Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
poblenouvina
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenouvina » dt. març 13, 2018 2:22 pm

PereLlull ha escrit:El normal és que de la procedència que vinguin l'AMPA o AFA de l'anterior escola doni un cop de mà. Per exemple a Flor de Maig, el AMPA era el de Llacuna fins que es va formar el propi de Flor de Maig.

Potser el AMPA de Pere IV donarà un cop de mà a Auditori per poder començar a oferir els serveis que necessiten les famílies. També pot passar que les famílies de l'any vinent s'organitzin prou ràpids i àgils per poder oferir els serveis...



No ho sé... el cas de Flor de Maig va ser que hi havia moltes families que havien posat en primera opció LLacuna i es va decidir obrir una nova escola al costat dels barracons de l'institut Maria Espinalt. Aquell any va ser quan nosaltres vam entrar al Pere IV però moltes families de l'escola bressol es van quedar sense plaça i just demanaven entrar a Llacuna o Fluvià. El primer any va ser com un LLacuna 2, inclús no tenien nom, van ser les families a mig curs que van decidir el nom de Flor de Maig.

Aquest cas és diferent, les mestres procedents del Pere IV aquest curs ja no estàn a l'escola, és una escola de nova creació ja decidida per el Consorci abans de les inscripcions. Tot por ser, clar, però en aquest cas l'Auditori no està vinculada al Pere IV...,
així que suposo que intentaràn formar l'ampa el més aviat possible
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dt. març 13, 2018 7:31 pm

Merci Poblenouvina! Vist així sí, llavors està clar que és clau la implicació dels pares des de el minut 1 a l'Escola Auditori per crear l'AMPA i poder oferir els serveis. I estic d'acord amb Cositina, quorum suficient per poder donar el servei econòmicament viable. Potser caldria saber com ho varen fer a l'Escola Cartagena, ja que Flor de Maig va néixer de Llacuna i no és un exemple vàlid.
srapenfield
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dj. jul. 16, 2015 5:02 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: srapenfield » dj. març 15, 2018 8:08 am

Perdoneu que em fiqui aqui al mig ajajaj i sabeu de quina linia pedagògica serà Auditori? Serà com Llacuna?

merciii
Avatar de l’usuari
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5540
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. març 15, 2018 8:29 am

mhan paasat foto de l'horari escolar q van passar els d auditori q crec q pot donar una idea del q faran. aviam si es veu (cal tenir 100 missatges al foro x veure fotos)
IMG-20180314-WA0013.jpg
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
srapenfield
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dj. jul. 16, 2015 5:02 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: srapenfield » dj. març 15, 2018 8:36 am

cositina, no tinc prou missatges :( pots fer un resum siusplau???

moltes gracies
Avatar de l’usuari
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5540
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. març 15, 2018 8:56 am

doncs és un horari q veig molt semblant al de moltes escoles q vam veure, molt compartimentat, espais de conversa, espais de musica, d'anglès, de temes lingüistics, experimentcio. Amb aixo a la ma sembla un estil bastant menys "lliure" q el llacuna pero jo no vaig anar a la xerrada, algunq va anar va posar per aqui q van dir q serien un sistema "mixte"
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
carolcr
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dv. gen. 05, 2018 8:02 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: carolcr » dj. març 15, 2018 7:48 pm

Hola,

Perdoneu, fa mesos que no dic res...

Als que preguntàveu pel tema extraescolars a l'escola Auditori, van comentar que es farà igual que amb el tema de menjador i acollida: cap al maig s'haurà d'acordar quins són els extraescolars que es volen ofertar a P3, i amb quines empreses, tot i que van remarcar que a P3 no són partidàries de que hi hagi moltes extraescolars (perquè els nens es cansen molt)

I sobretot... que calia fer un acte de fe i de confiança en l'equip. El projecte i les fotografies que presentaven prometien :ok:
Avatar de l’usuari
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5540
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. març 15, 2018 7:51 pm

avui hi havia Bogatell no? algu hi anava?

jo tampoc soc partidaria d extraescolars a P3 pero tema acollida d vegades es imprescindible x conciliar si entres d hora a la feina....
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
carolcr
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dv. gen. 05, 2018 8:02 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: carolcr » dj. març 15, 2018 8:02 pm

Si cositina, Hi haurà de tot: acollida, monitors al menjador i extraescolars. La part bona és que les famílies que entrin a l'escola podran decidir què volen fer i amb qui ho volen fer.
poblenou_lover
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dl. març 05, 2018 10:48 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenou_lover » dv. març 16, 2018 8:38 am

