Preocupació alimentació nadó

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. ago. 28, 2015 7:53 am

Hola noies! Tinc una preocupació que no sé resoldre i potser us sembla una bejenada, però la vull plantejar. Quan doni a llum estic decidida a donar el pit, però imagino que la llet no puja fins uns dies després. Un cop a casa, com sabré si el nen s' alimenta o no? Quants dies triga a pujar la llet? Es que pateixo per rendir-me i acabar donant llet de formula per desconeixer si el nen està ben alimentat. Merci!!
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: pesol » dv. ago. 28, 2015 8:54 am

Hola!!

Primer de tot enhorabona per l'embaràs i per estar decidida a donar el pit. I de preocupació res! Ja veuràs com amb una mica d'informació aquesta preocupació per donar el pit passarà a ser seguretat.

Si tens ganes de donar el pit, et recomano moltíssim el llibre "Un regal per tota la vida" de Carlos González. És una guia de lactancia materna, on s'explica com funciona el pit, perquè la lactancia ha de ser a demanda, posicions correctes per alletar, possibles problemes per la lactància i com solucionar-los... Llegeix-lo, és una guia gairebé imprescindible.

Sinó, pots mirar la web d'albalactància on també hi ha molta informació:
http://albalactanciamaterna.org/lactancia/

I, anant més encara a les teves preguntes:
- Com sabràs si menja prou? bàsicament, si fa pipis i caques vol dir que menja. A part, aprox 5-7 dies després de sortir de l'hospital tindràs visita amb el pediatre i el pesaran. Si va recuperant pes vol dir que menja. Al néixer tots els nens perden pes, l'important és que a partir del 3r-5è dia ja no perdin i comencin a recuperar.
- Quan tarda a pujar la llet? doncs si et poses el nen/a molt sovint al pit des de que neixi, cap al 3r dia t'hauria de pujar la llet, aproximadament. Encara que no tinguis llet, just néixer, és important que el posis molt al pit perquè prenen calostre. El calostre és molt imporant que el prenguin a més així també estimula el pit perquè pugi la llet.

Et deixo un parell de links MOLT importants pels sobreviure els primers dies i saber si aneu ben encaminats amb el pit o no.
http://criatures.ara.cat/somlallet/2010 ... s-15-dies/
http://criatures.ara.cat/somlallet/2012 ... semafor-2/

A més, a l'octubre sortirà una aplicació per mòbils i taultes que fa molt bona pinta que es diu LACTAPP on podràs resoldre els dubtes de lactància que tinguis i podràs fer un test de lactància.

Espero haver-te ajudat :love:
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. ago. 28, 2015 9:00 am

Moltíssimes gràcies per respondre! ! Però si la llet triga a pujar, posem, 4 dies...el nadó no passa gana?
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: FloR » dv. ago. 28, 2015 9:27 am

Bravo pesol! Jo també et recomano que compris el llibre "un regalo para toda la vida" és la biblia! A mi em va pujar als 4 dies i has de tenir paciència, posar molt al nen al pit i el que ja t'han dit.. El calostre els omple la panxa, però ploren.. Bueno el meu no va deixar de plorar per haver menjat jejeje però això ja és un altre cosa..
Pensa que és molt normal que els primers dies perdin un 10% aprox del seu pes, si no tens un nadó prematur o de baix pes, tu tranquila i passa de suplements.. Lo important és que el tinguis al pit el major temps possible! Ánims que ho faras genial!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. ago. 28, 2015 9:52 am

Ja t'han respost molt bé i jo afegeixo:

Abans de la pujada de llet, la mare té calostre, és una llet en crema, per a que se m'entengui bé, plena de proteines, anticossos...
L'estómac del recent nascut és del tamany d'una "canica", amb capcitat per uns 5ml. La mare segrega aquest calostre, així que, encara que no hi ha llet encara, hi ha això, que és, com molts l'anomen, or líquid.

Així que tranquil·la que el nadó no pssarà gana, perque tens aliment per donar-li.

