Escoles de Sant Andreu a Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Mireia1977
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 23, 2011 8:41 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Mireia1977 » dj. gen. 28, 2016 8:23 am

Bon dia,

Pujo el fil per que estem mirant les escoles de Sant Andreu de cara al proper curs. Jo soc de Sant Andreu pero he viscut uns anys fora. Ara hi tornem i m'agradaria tenir referències actuals dels centres, doncs en els últims anys se'n han obert de nous i els que ja hi havia poden haver canviat molt. Si em poguéssiu parlar de la vostra experiència us ho agrairia molt!
Imatge
Imatge
zsandreta
Entrades: 3
Membre des de: dv. gen. 29, 2016 8:39 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: zsandreta » dv. gen. 29, 2016 8:51 am

Hola a tot@s!
Nosaltres també estem interessats en aquest tema. No les coneixem les escoles de per aquí així que anirem a les jornades de portes obertes, quan les publiquin, ja que per ara, no hi ha informació actualitzada per aquest anys.
Tota la informació que poguem aportar entre tots serà útil..!
Avatar de l’usuari
Mireia1977
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 23, 2011 8:41 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Mireia1977 » dc. feb. 03, 2016 9:38 am

Pujo fil. Algú que ens pugui orientar?
Imatge
Imatge
Lalu
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dv. ago. 21, 2015 11:15 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Lalu » dl. feb. 08, 2016 11:56 pm

Hola!

Jo estic com vosaltres...buscant escola a topee. Jo visc per la zona de La Sagrera i estic mirant principalment escoles públiques. Ja estan sortint les dates de portes obertes. Us dic les escoles que jo m'estic mirant:
ESCOLA DOCTOR FERRAN I CLUA
ESCOLA POMPEU FABRA
ESCOLA EL SAGRER
ESCOLA L'ESTEL
ESCOLA PEGASO
ESCOLA CONGRÉS-INDIANS
ESCOLA LA MAQUINISTA (aquesta hem queda bastant més lluny, però m'agrada molt el projecte educatiu).

En el meu cas tinc clarissima la primera opció (Escola Congrès-Indians) però estic mirant bastant les altres perquè tinc els meus dubtes de poder-hi entrar...pel que he sentit l'any passat se'n van quedar fora 30 alumnes :( A mi m'agrada molt aquesta escola perquè la metodología d'aprenentatge es basa en la pedagogia activa (més autonomía en l'infant, respecte a cada procès d'aprenentatge, vivencial, etc.)
De les altres poca cosa us puc dir de moment... Al Doctor Ferran i Clua conec algunes famílies que hi porten els fills/es i, encara que és una escola bastant gran, estan molt contents. Pompeu Fabra es veu que es d'una sola línea, fet que li deu donar un caire molt més familiar i pesonalitzat. Del Sagrer tambè n'he sentit a parlar bè (però ara no us puc dir exactament pq...jeje)

En fi, espero poder haver-or ajudat una mica.... En esperen uns mesos complicatss i de nervíssss. Espero que passi tot això aviat i poguem saber a quina escola aniran les nostres filles i fills!!! :p-)
Marta99
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. feb. 23, 2016 8:45 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Marta99 » dt. feb. 23, 2016 8:56 am

Bon dia!

Han començat les jornades de portes obertes a Sant Andreu i és tot un mal de cap.
Nosaltres començarem a viure al barri a l'estiu i hem de matricular al fill gran a P3 i a la nena a una escola bressol.
Hem anat a les JPO del Safa i ens ha agradat bastant. És una escola molt gran (3 línies), una mica antiga però amb encant, educación tradicional... Van coincidir amb les JPO del Jesús Maria, pel que estem intentant concretar una visita per poder visitar també aquesta escola.
Volem veure la Mestre Gibert que ens n'han parlat fo´ça bé, però tinc la impressió que entrar a una pública encara será més difícil que a la concertada. Al safa entren 75 nens de les 100 sol.licituds que tenen cada any i 30 ja són germans...
M'angoixa molt que no entri a la primera opció, perquè totes les que ens agraden omplen en primera opció... La Pere Nolasc m'han dit que no esta massa bé...
També s'ha de tenir en compte si només fan infantil i primaria i després has de tornar a pasar pel tema de canvi d'escola, si entrara o no, si anirà amb els mateixos companys... Per això m'agrada una escola que continui, al menys fins acabar la ESO.
Seguirem mirant i esperem escollir bé.
D'escoles bressol, volem intentar al Palomar, ens agrada molt i la tenim molt aprop. SI no entrés a cap pública miraría privades, però la Nenuc de les tres bessones, per exemple, és carissima i no ofereixen res diferent a les públiques (natació, anglés o música...),així que mirarem l'Orfila.

