Pública o concertada??

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
HELENA1416
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. nov. 26, 2012 7:16 am

Pública o concertada??

EntradaAutor: HELENA1416 » ds. feb. 23, 2013 4:30 pm

Hola! Voldria saber la vostra opinió sobre l'escola pública i la concertada. Les diferències, que veieu millor d'una i l'altra. Aquest any ha de començar l'escola el meu fill i no ho tinc molt clar... Estic quasi convençuda de q anirà a una pública però hi ha gent q em mira amb cara de pànic quan ho comento. Us ha passat?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: nienna » ds. feb. 23, 2013 4:44 pm

A mi em va passar el mateix quan vaig portar el gran a P3. Finalment vaig prendre la decisió de portar-lo a la concertada perquè hi anaven molts amics i a més a més tenía la sensació de que els nens estaven més controlats, i també el fet d'estar a una mateixa escola fins els 18 ens anava bé en aquell moment. També em feia pànic que el nen de P3 anés d'excursió en metro o bus, entre d'altres coses, que es feien a algunes escoles pùbliques. Després vaig arribar a la conclusió de que la concertada es més un negoci que una escola, i venen coses que no son. Des del principi em va sobtar veure que les concertades feien les jornades de portes obertes en cap de setmana amb el colegi buit, mentre que les pùbliques ho feien en horari lectiu, i podies entrar a les clases i veure la vida normal del alumnes.

Jo després de l'experiencia a la concertada vull canviar als nens a la pùblica aprofitant que la petita aquest curs començarà P3, perquè no estem contents, i a més a més, penso que si els pares no tirem a la pùblica ni la respectem, es difícil que la gent que "mana" ho faci. També a vegades pensem que les concertades tenen més recursos, però això no es veritat, les publiques tenen normalment millors instalacions i més profes de suport.

I el més important, el projecte educatiu. Pel que vaig poder veure a les jornades de portes obertes, a les pùbliques els projectes son molt més respectuosos amb els nens, i les concertades tiren més a treballar amb fitxes. Ojo, també hi han excepcions i parlo de la meva zona (Gràcia, Sant Gervasi).

Si ara hauria de prendre una decisió: la pùblica, sense dubte. L'unic que ara m'està frenant ara es que el nen no vol canviar de cole, però tot i així crec que finalment donarem el pas.

Es una decisió molt personal, has d'anar a les jornades de portes obertes de totes les escoles i veure el projecte educatiu. Jo el que faig també es apropar-me a l'hora de sortida per veure com surten els nens: contents, cansats, etc.
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: EMAMI » ds. feb. 23, 2013 5:26 pm

Bones!
Jo personalment penso que tot va en funció del que tu valoris.
Jo treballo a la concertada i n'estic molt contenta.
Jo crec que el problema no és si la pública o la concertada sinó que el món de l'educació se l'estan carregant des de dalt.
En definitiva crec que ho has de decidir segons les teves prioritats.
A grans trets és que la concertada fan més hores i hi ha menys immigració i la pública té més recursos.
Mira el projecte educatiu per decidir!
SONIC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: SONIC » ds. feb. 23, 2013 5:34 pm

hola, es normal que el teu nen no vulgui canviar perque te els seus amiguets pero pensa que el nen s'adapatarà rapid i coneixerà altres amiguets, tu dic per la meva experiencia sóc mestra de primaria i cada any arriben nens nous a altres cursos que no són de p-3i els nens no tenen problema al començament serà normal que estigui una mica diferent que la resta dels companys que ja es coneixen però donali unes setmanetes i ja veuras que ràpidament es fara amiguets dels altres.
Com tu dius la escola concertada avui en dia és un negoci, tu dic perque jo he treballat en varies i se el que hiha , no seran totes iguals però la majoria si, fan coses de cara als pares i els nens no tenen temps de disfrutarrrrrrrrr de la infancia.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: ada_bcn » ds. feb. 23, 2013 5:37 pm

Jo preferiria pública, sobretot i en tens una aprop de casa i a més le projecte de l'escola t'agrada. Crec que tenen més recursos, els espais són millors i si el nen té algún problema tenen més gent de suport.
Sobre la immigració... crec uqe depen d'on visquis que hi hagi més o menys inmigració, nosaltres viviem al Raval de Barcelona i totes le sescoles, públiques i concertades tenien molta inmigració. El meu fill va anar a una pública i a mi m'agradava molt. Ens vam traslladar a una altra ciutat, va anar a la pública i no hi havia gens d'inmigració, 2 o 3 nens per aula, però l'escola no em va agradar. Ara va a una concertada que era la única opción que em quedava i té le mateix index inmigració a les aules, i molt més bon portat... porten un ritme molt tranquil i n'estic molt contenta, però a nivell instal·lacions estan a anys llum les escoles públiques. A ell no li ha costat gens adaptar-se i crec que a més l'han ajudat molt en la adaptació.
latxell
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dc. feb. 20, 2013 3:23 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: latxell » ds. feb. 23, 2013 5:42 pm

Bones!
La veritat és que en aquest tema no hi ha una veritat absoluta, penso...
Sempre depèn de les públiques que et pertoquin o les concertades que tinguis aprop.
Nosaltres vam anar a parar a la concertada perquè en un primer moment no vam poder entrar a la públic que volíem, i aquest fet ens ha fet descobrir una escola perfecte pel meu fill (i per la seva germana que acaba de neixer </;-)

Ets de Barcelona?, quina barriada?, pregunta si hi ha gent amb referències sobre les teves opcions...
HELENA1416
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. nov. 26, 2012 7:16 am

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: HELENA1416 » ds. feb. 23, 2013 5:58 pm

Vivim a Sant Gervasi. Les escoles concertades que hem vist, m'han semblat antiquades, tenim en compte les quotes q es paguen (350-450). La q més em va agradar va ser Jesús i María . Tenim pensat com a primera opció la pública Rius i Taulet, bones instalacions i bon projecte educatiu. També em sembla q molts dels projectes educatius q he vist són molt semblants. Valors, respecte... Tot massa perfecte...
Gràcies per les vostres respostes!
almon
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: almon » ds. feb. 23, 2013 6:31 pm

ada bcn, a quina escola publica anava el teu fill d ciutat vella? soc del mateix districte, del gotic.
Merci!
Avatar de l’usuari
elir
:: tigre
:: tigre
Entrades: 776
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 7:57 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: elir » ds. feb. 23, 2013 6:42 pm

Personalment penso q es segons el fíling q et donin una o l'altre, rl q realment cobreixi les vostres necessitats en quan a està a prop d casa.. Intal.lacions, etc.. Està clar q també el tema dels projectes q tinguin, però està clar q tan bona potser una com l'altre! Al setembre el
meu peque comença p3 i volem pública. Ens encanta la q tenim aquí al poble i les concertades q ens toquen per zona les tenim molt mes lluny i no ens va gens be. Jo això q diuen és que a la concertada i ha menys lineas i així es més familiar.. No estic gens d'acord tan pot ser molt propera una publica com una concertada. A més no tinc gens de ganes de pagar 300€ al mes. És un negoci q si les bates q si els xandals.. Etc etc etc però respecto totes les opinions està clar!!! El més important és q els peques vagin contents i els respectin!!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: Maria V. » ds. feb. 23, 2013 8:28 pm

SONIC ha escrit: sóc mestra de primaria

Sonic, disculpa la impertinència, però és que les persones que podeu ensenyar d'escriure als menuts sou els mestres de primària i no es pot ensenyar sense donar exemple. Al teu escrit no solament hi falten comes sinó que hi ha errors d'ortografia:

- "Té els seus amiguets": "té" s'accentua ("te" és la infusió)
- "Però", "ràpid", "experiència", primària", "veuràs", "farà", "perquè", "vàries" "sé el que hi ha", "sí" afirmatiu, "infància" s'accentuen.
- "T'ho dic", no pas "tu dic"
- "Dóna-li", no pas "donali"
- "L'escola", no pas "la escola"

No dius si ara treballes a la pública o a la concertada, però tant se val, perquè això de l'ortografia depèn de cada mestre en concret i no de l'escola. Ja sabem que, sovint, l'ensenyament que hem rebut a l'institut o a la universitat té llacunes que no són culpa nostra. Per això convé que ens aconsellem el reciclatge mútuament. Quan jo faig faltes, que a tothom se n'hi escapa alguna, agraeixo que m'ho facin notar per poder-ne aprendre més.
Maria V. l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 24, 2013 11:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
lluna80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:25 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: lluna80 » ds. feb. 23, 2013 8:57 pm

Nosaltres també estem amb aquest dilema... Sempre havíem volgut que anés a l'escola pública però ara que arriba el moment dubtem... La veritat és que la concertada que ens agrada és cara i si pensem en pagar-ne 2 quotes si tenim un altre fill, doncs se'ns en va el pressupost... Potser preferim utilitzar aquests diners per pagar-li extraescolars d'anglès o música o plàstica...
Avatar de l’usuari
thankyou78
:: poltre
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dg. jul. 19, 2009 10:13 am

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: thankyou78 » ds. feb. 23, 2013 9:06 pm

Doncs crec que és un tema molt personal. A casa nostra pensem prioritàriament en la pública, tot i que quan vaig decidir a P3 escola, en vaig veure un parell de concertades que tenen bona fama a Sants. Recomano molt anar a les jornades de portes obertes per decidir.

