Escoles de Sant Andreu a Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Codegirl
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. maig 03, 2018 7:48 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Codegirl » dc. maig 16, 2018 10:15 pm

Suposo que a Consorci tenen en compte places a la concertada per fer la seva distribució de places, el qual no és just, només et poden enviar a una concertada que tu hagis posat a la llista, no et poden obligar a pagar per una escola que no vols...
Codegirl
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. maig 03, 2018 7:48 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Codegirl » dc. maig 16, 2018 10:17 pm

Aprofito per compartir la petició que estem fent per a què obrin un bolet a l'Escola Can Fabra:

S’ha iniciat la petició de firmes aquí: https://chn.ge/2Kvt0LK i un grup de WhatsApp aquí: https://chat.whatsapp.com/CcBHduURxlhIiGmNeBz3YQ

Gràcies per fer-ne difusió a tothom qui pugui estar interessat!


PETICIÓ:

Fem aquest escrit per posar de manifest la mancança de places en les escoles públiques del barri de Sant Andreu. Fet que s’ha constatat de nou durant el procés de preinscripció a Segon Cicle d’Educació Infantil pel proper curs 2018-2019.
El número de places ofertat no cobreix la demanda. Hi ha escoles que han rebut un allau de sol·licituds però les que han quedat amb places lliures no poden absorbir el total de peticions rebudes.

Parlem de números. Tres escoles concentren el gruix de sol·licituds: Mestre Enric Gibert i Camins, Can Fabra i La Maquinista, amb una demanda total de 70 places per sobre de l’oferta. Altres escoles del barri han rebut menys sol·licituds que places ofertades: Ignasi Iglésies, Eulàlia Bota, Turó Blau i El Molí de Finestrelles, que tenen un total de 49 vacants.

Segons aquesta realitat, 70 famílies no podran accedir a l’escola escollida en primera opció, i 21 no podran accedir a una escola pública en el seu barri.

Ens remetem a cursos anteriors en què amb uns escenaris similars, s’ha decidit a ampliar l’oferta amb una línia addicional (bolet) per donar cabuda al màxim de peticions d’escola pública, i fem aquesta petició per al proper curs 2018-2019.

Amb les dades recollides, creiem que està justificada l’ampliació, i per situació, nombre de sol·licituds i espais creiem que aquesta s’hauria de fer en l’escola Can Fabra, que té una posició millor que les altres dues més sol·licitades per assumir aquest bolet. Mestre Gibert té actualment 2 bolets i un problema palès de massificació i La Maquinista un problema d’espai en les instal·lacions. L’escola Can Fabra té actualment 2 bolets, en els cursos de 5è i 6è, de manera que pel curs vinent un d’ells finalitzarà l’escolarització i es podran reaprofitar els recursos per donar pas a la nova línia.

Posem en el vostre coneixement aquesta situació i demanem si us plau que l’atengueu per donar una resposta a la problemàtica.

Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: LyD » dj. maig 17, 2018 7:39 am

Ho sento, codegirl, no tinc cap consell per donar-te. Espero és pugui trobar solució.
antvilo
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. març 06, 2016 3:12 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: antvilo » dv. maig 18, 2018 5:46 pm

Es molt trista aquesta situació, ja fa anys amb manca de places a Sant Andreu.
Molta sort a tothom i molts anims
miquelaura
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dj. gen. 14, 2021 2:57 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: miquelaura » dt. març 09, 2021 1:19 pm

Bona tarda!!

Estic en plena recerca d'escola pel barri, què tal les vostres experiències?

He anat a les portes obertes del Safa i Fedac (presencials) i La Maquinista i Eulàlia Bota (online), encara em queda Can Fabra però la prescripció comença el dia 15 i estic feta un embolic...
Elga Moos
Entrades: 3
Membre des de: dv. març 12, 2021 10:46 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Elga Moos » dv. març 12, 2021 11:28 pm

