Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dj. feb. 23, 2017 9:24 pm

Gràcies Isis! ;) M'ha agradat saber que una altra escola va fer servir també micròfon. La veritat que esperem per les properes portes obertes de la resta de Centres tinguin en compte això. Cal poder arribar a tot l'aforament.
La Flor de Maig si li donem un parell de voltes, és una oportunitat d'or, els nostres fills entren en P3, només hi ha un curs per sobre, P4. Vol dir que no hi han germans. Escola nova, projecte on l'AFA serà vital i on poder ajudar a créixer l'Escola i sumar esforços. Professorat motivat. Al tanto, que aquestes oportunitats són úniques i molt enriquidores. I la construcció jo crec que les professores saben on és, però no es volen arriscar, perquè qui ho promet són polítics.... I ja sabeu la fiabilitat que tenen els polítics, però també és cert que aquestes decisions, a no ser que siguin casos especials, venen dels tècnics del Departament D'Ensenyament amb el Consorci. La meva aposta que no serà gaire lluny d'on és ara, probablement per sota d'on està la Comissaria dels Mossos d'Esquadra. Però, al 100% ningú ho sap, fins dintre de cinc anys i a veure qui hi ha a l'Ajuntament de Barcelona i a la Generalitat de Catalunya. Per tant, la fiabilitat serà d'un 40%. Però, el que sí crec 100% que no serà gaire lluny d'on és ara. En fi, en tot cas, això no treu l'atractiu d'aquesta nova escola.
il dottore
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. gen. 13, 2017 11:37 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: il dottore » dj. feb. 23, 2017 10:08 pm

Hola a tots,

Jo no hi vaig poder anar ahir a la Flor de Maig però la meva dona em va transmetre més o menys el mateix que esteu escrivint. Bona pinta, filosofia innovadora, espais bons, etc.però clar el problema/oportunitat és que comencen quasi de 0.

Voldria preguntar i valorar la vostra idea sobre el Vila Olímpica i el Llacuna. Heu parlat molt bé del Fluvià (realment crec que està molt i molt bé). D'aquest destacaria l'equip docent, que em va semblar que ho tenien molt clar, van fer una presentació força tècnica i concreta que després els professors a les aules van acabar de concretar millor. Us apuntaré, però els punts que a mi em van decebre un pèl (ja que n'hem dit només les bones que comparteixo). La Il·luminació: sé que no està pensada per usar-se de nit, però tant bon punt marxava la llum natural (present però no tant com al Llacuna per exemple), era un tant pobre; els passadissos eren tristos en general, un color ocre amb poc contrast amb el blanc del sostre i sense quasi murals o decoracions que li donessin vida. Els faltava una mica d'amplària i em van dir els professors que no els podien utilitzar a l'hivern doncs no estaven calefactats. Els materials i propostes de racons em van semblar bé però potser en aquest aspecte, el Llacuna el superava.

El Llacuna, en canvi, em va semblar més agradable en aquests aspectes. Instal·lacions millors (més pistes i espai, no el natural del fluvià però si el pati de sorra i les pistes) i potser més àmplies (la terrassa del 1r pis donava bastant joc). La part negativa d'aquest va ser el discurs potser poc concret, teòric i un pèl abstracte del director. Tenía bona capacitat oratòria (de fet la millor dels que he vist) però no vaig acabar d'entendre bé el dia a dia dels nens; així com el fluvià ho deixava força clar (també es pot veure al resum de la web del consorci), al adreçar-me a aquesta per veure el Llacuna, no acabo de treure cap conclusió... La sensació és que són potser tant lliures i dinàmics i s'adapten tant a cada situació, que perden potser una mica el romb i el timó...

