canvi d'escola

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
ariadnacastellarnau
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. ago. 25, 2016 2:05 am

Re: canvi d'escola

EntradaAutor: ariadnacastellarnau » dg. oct. 15, 2017 5:47 pm

Moltes gràcies Ana!!! les escolapies del Masnou es una opció, sí. Ara va a una pública i en principi volem que segueixi anant a l'educació pública, pero si no surt res mes no ho descartem. Anirem a veure les altres escoles, a veure si tenim més sort de cara a 2n. Tinc entés que canviar d'escola a meitat de curs és molt difícil. Que difícil ¿eh? Gràcies per tots els consells!!!
melibea80
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dt. des. 05, 2017 9:45 am

Hola,

I com ha anat, finalment?

Nosaltres també hem de canviar a la nena d'escola ara, a meitat de curs (de cara al segon trimestre). Si bé fa p4, que potser com que és petita s'adapta bé, ja ha fet un curs i escaig a l'escola on va ara i el canvi de ciutat/casa/Escola em té súper preocupada!!! I ella està trista per haver de canviar. De tots els canvis que ens venen, és de llarg el que més m'afecta.

És una nena tímida d'entrada, després ja és sociable però li costa trencar el gel i qualsevol mal gest se'l pren molt a pit, o si no l'ajuden una mica a integrar-se, es queda al marge fins que se sent més segura... i clar, amb el curs començat els grupets ja estan més o menys fets... A més encara no està clar on tindrem plaça, fins que no ho sapiguem no puc ni anar a ensenyar-li l'escola... però bé.... espero que vagi bé com heu comentat.

Alguna idea per fer un acompanyament o incorporació, ja que entrarà amb el curs ja començat? Com ho fem? Millor poques hores o millor directament la jornada sencera i no "marcar-la" com "la nena que vé només als matins"?
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1385
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dt. des. 05, 2017 11:35 am

jo canviaria. Si la nena no acaba d'integrar-se, tu no tens una sensació bona i se t'encongeix el cor quan penses que haurà d'estar-s'hi sis anys més... vaja, ho veig claríssim!

Si el canvi va bé, no passa res peruqè sigui el 3r canvi d'escola per la nena. Un altre cosa és si la nena fos introvertida, hagués fet amics,... i tot i així...
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
nienna
Entrades: 1986
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » ds. des. 09, 2017 8:03 am

Melibea la veritat és que angoixa molt un canvi així, i de vegades ho viuen els nens millor que nosaltres. T'explicaré la nostra experiencia per si t'ajuda. Nosaltres vam canviar de ciutat i escola fa any i mig aprox, el gran feia 3r de primaria, la mitjana feia P5 i la petita anava a l'escola bressol. Per poder fer la preinscripció de la petita i tenir a tots 3 a la mateixa escola, vam haver de fer el canvi al tercer trimestre. Per tant, els nens van entrar amb el curs començat i en cursos on ja hi havia grups formats. T'he de dir que el canvi ha sigut molt positiu a tots els nivells.

El gran ho passava malament a l'altre escola perquè s'avorria molt, és un nen que té molta facilitat pels estudis i allà enlloc d'estimular-lo, l'anaven frenant i desacreditaven continuament les seves aportacions (tot i tenir raó). A més era un grup amb pocs nens (7 nens a la classe) i tots jugaven a futbol, i com que ell no hi jugava estaba sol de vegades. Tenia un bon amic i amb la resta poca cosa. El canvi ha sigut brutal! Recordo la reunió amb la mestra a 4t de primaria que em deia que és un nen amb molta seguretat, que ajuda molt als altres i que està com si sempre hagues estat a aquesta escola. És que fins i tot em costa a mi entendre el canvi, ara és un nen molt feliç i diu que de cap manera tornaria a l'escola d'abans.

La mitjana és una nena tímida però que a la vegada no necessita relacionar-se gaire per estar bé. Al principi va costar una mica però poc a poc va començar a fer amics i ara està molt més tranquila i oberta, suposo que el canvi de ciutat a poble també ajuda. Ara fa segon i cada cap de setmana està amb amigues fent coses, o venen a casa o va ella a casa de les amigues, la inviten molt a festes d'aniversari i té un grupet d'unes 6 amigues que juguen totes les tardes al parc.

La petita com que anava a l'escola bressol, no la vam apuntar aquí perquè fer adaptació per només un trimestre no ens semblava oportú. Llavors ella va passar 3 mesos amb el meu pare, de parc i platja, per tant ella encantada. Després en començar P3 tot va ser molt fàcil perquè ella ja coneixia l'escola dels germans.

Com a recomanacions, aneu a les festes de l'escola nova abans de començar si podeu. Aquí al poble hem sabut (gairebé un any després de començar l'escola) que cada escola té el seu parc, i els nens sempre van al mateix. Nosaltres anavem sempre a un altre que ens quedava més a prop de casa i mai trobavem a ningú de l'escola. Fins que els nens van preguntar als amics i vam trobar el parc on estaven els seus amics. Ara tots els dies en sortir de l'escola fan una estona de parc i allà també ens va bé per veure quina relació tenen amb els amics, amb qui juga, etc. A més l'escola dels nens és oberta el cap de setmana i de vegades anavem a jugar per fer-se una mica a l'espai.

Depen també de l'escola. En el cas de la nostra escola venen bastants nens cada any i tenen un protocol establert. Un nen de la classe s'encarrega de fer-li un tour al nouvingut per tota l'escola, presentar-li els altres mestres etc. Al meu fill aquest any li va tocar fer el protocol de benvinguda a un nen nou :content: :content: Pregunta a l'equip directiu quin protocol tenen previst, potser et quedaràs més tranquila.

En el nostre cas ens està costant una mica més als pares, però això ja és una altra historia. Veure'ls feliços ja ens compensa >.-<:
Imatge

Imatge
Al setembre al Club de lectura del SP llegim La meva família i altres animals de Gerald Durrell. T'apuntes? T'apuntes?
melibea80
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dl. des. 11, 2017 7:04 pm

Moltes gràcies! Avui ens han confirmat l'escola nova. Intentarem anar-hi algun dia abans de les vacances del Nadal, si ja podem ser-hi, perquè la vegi. Espero tenir tanta sort com tu i que tot vingui rodat.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: