" cites i com els resumeixes, cal parar-se a pensar i contrastar sempre que fem una tasca de difusió d'informació. Estem parlant de nadons i de necessitats vitals, i segurament emocionals, no cobertes.

D'estudis n'hi ha de tot tipus, fins i tot en trobaràs que neguin el canvi climàtic. La comunicació científica és una tasca, i professió, molt important que cal fer de forma acurada i amb fonament.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Sumsi » dg. jul. 15, 2018 7:15 pm

Quant de mal fan aquests estudis i les mares que no ho contrasten o s'informen prou bé no saben el que estan fent.

Pobrets cada bebè té el seu ritme i van canviant el son.

Uuufff
Imatge
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Gisela010 » dl. jul. 16, 2018 10:38 am

Bon dia a tots i totes!

Primer de tot, volem agrair els vostres comentaris.
De tant en tant, intentem publicar notícies que generin debat i puguem saber què en penseu de certs temes.
Ara bé, que publiquem certes coses, no vol dir que obligatòriament hi estiguem d'acord.
Només pretenem que hi digueu la vostra.

La notícia l'hem treta de la CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals) i ens ha semblat interessant simplement, per això, per veure quines són les opinions dels usuaris i usuàries de Socpetit.

Salutacions! :ok:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 16, 2018 10:56 am

Bones a totes,
crec que us dec un aclariment i una disculpa, en aquest cas.
Vaig veure aquesta notícia a les notícies que surten al teletext de TV3, i vaig mirar al web per comprovar que no ho havia llegit malament. Ho vaig trobar molt fort, sobretot perquè es parla que als 6 mesos la millora és d'un quart d'hora! Ho vaig enviar a la Gisela perquè vaig pensar que estava bé que totes llegíssim la notícia, perquè un cop més generalitzar en infants és un error, cada nen és un món. La font és fiable, és a dir, és un mitjà de comunicació públic que simplement ha transmès la informació d'un estudi. Entenc doncs que aquest estudi s'ha fet i s'ha publicat realment.
Aclarit el punt, disculpar-me perquè potser hagués hagut d'explicar la notícia jo, donant la font i aclarint el què. Tot i així, una informació sempre és una informació, no ha de tenir notes d'opinió. La Gisela no ha donat la seva opinió (i no crec que li haguem de demanar), no sabem si hi està a favor o en contra, ella simplement ha explicat una notícia objectiva.
Finalment, crec que aquest estudi és un error, tal com dieu, perquè pot donar lloc a equívocs. L'equivocació principal és, com ja he dit, que cada infant és un món, i generalitzar en infants no es pot.
Jo també considero que donar fruita i verdura triturada als 3 mesos és molt aviat., quan s'ha fet lactància materna. Ho puc entendre quan ha estat lactància artificial, i a partir dels 4 mesos.
També considero que actualment el tema dels 10 minuts a cada popa és incorrecte, tot i que haig de dir que ma mare em va donar popa deu minuts a cada pit i vaig mamar fins als 2 anys i mig, que vaig dir jo prou, no ma mare. No he preguntat, per això, a ma mare, quan em va començar a fer purés de verdura i/o fruita, queda pendent perquè us ho comenti en una altra ocasió. En canvi, ma fill va estar literalment enganxat de dia, a la nit podia estar-se 4 hores seguides ben bé sense fer popa i quan la feia s'adormia als 10 minuts... I ara té 3 anys i mig i continuem amb la popa, perquè a mi em va bé i a ell també, encara que ara només en fa per adormir-se a la migdiada i a la nit, i quan es desperta al matí.
Crec que el que és interessant d'una notícia és que comporti debat, i el que hem de fer com a mares, avui en dia i amb les capacitats i circumstàncies que tenim, és informar-nos bé, consultant metges, pediatres i webs que siguin de confiança. Em de veure totes les opcions disponibles, i a partir d'aquí triar el que vagi més bé en les nostres circumstàncies.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
marieta81
Entrades: 3
Membre des de: dv. oct. 07, 2016 5:55 pm

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: marieta81 » dl. jul. 16, 2018 9:46 pm