A veure quines experiències esteu tenint vosaltres amb les jornades de portes obertes!! potser coincidim a alguna!

Marta
Titika
Entrades: 1
Membre des de: dc. març 02, 2016 9:17 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Titika » dc. març 02, 2016 9:33 am

Hola,

Nosotros también somos nuevos en el barrio, además extranjeros, por lo que el tema "sorteo" nos trae un dolor de cabeza añadido ya que no conocemos el proceso. Tengo entendido por los comentarios que si tienes suerte y te toca la primera opción bien, y si no, máximo te puede tocar la segunda. Lo que pones después es más bien para rellenar el documento? Alguien tiene ganas de explicar este tema pesado? Y segunda pregunta sobre las ESOs adscritas. ¿Tienen prioridad los que iban a la primaria correspondiente, i.e. plaza asegurada en alguna de las adscritas? Si no quieres ir a las adscritas, tienes que hacer solicitud de nuevo, pero con muchas menos probabilidades de que te toque la ESO que quieres? (entre hermanos y niños que vienen de las primarias adscritas). ¿He entendido bien?

Respostes en català ben rebudes!

Sobre guarderías - hay otro hilo que yo encontré útil cuando buscaba, perdonen la intrusión aquí - pero ya que alguien preguntaba en el último comentario, nosotros lo llevamos a la Nenuc y estamos muy muy contentos del trato recibido. Muy atentas todas las chicas, todas conocen a todos los niños, flexibles y atentas. Se habla bien del comedor, pero yo no sé cómo juzgar eso! Mi hijo lo come siempre todo, pero yo no lo he probado. Eso sí, es cocina propia. Las instalaciones no son gran cosa, es verdad, de actividades igual otras hacen más cosas, no he investigado mucho sobre este tema, eso depende de tu criterio. A nosotros en estas edades nos interesaba más el trato que recibirá el niño ya que son edades muy sensibles en términos emocionales. De actividades ya hará más adelante. Así que nuestro criterio ha sido "los que mejor nos hagan sentir en las puertas abiertas en términos de trato". Eso sí, trabajan mucho cosas de colaboración entre compañeros, enseñarles a comer solitos, cosas de comportamiento vamos. He visto varias veces niños que ya van a infantil pasar por la nenuc y abrazarse con las profes etc. El mismo feeling lo tuvimos con la "Blau Cel" que está en Plaça Nadal, bastante más abajo y tengo dos amigas que llevan a sus hijas y están encantadísimas del trato. En otras me han recibido amablemente, pero con comentarios tipo "todavía no sabe dormirse solo??" y sinceramente, solo por este comentario ya me eché pa atrás. Y sí, no sabía en aquel momento y cuando empezó la guardería lo aprendió enseguida sin que lo dejasen llorar en una esquina. El magnífico patio que tenían me dio completamente igual.

T
pezmimi
Entrades: 4
Membre des de: dj. març 03, 2016 9:03 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: pezmimi » dj. març 03, 2016 11:06 pm

Avui hem anat a les portes obertes de Can Fabra i us he de dir que m'ha decebut una mica. M'han parlat molt bé pel projecte educatiu que tenen i sé que és l'escola de moda (de fet, avui no hi cabíem) i suposo que les meves expectatives eren molt altes.

Ens han fet passar pel pati, on hi havia nens, i m'ha semblat que estaven molt descontrolats, la veritat. No feien gaire cas de les indicacions del professorat però he pensat que "són nens, deuen estar nerviosos perquè veuen gent rara per aquí...".

A la xerrada informativa m'ha agradat el que han explicat, el que he pogut sentir, perquè hi havia nens/nadons que ploraven, cridaven i, tot i ser dos adults acompanyants en alguns casos, ningú sortia de la sala. Excepte el primer pare, que fins i tot ha demanat disculpes abans de sortir, la resta m'ha semblat que no eren gens considerats amb la gran majoria que hem anat sense nens, tal i com es demanava.

Hi havia un pare que quan sentia el seu nen plorar es girava i li deia a la dona (que estava dreta , al fons), que marxés, que ja hi era ell. Però ella "erre que erre" que no i jo patia per l'home. No veia la dona que ella no escoltava res i que , a més, no deixava escoltar els altres?