En quant al Vila Olímpica, el discurs va ser una mica aborrit. Van fer molt incís en l'anglès i l'escola inclusiva, però no em va acabar de transmetre massa. Les instal·lacions velles i carregants (el color gris de les totxanes de ciment era general i, tot i que ho intentàven dissimular a les aules posant-hi de tot, es veia i se't tirava a sobre. El mobiliari de color verd potser no era el més idoni i la llum (crec que van dir que se'ls havia espatllat el diferencial) deixava molt que desitjar. Tot plegat em va donar una mala imatge visual. El projecte educatiu en quant l'anglès i la tecnología (ipads, smart TV, PCs, etc,) estan molt per sobre del que ofereixen les escoles públiques en general, però, novament, com al Llacuna, no vaig acabar d'entendre com treballaven (el dia a dia); sé que an racons 3 vegades a la setmana, però quant de temps, i què fan la resta de temps: assignatures normals? projectes (però de quina manera?), diuen que no treballen amb llibres, però com aborden l'ensenyament? Al Fluvià en diuen tallers (la part més dirigida i el que s'assimilaria a les assignatures del que tots coneixem), però al Vila Olímpica i (també al Llacuna) no he acabat d'entendre com ho fan... algú podria aclarir-m'ho?

Sento el rotllo que he posat, però espero que a algú li hagi pogut servir i, també espero que algú em pugui respondre sobre la concreció de com aborden el dia a dia de l'ensenyament el Llacuna i el Vila i la comparativa entre aquests tres (Vila, Llacuna i Fluvià).

De moment no n'he vist més, espero visitar el Pere IV, el Sant Martí i l'Arenal i a veure que en trec d'entre tots...

Moltes gràcies a tots!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » ds. feb. 25, 2017 4:42 am

Tens rao que amb els discursos q fan a les portes obertes resulta complicat sovint acabar d entendre com es concreta allo en el dia a dia. Jo normalmemt demano q expliquin com es un dia qualsevol al aula i sobretot dursnt la visita miro els horaris q tenen penjades a les aules.

Al Vila Olimpica per exemple em va sobtar que els horaris penjats a les aules responen al de qualsevol escola tradicional ja q eren dividits per materies (lengua mates medi etc)
Al Llacuna no tinc foto pero crec q nomes estava "compartimentat' les hores de psicomotricitat i algua cosa aixi concreta


Per crrt no se si heu vist q ak web del Consorci quan mires la llista de coles q tens al teu domicili si cliques al nom de cada cole avall de tot et surt info del projecte pedagogic de cada cole, els preus q es paguen de materials etc....
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 5:54 am

wana ha escrit:Mirant els germans que entren segur, jo no me la jugo i posaré com a 1a opció l'escola Asunción.

Alguna més que la posi com a 1a opció?


Wana acabo de llegir en un altre post q tens 2 fills i el gran ja va al asuncion. Suposo q saps q amb un nen dins l'altre entra directe amb els punts. Xq dius doncs aixo de jugartela?
Ja q tens experiencia a 'escola ens pots explicar qtal us va. Segueixen tenint 2 linies? Va ser la teva 1a opcio qjan va entrar el fill gran?
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 5:58 am

Dissabte vam anar a la rua de Poblenou i va ser divertit veure l'ambient d cada cole a traves de la seva comparsa. Es veia molt bon rotllo a tots.

Com teniu aq setmana la agenda de portes obertes?jo dimecres doblete brusi i pere iv. Dijous acacies i la reunio dl consorci ... Jo apart anire a alguns coles q suposo q a la restanno us entren per zona. La escola Parc de la Ciutadella i els de la Barceloneta (per si acabesim alla d ofici :!(
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
marina_jm
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 8:42 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: marina_jm » dl. feb. 27, 2017 6:51 am

Cositina, jo vull anar a la Jornada de portes obertes de l'escola Parc de la Ciutadella aquest dijous a la tarda, a nosaltres si que ens entra. Tu en saps alguna cosa o tens alguna referència?
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: mond » dl. feb. 27, 2017 7:53 am

cositina ha escrit:
wana ha escrit:Mirant els germans que entren segur, jo no me la jugo i posaré com a 1a opció l'escola Asunción.

Alguna més que la posi com a 1a opció?


