ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
abm79
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 12:26 pm

ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: abm79 » dt. nov. 08, 2011 9:29 am

Hola totes!!!!

aquest any em toca fer la matricula de la meva filla per l'any vinent i es tot un dilema....

que m'aconselleu escola pública o concertada? tinc pensat anar a totes les jornades de portes obertes per valorar, clar, pero la veritat es que les publiques de la meva zona algunes tenen bona pinta i altres no me les recomenen.

també m'han dit que les concertades entres a la que vulguis, que pagant sant pere canta, i que no cal que siguis de la zona, es veritat??? em recomeneu alguna concertada bona a Barcelona???

Algú te referencies de l'escola pública Estel guinardó????

gràcies per tot!!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. nov. 08, 2011 9:37 am

Mira que no és el mateix privada que concertada, eh?, les concertades surten per poc més que una pública, crec, i va per punts igual, no és fàcil entrar, com més punts tinguis (germans, ser antic alumne, proximitat, etc) millor. Com a mínim això passa amb les del meu barri i les del meu antic barri, així que dedueixo que deu ser igual a tota Barcelona...
Avatar de l’usuari
Irinna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Irinna » dt. nov. 08, 2011 11:29 am

Hola noies! m'uneixo a la pregunta! visc tambéal baix guinardo i aquest any hauré de mirar col·leg per la meva filla!!

Em preocupa que no poguem entrar en la que ens agradi!! sabeu quan es fan les portes obetes?

Si van per punts igual.. deu ser igual de difícil entrar que en les guarderies?! i ostres.. pots acabar havent d'anar a una escola que estigui molt lluny?!?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ponioleta » dt. nov. 08, 2011 12:02 pm

Hola
les escoles públiques i les concertades van per punts, el mateix sistema de punts i d'assignació de places per les dues. Ara no recordo on però a la web d'educació hi havia un apartat on posaves l'adreça de casa i et deia les 6 escoles més properes, 3 concertades i 3 públiques, (que són per les que tens el màxim de punts). A part hi ha els punts de germans, i altres (els barems estan a la web d'educació, com a mínim els de l'any passat).

És menys difícil entrar que a les ecoles Bressols Municipals perquè n'hi ha més i més places, tot i que si just la que trieu és una escola amb molt èxit pot ser complicat entrar.
El millor que es pot fer és anar a les portes obertes i preguntar com va anar l'any passat el tema places (si es va quedar molta gent fora etc).

De centres concrets, a mi m'han parlat molt bé del Torrent de'n Melis, que és pública.


He trobat la pàgina on explica això dels centres de la zona d'influència però no trobo on pots posar l'adreça i buscar quins són: http://www.edubcn.cat/ca/centres_servei ... proximitat
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ponioleta » dt. nov. 08, 2011 12:03 pm

http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: charito » dt. nov. 08, 2011 12:33 pm

Gracies Ponioleta!!!!! Que util, feia molt temps que ho buscava!

Nomes m'agrada una de les que em toquen grrrrrrrrr..... :-:)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ponioleta » dt. nov. 08, 2011 1:03 pm

roser a. ha escrit:Gracies Ponioleta!!!!! Que util, feia molt temps que ho buscava!

Nomes m'agrada una de les que em toquen grrrrrrrrr..... :-:)


Jo estic igual i a sobre és una que s'omple molt i es queda molta gent fora, però encara falten dos anys així que per ara no hi vull pensar! o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
abm79
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 12:26 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: abm79 » dt. nov. 08, 2011 1:16 pm

Hola,

Gràcies a totes!!! si que se que els dos tipus d'escola van per punts, pero normalment les concertades no omplen per lo que despres si a la que has entrat no t'agrada pots probar sort en una concertada!!!

jo ja he mirat les que em toquen a la web pero només hi ha un parell que m'agraden, una publica i una concertada i aqui el meu dubte!!!!

a l'educació infantil es mes facil entrar que les guarderies brassol, perque es un ensenyament obligatori per lo que la generalitat t'ha de garantir plaça publica. Si tens mala sort i no entres al que vols et pot tocar una escola que et quedi lluny i no t'agradi!!!

sabeu quan son les jornades de portes obertes???

