Hipotiroidisme després de parir

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
Avatar de l’usuari
ruthiona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 294
Membre des de: dj. set. 23, 2010 11:43 am
Ubicació: Torroella de Montgrí

Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: ruthiona » dc. maig 18, 2011 6:53 pm

hola noies,
Doncs sí m'han dit que tinc hipotiroidisme i m'haig de medicar.., buf! vaig començar amb hipertiroidisme i ara és hipo, es veu que és típic del postpart en algunes dones...! A més em costa perdre pes i tinc una gana!!!! Alguna està en la meva situació??? Teniu algun consell????
Gràcies mamis!
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: tolinso » dj. maig 19, 2011 12:15 pm

Hola Ruthiona, doncs a mi tambe em van diagnosticar hipotiroidisme quan la Julia tenia uns 3 mesos, i la veritat em va venir molt de nou, perque era totalment assimptomatic, malgrat tenir els nivells sota minims. Pero si, ara ja fa mes de 2 anys que em medico, i jo tampoc baixo de pes!! al contrari... pero no estic convencuda que sigui per l'hipotiroidisme i la medicacio... o simplement perque em cuido menys... pero bueno, paciencia!
lo bo es que si et mediques no has de tenir mes problemes associats, ni problemes a l'hora de tenir un segon fill... simplement que t'has de medicar de per vida :ufs:
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: tombarella » dj. maig 19, 2011 2:31 pm

Hola, a mi em van trobar un petit nòdul a la tiroides quan tenia 18-19 anys. Però no era ni medicable ni operable, per ser massa petit. Però vaig anar fent tiroiditis. Els efectes eren semblants als de l'hipotiroidisme (mal de gola, m'engreixava de cop i volta, molt cansament...) però no es podia medicar. S'havia de passar i prou.

Amb l'embaràs, l'endocrina em va fer controls periòdics, arran dels meus antecedents. I sí, durant l'embaràs se'm va declarar l'hipotiroidisme (potser sense els controls no m'ho haguessin trobat fins més tard). Em vaig començar a medicar i vaig anar fent més controls. Després de parir, he seguit amb els controls i, fins fa 3 o 4 mesos, tot anava bé. La dosi de medicació era baixeta. Això sí: com que ja ho tenia sota control, el pes també es va posar a ratlla. Entre això i la LM, la veritat és que vaig perdre molts quilos.

Però vaig començar a estar molt cansada, a engreixar-me de nou sense motiu... i en les analítiques va sortir que m'havia augmentat, i força, l'hipotiroidisme. Em van augmentar la medicació i, d'aquí un parell de mesos, sant tornem-hi!

Total, que la part pesada és que ens hem de fer controls sovint i prendre la medicació de per vida... :-:) però la part positiva és que, fent les coses ben fetes, la gravetat és mínima i es pot fer una vida totalment normal. :ok:

Molts ànims!! :-()-)
Imatge Imatge

||*||
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: tolinso » dj. maig 19, 2011 2:41 pm

quina dosi preneu? a mi van comencar amb 100ug/dia i ara son 112ug/dia.
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: tombarella » dj. maig 19, 2011 2:45 pm

tolinso ha escrit:quina dosi preneu? a mi van comencar amb 100ug/dia i ara son 112ug/dia.


Jo vaig començar amb 25ug/dia i ara estic amb 75ug/dia, a valorar si en tinc prou o massa a la propera analítica.
Imatge Imatge

||*||
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: entrerius » dj. maig 19, 2011 3:24 pm

Hola :content:

Aquí una altra amb medicació crònica, si és que no torna a lloc... però no hi ha massa expectatives. També va ser desprès del part, als 6 o 9 mesos. Em trobava molt cansada, amb rampes per tot el cos i anava augmentant de pes tot i fent LM(el que no havia fet durant l'embaràs....) . Encara no he tornat al pes anterior (tampoc em cuido gaire...tinc molta gana i menjo sense miraments), però tampoc he continuat augmentant :ok:

Al principi pensava que seria per l'alta demanda del petit i el poc dormir.... però no... hipotiroïdisme. Vaig començar amb l'eutirox 50 i ara estic amb el 75. De moment analítiques semestrals i esperar que es mantingui en el nivell correcte.
Avatar de l’usuari
emanens
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: emanens » dj. maig 19, 2011 8:17 pm