Wana acabo de llegir en un altre post q tens 2 fills i el gran ja va al asuncion. Suposo q saps q amb un nen dins l'altre entra directe amb els punts. Xq dius doncs aixo de jugartela?
Ja q tens experiencia a 'escola ens pots explicar qtal us va. Segueixen tenint 2 linies? Va ser la teva 1a opcio qjan va entrar el fill gran?



Hola Cositina, el cap de setmana em vaig trobar una coneguda que porta a la filla a l'Aunción. Em va dir que ara mateix a P3 tenen una sola linia perquè no van omplir les dues, però que continuaran oferint les dues linies. No entenc perquè comenta això Wana si ja té fills a dins...

Jo també aniré a pere IV el dimecres i al Cosorci el dijous! quines setmanetes! ah! i demà vaig al Poblenou que fan la visita els nens, ja us explciaré!
||*||
Emra
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dl. feb. 27, 2017 8:55 am

A mi esta semana me tocan poblenou, provençals, Pere y acacies, además del consorci claro... Y la semana que viene otros tantos en zona clot que aunque no me entran por zona me interesan.

Cómo vais con el tema primera opción? Ya sabéis por donde vais a tirar?
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dl. feb. 27, 2017 11:08 am

De moment per mi Fluvià és l'escola número 1 del meu llistat, com Llauna també serà número ú per molts pares, o Pere IV. Però, crec que hi han "tapats", escoles que han fet un salt qualitatiu i que si t'agraden posar-les en primera opció és entrada segura. Aquí és on puc tenir els dubtes, perquè el sorteig pot anar bé, o no. Però, penso que la clau és escollir l'escola que ens faci més feeling. I oblidar-nos del sorteig, que ojalà que l'escola que ens faci més feeling sigui una de menys demanda, doncs sí, això seria genial!!! jeje entrada segura!! ;). Però, intento tenir el cap fred, i ser objectiu, i per tant, escollir el Centre en primera opció que més feeling tinguem.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 12:16 pm

marina_jm ha escrit:Cositina, jo vull anar a la Jornada de portes obertes de l'escola Parc de la Ciutadella aquest dijous a la tarda, a nosaltres si que ens entra. Tu en saps alguna cosa o tens alguna referència?


Jo no conec directament ningu q hi vagi. nomes ho tipic. ... Amiga d amiga q diu q es bona escola pero no tinc referencies properes. Jo ja vaig anar any passat a veure-la.

Coses dolentes: edifici super vellet...es del segle xix!!! Antigament l edifici pertanyia al zoo. Esta dins del zoo realment. De fet es pot entrar pel passeig de la circunvalacio o per dins del zoo (els alumnes tenen tots gratuiramrnt carnet de socis per entrar pel zoo gratis). Es rotllo casa vintage jeje.
El pati tampoc es maasa gran pero a favor es q te molt arbre etc. Ak estar dins del zoo es com si estigues a un bosc. No sembla q estiguis a bcn.

El sistema es tradicional pero la directora es jove i estan fent csnvis. Vull veure com estan enguany perque van dir que aquest curs passat introduien espais d aprenentatge a Infantil i q si anava be aquest curs vinent els farien tambe a primer cicle Primaria. Tambe estaven introduint projectes a Primaria . tenien libres de text pero els estaven treien a alguns cursos tambe.

Es escola d 1 sola linia aixi q es super familiar pero a canvi, les possivlbilitats d entrar depenen molt del nombre de germans i crec q solen omplir en 1a opcio. Any passat vaig trucar i havien tingut 30 solicituts per a 26 places

D altra banda no se enguany pero any passat feien 6a hora i lhorari a Primaria era de 9 a 13h i de 15 a 17h

Jo intrntarr anar dijous mati. A la tarda vaig a la reunio del consorci
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dl. feb. 27, 2017 12:19 pm

Emra ha escrit:A mi esta semana me tocan poblenou, provençals, Pere y acacies, además del consorci claro... Y la semana que viene otros tantos en zona clot que aunque no me entran por zona me interesan.

Cómo vais con el tema primera opción? Ya sabéis por donde vais a tirar?