També tingues present que el sistema digestiu és immadur, que per norma general cada vegada que mengen evaqüen (el calostre a més és laxant per a poder treure bé el meconi) amb la qual cosa, les preses seran constants i no és per falta d'aliment, si no com a conseqüencia del ràpid buidatge de l'estòmac.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: aloma_biel » dv. ago. 28, 2015 9:56 am

Hola,
Jo fa 14 mesos que faig lactància materna, fins als 8 mesos aprox. va ser exclusivament i ara combinat amb menjar.
Pel què fa al meu cas, vaig parir un dimarts (clínica privada) i el dijous ja tenia els pits plens de llet, quan encara estava ingressada. Mentres no et fa la pujada de la llet tenim el calostre, amb això el nadó els primers dies ja fa. La producció de llet va segons la demanda, si li vas oferint el pit la producció de llet anirà sobre rodes. Jo no n'he deixat de tenir mai i lo millor, tampoc m'ha tornat a venir la regla. Ideal!
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. ago. 28, 2015 10:34 am

Moltíssimes gràcies! !! I totes en tenim, oi, de calostre? Perdoneu la meva ignorància, és que a la meva família i a la del meu marit ningú ha donat el pit i vaig molt perduda.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 28, 2015 1:37 pm

Bones,
Mimoseta, les companyes ja t'ho han explicat molt bé. Pot ser que et pugi de seguida la llet o pot ser que et tardi una mica, i sí, totes tenim calostre. Intenta no desesperar. Si el bebè plora posa'l al pit, i que vagi xuclant. Al principi és normal que s'adormin de seguida o que es cansin, per ells és un gran esforç.
Molts ànims i aquí estem pel que necessitis!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: EMAMI » dv. ago. 28, 2015 1:55 pm

Enhorabona per l'embaràs!
Dir-te que les companyes t'ho han explicat molt bé.
Quan mami notaràs la llet com puja i per la manerade mamar veuràs que traga, veuràs com engull i que farà unes succions i farà una petita parada per descansar.
No et preocupis si et demana molt sovint. No té perquè quedar-se amb gana, potser només té set.
Molts ànims!
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. ago. 28, 2015 3:11 pm

De nou, moltíssimes gràcies! ! M'heu ajudat molt a tranquil·litzar-me!!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: shyla » dv. ago. 28, 2015 3:18 pm

Mimoseta d'on ets? Veig que t'han donat molt bona informacio les companyes pero tambe veig que tens molt poca informació de primera ma sobre el tema. Et recomano que visitis desde ja un grup de suport a la lactancia, con veuras a altres mares donar el pit, quines preocupacions tenen, i tindras unes dones a la teva disposició per ajudar-te amb el que calgui. Demana-ho tot per tonto que et sembli,,pot ser clau a l'hora de salvar una lactancia.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: arwen81 » dv. ago. 28, 2015 8:08 pm

Mimoseta t'ho han explicat super bé!!!
jo fa 18 mesos que dono el pit a la meva filla, vaig tenir la pujada al 4rt dia i a la nena li controlaven el sucre perquè no li baixés però en tot moment me la vaig posar al pit a prendre el calostre, que és or pur. Et recomano el mateix llibre que t''han dit per dalt i estaria bé que t'acostessis a algun grup de lactància que tinguis a la vora, abans de parir si pot ser, així estaràs ben informada. Quan al voltant no tenim ningú que hagi donat el pit ens sentim super insegures, tenim dubtes, pors...la gent sol donar consells erronis i encara ens fan sentir més insegures...i les hormones els primers dies a casa no ajuden perquè la situació és nova i és normal patir. Però has de confiar en tu i en el teu bebé, pit a demanda si o si. Al principi toooot el dia estan al pit perquè porten 9 mesos a la panxeta de la mama i ens necessiten! el pit és aliment però també seguretat, carinyo, amor......és dur el primer mes, però després tot es calma i tu vas agafant forces i seguretat en tu mateixa.
De debò, busca un grup de lactància i llegeix a Carlos Gonzàlez, t'ajudarà a saber què esperar de bo i de no tant bo (perquè a vegades sorgeixen complicacions i si no estem informades o ens aconsellen malament podem engegar la lactància a la me)
Jo era de les que deia que donaria pit "si podia" i llegir aquest llibre em va fer agafar confiança. Portem 18 mesos i donar el pit és lo més meravellós del món (tot i que vaig tenir uns primers mesos amb dificultats) >.-<: >.-<:
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » ds. ago. 29, 2015 6:21 am

