Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
Avatar de l’usuari
mariag
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: ds. jul. 13, 2013 8:31 am

Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: mariag » dc. abr. 02, 2014 9:35 am

Hola noies!

Doncs això, la meva filla té poc més d'una setmana i quan li dono el pit em fa força mal. La posició com la poso és la que ens va dir la llevadora... He de dir que el mal és sobretot al vespre-nit i que és aleshores quan també em noto els pits més inflats fins al punt que em costa trobar la postura còmoda per a dormir perquè em fan mal...

He optat per mugroneres (no m'agrada gaire però és que si no, veig les estrelles), no tota la "toma", només al principi que és quan em fa més mal, i quan fa una pausa que es desenganxa, me la trec i segueixo sense i llavors ja és més suportable fins al punt que no em fa gens de mal.

Alguna es troba en la meva situació? Serà transitori ara al principi o estaré sempre amb aquest dolor? Alguna solucio per alleugerir el dolor?
Avatar de l’usuari
Socatchick
:: papallona
:: papallona
Entrades: 115
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 1:22 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Socatchick » dc. abr. 02, 2014 10:53 am

Crec que hauries d'anar a un grup de suport a la lactància i allà et podran assessorar correctament.
a les prepart la llevadora ens ha dit que donar pit mai ha de fer mal i k si en fa hem de buscar ajuda abans que no ens surtin clivelles o decidim renunciar pk ja no ens resulta agradable.
En busca de la felicitat complerta!! :D

Imatge

30 Agost -- Avui hem sabut que existeixes!!
9 Desembre -- Ets una nena!!! Et direm ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge :)

Imatge

Un altre membre a la família!!
Imatge
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: montsecm » dc. abr. 02, 2014 11:19 am

Estic d'acord. Intenta anar a un grup de suport a la lactància. Jo hi vaig anar quan el meu petit tenia 6 dies, i gràcies a la gran ajuda rebuda, vaig continuar donant el pit molt satisfactoriament. Només va ser una mica més complicat una setmana i mitja (xq em va trigar molt a pujar la llet i el meu fill tenia moltissima gana, jajaja).
A més en aquests grups pots parlar amb mares que estan exactament en la teva mateixa situació, per tan és beneficiós anar-hi per diverses raons, t'ho aconsello!
i enhorabona per la teva nena!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Rossinyola » dc. abr. 02, 2014 12:11 pm

Totalment d'acord amb les companyes, vés a un grup ràpidament! la lactància no t'ha de fer gens de mal, o sigui que alguna cosa passa. Et passo els grups de l'Alba, no sé si ets de Barcelona, però si no també hi pots trucar http://albalactanciamaterna.org/grupos/

Edito perquè ara he trobat el link de tots els grups de catalunya, per si no ets de Barcelona http://www.grupslactancia.org/ca/grupos/
I ja de pas d'animo a anar-hi quan abans millor! jo vaig esperar 4 mesos també amb mugroneres i mai acabava d'estar a gust, fins que vaig anar a un grup i resulta que la nena tenia tel lingual. Ho vam solucionar i encara seguim, i això que pensava que no arribaria als 6 mesos de LM exclusiva :ok:
Molts ànims i felicitats per la petita!
Rossinyola l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 02, 2014 12:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: catalanna » dc. abr. 02, 2014 12:12 pm

Doncs jo he donat el pit al meu fill fins als 8 mesos i també li donaré al segon i no estic d'acord amb la frase que donar el pit no fa mal. A mi em va fer molt de mal les primeres dues setmanes i no ho vaig començar a diafrutar fins la 3a-4a. I vaig demanar ajuda dues vegades i tots dos cops em van dir que la posició era la correcta.
Avatar de l’usuari
mariag
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: ds. jul. 13, 2013 8:31 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: mariag » dc. abr. 02, 2014 12:37 pm

catalanna ha escrit:Doncs jo he donat el pit al meu fill fins als 8 mesos i també li donaré al segon i no estic d'acord amb la frase que donar el pit no fa mal. A mi em va fer molt de mal les primeres dues setmanes i no ho vaig començar a diafrutar fins la 3a-4a. I vaig demanar ajuda dues vegades i tots dos cops em van dir que la posició era la correcta.


