Aula escola europea
Re: Aula escola europea
*els alumnes que triguen més
Jebadca ha escrit:...Una relació propera no s'estableix xocant-se les mans i cridant al Josep Maria pel nom de Chema, per exemple, tot i que la nostra societat ens vengui això...
T'he de felicitar per les teves reflexions, i la teva valentía per presentar aquestos temes. Jo també espero que les meves filles en treguin quelcom "en positiu" de l'aula, i discrepo bastant d'questa manera de fer d'ara a on el professor es "un amic".
Encara avui, si em trovés un professor de l'escola de pel carrer, el tractaría no ja de "voste" si no de "Don": Ells ens donen lo mes valuós que podem tenir, el coneixement, el sentit crític i les ganes d'aprendre.
- VespresVerds
- :: cèrvol
- Entrades: 566
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
A mi em sembla estrany que algú s'hagi de fer un usuari per contestar en un fòrum sobre la seva escola. Llautó al canto.
Crec que és l'escola que porta més polèmica, i per algo serà...
Crec que és l'escola que porta més polèmica, i per algo serà...
Us recomano els comentaris d'aquesta entrada de blog, publicada per un exalumne de l'Aula (Domènec Orriols) arran del traspàs de Pere Ribera, fundador de l'escola, el 2009:
https://seleucidproject.wordpress.com/2 ... uela-aula/
Un altre exalumne (qui no té inconvenient de signar amb nom i cognom: Jorge Cubells) em fa l'efecte que les clava en aquests dos comentaris:
És a dir, una escola tan exigent fins al punt de la crueltat i l'eugenèsia educativa i que ni tan sols és capaç de formar èlits. Per a aquest viatge, noies, no calien tantes alforges.
(Ah, i per cert! No us perdeu les faltes d'ortografia dels exalumnes. Crec que són prou eloqüents).
—Hipàtia
https://seleucidproject.wordpress.com/2 ... uela-aula/
Un altre exalumne (qui no té inconvenient de signar amb nom i cognom: Jorge Cubells) em fa l'efecte que les clava en aquests dos comentaris:
Cualquiera sabe crear un grupo “excelente” echando año tras año a los cinco últimos del escalafón de notas no es pedagogía sino eugenesia.
¿Conocéis a algún triunfador entre los ex-Alumnos? Teóricamente los alumnos sufridores de éste modelo “paradigma de la excelencia” deberían haber llegado a presidir los consejos de administración de la totalidad de grandes empresas catalanas y españolas. Y sin embargo yo no conozco a ninguno…
És a dir, una escola tan exigent fins al punt de la crueltat i l'eugenèsia educativa i que ni tan sols és capaç de formar èlits. Per a aquest viatge, noies, no calien tantes alforges.
(Ah, i per cert! No us perdeu les faltes d'ortografia dels exalumnes. Crec que són prou eloqüents).
—Hipàtia
M'he quedat glaçada en llegir alguns dels mètodes de la "antigua usanza"...
Realment, espero que l'escola hagi canviat molt. En qualsevol cas, una escola que, a dia d'avui, continua generant tanta polèmica, no sé... no em genera gens de confiança. Jo no estaria tranquil·la.

Realment, espero que l'escola hagi canviat molt. En qualsevol cas, una escola que, a dia d'avui, continua generant tanta polèmica, no sé... no em genera gens de confiança. Jo no estaria tranquil·la.
Crec que, en aquest sentit, l'amic Jorge Cubells la torna a clavar:
Per la darrera referència que tinc (2014), juraria que encara estava prohibit jugar-hi a futbol (no sé si alguna ens ho pot confirmar). Això sí: els pares d'alumnes quedaven un cop al mes... per jugar un partidet de futbol. #olétu
—Hipàtia
Canvi a AULA? M’ ho creuré el dia que es deixi jugar futbol al pati. A mi personalment no m’ agrada el futbol i mai em trobareu mirant un partit a Televisió, però reconec que és un fenòmen de masses com cap altre i considero que algú que prohibeix jugar a la canalla al futbol, a basket o a bitlles és, o bé un extravagant que intenta cridar l’ atenció, o bé un integrista disfressat. En qualsevol dels casos, als meus fills ni apropar-se amb aquests discursos.
