Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Sashimi
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 17, 2017 2:34 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sashimi » dc. feb. 21, 2018 3:00 pm

Jo també vaig anar (soc la que va preguntar per les alergies i sento molt el escandol que va fer el meu fill :-()-) )

Demá anirá el meu marit a Arenal. A veure que diuen. I també anem a la Flor de Maig a la tarde.

Segons el que van dir, tota la informaciò está a la web del consorci (www.edubcn.cat). Hi ha un video informatiu que van posar ahir, webs de les escoles, dades de contacte, projecte educatiu, portes obertes, etc. A veure quan penjan la informaciò els de Auditori.
Una pregunta.. quan se sap quants germans hi haurá cada cole? Per saber les plaças reals...
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dc. feb. 21, 2018 3:14 pm

Sashimi ha escrit:Una pregunta.. quan se sap quants germans hi haurá cada cole? Per saber les plaças reals...


Normalment conforme les famílies comuniquen als centres que tenen un germà que anirà a l'escola, és quan els centres s'assabenten dels germans que hi han, però això no és del tot cert. Fins que no es fa el procés de preinscripció, i fins el últim dia de preinscripció no es sap el nombre real de germans. Perquè malauradament hi han famílies amb germans que no ho comuniquen al centre fins que fan la preinscripció... Així que es podrà tenir una orientació aproximada de germans, però la xifra exacte (normalment superior a la xifra estimada) fins l'últim dia de preinscripció no es sap.

Salut!
Sashimi
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 17, 2017 2:34 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sashimi » dc. feb. 21, 2018 6:51 pm

Gracies Pere!
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. feb. 22, 2018 9:45 am

Informació actualitzada a la web edubcn.cat:

Dates de preinscripció del curs 2018-2019
Enguany es redueix el calendari i s'inicia en la primera quinzena d'abril.

El procés de preinscripció dels ensenyaments de segon cicle d'educació infantil, primària i secundària obligatòria s'iniciarà a finals de la primera setmana o la segona d'abril, tal com va comunicar fa uns dies el Departament d'enseyament.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dj. feb. 22, 2018 11:29 am

M’agrada aquest text que vaig passar fa un any, i em sembla molt adient per aquest procés que passem les famílies:

Us deixo aquí una opinió de l'escriptora Anna Manso que m'ha semblat interessant amb relació a les portes obertes a les escoles:

EL QUE VULL SABER

A mi m’agradaria saber altres coses que no m’expliquen, però me n’estic perquè sé que seria l’única sonada que ho preguntaria. Així que aprofito i ho dic aquí. M’agradaria saber, per exemple, quant temps porta aquella persona dirigint el projecte i quants anys més pensa seguir fent-ho. L’estabilitat del projecte educatiu, malgrat que no ens agradi que sigui així, en pot dependre. Igual que la quantitat de mestres o professors que entren o marxen del centre. O com es treballa la lectura (i als escriptors), perquè a banda que té a veure amb el meu ofici és una prova del cotó fluix de la qualitat educativa. O concrecions sobre com s’aconsegueixen tots aquells bonics objectius que ens han repetit.

També quins són els motius més freqüents de mal rotllo (faltes de respecte, assetjament, robatoris, mals resultats, poca atenció a les dificultats d’aprenentatge, etc.). En altres paraules, les famílies que han tocat el dos, per què ho han fet? I què pensa el centre sobre els seus motius. Entenc que són preguntes torracollòniques, però la meva experiència em diu que totes les escoles i instituts són fantàstics fins que deixen de ser-ho. I que davant dels problemes i de com els afronta el centre és quan saps si la tria ha sigut bona o adeu-siau i moltes gràcies.

¿I què farem, mentrestant, si no ens ho responen? Fàcil, activarem els contactes amb la NSA i Wikileaks i ho descobrirem. Desitgeu-me sort.

Salut!
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dj. feb. 22, 2018 2:03 pm

Gracias Pere por colgar este artículo tan interesante. Estoy de acuerdo en que tenemos siempre muchas dudas y preguntas que a veces no hacemos porque nos da cosa ser tocapelotillas ,pero quizás deberiamos lanzarnos a hacerlas.
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dv. feb. 23, 2018 8:05 am

Hola ,habéis ido a alguna jornada de puertas abiertas más?
Gem74
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dj. juny 22, 2017 9:11 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gem74 » dv. feb. 23, 2018 10:59 am

Por favor, alguien puede decirme si en Flor de Maig hacen entradas relajadas? (Entradas de 9 a 9.30)
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dv. feb. 23, 2018 12:22 pm

Martasu yo ayer fui a Arenal de Llevant, tú fuiste? qué tal lo viste?