Aquí ha sigut on he tornat a pensar que alguna cosa fallava... L'educació per a nosaltres és primordial i conèixer les famílies és conèixer els companys del teu fill.

El "remate" ha vingut quan la directora ha explicat que al taller de filosofia cada any s'escullen temes diferents i que enguany es tractava la resolució de conflictes perquè: "els nens es fan grans, van creixent...i bé, cada vegada arriben amb menys límits de casa i ens trobem amb el que ens trobem. Per això creim que és important tractar com resoldre els conflictes".

Si no m'equivoco, els alumnes més grans fan quart...i ja tenen conflictes com per haver hagut d'escollir aquest tema? Veient les famílies que han anat a les portes obertes (algunes, esclar!) no m'estranya perquè "si jo sóc lliure de molestar la resta la resta de famílies que ha vingut a escoltar la xerrada...el meu fill també deu ser lliure de molestar els companys quan vulgui, no?".

No ho sé; he sortit amb un regust amargant. El projecte que plantegen és bo, però potser acaba en no res perquè certes famílies confonen el fet que una escola amb una metodologia diferent a la tradicional no és el mateix que dir: "aquí podem fer el que ens vingui en gana).

Em sap greu, la veritat. Pel que tinc entès l'ampa és potent i hi ha participació però el que jo he vist avui és que el futur de l'escola està canviant i no m'agrada cap a on va.
pezmimi
Entrades: 4
Membre des de: dj. març 03, 2016 9:03 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: pezmimi » dj. març 03, 2016 11:12 pm

Titika, en cuanto a la preinscripción, es como un juego matemático complicado. Tu esculls una escola en primera opció: els punts que tinguis allà són els que et serviran per a la resta d'opcions.

Això sí; davant teu anirà la gent que hagi escollit aquell altre centre en primer opció. Si no entres a cap dels escollits (no passa molt sovint, però passa) aleshores t'envien a qualsevol altre centre que tingui places, encara que no estigui a la teva llista.

S?ha d'estudiar molt les probabilitats d'entrar aun centre que t'agradi o que t'acabi passant això. Per això dic que és com un joc matemàtic i estadístic. Sort!
camdem
:: puça
:: puça
Entrades: 33
Membre des de: dt. gen. 14, 2014 8:50 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: camdem » dv. març 04, 2016 8:31 am

Hola
Jo tambe hi era a la jornada de can fabra..completamente d'acord amb tu...de fet m'indigna força que la gent vagi amb nens..no amb nado ns que entenc que no es poden separar de la mama...pero hi havia nens de 2 anys...jo he pagat un cangur..
Els nens del pati no estaven amb mestres sino que eren de la ludo..

El que mes en dol i em preocupa es que no puc triar escola...es una lotería...
A Can Fabra queden 31 places menys 4 d'ee. Al mestre gibert 25... I aixi a totes les escoles...
No se, i jo nomes tinc 30 punts...perque despres hi ha tots els punts extres que no se fins quin punt son justos...en fin...continuaremos mirant escoles...
Marta99
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. feb. 23, 2016 8:45 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Marta99 » dc. abr. 06, 2016 12:17 pm

Jo també era a Can Fabra a les portes obertes i si que va ser una mica caótic. A tot arreu hi haurà gent mal educada, sense miraments vers els altres..És un problema greu el tema de places a sant Andreu, ja siguin escoles publiques o concertades. A totes manquen places per les families que les trien en primera opció.
La preinscripció ja està feta, creuarem els dits perque tinguem sort al soteig. Si no entra a la primera, no entrarà a cap i haurem de buscar una plaça qui sap on...
Ararepetita
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dv. ago. 19, 2011 6:23 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Ararepetita » dc. abr. 06, 2016 12:38 pm

Hola,

Por si os interesa, acabo de llamar por telefono a la Escola La Sagrera, de nueva construccion (calle Berenguer de Palou) y solo hay 12 PREINSCRIPCIONES...

SUERTE,
sherma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: sherma » dc. abr. 06, 2016 3:55 pm

Siii. Es q eso de q no haya nada hecho parece que no nos convence mucho.
A versi entramos en la 1 opcion pq si no me parece q vamos todos pa alli
Ararepetita
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dv. ago. 19, 2011 6:23 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Ararepetita » dv. abr. 15, 2016 1:44 pm

Hola,

Escribo super indiganada y/o sorprendida...apunte a mi hija en 1 opcion en el Congres indians y mi incredulidad cuando veo que hay 101 peticiones???¿¿¿ para 2 lineas o sea 50 plazas sin contar las NEE son 46 plazas....pero que pasa!!!!!!!!!!