Respecto zona Clot, fui a ver a los Jesuitas, por el famoso Horitzó y MOPI, y me llevé una decepción; el marketing de los Jesuitas es muy potente. Y me quedé en eso, puro marketing.
Luego no me gustó que por un lado te digan que son colegio cristiano-religioso, y por otro lado en preguntas de los padres, se escondan que no piden que los niños estén bautizados, mientras la clase la preside una cruz de cristo y un santo con sus túnicas y sotanas. Quiero decir, que si eres colegio cristiano tienes que sentirte identificado con esos valores y no avergonzarte por ello. Forma parte de la identidad de Centro.
También hay que decir que el equipo directivo siempre ha dejado bien claro su vocación religiosa. Y quizás ha sido un desliz del profesorado que realizaba la visita.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 12:23 pm

Aixo d oblidarse del sorteig i triar amb el cor... Es el q diu tothom pero jo no acabo d estarhi del tot d acord. Crec q depen molt de quant estiguis disposat a arriscar i pensar: si no tinc sort al sorteig i no entro a la 1a opcio, què és el pitjor q em pot passar? En el meu cas si nontinc sort al sorteig implicaria plaça d ofici a algun cole q no em desagrada pero q em van logisticament fatal (com Poblenou) o be un cole de la Barceloneta q apart d anarme logisticament fatal i no agradarme pedagogicament (a priori...encara no hi he anat) tenen un % d immigracio molt diferent al del nostre barri.

I aixo amb un nen a p3 i un q haura d entrar al mateix cole d aqui a 3 anys... amb aixo a la ma he de valorar si me la jugo o no
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dl. feb. 27, 2017 1:15 pm

cositina ha escrit:Aixo d oblidarse del sorteig i triar amb el cor... Es el q diu tothom pero jo no acabo d estarhi del tot d acord. Crec q depen molt de quant estiguis disposat a arriscar i pensar: si no tinc sort al sorteig i no entro a la 1a opcio, què és el pitjor q em pot passar? En el meu cas si nontinc sort al sorteig implicaria plaça d ofici a algun cole q no em desagrada pero q em van logisticament fatal (com Poblenou) o be un cole de la Barceloneta q apart d anarme logisticament fatal i no agradarme pedagogicament (a priori...encara no hi he anat) tenen un % d immigracio molt diferent al del nostre barri.

I aixo amb un nen a p3 i un q haura d entrar al mateix cole d aqui a 3 anys... amb aixo a la ma he de valorar si me la jugo o no


Tens tota la raó, i és molt lògic el teu raonament. Però, si li donem la volta, precisament a aquesta primera opció amb el teu fill gran és quan tens que arriscar per l'escola que més t'agradi, ja que si entres, automàticament el teu segon fill el tens dintre també! :) És un 2x1 directe!! Guanyes molt.

Però, ara fem el supòsit que no, que no has entrat en primera opció la teva escola predilecta, i llavors ens anem a una segona opció; si aquesta segona escola també t'ha agradat i entra, per tant, també serà un encert.

Anem ara al pitjor cas, no entres a cap de les escoles que t'agraden i anem a l'assignació pel Consorci. Aquí sí que llavors pot ser interessant fer servir una opció d'evitar el Consorci. Però, imaginem que encara que intentes que no, cau l'assignació del Consorci. En el teu cas, tornes a tenir una opció més amb el teu fill petit en uns anys d'entrar a l'Escola que t'agrada, i moure després el gran cap allà (amb els màxims de punts com a germà). L'únic que et pot passar que el teu fill gran faci P3 i P4 a una escola que no volies. Però, el puguis canviar després amb el germà petit. Cert és que és probable que algun any et toqui portar el petit a una escola i el gran a una altra, és com si fos el peatge, però parlem del pitjor cas.

La millor solució seria poder trobar una opció 2 interessant que et pugui permetre si no entres a l'opció 1, poder estar contenta amb el pla B. I una opció 3, que en cas de fracàs de les dues opcions principals, anar ja pensant en evitar l'assignació d'ofici del Consorci. Seria el pla C.