Merci! Soc de Barcelona; ahir vaig començar el curs de preparació al naixement (estic de 34 setmanes), i ens van dir que al propi CAP hi ha grup de lactància (un cop haguem parit). Una altra pregunta... pel tema de diabetis gestacional, potser em tocarà cesària (espero poderme'n lliurar). El calostre i la llet pujaran igual, en aquest cas?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: shyla » ds. ago. 29, 2015 6:56 am

El del CAP deu ser de postpart. Jo si pots et recomano que ha vagis ja. Et deixo enllaç amb el llistat de tots els grups. Son espais oberts a tothom i gratuits que es reuneixen periódicament. http://www.grupslactancia.org/es/grupos/
Per quin motiu t'han dit de fer cessaria? En cas que fos aixi hi ha mes factors que la simple operacio; que t'hagis posat de part, que puguis fer pell a pell en neixer, temps de separació, que respectis la seva demanda...pero calostre estigues tranquila que ja en deus tenir ara, la llet entre 3 i 5 dies.
Imatge Imatge
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: Marga33 » ds. ago. 29, 2015 11:53 am

Mimoseta,
Ja ho estas fent bé ara q busques informació, despres anirà tot rodat, ja ho veuràs!
Assegura't q us deixin fer pell a pell el mes aviat possible, posa't el bebe al pit molt sovint, i estigues tranquila.
El llibre del Gonzalez, bàsic, com t'han dit.
Per mi el més important és rodajar-te de gent q doni pit, o sigui grup de suport des de ja si pots o a la q pugueu quan hagi nascut.
Si al teu voltant ningu ha donat el pit, sentiras comentaris de tot tipus, costa molt, molt (a mi em va costar) q et rellisquin..i fer la teva, però si el pare s'informa igual k tu i et fa costat, no et cal més suport q aquest. El meu consell es k no cremis energies en explicar res, les teves energies guarda-te-les pel teu bebe. I pensa q qualsevol complicació q t'hi trobis té sol.lució. Podras amb tot si t'ho proposes!
Molta sort!!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: garota » ds. ago. 29, 2015 3:29 pm

Jo també et recomano moooooltíssim el llibre del Carlos González que et diuen! Jo també me'l vaig llegir i ara el té una amiga, que just l'altre dia em deia que moltes gràcies per haver-li deixat. Que ara entenia moltes coses, i veia que si vol, pot. Amb el tema pit, si no hi ha problemes greus darrere, és molt important estar molt conscientciat de voler-lo donar i el que implica, tenir molt suport de la parella, no escoltar opinions de ningú i seguir l'instint.
A mi la llet em va pujar al cap de menys de 48 hores, va néixer un dimecres a les 9:35 i divendres a mitja tarda ja vaig tenir la pujada.
Han sigut 25 mesos fantàstics de lactància, que ell ha deixat solet aquest estiu i que reconec que em va caure una llagrimeta,..jejeje
Molts ànims i busca noies que donin el pit, amigues que et puguin donar bons consells i experiències i rodejat de gent positiva!
Ànims amb la decisió i felicitats per l'embaràs. Ja us queda la recta final!
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: Sumsi » ds. ago. 29, 2015 8:26 pm

MIMOSETA jo vaig tenir diabetis gestacional i va ser un part vaginal, induït perquè no pots passar de la setmana 40 però vaginal, mai em van plantejar cesària, ni al públic ni al privat i això que el nen va pesar 3,98kg i 53 cm de llarg jeje i jo sóc petita.

ànims la lactància de vegades costa però si estàs ben informada, i amb ajuda serà tot un èxit. En el meu cas no em vaig saber informar bé i una pediatre del CAP em va destrossar la lactància i el suport de la parella és fonamental (cosa que a mi és com una lluita :ufs: ) però bé vaig poder fer 5 mesos de lactància encara que fos mixta sempre prioritzant pit, jeje.
Imatge
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Preocupació alimentació nadó

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. ago. 31, 2015 11:02 am

Merci!! Avui.he comprat el llibre del Carlos Gonzalez; ara començaré a llegir!!

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::