sense colonies ni sortides!

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

sense colonies ni sortides!

EntradaAutor: nuscka » dt. juny 22, 2010 4:59 am

Avui estic una mica indigada (de fet molt)

Ahir el nano ens va dur l'album del tercer trimestre de P3.... i em sembla una bestiesa!
Han fet un album cada trimestre, i força gruixut. a més aquest trimestre ens han dut l'album de lectoescriptura, un que han fet posant-hi els autorretrat que fan, un cop al mes, un sobre un projecte que han fet sobre els gats...
tot plegat em sembla mass...és a dir que la manera com aprenen és tenint-los asseguts i fent fitxes, nooooltes fitxes, un parell ben bé cada dia, o més ( i plenes de daltes d'ortografia, pero aixó és un altre tema)
Jo crec que a aquesta edat s'ha d'apendre vivint, no estant assegut.
Pero com que fan moltes sortides, la cosa no m'amoinava gaire.
Ara he sabut, peró, que la nostre escola, conjuntament amb moltes escoles de la comarca ha decidit, de cara al proper curs, no fer sortides ni colonies a cap curs. Peró encara no ens ho han comunicat als pares.
Perque ho fan? se suposa que així faran que els pares ens en adonem de que tenen molts problemes i moltes reivindicacions.
A l'escola del meu fill, a l'última vaga, només la van secundar tres professors. Mai han fet cap reunió amb els pares per explicar les seves reinvindicacions, mai ens han informat de cap manera. I ara no els hi fa cap mena d'escrupol deixar els nens sense sortides.
Penseu que quan hi ha vaga, la mestra del meu fill, MAI en fa, i jo, en canvi, no el duc a classe.... perque penso que el que es demana és molt just, i que milloraria la qualitat de l'ensenyament. Francament, sembla que els mestres d'aquesta escola només reaccionen quan els hi toquen la jornada continua.
Mestres del SP,em sap greu, pero amb aquestes coses acabeu perdent el suport dels pares, que de fet és el que estaveu buscant.
ImatgeImatge
UXIA
Entrades: 2040
Membre des de: dg. ago. 26, 2007 2:07 pm

Re: sense colonies ni sortides!

EntradaAutor: UXIA » dt. juny 22, 2010 7:14 am

hola, jo sóc mestra i que sàpigues que t'entenc perfectament. No sé a quina escola va el teu fill i tampoc cal que m'ho diguis...però pel que expliques no has tingut gaire sort amb la tria....jo estic totalment en contra de no fer sortides i colònies. És ben cert que ,en gran part ,l'educació d'aquest país se l'estan carregant els polítics i també sé que les nostres reivindicacions no van a parar enlloc....però ELS NENS NO TENEN CULPA DE TOT PLEGAT I ÉS INJUST FER-LOS-HO PAGAR A ELLS!!
Imatge
xin76
:: zebra
Entrades: 1372
Membre des de: ds. març 31, 2007 9:45 pm

EntradaAutor: xin76 » dt. juny 22, 2010 8:01 am

Totalment d'acord amb la Uxia! La nostra escola de moment sembla que les sortides i colònies tiren endavant... Petonets
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dt. juny 22, 2010 8:52 am

Doncs a mí tampoc m'agrada aixó dels totxos de fitxes i fitxes.. en canvi veig que les mames la majoria estan entusiasmades i se les ensenyen unes a altres..
i no parlem de l'espai que ocupa totes aquestes activitats.. a casa en guardem les joies de cada semestre desde P3 a 2on i en tenim dos nens !!

Tema sortides en tenim sort i al nostre cole en fan moltes !! i també fan colònies !!

i una última cosa, m'agrada molt i molt el que fa el profe d'anglès, que també he vist que ho fan en altres coles, tenen un bloc i van creant continguts, amb vídeo i més històries:

aquest és el bloc:
http://blocs.xtec.cat/llacunaenglish

i aquest él seu últim treball:
http://www.youtube.com/watch?v=HHvvUiYATYg
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dt. juny 22, 2010 9:04 am

a naltros ens han recomanat que facin un cuadern d'estiu.... a p3! toca't els picarols (ja poso picarols jo, directament)
estan com un llum...
francament, penso que pot ser més prctic i estimulant contar onades, gelats, pedretes... que no pas animalons dibuixats en un quadern.
ImatgeImatge
mariayfran
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: ds. feb. 25, 2006 9:55 pm
Ubicació: Creixell (Tarragona)