Per la darrera referència que tinc (2014), juraria que encara estava prohibit jugar-hi a futbol (no sé si alguna ens ho pot confirmar). Això sí: els pares d'alumnes quedaven un cop al mes... per jugar un partidet de futbol. #olétu
—Hipàtia
Hipàtia ha escrit:Crec que, en aquest sentit, l'amic Jorge Cubells la torna a clavar:Canvi a AULA? M’ ho creuré el dia que es deixi jugar futbol al pati. A mi personalment no m’ agrada el futbol i mai em trobareu mirant un partit a Televisió, però reconec que és un fenòmen de masses com cap altre i considero que algú que prohibeix jugar a la canalla al futbol, a basket o a bitlles és, o bé un extravagant que intenta cridar l’ atenció, o bé un integrista disfressat. En qualsevol dels casos, als meus fills ni apropar-se amb aquests discursos.
—Hipàtia
A tu també se t'ha colat una falta... Per la resta estic d'acord amb tu amb aquesta escola.
Ummm... quina falta?
Fútbol va amb accent tancat.
- VespresVerds
- :: cèrvol
- Entrades: 566
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
neuetes, en català no porta accent, en castellà sí!
De fet, no sé com ho pronuncies tu, però jo la tònica la dic a "bol", impossible que "fut" porti accent, en aquest cas.
De fet, no sé com ho pronuncies tu, però jo la tònica la dic a "bol", impossible que "fut" porti accent, en aquest cas.
Les meves disculpes. En la meva defensa dire que jo dic FUTbol.
I ara! No passa res, Neuetes.
Futbol, handbol i basquetbol són tots tres mots aguts, tot i que, en aquest darrer cas, és possible que tingui dues síŀlabes tòniques: bas i bol—cosa gens infreqüent en mots compostos.
(I, efectivament, molta gent —juraria que, a hores d'ara, la immensa majoria— pronuncia /fúdbol/, a la castellana).
Salutacions!
—Hipàtia
Futbol, handbol i basquetbol són tots tres mots aguts, tot i que, en aquest darrer cas, és possible que tingui dues síŀlabes tòniques: bas i bol—cosa gens infreqüent en mots compostos.
(I, efectivament, molta gent —juraria que, a hores d'ara, la immensa majoria— pronuncia /fúdbol/, a la castellana).
Salutacions!
—Hipàtia
Les últimes entrades del fòrum sobre l'escola europea Aula ja tenen més de 7 anys. Estem valorant l'opció d'inscriure-hi els nostres fills (el més gran ara començarà P3.), però ens frenen alguns comentaris respecte la desbandada d'alumnes que es veu que hi havia durant la secundària i altres problemes relacionats amb el seu benestar emocional.
Ens consta que ha canviat de direcció i que ja fa temps que van instaurar el programa Philia per tal de poder tractar possibles problemes de caire afectiu.
Hi ha algú que hagi estat escolaritzat o hagi portat els seus fills a l'escola durant els últims anys i ens pugui confirmar si realment hi ha hagut millores pel que fa al tracte dels alumnes de secundària? Continuen sense poder jugar a futbol?
Ens consta que ha canviat de direcció i que ja fa temps que van instaurar el programa Philia per tal de poder tractar possibles problemes de caire afectiu.
Hi ha algú que hagi estat escolaritzat o hagi portat els seus fills a l'escola durant els últims anys i ens pugui confirmar si realment hi ha hagut millores pel que fa al tracte dels alumnes de secundària? Continuen sense poder jugar a futbol?
Nosaltres també hem avaluat Aula, i tot i que l'any vinent no el portarem, potser sí a la primària. El què hem vist ens ha agradat, considero que comentaris de fa 10 anys no es poden aplicar actualment.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |