Gimnàstica abdominal hipopressiva

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » ds. maig 28, 2011 6:22 pm

Fa dues setmanes que he començat a fer gimnàstica abdominal hipopressiva, en una classe amb altres mares i nadons un cop a la setmana. La veritat és que no és gens fàcil a l'inici controlar la respiració-apnea, moure el cos sense tensions,... però crec que m'anirà bé per recuperar-me. El que més em costa és fer-ho a casa.

Alguna de vosaltres n'ha fet? com us ha anat? veieu resultats a nivell extern també?

gràcies!
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Nuri g » ds. maig 28, 2011 7:40 pm

Jo vaig fer un curs intensiu d'unes 2 hores quan estava embarassada... i per tant no vaig poder practicar...
Des de que he parit intento fer-ne sempre que puc, però solen ser molt poques vegades i si que costa agafar-li pràctica.

El dia que en faig si que m'ho noto... però no sòc prou constant. De moment no noto gaire res.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: surtelsol » ds. maig 28, 2011 9:20 pm

Hola !
Menudeta jo fa tres mesos que faig hipopresiva un cop per setmana i m'ho he notat moltíssim, a cada sessió la panxa s'em redueix, estic super contenta.
Jo no ho practico massa però les sessions que faig 1h setmanal són força intensives i em donen molt resultat. Ja em diràs com et va!!
Senta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 514
Membre des de: dg. maig 09, 2010 8:31 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Senta » ds. maig 28, 2011 10:03 pm

Menudeta, vius a Barcelona? On vas? Es pot fer amb nadons?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » ds. maig 28, 2011 10:17 pm

Sí, a Barcelona. Vaig trobar les classes per casualitat a través d'una companya de feina.

és un lloc on fan moltes coses/tractaments (algunes coses no les havia sentit mai). Es diu MAAT Espai (no té web pero sí Facebook) i està al carrer Urgell amb Gran Via.

És en dijous al matí de 12 a 13h i a la tarda crec que de 16 a 17 hores i està molt bé. Ho fa una fisio molt agradable i hi anem amb els nadons (crec que el mes gran té uns 6 mesos).

El preu també està bé, 10 euros la sessió, però si en pagues 4 de cop costa 35 euros. Jo he anat ja dos cops i m'agrada tot i que no és fàcil fer els exercicis trobo. Fa gràcia perque nosaltres concentrades amb els exercicis i els menuts al seu rotllo al costat nostre.

Si t'interessa truca aviat pq potser al matí ja no hi ha plaça.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » ds. maig 28, 2011 10:20 pm

Surtelsol ho notes cada setmana?

Osti, espero que jo també m'ho noti aviat. Jo també estic una hora però no sé si és molt intensiu. Fem exercicis al terra estirades, de genolls, i poc a poc crec que anirem fent més postures. Tu com ho fas? deus estar molt contenta!!!!!!
Avatar de l’usuari
mireiamom
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 24, 2010 6:14 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: mireiamom » dg. maig 29, 2011 11:49 am

Hola!
I els nadons estan a la sala amb vosaltres? I si plora algun la mare es pot aturar i alletar?
Dilluns mateix trucaré.
Jo ja vaig fer hipopressiva en la recuperació postpart de la meva 1a filla i genial!
Ho vaig fer a través de la Dexeus.
Féu només hipopressiva o també féu exercicis per reforçar la musculatura perineal? I tractament de les lumbàlgies?
Totes dues ho féu a MAAT?
Gràcies!
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » dg. maig 29, 2011 12:42 pm

El dijous passat vam fer els exercicis de sempre (que la fisio ens explica que serveixen per recuperar el sol pèlvic i amb l'enfortiment també de la zona abdominal i amb alguns, notes com et tiben també braços) i després estiraments per "desbloquejar" una mica l'esquena i les cervicals (jo aquest m'he propossat fer-lo cada dia).

Cada una tenim una "colchoneta" per a les mares i al costat una per a cada nadó, amb unes mantetes i coixins. Tu vas fent al teu ritme, i si plora perque té gana doncs a menjar. Jo li vaig parlar i li dic que ho fa molt bé, i ella riu. La veritat es que sempre estan tots força tranquils. La fisio és molt agradable i les noies de la recepció també.

Ens va ensenyar també un aparell per contorlar i fer test dels exercicis de Kegel, una cosa tipus Epi-no però diferent, i molt més barata! 25 euros aprox i molt fàcil de fer servir. Jo crec que m'ho compraré per veure com estic.

només he anat dos dies, no noto cap canvi però n'estic molt contenta i amb ganes de que sigui dijous per tornar-hi!
Avatar de l’usuari
Mireille
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 1:39 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Mireille » dg. maig 29, 2011 12:52 pm

Hola!

Algú sap d'algun centre que facin hipopressiva a Sabadell?

Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: surtelsol » dg. maig 29, 2011 6:19 pm

Sí Menudeta és el que tu dius, fem exercicis estirades, de genolls, estirades de costat, dretes, assegudes a pilotes grans...depèn una mica del dia. Nosaltres fem series de tres, és a dir que un mateix hipopresiu el repetim tres vegades i després en fem una altre modalitat.
El primer mes d'anar-hi m'ho notava poquet però a partir del segon mes setmana a setmana noto la millora! ja veuràs que a tu també et passarà! Per mia ha estat una gran descoberta! :b-)))
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » dg. maig 29, 2011 7:48 pm

A veure si és veritat! nosaltres també fem tandes de tres exercicis seguits, descansem i tres més.
Avatar de l’usuari
emanens
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: emanens » dg. juny 05, 2011 9:09 pm

I epr fer aquests exercicis on hi puc anar? ha de ser un gimnas (i pagar la quota etc) o bé s'ha de anar a demanar a la consulta de fisioterpeuta?? no tinc idea de on m'he de dirigir per fer classes de hipopressius per reduir panxa, m'ajudeu?
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » dg. juny 05, 2011 10:07 pm

Hola, jo crec que sí que ha de ser un fisio tot i que potser a algun gimnàs també en fan. Es veu que aquest gimnàstica la va "inventar" el senyor Marcel Caufriez i a la web http://www.marcel-caufriez.com/ pots mirar què és i hi ha un directori de professionals. Jo vaig estar-ho mirant i a Barcelona hi ha diveros centres on en fan, i al forum ja se n'ha parlat em sembla. Jo vaig a MAAT ESPAI, al carrer Urgell amb Gran Via.
Avatar de l’usuari
Aleida
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dt. oct. 19, 2010 6:22 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Aleida » dg. juny 19, 2011 9:50 am

A Llevadonas, on vaig fer les classes prepart també ho fan, crec que la fisio era alumna directa d'aquest senyor que comenteu.

On em recomanaríeu que fes les classes d'hipopressiva?? A Llevadonas (és més a prop de casa meva) o en aquesta escola que comenteu?

gràcies!
Imatge
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Menudeta » dl. juny 27, 2011 2:06 pm

Hola, jo a MAAT estic contenta però crec que quan més aprop de casa estiguis millor, ja que quan fa mandra agraeixes que almenys no estiguis lluny.
Avatar de l’usuari
Aleida
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dt. oct. 19, 2010 6:22 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Aleida » dl. juny 27, 2011 3:50 pm

merci Menudeta!
Imatge
Avatar de l’usuari
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: surtelsol » dv. jul. 29, 2011 11:40 am

Mya! jo al principi també estava totalment desubicada, pensava què és això!!! i em costava retenir la tècnica i coordinar respiració, moviments..., però ja veuràs que en unes sessions ho tindràs per mà i en serà tota una experta. >.-<:
Avatar de l’usuari
silviapml
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: silviapml » dt. ago. 02, 2011 10:32 pm

Mya, són complicades les hipos. Jo he hagut d'anar a una fisio particular perquè me les ensenyi ben ensenyades i encara haig d'estar super atenta perquè m'equivoco. Porto 4 dies i saps si les fas bé perquè acabes esgotada. Ara a l'estiu les faig pel meu compte i al semtembre faré una altra sessió sola amb la fisio i després començaré una classe d'entre 4-6 persones. M'ha dit que hi vagi fins que jo em trobi bé fent-les i hagi agafat la rutina. Estic expectant a veure com va el meu cos aquest mes.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Alexia77
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1226
Membre des de: dg. maig 15, 2011 9:14 am

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: Alexia77 » dj. ago. 04, 2011 2:33 pm

Jo també he anat a classes per fer gimnàstica abdominal hipopressiva, i a casa hauria de fer cada dia, però em passa el dia volant i no ho faig... Al principi, costa, però al final s'acaba controlant tot, els moviments amb les respiracions. :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ele83
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 4:17 pm

Re: Gimnàstica abdominal hipopressiva

EntradaAutor: ele83 » dl. gen. 09, 2012 6:54 pm

Hola!

Fa 3 setmanes que vaig tenir la meva nena, i m'agradaria començar a fer recuperació física post-part. Encara em queden uns quants kg per perdre, i també m'agradaria reforçar la panxeta que m'ha quedat...i que abans del 'embaràs no tenia!

Total, que he sentit parlar de la gimnàstica hipopressiva, i a un gimnàs a prop de casa he vist que en fan, pel que m'hi apuntaria.
Ara bé, sabeu a partir de quina setmana es pot començar? A les 4 setmanes de parir, esperar a la fi de la quarentena...

Gràcies!!

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::