Buenas noches,
Yo también estoy en búsqueda de colegio para mi hijo el proximo curso 21-22. Después de hacer las puertas abiertas de todos los centros públicos de Sant Andreu (menos Turó Blau porqué se me pasó la fecha) esto sería lo que más destaco:
- Ignaci Iglesias: según una madre de lAFA que habló en una charla de l'escola bressol a la que va mi hijo, no saben venderse, ya que hacen muchas cosas pero no las comunican bien a las familias o se enteran por los niños. Dan mucha importancia al patio y a todo el espacio natural que tienen fuera, es el que menos cemento tiene en sus instalaciones exteriores. En los primeros años están más modernizados ya que trabajan por espacios, talleres y algún proyecto, pero según van subiendo cursos parece que son más tradicionales en la enseñanza. Utilizan mucho las TIC-TAC en las aulas.
- Tanto Mestre Gisbert como Molí de Finestrelles me parecieron similares: un mix ente métodos de enseñanza moderna (proyectos, espacios, talleres) y enseñanza más tradicional de fichas o libros. Parece que intentan dar cada vez más más horas de inglés. La ventaja de Molí de Finestrelles es que en el futuro será instituto-escuela ya que se va a fusionar con el instituto Vapor de Fil y que le suelen quedar plazas, por lo que si lo pones de segunda opción te aseguras la plaza.
La Maquinista y Can Fabra son la joya de la corona. Los primeros me parecieron muy seguros de su método de enseñanza por proyectos y más libre, creen en él y se ve que tienen pasión por lo que hacen, me pareció un proyecto muy bonito, todos los padres a los que he preguntado me comentan que están super contentos y sus hijos son muy felices yendo a ese colegio, muchos los catalogan de "demasiado hippies" pero me da la impresión de que es por desconocimiento. Los puntos buenos de Can Fabra son su ubicación, el horario intensivo de 9 a 14 y que trabajan por proyectos, aunque el horario (de un día normal de clase) no es tan libre como en la maquinista, parece que también trabajan con fichas. Me decepcionó un poco las puertas abiertas ya que todos los centros hicieron una exposición sobre sus proyectos educativos y sus centros al inicio, sin embargo ellos colgaron una presentación en su web (cosa que los otros también tienen) la directora hizo una presentación muy pobre y básicamente se limitó a decir que una vez leída esta presentación, si teníamos dudas las hiciéramos en las salas más pequeñas que habían creado en el mismo encuentro telemático. Fue muy breve, me hubiera gustado escuchar de su voz el proyecto que proponen, no pude ver su implicación, su ilusión, poco interés... o por lo menos parece que como tienen tanta demanda ni se interesan en hacerlo, la gente les va a ir igual. Aunque pusieron un video (que por cierto no se vio a trompicones y sin sonido) para enseñar las instalaciones, todos los otros colegios aportaron testimonios de otros padres, de niños del colegio... y ellos poca cosa.
Eulalia Bota: me da la impresión de que su proyecto es parecido a la maquinista, hacen mucho incapié en que su escuela es inclusiva y muy diversa. Me dio la impresión de que sus profesores están también muy implicados. La desventaja que le veo es que está en un extremo del barrio, un poco lejos. Parece que este año la Maquinista solo tiene 44 plazas y 20 ya la ocupan hermanos. Can Fabra son 50 y 17 ya las ocupan hermanos...

Pienso que es muy dificil traspasar la pantalla , que es tremendamente injusto que no se puedan hacer las puertas abiertas físicas (aunque lo entiendo y estoy de acuerdo dada la situación) y que esa parte de feeling se ha perdido y es muy difícil decidir así.

Nos falta la visita presencial de FEDAC, es nuestro PLAN B. Espero tener suerte y que enten en nuestra primera opción, estoy entre la MAQUINISTA y CAN FABRA... me gustan mucho los dos pero no me decido... Maquinista está mas lejos y el horario partido me gusta menos, los niños no están tan concentrados por la tarde, la verdad que el intensivo es un acierto, ojalá lo pongan en todos los colegios... algún padre de dentro que me pueda ayudar?
Gracias y ánimo a todos los que estéis en nuestra situación!!
Elga Moos
Entrades: 3
Membre des de: dv. març 12, 2021 10:46 pm

Re: Escoles de Sant Andreu a Barcelona

EntradaAutor: Elga Moos » dv. març 12, 2021 11:41 pm

nacristai ha escrit:Sóc de sant andreu, la que segur q no et recomano es el st pere nolasc, té una fama força dolenta. Demà sintinc temps t'ecplico mes de cada una, del que sé,clar...


Yo no soy del barrio de toda la vida, hace unos 8 años que vivo aquí, no estudié aquí, por lo tanto no conozco mucho los centros. Siempre hablan de mala fama del Molí de Finestrelles pero.. a que se refiere? mala fama en que sentido??
En sus puertas abiertas la directora dijo que era un centro que tenía muchas rotación de profesores, puede que sea por eso que no consiguen una estabilidad.
Por otro lado, hablan que eso era antes, pero desde que cambió hace un par de año la directora es mejor.
Una madre de dentro me dijo lo contrario, así que no se...

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::