Gràcies!!!!
Avatar de l’usuari
Irinna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Irinna » dc. nov. 16, 2011 2:26 pm

jo també necessitaria saber quan fan portes obertes!

i una altra pregunta.. aquí al Guinardó estant construïnt una nova escola que està al carrer Mª Claret amb carrer de guinardó.

Sabeu si ja estarà acabada pel curs vinen? a la web edubcn.. quan he mirat en els centres que corresponen per proximitat no apareix!!


Graaacies!
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » dj. gen. 19, 2012 10:53 am

Noies la meva filla va començar P3 l'any passat al Liceu Castro de la Peña i la jornada de portes obertes es el 26 de gener les 16.45h el dia 25 fan una reunió informativa a tots els pares que estiguin interessats en el cole.
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Irinna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Irinna » dj. gen. 19, 2012 11:14 am

Hola!!

a veure si em podeu ajudar que tinc memòria de peix i sempre vaig dubtant.

De les escoles públiques del barri les que tenen bona reputació son aquestes?
Escola Antoni Balmanya
Emili Juncadella
Miralletes

Me'n deixo alguna? perquè en el llistat me'n surten:
Estel-guinardó
Torrent de'n Melis
Tesfonts
Calassanç (Consertada)
Castro de la peña (Concertada)
Grimm


Gràcies guapes!!

Guinardo
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » dj. gen. 19, 2012 11:41 am

Guapa:

El que jo vaig veure l'any passat de les públiques les que a mi hem van agradar:
Estel-Guinardo
Antoni Balmaya
Emili Juncadella

La resta res de res, ja et vaig explicar el que ens va passar a nosaltres amb el Torrent d'en Melis, Miralletes, Tres Fonts, té un índex d'inmigració enorme molt més alt del normal.

Concertades:

Jo et recomanaré Castro de la Peña ja ho saps que estic molt contenta després, Guinardó, quan es traslladin d'edifici també deu estar bé ara per ara les instal·lacions son barracons la part d'infantil, Calassanç la tancaràn en breu, i Grimm massa cara pel meu gust.
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Irinna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Irinna » dj. gen. 19, 2012 2:22 pm

Naylacris! ets un solet! què fariaq jo sense tu?? jeje

Doncs a veure si tinc sort i entra en alguna de les públiques si no ja tenia pensat portarla on tu, Al Castro de la Peña, que també m'agrada.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 20, 2012 12:37 pm

Irinna, a mi m'han parlat molt bé del Torrent d'en Melis. Conec un parell de mares que hi porten els fills.

Que tingui un índex elevat d'immigració no vol dir necessàriament que estigui malament. Depèn també de l'equip que tingui, dels recursos...
Però no ho sé, jo no la conec, eh?
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » dv. gen. 20, 2012 1:01 pm

Ponioleta t'explico el meu cas, nosaltres vam agafar de primera opció l'any passat el Torrent d'en Melis perque a la jornada de portes obertes ens va encantar, no vam veure immigració perque? perque aquesta gent no es preocupa de anar a les reunion, voliem escola pública per la nostra filla, ens la vam agafar i inclós van quedar plaçes lliures al cole, estabem super contents fins el juny que vam fer la reunió de principi de curs i et puc assegurar que de 44 families que erem 30 o més eren immigrants, em va semblar un índex molt alt de immigració no té perque a ver cap problema, pero a mi era una cosa que m'amoinava perque hi havia families que ni parlaven català ni tans sols castellà, llavors un parell de dies després de la reunió com estava amoïnada vaig anar a parlar amb la directora de l'escola per dir-li que estaba amoïnada pel tema, la seva resposta va ser: Que no saps a quin barri vius?
Jo li vaig dir: Com?
Ella em respon: que si no saps el que hi ha?
Em vaig quedar parada, llavors vaig sortir tal qual vaig entrar, després de parlar amb el meu home, vam decidir que no només per la nostra filla, sino per nosaltres per la relació entre pares i famílies, el dia després vaig anar a donar a la meva filla de baixa i la directora em va dir: nena marxa tranquila que al setembre ja veuràs que bé!!! no jo el que volia era que m'expliqués quina era la manera de treballar i al no rebre resposta la vam donar de baixa.
Potser aquest any no hi ha tanta immigració pero imaginat al juny sense escola per la nostra filla, llavors vam trucar a Guinardó, no hi havia places, vam trucar al Castro de la Peña i ens van atendre molt bé així que vam decidir que aniria allà i estic super contenta de l'escola a la qual he apuntat a la meva filla, per cert de 18 nens de la classe la meva filla té 6 companys de fora però et puc assegurar que és molt diferent la manera de tractar el tema, aquí vaig rebre una resposta i una explicació i allà no, a banda del ratio, el Castro es una escola d'una sola línia i per mi es como si anés a la escoleta.
Ja et dic que jo també conec a mares i pares que porten als nens al Torrent i que son més gran i estàn contents però també et dic que quan vaig explicar la meva problemàtica em van dir que ells també l'habien tingut fa anys.
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 20, 2012 1:10 pm