EntradaAutor: mariayfran » dt. juny 22, 2010 9:16 am

Jo també sóc mestra i estic completament d'acord amb vosaltres. A l'escola on treballo, per sort, no es deixaran de fer ni sortides ni colònies... i és que els nens i nenes no tenen culpa de que mestres i departament no ens posem d'acord...
Nom: mariayfran
DPP: 14 Setembre
Edats: jo 37, ell 39
Fills: Alba, 9/11/2009
Hospital: Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)
Sexe i noms: a les noies de la casa ens faria il·lusió una altra nena, al papa un nen... pero vingui el que vingui l'esperem amb molta il·lusió!
>.-<:
nataespessa
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dl. març 22, 2010 2:52 pm

EntradaAutor: nataespessa » dt. juny 22, 2010 9:43 am

Hola! jo tampoc acabo d'entendre quina relació hi ha entre fer joranda intensiva al juny i suprimir les colònies o sortides? :ufs:

Si hi ha educadors/es, com que vosaltres esteu més al cas de tot això, m'agradaria que ens en poguessiu fer 5 cèntims :-:)

Referent a les fitxes, nosaltres estem encantats amb l'escola dels nostres fills, ja que no fan servir llibres, ni fitxes... tenen un projecte educatiu diferent, que moltes escoles estant implantant cada vegada més, eduquen amb motivació, i amb altres mitjans. Per exemple les matemàtiques les comencen a apendre a l'hort, sumar pesols, restar pastangues...

>.-<: >.-<:
nurdeu
:: dofí
Entrades: 3388
Membre des de: dj. març 20, 2008 2:42 pm

EntradaAutor: nurdeu » dt. juny 22, 2010 9:48 am

A banda d'estar d'acord o no amb aquesta mesura, tot això té un motiu. El departament ens donava la jornada intensiva a canvi de fer colònies amb els alumnes, si ara ens treuen la jornada intensiva se suposa que no s'haurien de fer colònies, les excursions si.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. juny 22, 2010 10:01 am

Jo ja fa mesos que vaig rebre pel Facebook la "proposta" de la vaga de sortides i colònies. En veure la quantitat de gent que s'estava afegint em vaig quedar de pedra.

Crec que al meu centre no ho faran (ara estic de permís de maternitat fins al setembre) però no li trobo ni cap ni peus. És com si de sobte es deixessin de fer servir els ordinadors a l'escola com a protesta, ja que les sortides i les colònies són importants! Hi ha molts centres que ja no fan colònies (i pares que no porten els nens a les sortides perquè ho consideren una pèrdua de diners, això a mi m'ha arribat a través de l'agenda d'alguns alumnes)

Companys meus de professió (i haig de dir que els considero molt bons mestres) hi estan d'acord i s'han adherit al moviment perquè estan farts que els hi toquin la butxaca amb les vagues i sentir que no es mogui un dit per part de l'administració ni per part dels pares (que tenen un problema a l'hora de "gestionar" les criatures). Sabien que això causaria la indignació màxima i que els pares, les empreses d'esbarjo i els alumnes i es queixarien, i l'administració se'n recentiria.

En quant a les fitxes, totalment d'acord amb el que dieu. Caldria veure les fitxes (de vegades són activitats a les que s'hi dediquen 5 minuts, la resta els nens estan fent un joc, escoltant un conte, i allò només és el "record"). Però jo sóc la primera que detecta la "obsessió" del "com abans millor", i que se n'adona de les conseqüències.

Així que: jo com a mestra ja em queixo de tot plegat. A partir d'ara com a mare us animo a dir als centres que no us sembla bé aquesta nova mesura i a aportar idees per a la protesta (si us sembla bé el que es reclama, es clar). Penso que un dels fracassos de les vagues i reivindicacions és que només van per una banda.

M'agrada veure que hi ha força gent que també troba irracional aquestes ganes de convertir en genis els més petits. També us animo a dir-ho en veu alta, probablement les mestres dels vostres fills se sentiran força aliviades (jo personalment sento més pressió perquè "no es quedin enrere" que per fer massa).