A mi també m'ha passat que gent em miri amb cara rara per dir que el duc a la pública. Però jo n'estic contenta. Sé que ara l'educació està patint retallades salvatges i brutals, però bé, segueixo apostant per la pública, i en la mesura que puc intento fer veure a la gent l'important què és tenir una educació pública i de qualitat, encara que n'hi hagi alguns que no ho vegin, i que això ens durà conseqüències a mig termini en la meva opinió

En el nostre cas si bé tenim dues públiques a uns 10 minuts de casa, finalment vam triar una que triguem 20-25 minuts caminant. Però ens val la pena. Quan la vam veure vam saber que era aquesta la que posaríem en primera opció, i finalment vam tenir sort. Ens va agradar perque vam veure una escola on es treballa amb il.lusió, participativa i on notes caliu. Però clar, això depen del que busquis.

En el nostre cas paguem uns 120-140 (depen del mes)de menjador i 60 euros al trimestre de material. El nen entra i surt content, i es nota que disfruta i apren
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: ada_bcn » ds. feb. 23, 2013 9:55 pm

hola almon
el meu fill anava a Drassanes, ara la han traslladat a l'altre costat de les rambles a un edifici nou.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: nb_30 » ds. feb. 23, 2013 9:59 pm

Ada, L'equip docent de l'escola Drassanes es una passada! Jo treballo en el mon de l'educació i conec una mica l'escola i penso que fan una gran feina!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: ada_bcn » ds. feb. 23, 2013 11:13 pm

A mi em va agradar molt, però vam estar molt poc temps.
almon
:: rateta
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: almon » dg. feb. 24, 2013 12:36 pm

Gràcies Ada.
Ens queda força lluny, però vist que tampoc tenim les coses clares i que les que ens agraden són d'una línia i molt sol.licitades l'anirem a veure.
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: jllt » dl. feb. 25, 2013 2:30 pm

Maria V. ha escrit:
SONIC ha escrit: sóc mestra de primaria

Sonic, disculpa la impertinència, però és que les persones que podeu ensenyar d'escriure als menuts sou els mestres de primària i no es pot ensenyar sense donar exemple. Al teu escrit no solament hi falten comes sinó que hi ha errors d'ortografia:

- "Té els seus amiguets": "té" s'accentua ("te" és la infusió)
- "Però", "ràpid", "experiència", primària", "veuràs", "farà", "perquè", "vàries" "sé el que hi ha", "sí" afirmatiu, "infància" s'accentuen.
- "T'ho dic", no pas "tu dic"
- "Dóna-li", no pas "donali"
- "L'escola", no pas "la escola"

No dius si ara treballes a la pública o a la concertada, però tant se val, perquè això de l'ortografia depèn de cada mestre en concret i no de l'escola. Ja sabem que, sovint, l'ensenyament que hem rebut a l'institut o a la universitat té llacunes que no són culpa nostra. Per això convé que ens aconsellem el reciclatge mútuament. Quan jo faig faltes, que a tothom se n'hi escapa alguna, agraeixo que m'ho facin notar per poder-ne aprendre més.


Hola, jo no puc entrar a debatre si pública o concertada perquè som d'un poble petit on només tenim una escola, és pública, i n'estem molt contents. Però sí que volia aplaudir molt el missatge de la Maria V. La qüestió de l'ortografia sembla que hagi quedat en un segon pla, a tots nivells de la nostra vida, i a mi francament m'indigna. Després exigeixen a la canalla que escriguin bé, però si, pel que veig, abunden tant els mestres que no coneixen on van els pronoms febles o els accents, què podem esperar? La veritat és que és un tema trist i preocupant. ||*||
SONIC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: SONIC » dl. feb. 25, 2013 5:14 pm

Hola Maria V. en primer lloc crec que els teus comentaris de corregir les paraules malament escrites sobra tota la teva correcció perquè jo no t'he preguntat la teva opinió de si està ben escrit o malament .Amb la teva correcció he "flipat" i ens hem rigut , simplement volia escriure sobre el tema que vas teure i ho vaig fer en un moment puntual amb els nens tocant el teclat i tot això que fan els nens per cridar l'atenció quan l'adult en aquell moment no està jugant amb ells i ho fa ràpidament així que això és tot.
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: mordor » dl. feb. 25, 2013 5:23 pm

Doncs a mi si que em sembla important l'ortografia, i per més ràpid que escrigui intento fixar-m'hi al màxim per no fer-ne. Trobo que fa molt mala impressió un missatge ple de errors ortogràfics i gramaticals i més encara si ve d'una mestra. ||*||
pilar
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2222
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 10:08 am

Re: Pública o concertada??

EntradaAutor: pilar » dl. feb. 25, 2013 5:52 pm

Jo aplaudeixo també a Maria V. :ok:
SONIC a més de les faltes d'ortografia, tampoc saps utilitzar l'ús de les comes i punts. Bàsic en un mestre.... després ens queixem...... :ufs:
Imatge
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::