Gràcies a totes!! La setmana passada vaig anar a l'aula de lactància del CAP i em van donar consells i "truquets". Va anar molt bé per tot el que dieu, perquè pots parlar amb experts i amb altres mares. Aquest divendres hi tornaré!

Ara, estic d'acord amb la catalanna (i acabo de trucar a la llevadora i m'ho ha confirmat), al principi, fins que la lactància no està instaurada del tot (cosa d'un mes aprox.), les pujades de llet i la lactància en general pot fer mal i "no passa res". M'han recomanat posar-me escalfor als pits abans de que la petita mami i fred un cop hagi acabat. Ah, i per les ferides (si se me'n fan), la crema purelan de Medela (no cal treure-la perquè mami). També m'ha comentat que és normal que al vespre em faci més mal perquè és quan ella en demanda més i llavors el pit en fabrica més i per això estan adolorits. El més segur és que aquesta nit, que és quan m'han fet més mal, hagi tingut una pujada de llet, i això pot durar unes 72h!! O sigui que endavant i a passar-ho el millor possible! Només per la cara de felicitat que posa quan es desenganxa, ja val la pena! :-o00m
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Rossinyola » dc. abr. 02, 2014 2:05 pm

Mariag, el purelan no cura les ferides, només és una hidratant. Me n'alegro que vagis ja a un grup, t'anirà molt bé compartir l'experiència. Però assegura't que els experts en LM que t'assessoren siguin veritablement experts, pensa que no tots els que representa que saben de lactància en saben realment, i això inclou metges i llevadores... Malauradament encara donen consells erronis per manca de formació específica. A mi el que t'ha dit la llevadora no em convenç sincerament, encara menys si et recomana el purelan... Aquí et deixo un enllaç del blog de l'Alba Padró sobre el Purelan, i ja de pas et recomano el blog de cap a peus, una veritable mina d'or de la LM http://criatures.ara.cat/somlallet/blog ... a/purelan/
Sort!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ikebana
:: tigre
:: tigre
Entrades: 751
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 1:40 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: ikebana » dc. abr. 02, 2014 2:11 pm

Hola!

Si tens ocasio d'anar a un grup de lactancia, crec que et podran ajudar a solucionar el problema.
De totes maneres es normal que et facin mal els pits quan s'agafa, a mi també em va pasar.. jo em posava una pomada que va molt bé, es diu Purelan.

espero que aviat et deixin de fer mal els pits, i disfrutis molt de la teva petita!!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: petipe » dc. abr. 02, 2014 3:36 pm

Doncs a mi també em va fer mal i força temps. De fet, la primera setmana em van sortir clivelles. Jo ni me n'havia adonat, ho vaig saber quan la nena va treure llet amb sang i el metge va decidir mirar-me els mugrons i em va dir "no és de la nena, és la que ha pres del teu pit". En fi...

Jo no vaig fer servir mai mugroneres i em feia mal, molt, sobretot al principi de posar-la a mamar, després no. I el dolor em va durar ben bé mes i mig. Vaig arribar a plantejar-me la lactància mixta. En teoria, la postura era correcta però a mi em feia mal. A partir del mes i mig aprox., va deixar de molestar-me i li vaig donar fins als 2 anys!

El que sí puc dir és que, no sé si les postures eren correctes (en vaig probar diverses) però malgrat el dolor, la nena va sortir de l'hospital havent guanyat pes (que em van dir que era poc habitual) i a cada revisió em deien els pediatres que la meva lactància era excel·lent perquè la nena guanyava pes molt i molt bé. Dic pediatres en plural perquè el primer mes en vaig veure 3, fins que vaig trobar el que em va agradar.
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: numa1982 » dc. abr. 02, 2014 4:21 pm

A mi, com a la Catalanna, em va fer mal les primeres dues setmanes: era com si em clavessin agulles als mugrons al moment d'enganxar-se. La meva gine em va dir que era normal pq s'havia de "fer call" als mugrons.
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Ponioleta » dj. abr. 03, 2014 3:46 pm

Si fa mal quan es dóna el pit pot ser mala posició, tel curt, infecció, raynaud... Sempre hi ha un motiu. A vegades "passa sol" i a vegades empitjora i hi ha lactàncies que acaben fracassant.