Hola
A mi em va indignar tant l'article que vaig buscar la notícia a la web del CCMA (TV3) i els vaig escriure per dir-los que creia que era un error que donessin publicitat a aquest tipus d'estudis, i més amb el to que estava escrit, donant més importància a que els pares i mares poguessin dormir una estona més que no pas al benestar dels infants. I a sobre, parlant de "trastorns del son" en nadons de 3 mesos, quan el més comú i natural és que es despertin varis cops durant la nit per mamar o simplement per buscar la presència de la mare/pare...
Em van contestar que era una investigació científica i que s'havia provat que els nens/es dormien millor, i que per tant era una notícia d'interès.
Per si algú s'anima a donar la seva opinió sobre que es doni bombo a aquest tipus "d'estudis", ho podeu fer des de l'espai de contacte del CCMA: http://www.ccma.cat/atencio/
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Rossinyola » dt. jul. 17, 2018 4:21 am

Perdoneu però a mi no em val ni la disculpa de la Gisela passant la pilota a la única font que ha consultat, ni la justificació de la corporació de mitjans audiovisuals. Tots traient-se del damunt la responsabilitat. Ningú aquí ha dit que la Gisela estigui d'acord amb aquest estudi, només s'ha recalcat el mal que fan la publicació d'estudis, o més ben dit de titulars, que l'únic que busquen és aconseguir com més clics millor.
La difusió de la informació és una tasca molt important, especialment en temes científics però en tots els àmbits en general. La responsabilitat escau en qui publica la informació, tan si la redacta de nou com si la cita. Justament pq sóc científica sé que cal anar sempre a les fonts primàries per a corroborar qualsevol informació. I en aquest cas la font primària no és la corporació audiovisual que s'ha citat. Però en el món de la desinformació (paradoxalment) en què ens trobem ningú es pren el temps de llegir estudis, ni noticies senceres, tansols els titulars. Sense reflexió, sense parar-se a pensar. Això el que crea es una incultura en gent que creu que està ben informada, i és just el contrari : cal tenir esperit crític i treure sempre el gra de la palla. La manca de coneixement científic i de capacitat crítica d'aquest país és ja preocupant, així va l'augment de tants "bulos" en tantes coses i tantes coses. I en això hi tenen responsabilitat sempre tots aquells qui publiquen informació.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dt. jul. 17, 2018 9:17 am

Rossinyola ha escrit:Perdoneu però a mi no em val ni la disculpa de la Gisela passant la pilota a la única font que ha consultat, ni la justificació de la corporació de mitjans audiovisuals. Tots traient-se del damunt la responsabilitat. Ningú aquí ha dit que la Gisela estigui d'acord amb aquest estudi, només s'ha recalcat el mal que fan la publicació d'estudis, o més ben dit de titulars, que l'únic que busquen és aconseguir com més clics millor.
La difusió de la informació és una tasca molt important, especialment en temes científics però en tots els àmbits en general. La responsabilitat escau en qui publica la informació, tan si la redacta de nou com si la cita. Justament pq sóc científica sé que cal anar sempre a les fonts primàries per a corroborar qualsevol informació. I en aquest cas la font primària no és la corporació audiovisual que s'ha citat. Però en el món de la desinformació (paradoxalment) en què ens trobem ningú es pren el temps de llegir estudis, ni noticies senceres, tansols els titulars. Sense reflexió, sense parar-se a pensar. Això el que crea es una incultura en gent que creu que està ben informada, i és just el contrari : cal tenir esperit crític i treure sempre el gra de la palla. La manca de coneixement científic i de capacitat crítica d'aquest país és ja preocupant, així va l'augment de tants "bulos" en tantes coses i tantes coses. I en això hi tenen responsabilitat sempre tots aquells qui publiquen informació.


D'acord, totalment entès.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Gisela010 » dt. jul. 17, 2018 10:20 am

Rossinyola ha escrit:Perdoneu però a mi no em val ni la disculpa de la Gisela passant la pilota a la única font que ha consultat, ni la justificació de la corporació de mitjans audiovisuals. Tots traient-se del damunt la responsabilitat. Ningú aquí ha dit que la Gisela estigui d'acord amb aquest estudi, només s'ha recalcat el mal que fan la publicació d'estudis, o més ben dit de titulars, que l'únic que busquen és aconseguir com més clics millor.
La difusió de la informació és una tasca molt important, especialment en temes científics però en tots els àmbits en general. La responsabilitat escau en qui publica la informació, tan si la redacta de nou com si la cita. Justament pq sóc científica sé que cal anar sempre a les fonts primàries per a corroborar qualsevol informació. I en aquest cas la font primària no és la corporació audiovisual que s'ha citat. Però en el món de la desinformació (paradoxalment) en què ens trobem ningú es pren el temps de llegir estudis, ni noticies senceres, tansols els titulars. Sense reflexió, sense parar-se a pensar. Això el que crea es una incultura en gent que creu que està ben informada, i és just el contrari : cal tenir esperit crític i treure sempre el gra de la palla. La manca de coneixement científic i de capacitat crítica d'aquest país és ja preocupant, així va l'augment de tants "bulos" en tantes coses i tantes coses. I en això hi tenen responsabilitat sempre tots aquells qui publiquen informació.