Naylacris, està clar que depèn de l'escola. En tot cas a mi me n'havien parlat molt bé però ja et dic que no la conec gens. :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
·Lau·
Entrades: 1
Membre des de: dv. gen. 20, 2012 9:17 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: ·Lau· » dv. gen. 20, 2012 10:25 pm

El Torrent de’n Melis és una molt bona opció, de fet és l’escola on porto la peque. En tenia bones referències així que em vaig decidir a anar a les portes obertes i no em va defraudar gens, tot el contrari: molt bon tracte per part de direcció, disposició per resoldre qualsevol dubte, unes bones instal•lacions i el més important, una metodologia dinàmica i personalitzada i sobretot l’educació en valors.

A Catalunya la diversitat cultural està a l’ordre del dia i per tant considero que és important que la meva filla aprengui a valorar aquesta multiculturalitat. Així doncs, per mi no va significar un problema el fet de que compartís aula amb nouvinguts, tot el contrari m’agrada que hi convisqui i s’hi relacioni, no deixen de ser els seus veïns, els seus amics, els seus futurs companys de feina...

Que la meva filla vagi contenta a escola és el que més m’importa; a ella i a tot nen penso que li és igual el color de pell o el país de procedència, només busca amics amb qui divertir-se.
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » ds. gen. 21, 2012 1:32 pm

Lau totalment d'acord torno a dir la meva filla tambe va amb nouvinguts pero a l'escola on va vaig rebre una resposta i una explicacio a l'altra no icom era un ten que em preocupava i no vaig rebre explicacio per aixo la vaig camviar, cadascun te el seu parer esta clar i te la seva experiencia i dona les seves explicacions.
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Portana
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: ds. feb. 11, 2012 11:54 pm

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Portana » dg. feb. 12, 2012 12:23 am

Ostres, quina sort trobar aquest post! Jo també estic mirant escola per aquesta zona pel meu peque i les meves primeres opcions són, justament, el Torrent d'en Melis i l'Estel-Guinardó.
He estat a les portes obertes de totes dues i m'han agradat força, cadasquna amb alguns punts més forts o més febles, com tot, i m'encantaria sentir més opinions. De l'Estel Guinardó em va agradar molt el projecte educatiu, però les instal.lacions són més "completes" al Torrent d'en Melis, sobretot pensant en la Primària.

Naylacris, m'ha semblat que deies que l'Estel-Guinardó ha de canviar d'ubicació? És així? En tot cas, no en van dir res a la presentació.

Lau, a quin curs va la teva filla? Als més peques no s'els hi fa una mica "gran" el Torrent d'en Melis?

Gràcies per les aportacions!
Avatar de l’usuari
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: ESCOLA PÚBLICA O CONCERTADA???? (BAIX GUINARDO)

EntradaAutor: Naylacris » dg. feb. 12, 2012 10:14 am

Penso que t'equiviques jo vaig dir que el Guinardo pero el concertat canviara d' ubicacio no l'estel.
Jo mes no.puc dir ja ho he dit tot dels coles qyevaig visitar i de lameva experiencia al Castro, abanda penso que fer tota l'educacio en un mateix centre es super important el tema de tenir que canviar d'escola a 6e. i els pocs instituts que hi ha al barri em turaca endarrera a banda dels resultats que em van presentar dels estudis de batxillerat
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::