Recomano anar a un grup de suport a la lactància (quan hi ha problemes, i quan no també :ok: ) on hi hagi una assessora especialitzada. I ho sento però sovint els grups dels CAP (no tots) els porten llevadores que no estan massa al dia de lactància. Que recomanin purelan, per exemple, n'és una prova.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: petipe » dv. abr. 04, 2014 12:27 pm

Ponioleta i per què dius això del Purelan? Per la marca en sí, pel fet de posar crema...?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Ponioleta » dv. abr. 04, 2014 12:52 pm

petipe ha escrit:Ponioleta i per què dius això del Purelan? Per la marca en sí, pel fet de posar crema...?


Més amunt han posat un enllaç del blog de l'Alba Padró que ho explica. Quan poses Purelan (o una altra marca) crees una capa greixosa sobre la ferida que dificulta encara més que es curi perquè necessita aire i assecar-se. Les clivelles, normalment, es curen soles en 2 o 3 dies, sinó hi ha cap causa que calgui solucionar. És a dir, una clivella ocasional perquè un dia el teu fill et fa una estrebada. Si hi ha problemes de tel, que s'agafa malament etc potser es curen però te'n sortiran més. I si hi ha infecció, triguen moltíssim a curar-se.
I això passa si poses o no poses purelan. És més, amb purelan, segurament trigaran una mica més a curar-se.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: EMAMI » dg. abr. 06, 2014 7:58 pm

Bones!
A mi em va fer mal donar-li el pit al principi perquè mamava amb boca de pinyó...al mateix hospital em van ensenyar com ho havia de fer.
Se'm van fer clivelles i m'hi posava purelan i la mateixa llet materna i fantàstic!
Ànims perquè fa molt mal però ja porto 21 mesos de lactància materna!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: petipe » dt. abr. 08, 2014 1:37 pm

Gràcies Ponioleta!

Jo en vaig tenir només la primera setmana i es va curara molt ràpid, per sort.
Avatar de l’usuari
mariag
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: ds. jul. 13, 2013 8:31 am

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: mariag » dj. abr. 10, 2014 8:07 am

Hola noies!!

He de dir que després de dues setmanes i 3 dies, ja veig la llum al final del túnel! gairebé ja no em fa mal quan la petita s'enganxa i les estones de lactància comencen a ser moments plaents entre ella i jo. Estic súper contenta!!

La llevadora em va recomanar que em podia prendre unes pastilles probiòtiques (són un complement alimentari, no un medicament) que es diuen LACTANZA HEREDITUM i m'ha anat la mar de bé!! L'Alba Padró en parla al seu blog: http://criatures.ara.cat/somlallet/2014/02/18/hereditum/ Us ho dic per si alguna en la meva situació decideix prendre-les, de debò que a mi m'han anat molt bé! No fan un efecte immediat però a poc a poc el mal es va reduïnt!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Poc més d'una setmana i dolor quan dono de mamar

EntradaAutor: Ponioleta » dj. abr. 10, 2014 10:28 am

mariag ha escrit:Hola noies!!

He de dir que després de dues setmanes i 3 dies, ja veig la llum al final del túnel! gairebé ja no em fa mal quan la petita s'enganxa i les estones de lactància comencen a ser moments plaents entre ella i jo. Estic súper contenta!!

La llevadora em va recomanar que em podia prendre unes pastilles probiòtiques (són un complement alimentari, no un medicament) que es diuen LACTANZA HEREDITUM i m'ha anat la mar de bé!! L'Alba Padró en parla al seu blog: http://criatures.ara.cat/somlallet/2014/02/18/hereditum/ Us ho dic per si alguna en la meva situació decideix prendre-les, de debò que a mi m'han anat molt bé! No fan un efecte immediat però a poc a poc el mal es va reduïnt!


Me n'alegro molt.
Si aquests probiòtics t'han anat bé és que possiblement tenies una infecció (o mastitis subclínica, com també s'anomena).
I perdoneu que ho digui o-o:) però això confirma el que dèiem algunes que si hi ha mal hi ha motiu i cal mirari-ho. Perquè en aquest cas, el més probable és que no hagués passat sol, i possiblement, a més, haguéssis començat a tenir obstruccions, que es poden complicar amb mastitis (de les de febre i tal).
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::