Bon dia Rossinyola,

Només vull afegir que, des de Socpetit, no busquem clics massius, simplement que opineu sobre certs temes que, si més no, són xocants.
No pretenc demanar perdó per la publicació ni em trec cap responsabilitat del damunt. Amb el meu missatge simplement volia aclarir que les notícies les publiquem, per absurdes que semblin algunes per la fiabilitat dels estudis, precisament per veure què en penseu (repeteixo que en cap cas he dit que hi estigui d'acord).
Perquè, on millor que un fòrum per donar les vostres opinions?

Així mateix, agraeixo que tu també diguis el que penses d'aquesta notícia i l'estudi en concret.

Gràcies i salutacions.
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Gisela010 » dt. jul. 17, 2018 10:22 am

marieta81 ha escrit:Hola
A mi em va indignar tant l'article que vaig buscar la notícia a la web del CCMA (TV3) i els vaig escriure per dir-los que creia que era un error que donessin publicitat a aquest tipus d'estudis, i més amb el to que estava escrit, donant més importància a que els pares i mares poguessin dormir una estona més que no pas al benestar dels infants. I a sobre, parlant de "trastorns del son" en nadons de 3 mesos, quan el més comú i natural és que es despertin varis cops durant la nit per mamar o simplement per buscar la presència de la mare/pare...
Em van contestar que era una investigació científica i que s'havia provat que els nens/es dormien millor, i que per tant era una notícia d'interès.
Per si algú s'anima a donar la seva opinió sobre que es doni bombo a aquest tipus "d'estudis", ho podeu fer des de l'espai de contacte del CCMA: http://www.ccma.cat/atencio/


Gràcies per la feina feta, marieta81 ;)

Salutacions.
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Gisela010 » dt. jul. 17, 2018 10:26 am

Anna Maria ha escrit:Bones a totes,
crec que us dec un aclariment i una disculpa, en aquest cas.
Vaig veure aquesta notícia a les notícies que surten al teletext de TV3, i vaig mirar al web per comprovar que no ho havia llegit malament. Ho vaig trobar molt fort, sobretot perquè es parla que als 6 mesos la millora és d'un quart d'hora! Ho vaig enviar a la Gisela perquè vaig pensar que estava bé que totes llegíssim la notícia, perquè un cop més generalitzar en infants és un error, cada nen és un món. La font és fiable, és a dir, és un mitjà de comunicació públic que simplement ha transmès la informació d'un estudi. Entenc doncs que aquest estudi s'ha fet i s'ha publicat realment.
Aclarit el punt, disculpar-me perquè potser hagués hagut d'explicar la notícia jo, donant la font i aclarint el què. Tot i així, una informació sempre és una informació, no ha de tenir notes d'opinió. La Gisela no ha donat la seva opinió (i no crec que li haguem de demanar), no sabem si hi està a favor o en contra, ella simplement ha explicat una notícia objectiva.
Finalment, crec que aquest estudi és un error, tal com dieu, perquè pot donar lloc a equívocs. L'equivocació principal és, com ja he dit, que cada infant és un món, i generalitzar en infants no es pot.
Jo també considero que donar fruita i verdura triturada als 3 mesos és molt aviat., quan s'ha fet lactància materna. Ho puc entendre quan ha estat lactància artificial, i a partir dels 4 mesos.
També considero que actualment el tema dels 10 minuts a cada popa és incorrecte, tot i que haig de dir que ma mare em va donar popa deu minuts a cada pit i vaig mamar fins als 2 anys i mig, que vaig dir jo prou, no ma mare. No he preguntat, per això, a ma mare, quan em va començar a fer purés de verdura i/o fruita, queda pendent perquè us ho comenti en una altra ocasió. En canvi, ma fill va estar literalment enganxat de dia, a la nit podia estar-se 4 hores seguides ben bé sense fer popa i quan la feia s'adormia als 10 minuts... I ara té 3 anys i mig i continuem amb la popa, perquè a mi em va bé i a ell també, encara que ara només en fa per adormir-se a la migdiada i a la nit, i quan es desperta al matí.
Crec que el que és interessant d'una notícia és que comporti debat, i el que hem de fer com a mares, avui en dia i amb les capacitats i circumstàncies que tenim, és informar-nos bé, consultant metges, pediatres i webs que siguin de confiança. Em de veure totes les opcions disponibles, i a partir d'aquí triar el que vagi més bé en les nostres circumstàncies.
Abraçades,
Anna Maria