Ah, quan jo parlo de "protestar", "queixar-se", i tot això sempre parteixo que ho fem amb educació i prudència, que de vegades m'he trobat alguns panorames de pares que s'han reprimit durant molt de temps i quan exploten et fan sentir malament i amb poques ganes de col·laborar conjuntament :ok:
Tahire
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dj. des. 11, 2008 9:49 am

EntradaAutor: Tahire » dt. juny 22, 2010 3:42 pm

Jo no sóc mestra, però parlo pel que m'han explicat. Si s'ha proposat aixo de no fer colonies ni sortides és per protestar sobre la baixada de sous i lo de la setmana de vacances al febrer. Si fan vaga els descompten el dia/dies de vaga del sou, a més del descompte que els aplicaran pel decret, així que la manera de protestar sense que els toquin el sou és no fent sortides i colònies, pq?? no van en contra els nens, sino que així és la manera que se'n resentin altres sectors (cases de colònies, monitors....). Jo no ho veig malament, pq els han de baixar el sou als funcionaris i a tota la resta de gent no??? hi ha molta gent que s'ha fet d'or i no són precisament els funcionaris
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dc. juny 23, 2010 7:49 am

Tahire ha escrit: Jo no ho veig malament, pq els han de baixar el sou als funcionaris i a tota la resta de gent no??? hi ha molta gent que s'ha fet d'or i no són precisament els funcionaris

home, tampoc generalitzem... que crec que als funcionaris eren els únics que fins ara no havien notat la crisi! A molta altra gent (treballadors d'empreses, etc) en comptes de baixar-los el sou, els havien fet fora... o a autònoms (com ara jo) ens han deixat de pagar moltes empreses i retardat els terminis de pagament, etc. O sigui que això de que només s'ha baixat el sou als funcionaris... és mooooolt discutible. A més ells tenen la feina assegurada, només se'ls ha demanat que col·laborin com la resta de la gent, ja que la crisi que estem atravessant é molt greu.
Però, potser estem marxant una mica del tema del post, no... o no...!
Imatge
isa
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. juny 23, 2010 8:15 am

sandrajuli ha escrit:
Tahire ha escrit: Jo no ho veig malament, pq els han de baixar el sou als funcionaris i a tota la resta de gent no??? hi ha molta gent que s'ha fet d'or i no són precisament els funcionaris

home, tampoc generalitzem... que crec que als funcionaris eren els únics que fins ara no havien notat la crisi! A molta altra gent (treballadors d'empreses, etc) en comptes de baixar-los el sou, els havien fet fora... o a autònoms (com ara jo) ens han deixat de pagar moltes empreses i retardat els terminis de pagament, etc. O sigui que això de que només s'ha baixat el sou als funcionaris... és mooooolt discutible. A més ells tenen la feina assegurada, només se'ls ha demanat que col·laborin com la resta de la gent, ja que la crisi que estem atravessant é molt greu.

Estic amb tu sandrajuli, ens agradi o no, estiguem d'acord o no, a tots ens toca apretar-nos el cinturó, amb la me de la crisi.
I respecte al tema de les colònies, Tahire, jo sí que trobo que deixar de fer sortides o colònies va en contra dels nens!!! I tant que sí!!! Que les sortides són una part molt important de la seva educació, de les seves vivències!! Com deia la julyet, és com deixar de fer servir pcs a les escoles. I vols dir que el seu objectiu és ressentir als monitors o cases de colònies? Doncs no entenc el per què d'aquesta intenció....
Jo no sé de quina manera han o no han de protestar, que està clar que han de lluitar pels seus drets, els mestres, i sobretot per la qualitat de la seva feina, que és una tasca molt important, de les més importants, vaja, que s'hi juga el futur dels nostres fills. Doncs això, no sé de quina manera han de protestar, però penso que s'ha d'intentar vetllar per la qualitat de l'ensenyament, i treure les sortides...em fa molta pena i em sap molt greu, no entra dins la línia d'educació que m'agrada per la meva filla.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. juny 23, 2010 11:06 am

Ep, que estem barrejant coses. La protesta no té res a veure amb la baixada del sous dels funcionaris (va començar molt abans de les mesures, força mesos abans). És ara que els mitjans de comunicació han fet difusió, però d'això se'n parla fa molt.