A mi me gustó mucho la visita. Que los niños de 6º hagan la visita guiada me parece un acierto la verdad! PereLlul com em vaig enrecordar de tu quan ens van fer agafar un globus!! molt bona tècnica de la directora per explicar el sistema per projectes. Em va agradar molt. Donen molta importància a la tecnologia. El patí és molt gran amb sorral, hort, tenen animals i un espai de chill-out...
Fan sortides un cop al mes i colònies a tots els cursos.
L'Afa es veu molt forta. Aquest any hi han 16 germans (en principi que sapiguen elles, si que es veritat que aquesta data por variar).
No fan examens ni deures tal i com els coneixem, si que tenen tasques a fer i l'avaluació és continuada.

El que no em va agradar es que no veig que l'anglès ho tinguin molt present... no comencen fins a 1er i només 2h setmanals.

Demà ens toca Voramar i la setmana vinent més!

Gem74 yo fui a ver Flor de Maig el año pasado y creo recordar que comentaron que sí hacían entradas relajadas, incluso creo recordar que puedes ir con ellos a comer y todo... eso es las puertas abiertas te lo dirán seguro.
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dv. feb. 23, 2018 12:54 pm

Hola si fui a ver el Arenal ,no pude quedarme a ver las instalaciones .La presentación estuvo bien, parecían todos muy majos.Me preocupa lo del ingles porque mi marido es inglés y el crio es el idioma fundamental con el que se comunica.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dv. feb. 23, 2018 10:08 pm

ISIS1980 ha escrit:A mi me gustó mucho la visita. Que los niños de 6º hagan la visita guiada me parece un acierto la verdad! PereLlul com em vaig enrecordar de tu quan ens van fer agafar un globus!! molt bona tècnica de la directora per explicar el sistema per projectes. Em va agradar molt. Donen molta importància a la tecnologia. El patí és molt gran amb sorral, hort, tenen animals i un espai de chill-out...
.


jejeje me n'alegro molt que t'agradés Isis! No vaig voler fer spoiler i només ho vaig esmentar al principi de la crònica... El misteri es resolt a la visita ;)

:globus:
Sashimi
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 17, 2017 2:34 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sashimi » dv. feb. 23, 2018 10:46 pm

Nosotros fuimos a la Flor de Maig y si que hacen la entrada relajada de 9-9.30. También puedes ir a comer con los niños algún día. Lo que dijeron es que la entrada relajada y la comida tiene que ser para ayudar a todos los alumnos, no solo al tuyo. Que les leas cuentos, que hables con ellos cuando comen, etc.

Este año hay 12 hermanos en la Flor de Maig, casi como en el Arenal. También hay 4 plazas reservadas para alumnos con necesidades especiales y el año pasado se llenaron las 4. Es decir si este año se llenan también, son 16 plazas ocupadas de 50.

Nos ha gustado mucho la escuela. Lo que no han mencionado es que hagan algo de nuevas tecnologías. Es más bien de perfil artístico, trabajan emociones, habilidades, psicomotricidad, etc. Dijeron que lo de escribir y leer les saldrá, irán poco a poco.

Hemos estado en Arenal también y nos ha sorprendido gratamente. Hay 16 hermanos este año, la mitad de los que hubo el año pasado. El tema del inglés es lo que no nos gustó mucho. Pero tenían la opción de comer con los niños algun día también, tienen animales, hacen muchos experimentos, colonias y hay un montón de extraescolares. Es perfil científico y ponen énfasis en las nuevas tecnologías.

El martes vamos a Fluvià y después iremos a Llacuna, Acacies y Marbella. En Acacies tienen una monitora para quedarse con los niños, no hace falta ir sin ellos. Y no hay que reservar fecha. En el resto si.
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dg. feb. 25, 2018 3:03 pm

Isis que tal la visita a Voramar? yo el martes voy a Villa Olimpica pero no podré ir a Llacuna, si alguno vais y me podeis comentar que tal os parece y si dicen algo del número de hermanos os lo agradeceria mucho
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. feb. 25, 2018 9:07 pm

la meva experiencia de l any passat es q a darrera hora sortien germans de sota les pedtes i acabaven sent mes dels q deien a les portes obrrtes. si truqueu o hi aneu durant la preinscripcio us aniran dient xifea actualitzada. L any passat la majoria de coles de 2 linies van tenir entre 20 i 26 germans, una burrada.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dl. feb. 26, 2018 1:30 pm

Si Cositina això és el que em fa por... el tema de que vagin pujant de nombre de germans perque per ara ho veig bé respecte a l'any passat.