Gràcies per l'aclariment Anna Maria.
Tot i així no creiem que hagis de donar més explicacions. Al cap i a la fi, nosaltres hem tingut l'última paraula a l'hora de publicar la notícia.
Gràcies per la informació que ens vas fer arribar. :-D

Animem també a la resta d'usuaris i usuàries de Socpetit a que, si voleu, ens envieu informacions que puguin ser d'interès per a generar debat i saber opinions.

Salutacions!! ;-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: ::: Els nens dormen més i millor si prenen sòlids des dels 3 mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dt. jul. 17, 2018 1:31 pm

Gisela010 ha escrit:
Anna Maria ha escrit:Bones a totes,
crec que us dec un aclariment i una disculpa, en aquest cas.
Vaig veure aquesta notícia a les notícies que surten al teletext de TV3, i vaig mirar al web per comprovar que no ho havia llegit malament. Ho vaig trobar molt fort, sobretot perquè es parla que als 6 mesos la millora és d'un quart d'hora! Ho vaig enviar a la Gisela perquè vaig pensar que estava bé que totes llegíssim la notícia, perquè un cop més generalitzar en infants és un error, cada nen és un món. La font és fiable, és a dir, és un mitjà de comunicació públic que simplement ha transmès la informació d'un estudi. Entenc doncs que aquest estudi s'ha fet i s'ha publicat realment.
Aclarit el punt, disculpar-me perquè potser hagués hagut d'explicar la notícia jo, donant la font i aclarint el què. Tot i així, una informació sempre és una informació, no ha de tenir notes d'opinió. La Gisela no ha donat la seva opinió (i no crec que li haguem de demanar), no sabem si hi està a favor o en contra, ella simplement ha explicat una notícia objectiva.
Finalment, crec que aquest estudi és un error, tal com dieu, perquè pot donar lloc a equívocs. L'equivocació principal és, com ja he dit, que cada infant és un món, i generalitzar en infants no es pot.
Jo també considero que donar fruita i verdura triturada als 3 mesos és molt aviat., quan s'ha fet lactància materna. Ho puc entendre quan ha estat lactància artificial, i a partir dels 4 mesos.
També considero que actualment el tema dels 10 minuts a cada popa és incorrecte, tot i que haig de dir que ma mare em va donar popa deu minuts a cada pit i vaig mamar fins als 2 anys i mig, que vaig dir jo prou, no ma mare. No he preguntat, per això, a ma mare, quan em va començar a fer purés de verdura i/o fruita, queda pendent perquè us ho comenti en una altra ocasió. En canvi, ma fill va estar literalment enganxat de dia, a la nit podia estar-se 4 hores seguides ben bé sense fer popa i quan la feia s'adormia als 10 minuts... I ara té 3 anys i mig i continuem amb la popa, perquè a mi em va bé i a ell també, encara que ara només en fa per adormir-se a la migdiada i a la nit, i quan es desperta al matí.
Crec que el que és interessant d'una notícia és que comporti debat, i el que hem de fer com a mares, avui en dia i amb les capacitats i circumstàncies que tenim, és informar-nos bé, consultant metges, pediatres i webs que siguin de confiança. Em de veure totes les opcions disponibles, i a partir d'aquí triar el que vagi més bé en les nostres circumstàncies.
Abraçades,
Anna Maria


Gràcies per l'aclariment Anna Maria.
Tot i així no creiem que hagis de donar més explicacions. Al cap i a la fi, nosaltres hem tingut l'última paraula a l'hora de publicar la notícia.
Gràcies per la informació que ens vas fer arribar. :-D

Animem també a la resta d'usuaris i usuàries de Socpetit a que, si voleu, ens envieu informacions que puguin ser d'interès per a generar debat i saber opinions.

Salutacions!! ;-)


D'acord, entenc que vosaltres decidiu si poseu una notícia o no, tan sols ho feia públic perquè me'n sentia responsable.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::