Faig un petit apunt, tot i que no és per aquí on s'ha de parlar del tema, m'agradaria mostrar el meu desacord, ja que tothom diu que hem de "col·laborar" tots per acabar amb la crisis, però en les èpoques de "vaques grasses" on tothom s'enriquia l'estat no va apujar el sou dels funcionaris (ni va vigilar el descontrol econòmic que hi havia amb els bancs, els constructors, els crèdits... ) i en canvi ara se'ns abaixa el sou alhora que s'ajuda als bancs i es segueix invertint en exercit i armament.

Tornant al tema que toca: com vaig dir no em sembla una mesura justa, però només s'està mostrant la llàstima que fan els pobres nens sense sortides ni colònies (que sí, que no em sembla que s'hi hagin de trobar), però segur que no sortiran imatges del que vol dir fer classe al mes de juny a 30º (i jo hi he estat).

Tot i així és el que la societat ens demana: els nens força hores a les escoles, com més millor. No lluitem per millorar la conciliació familiar-laboral, lluitem perquè siguin els centres els que s'ocupin dels infants en tots els aspectes "qualitatius i quantitatius". Ens "venen la moto" als pares que és millor el temps de qualitat que passem amb els fills que no la quantitat, però a l'escola les coses funcionen al revés: tan se val el que facin i en quines condicions, mentre els pares puguin anar a treballar i realitzar-se professionalment (amb el seu estrés i les conseqüències corresponents).
carlaa
:: rateta
Entrades: 165
Membre des de: ds. feb. 10, 2007 3:55 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: carlaa » dj. jul. 22, 2010 10:07 pm

isa ha escrit:
sandrajuli ha escrit:

Estic amb tu sandrajuli, ens agradi o no, estiguem d'acord o no, a tots ens toca apretar-nos el cinturó, amb la me de la crisi.
I respecte al tema de les colònies, Tahire, jo sí que trobo que deixar de fer sortides o colònies va en contra dels nens!!! I tant que sí!!! Que les sortides són una part molt important de la seva educació, de les seves vivències!! Com deia la julyet, és com deixar de fer servir pcs a les escoles. I vols dir que el seu objectiu és ressentir als monitors o cases de colònies? Doncs no entenc el per què d'aquesta intenció....
Jo no sé de quina manera han o no han de protestar, que està clar que han de lluitar pels seus drets, els mestres, i sobretot per la qualitat de la seva feina, que és una tasca molt important, de les més importants, vaja, que s'hi juga el futur dels nostres fills. Doncs això, no sé de quina manera han de protestar, però penso que s'ha d'intentar vetllar per la qualitat de l'ensenyament, i treure les sortides...em fa molta pena i em sap molt greu, no entra dins la línia d'educació que m'agrada per la meva filla.

no estic d acord en no fer ni sortides ni colonies. Que es busquin una altra forma de queixar-se, pero a part, ocm a funcionaria, mentres spain Va Bien, els funcionaris ni un plus, i molts, amb els sous congelats. Jo no vaig veure ni la pujada que feia vida. Eso si, ara que spain no va Bien, patim la pujada de tots els impostos mes una baixada de sou!
indai
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dg. ago. 15, 2010 11:54 pm

JO tampoc estic a favor de deixar de fer sortides.però aquest curs em negaré a anar de colonies. Si, ho sento molt pels meus futurs pares d'alumnes. M'hi negaré prquè jo tinc un fill que em necessita com a mare a casa.
No vull deixar-lo ni 2 dies. I sé que això tindrà consequencies:males cares del companys,crítiques, etc. M'és igual.

Però escolteu, no som els mateixos mestres que diem que els nens han d'estar amb els pares i que el problema d'avui és que els pares estan poc temps amb els fills? Doncs jo em vull separar del meu ni una sola nit. Ni tan sols l'he deixat quan hem anat de bodes ni per sopar ni per res! No ho faré tampoc per anar de colònies.
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
indai
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » dl. ago. 16, 2010 12:02 am

Ah,m'oblidava,odio a muerte fer totxos de fitxes!!!gr....quina mala llet!
I odio fer "jo" les tapes dels albums i treballets de nadal i tonteries semblants. Una vegtada que estava de refor´, feiem les tapes amb els nens. Jo els hi deixava fer i la veritat ´es que quedaven com si les huguessin fet un nen de 3 anys!!! Doncs ve la mestra i em pega la bronca! Que li dirigis jo la maneta als nens i fiques els gomets i les cartolines on tocava. Després de fer-ho així,les tapes van quedar com si les hagués fet una mestra de 20 i tants anys.

EL problems és que les mateixes companyes i els pares ho exigeixen. a mes tenim pocs recursos a l'escola per fer activitats alternatives que requereixin altres eines,més professionals, etc.

Cada vegada m'agrada menys l'actual sistema educatiu, és com si estigués perden la fe o la il.lusió i només porto 6 anys treballant.Que trist! I trist també perquè el meu fill haurà de der aquest sistema educatiu.
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. ago. 16, 2010 8:08 am

indai ha escrit:JO tampoc estic a favor de deixar de fer sortides.però aquest curs em negaré a anar de colonies. Si, ho sento molt pels meus futurs pares d'alumnes. M'hi negaré prquè jo tinc un fill que em necessita com a mare a casa.
No vull deixar-lo ni 2 dies. I sé que això tindrà consequencies:males cares del companys,crítiques, etc. M'és igual.

Però escolteu, no som els mateixos mestres que diem que els nens han d'estar amb els pares i que el problema d'avui és que els pares estan poc temps amb els fills? Doncs jo em vull separar del meu ni una sola nit. Ni tan sols l'he deixat quan hem anat de bodes ni per sopar ni per res! No ho faré tampoc per anar de colònies.

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
tinc companyes mestres, que no vegis com critiquen a les mames que els tenen ben posats com tu! ànims i et felicito, el teu nen té molta sort!
Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dc. ago. 18, 2010 7:33 am

Nosaltres que no sabem ni si ens podrem jubilar... si durant uns anys de les nostres vides no anem de colònies/viatges, etc i no fem hores extres gratuïtes... qui no sigui capaç d'entendre-ho que s'ho faci mirar.
O bé, que ens deixin portar els nens amb nosaltres, a mi tampoc m'importaria.

Sí, el tema de les manualitats fetes pels mestres té tela... A mi això em passa amb Carnestoltes, que veig mestres que foten unes currades d'hores i hores i hores i porten unes disfresses precioses, però els nens l'únic que fan és lluir-les.
carlaa
Entrades: 165
Membre des de: ds. feb. 10, 2007 3:55 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: carlaa » dc. ago. 18, 2010 8:30 am

Julyet ha escrit:Nosaltres que no sabem ni si ens podrem jubilar... si durant uns anys de les nostres vides no anem de colònies/viatges, etc i no fem hores extres gratuïtes... qui no sigui capaç d'entendre-ho que s'ho faci mirar.
O bé, que ens deixin portar els nens amb nosaltres, a mi tampoc m'importaria.

Sí, el tema de les manualitats fetes pels mestres té tela... A mi això em passa amb Carnestoltes, que veig mestres que foten unes currades d'hores i hores i hores i porten unes disfresses precioses, però els nens l'únic que fan és lluir-les.

agr , se m ha esborrat tot el missatge!
Be , el que deia, tambe soc funcionaria, tambe pateixo les mancances de l administracio, faig torns rotatoris, nits festius (inclus festius com cap d any o nadals no els cobro ni que vagi de nits!), etc.
Tambe tracto amb el pitxor de la societat, i amb gent amb enfermetats de tot tipus, i altres cosrs. Quan vaig entrar en la feina , encara que no tenia fills, ja sabia, moltes de les coses que em trobaria. Cert que ara busco un horari que em permeti estar mes temps amb el meu fill, pero de moment res de res. Cert que vaig entrar en la feina de manera voluntaria i que en qualsevol moment la puc deixar i agafar excedencia. Abans cobrava mes i ho vaig deixar pq no m agradava. Vaig fer-me funcionaria tot i cobrar menys!
Estic d acord, i les repecto ja que tambe pateixo les administracions com a funcionaria, totes les accions reindinvicatives, inclus si es fa vaga i he d agafar-me dies de vacances ja que no hi ha classe, pero tot acte que els perjudicats siguin els nens i mes amb les colonies, on s ho pasen tant be i s apre tant, estic en contra!
No vull ofendre a ningu, i se que ara moltes anireu directes al meu coll, pero nomes dono la meva opinio, us respecto i respaldo, pero no amb aquesta accio!
Una salutacio.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::