Martasu la escuela Voramar es concertada. Es una fundación sin ánimo de lucro. Tiene desde P3 a 4º de ESO. Se presentan como oberta/participativa e innovadora. Hacen trabajo cooperativo y aunque trabajan por proyectos/retos siguen una línea más tradicional. Inglés hacen desde P3. Trabajan con media clase en algunas asignaturas. Tienen cocina propia y servicio de acollida desde las 7.30h. Hay 14 hermanos y se comprometen a ir informando en el momento de la pre inscripción cuantas solicitudes van teniendo para así decidir si quieres seguir contando con ellos como primera opción o buscar otra alternativa en caso que tuvieran más solicitudes que plazas. Hacen evaluación continuada. No hacen exámenes pero sí pruebas. No tienen deberes tal y como los conocemos pero si que a veces se llevan a casa alguna cosa para acabar.

El punto fuerte en infraestructuras lo tienen con el nuevo edificio de infantil que van a empezar a hacer (según ellas en Enero del 2019 ya estará pero yo lo pongo un poco en duda...) porque la verdad que ahora mismo no me gusta nada como está estructurado. P3 está arriba del todo del edificio principal y el patio lo tienen en el terrado. Con el edificio nuevo ganarán tenerlo todo en una planta y un patio con sorral. La verdad que en el vídeo de presentación que nos pusieron se veía muy chulo.

Nosotros iremos a Llacuna el miércoles. Mañana Fluvià i el jueves Sant Martí i Pere IV.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 26, 2018 2:01 pm

quan hagueu anat a 2 o 3 coles veureu q totes repeteixen alguns missatges q sembla q siguin nomes seus quan en realitat son comuns x totes. Per exemple totes tenen cuina peopia excepte els q estan en barracons (flor de maig i ara auditori) aixi q no cal q destaquin aixo...o coses com piscina a 1r q es un protrama q fa l ajuntament o projectes d aquests rotll cami escolar q es q hi paticipen quasi totes... ho dic pq hi ha coles q s enrotllen moltisim a explicar coses q en realitat son comuns x totes . no se xq no van directes al gra i expliquen elnprojecte pedagogic q es el q realment podeu trobar diferencies relevants d una a una altra
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dl. feb. 26, 2018 2:59 pm

Si que és veritat que es repeteixen en moltes coses i sobre el projecte educatiu de vegades surts sense tenir-ho del tot clar. De moment per mi el que millor ho ha explicat ha sigut L'Arenal de Llevant.

Ja han sortit les portes obertes de la nova escola Auditori:

Jornades de portes obertes
Educació infantil de segon cicle i primària (3-12 anys)
12/03/2018 a les 15.30h
Centre de nova creació<br />
La jornada de portes obertes es farà al Casal Llacuna (carrer Bolívia, 49)
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dl. feb. 26, 2018 3:10 pm

Bueno er que cuentan en las jornadas de puertas abiertas de la escuela Audotori, mas que nada porque este año si no entramos en la primera opción vamos derechitos ahi al no haber bolets. Es verdad que se enrollan mucho en las jornadas, yo a los 20 minutos ya miro el reloj,es como la reunion del Consorci,se pegaron una hora diciendo como están organizados ellos y generalidades varias y luego parecia que les fastidiara que hicieras preguntas sobre las cuestiones que todos en realidad habiamos ido a oir.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dl. feb. 26, 2018 3:30 pm

martasu ha escrit:Bueno er que cuentan en las jornadas de puertas abiertas de la escuela Audotori, mas que nada porque este año si no entramos en la primera opción vamos derechitos ahi al no haber bolets.


Cuidado Martasu que lo mismo se decía el año pasado de Flor de Maig, y luego sólo les sobró 1 plaza para segunda opción, es decir, que de facto se llenó casi todo en primera opción!

Cada familia escoge su estrategia, mi opinión es escoger el colegio que te guste más en primera opción. Pero hay familias que esa presión no quieren pasarla y por tanto escogen una opción "segura", como un colegio de nueva creación, por tanto sin hermanos (50 plazas libres) porque así en teoría aseguran el tiro. Luego puede pasar como en Flor de Maig, que casi llenó en primera opción... Huelga decir que muchos padres que lo pusieron en primera opción, era porque era su primera opción, pero conozco familias que lo hicieron por "asegurar".

La opción número 1 debe ser vuestro cole favorito, ya hay más dudas qué poner en las siguientes posiciones, si intentar ir a asegurar o seguir con la lista de favoritos reales. Aquí habría un buen tema para debatir.

Un saludo!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 26, 2018 3:31 pm

martasu aixo q acabin a auditori els q no entrin a la seva llista jo no ho donaria x segur. Crec mes aviat q molta gemt posara aquest cole a la seva llista o fins i tot en 1a o 2a opcio x assegurar i no acabar als coles menys populars

pd. edito pq veig q ens hem creiat i q perellull diu algo semblant. semblem els iaios explicant batallitas del any passat jajaja
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::