El lunes llamare a mi 2 opcion a ver k tal....,

Suerte al resto,
Marta99
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. feb. 23, 2016 8:45 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Marta99 » dl. abr. 18, 2016 12:57 pm

En Can fabra 90 solicitudes para 50 plaza también...

Nosotros estamos fuera de las 3 opciones que habíamos puesto. Y ahora que? Cuando sabremos donde mandan a nuestros hijos??
Que método más injusto...
Snows
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. abr. 13, 2015 1:49 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Snows » dl. abr. 18, 2016 1:40 pm

Nosotros estamos igual, está claro que faltan plazas públicas en Sant Andreu - Sagrera.
El miércoles hay una reunión en Can Portabella a las 18:30 para hablar de este tema, de familias que nos hemos quedado fuera, déficit de plazas, etc.
Es una pena que el sistema funcione así...
Ararepetita
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dv. ago. 19, 2011 6:23 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Ararepetita » dl. abr. 18, 2016 2:39 pm

Hola gracias,

Hay reunion para hablar de esto???, diran que nanai..., una amiga que esta en educació me "comento" que por eso mismo han creado un cole nuevo (Sagrera), hace un año en el Congres Indians tuvieron que hacer una linea más..., al menos en el barrio de la sagrera no pasaran de ahí, tal vez vosotras que sois de Sant Andreu podeis tener más fuerza...

Y ahora que??? hay que esperar hasta el 25 d abril para ver como queda el rollo o hay algo más..

Muchas gracias y desde luego suerte a tod@s
loula1974
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dt. abr. 19, 2016 8:48 am

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: loula1974 » dt. abr. 19, 2016 10:27 am

Ararepetita ha escrit:Hola gracias,

Hay reunion para hablar de esto???, diran que nanai..., una amiga que esta en educació me "comento" que por eso mismo han creado un cole nuevo (Sagrera), hace un año en el Congres Indians tuvieron que hacer una linea más..., al menos en el barrio de la sagrera no pasaran de ahí, tal vez vosotras que sois de Sant Andreu podeis tener más fuerza...

Y ahora que??? hay que esperar hasta el 25 d abril para ver como queda el rollo o hay algo más..

Muchas gracias y desde luego suerte a tod@s



Hola, el 25 d'abril, pocs canvis hi haurà: només s'incorporen les reclamacions al barem.
S'ha d'esperar, primer, al dia 17 de maig, quan sortiran les places definitives ofertades (per si incorporen algun bolet). I després al 20 de maig, on es diu quina plaça té el teu fill: de la llista o d'ofici.
Si no vaig mal fixada, del 24 al 27 es poden fer reclamacions a la plaça d'ofici que t'hagi tocat.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: beren » dt. feb. 13, 2018 12:28 pm

Hola,

Pujo el tema perque aquest any em toca a mi buscar escola per P3. La nostra idea és anar a totes les portes obertes possibles i a partir començar a prendre decisions.
La teoria de les escoles més o menys ens la sabem i a les portes obertes tothom et ven les coses bones de l'escola. Per això volia saber si algú té experiència recent pròpia o de gent propera per tenir dades més reals del dia a dia

Les escoles que ens corresponen són:
- Turó Blau
- La Pegaso
- Mestre Gibert
- Laia
- Jesús, Maria i Josep (los padres)
- Jesús Maria
- FEDAC
- Mare de Deu de la Soledat
- Can Fabra

Les altres que ens toquen per zona (SAFA, Ignasi Iglesias, Moli de Finestrelles, Eulàlia Bota i la Maquinista) les hem descartat perque ens queden lluny i per organització familiar seria molt complicat.
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: LyD » dj. feb. 15, 2018 12:49 pm

D'aquesta llista només tinc dues referències, negatives de la pegaso i positives de la Can Fabra.

Congrés-Indians ja he llegit la descartes, no m'estranya, és una llàstima però malauradament amb 30 punts és quasi impossible entrar-hi.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: beren » dv. feb. 16, 2018 11:11 am

si, Congrés- indians l'he descartada ja d'entrada. Veient la demanda que té i que jo vaig amb 30 punts pelats, és pràcticament impossible entrar. He decidit ser pràctica i centrar-me en opcions més viables.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::