Ruthiona quins sintomes teniés perquè anessis al metge i t'ho diagnostiquessis? jo des de l'embaras q em noto com si m'hagués canviat el metabolisme i tot i vigilant no aprimo gens al contrari, i per aixo ho demano. Quins altres sitnomes tenies' per saber-ho he de solicitar una analitica de sang al metge de capçalera? o em dirà que no cal perque no creu que ho tingui?
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: tolinso » dj. maig 19, 2011 9:11 pm

emanens ha escrit:Ruthiona quins sintomes teniés perquè anessis al metge i t'ho diagnostiquessis? jo des de l'embaras q em noto com si m'hagués canviat el metabolisme i tot i vigilant no aprimo gens al contrari, i per aixo ho demano. Quins altres sitnomes tenies' per saber-ho he de solicitar una analitica de sang al metge de capçalera? o em dirà que no cal perque no creu que ho tingui?


en el meu cas els simptomes eren nuls! vaig anar per una revisio normal i va decidir que feia molt que no em feia analitica completa... i mira.... el resultat hipotiroidisme molt pronunciat, pero jo em trobava be. Els simptomes normals son cansament fisic i canvi de metabolisme. Tambe se't pot inflamar la glandula si s'ha atrofiat. I si no es tractat i passa molt de temps, pots tenir altres problemes associats, com pujada de colesterol.

Jo hi aniria i li explicaria el que dius del metabolisme, i si et trobes aixafada li dius tambe :ok: L'hipotiroidisme despres de l'embaras es una cosa mes habitual del que es pensa.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: entrerius » dv. maig 20, 2011 9:09 am

emanens ha escrit:Ruthiona quins sintomes teniés perquè anessis al metge i t'ho diagnostiquessis? jo des de l'embaras q em noto com si m'hagués canviat el metabolisme i tot i vigilant no aprimo gens al contrari, i per aixo ho demano. Quins altres sitnomes tenies' per saber-ho he de solicitar una analitica de sang al metge de capçalera? o em dirà que no cal perque no creu que ho tingui?


jo la vaig demanar per que em sentia molt canada i tenia moltes rampes per tot el cos.
Primer vaig pensar que era per la LM i per que no dormia be des de feia molt de temps.
Però poc a poc vaig veure que ni descansant em recuperava del cansament i que les rampes no paraven. Vaig demanar analítica pensant que seria falta de potassi o anèmia...... però no... va ser hipotiroïdisme.
Avatar de l’usuari
ruthiona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 294
Membre des de: dj. set. 23, 2010 11:43 am
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: ruthiona » ds. maig 21, 2011 10:33 am

doncs jo hi vag anar pq estava esgotada física i mentalment, no podia amb la meva ànima. I tot i que podi ser pq la nena es despertava cada hora per la nit, vaig decidir que potser s'hi afegia logun problema més que jo no controlava.... Això sí, aquests símptomes són típics de l'hipotiroidisme i jo vaig començar amb hipertiroidisme, ara ja estic en l'hipo i se suposa que hauria de seguir fatigada i tot el contari estic acelerada i nerviosa, que eés típic de l'hiper....! ja veus tu!
estic prenent 50mg
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: kabbisa » dc. jul. 27, 2011 11:22 pm

repesco el fil, pq arrel de tenir diabetis gestacional, he anat a parar a una endocrí que es va emperrar en que jo tenia que algun tipo de problema de tiroides i em va fer fer un anàlisi d'anticossos antitiroides.

L'anàlisi ha donat positiu i m'ha comentat que al mes i mig de parir m'hauré de fer un altre anàlisi per determinar si a resultes del part se'm genera o no l'hipotiroidisme!

Demà amb més calma em llegiré el que heu anat dient, tot i que fins l'octubre no em penso "agobiar"...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: magrana » ds. ago. 06, 2011 9:27 am

Kabbisa:

a mi també m'han dit que si tens hipotiroidisme tens més risc de patir diabetis gestacional (i al revés potser també). M'ho va dir el ginecòleg i m'ho estan mirant, perquè tinc hipotiroidisme des de fa anys i ara estic embarassada del segon. I de moment estic bé, no hi ha diabetis.

I a la resta: com us han dit, un hipotiroidisme controlat no porta cap problema, només has de pensar a prendre't la pastilleta cada dia i a fer controls de tant en tant. Jo fa anys que en tinc i no he tingut cap problema perquè el tinc ben controlat. He tingut una filla preciosa i ara espero la segona.

Sort!
Imatge
Avatar de l’usuari
truxi
:: tigre
:: tigre
Entrades: 764
Membre des de: dv. des. 04, 2009 7:41 pm
Ubicació: Vila-seca (xò sóc de Reus!!!)

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: truxi » dc. ago. 10, 2011 12:41 pm

Una altra que està igual!!!

Jo vaig anar al juny que la nena tenia 7 mesos a la doctora de capçalera per demanar una analítica, m'agrada fer-me una analítica completa cada any i vaig pensar que era el moment. Doncs em van fer l'analítica i em va sortir el TSH a 30 i pico, vaig començar a prendre'm Eutirox de 50mg i als 15 dies m'havia baixat a 17 i pico i els anticossos positius, i em van dir que em prengués 100mg enlloc de 50 mg, i ahir vaig anar a buscar els resultats de l'analítica que em vaig fer l'altre dia (15 dies després de l'anterior) i ja estan dins els paràmetres, ho tinc a 3,23. Ara he de tornar a fer-me una analítica d'aquí a un mes a vere com continua... m'ha dit que segurament és postpart i pot ser que se'm reguli i pugui deixar la medicació amb el temps!
Això si tinc hora a l'octubre per fer-me una ecografia de tiroides (vaig demanar hora al juliol, sort que no és urgent!!!)
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vaig néixer el 9 de novembre de 2010 a les 18:02h amb 3,450kg i 50,5cm

Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vaig néixer el 2 d'agost de 2015 a les 09:20h amb 3,430kg i 49cm
Avatar de l’usuari
musica
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3478
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 12:38 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: musica » dl. gen. 13, 2014 4:00 pm

A veure si hi ha alguna noia més amb un cas semblant: em van diagnosticar hipotiroïdisme just quan buscava el primer embaràs. He tingut dos embarassos i sempre hem anat controlant la dosi d'Eutirox. Cap problema. En el postpart, després d'haver tingut la meva segona filla em van fer un control al cap de 2 mesos. La TSH estava tocant el zero, per tant l'endocrina va decidir rebaixar una mica la dosi d'eutirox. Quatre mesos després, és a dir 6 mesos després del part, un nou control i fatal!!!! La TSH a 34!!!
A algú li ha passat que s'hagi descontrolat tant la TSH després del part (a partir del 4t o 5è mes), tenint ja un hipotiroidisme de fa anys?
Imatge

Imatge

_____________________________________________________________________
claudia31
:: papallona
:: papallona
Entrades: 126
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 2:38 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: claudia31 » dt. feb. 18, 2014 7:16 pm

hola musica!
A mi m'ha pasat algo semblant!
Vaig començar a mediacar-me amb Eutirox durant l'embaràs i ara continuo.
He fet analítiques trimestrals per controlar-ho i em va pasar exactament el mateix que a tu. En la primera Tsh molt baixa (zero i pico) , per el que vam baixar algo la medicació i en la segona, en canvi, molt alt.
El meu endocrí va dir que en el meu cas la tiroide encara debia funcionar una mica i unit a la medicació podia fer puntes.
Crec que També pot influir si havies pres Eutirox just abans de l'analitica ...
Avatar de l’usuari
Aquitania
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: Aquitania » dc. feb. 26, 2014 9:50 am

Hola!
m'han diagnosticat hipotiroidisme uns mesos despres d'haver tingut el nen. Va neixer al maig i li donava pit, a meitats de novembre vaig deixar el pit i just en una analitica em va sortir les tiroides disparadisimes. Desde primers de desembre estic amb eutirox 100 i mes o menys per nadals ja ho tenia tot controlat. Continuo amb la mateixa dosi però encara no m'ha vingut la W. Sabeu q puc trigar? es que el metge em diu que no li doni importancia i m'esperi un parell de mesos més abans d'anar al gine, pero igualment m'estic començant a preocupar... i crec q tinc mes panxa per aixo... q en penseu? vaig al gine o m'espero? quan pot trigar a baixarme el tema? aiiixxx :ufs:
Imatge

Imatge
claudia31
:: papallona
:: papallona
Entrades: 126
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 2:38 pm

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: claudia31 » dv. feb. 28, 2014 7:47 pm

hola!
Ostres,doncs jo en això no et puc ajudar. A Mi als 2 mesos ja em va venir i això que fins els 6 mesos he fet lactancia materna a demanda...
En visita de quarentena la meva gine em va dir que era un misteri quan baixava, que no hi havia cap fórmula,
Que hi havia gent que donant el pit baixava i casos en els que es trigava bastant, així que jo entenc que és normal...
De totes maneres si és per quedar-te més tranquila ves al teu gine.
1 abračada
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Hipotiroidisme després de parir

EntradaAutor: kabbisa » dg. març 02, 2014 1:49 pm

2mesos!! Uufff... A mi em va trigar 17 mesos en venir!

Em noto més premenstrual ara (no és massa regular, i molts cops em noto rara), que mentre no em venia
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::