Vagi per endavant, que totes les opcions que escullin els pares són vàlides i respectables. Això són opinions meves. Crec que el consorci hauria de continuar amb el llistat de Centres que volem els pares, però fer un segon llistat amb per exemple 3 opcions d'escoles que no vols que et puguin assignar d'ofici.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 1:24 pm

Aixo del plan B i el plan C es logic sobre paper si no fos per uj petit detall.... Quantes escoles tenim al.barri que NO omplin en 1a opcio i q x tant puguis entrarhi posantla de 2a opcio? I ja no diguem en 3a opcio...
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dl. feb. 27, 2017 1:44 pm

Cositina, completament d'acord, al final mana el sorteig. Tot el que no sigui entrar en primera opció ja és encara més dependre de la sort. D'aquí la clau que totes les escoles de la ciutat es posin les piles, perquè et toqui quina et toqui puguem estar contents.
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re:

EntradaAutor: Naranjita » dl. feb. 27, 2017 2:54 pm

PereLlull ha escrit:
Respecto zona Clot, fui a ver a los Jesuitas, por el famoso Horitzó y MOPI, y me llevé una decepción; el marketing de los Jesuitas es muy potente. Y me quedé en eso, puro marketing.
Luego no me gustó que por un lado te digan que son colegio cristiano-religioso, y por otro lado en preguntas de los padres, se escondan que no piden que los niños estén bautizados, mientras la clase la preside una cruz de cristo y un santo con sus túnicas y sotanas. Quiero decir, que si eres colegio cristiano tienes que sentirte identificado con esos valores y no avergonzarte por ello. Forma parte de la identidad de Centro.
También hay que decir que el equipo directivo siempre ha dejado bien claro su vocación religiosa. Y quizás ha sido un desliz del profesorado que realizaba la visita.



T'ho has dit es bastant màrqueting, i a la ludoteca que anava amb el meu fill, pels matins, em van dir que per la tarda que venien nens dels coles del voltant, el més estressats eren els nens dels jesuïtes. Els hi donen bastanta canya als nens pel que jo se.

També et dic, tenen tres línies i les omplen, quasi quasi es queden fóra la meitat de sol·licituds.
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Naranjita » dl. feb. 27, 2017 2:59 pm

PereLlull ha escrit:
Vagi per endavant, que totes les opcions que escullin els pares són vàlides i respectables. Això són opinions meves. Crec que el consorci hauria de continuar amb el llistat de Centres que volem els pares, però fer un segon llistat amb per exemple 3 opcions d'escoles que no vols que et puguin assignar d'ofici.


Em semblaria molt correcte! Un llistat ni que fos de 3, que no poguessin obligar a entrar encara que hi hagués plaça.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 27, 2017 3:11 pm

Naranjita ha escrit:Em semblaria molt correcte! Un llistat ni que fos de 3, que no poguessin obligar a entrar encara que hi hagués plaça.


El consorci no et pot obligar a acceptar cap plaça. L escolaritzacio no es obligatoria fins a Primaria aixi q si el q et donen no el vols sempre pots decidir no escolaritzar, pero sabent q despres si q hauras d agafar la plaça q trobis... En teoria quan t assignen una plaça s ofici pots anar a reclamar perque et donin una altra diferent pero evidentnent sera entre els coles q tenen plaça lliure.

El meu dubte es si et poden donar d ofici uja plaça a un concertat (i x tant haver d pagar) si tu nomes poses publics a la llista
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Emra
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. feb. 12, 2017 2:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Emra » dl. feb. 27, 2017 3:15 pm

Sabéis que coles se quedan con plazas libres normalmente??
Naranjita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. set. 24, 2016 2:17 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Naranjita » dl. feb. 27, 2017 3:28 pm

Emra ha escrit:Sabéis que coles se quedan con plazas libres normalmente??


L'any passat a l'Asunción de Ntra. Señora i Voramar , potser Acàcies també quedaven places. La resta no tinc ni idea, però crec que pocs llocs van quedar places.

Et dic omplir-se en la primera opció.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::