Hola,

Qué tal os pareció ayer la Mar Bella? Yo la vi más flojita que los otros coles de la rambla y alrededores (Sant Marti, Pere IV, Llacuna, Flor de Maig y visto lo visto también peor que Acacies y Bogatell). Los profes no me parecieron muy motivados, parecía que no se habían preparado nada de la presentación. Del Ampa no vino la directora y habló otra chica 2 minutos sin detallar nada.
El sistema educativo es de estilo mixto, parece interesante sobre el papel, pero hay que ver como se aplica.
Respecto a las obras, de momento acumulan 4 meses de retraso y de este paso estarán para 2020-2021. Además no ha quedado claro si la nueva parte que sustituye a la iglesia quedará para el colegio o se hará un centro polideportivo. El edificio antiguo se reformará sólo por fuera y los niños en infantil quedarán en los bloques prefabricados, sin acceso al patio con arena :( :(. Además el año que viene se reducirá aun más el espacio al haber una clase más en infantil (este año el p5 era la última clase con una sola línea).
En fin, me he llevado una decepción, aunque sí es verdad que lo de las obras no tiene que ver con ellos y la jornadas de puertas abiertas sólo es un día, pero no me parece que estuvieron al nivel de los otros colegios. Me gustaría saber vuestra impresión, igual estoy sesgado por haber visto tantos buenos coles en los últimos días.

Gracias
Avatar de l’usuari
aidil_77
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dv. maig 30, 2014 11:09 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: aidil_77 » dv. març 16, 2018 10:05 am

poblenou_lover ha escrit:Hola,

Qué tal os pareció ayer la Mar Bella? Yo la vi más flojita que los otros coles de la rambla y alrededores (Sant Marti, Pere IV, Llacuna, Flor de Maig y visto lo visto también peor que Acacies y Bogatell). Los profes no me parecieron muy motivados, parecía que no se habían preparado nada de la presentación. Del Ampa no vino la directora y habló otra chica 2 minutos sin detallar nada.
El sistema educativo es de estilo mixto, parece interesante sobre el papel, pero hay que ver como se aplica.
Respecto a las obras, de momento acumulan 4 meses de retraso y de este paso estarán para 2020-2021. Además no ha quedado claro si la nueva parte que sustituye a la iglesia quedará para el colegio o se hará un centro polideportivo. El edificio antiguo se reformará sólo por fuera y los niños en infantil quedarán en los bloques prefabricados, sin acceso al patio con arena :( :(. Además el año que viene se reducirá aun más el espacio al haber una clase más en infantil (este año el p5 era la última clase con una sola línea).
En fin, me he llevado una decepción, aunque sí es verdad que lo de las obras no tiene que ver con ellos y la jornadas de puertas abiertas sólo es un día, pero no me parece que estuvieron al nivel de los otros colegios. Me gustaría saber vuestra impresión, igual estoy sesgado por haber visto tantos buenos coles en los últimos días.

Gracias


Buenos días!
Ayer nosotros también fuimos a La Mar Bella y nos llevamos una decepción. Ha sido la peor presentación a la que hemos asistido. No sé si es que les faltaban ganas, motivación o es un trámite por el que les obligan a pasar.
La Directora no tenia el discurso organizado, las profesoras ni tan siquiera se presentaban al iniciar sus discursos, el único que parecía encantado de ser miembro de la escuela fue el profesor de Educación Física (es su primer año).
Me dio la impresión que al acabar las intervenciones del claustro, la Directora quería iniciar la visita a las instalaciones sin turno de preguntas. Ojo, en este punto no se nos había informado de las 4 cosas básicas que siempre interesan a los padres: cocina propia, deberes, exámenes, horario acollida y nº de hermanos. De verdad, que me quede a cuadros.
Supongo que alguien le recordaría este hecho, y dedico 5-10 minutos a resolver estas dudas.
Si tienen cocina propia (con un menú muy apetecible según pude ver en los carteles de las aulas), ponen algunos deberes, hacen exámenes y tienen 11 plazas reservadas para hermanos.
Dejando a un lado la presentación del claustro, el proyecto educativo no me desagrado. Me gustó especialmente que dedicaran una especial atención a la escritura manual, la implicación de las familias en diferentes aspectos de la vida diaria, la adaptación permite que los padres acompañen a los niños unas horas los primeros días, la importancia que le dan a los idiomas y las nuevas tecnologías.
Las obras son un handicap actualmente, pero mirando a futuro, poder disfrutar de unas instalaciones nuevas diseñadas teniendo en cuenta las posibles necesidades que tendrá el nuevo tipo de formación que se esta extendiendo, es un lujo que muchos otros colegios no tendrán.
Según nos comentaron el edificio que se construirá donde estaba la Iglesia será parte del colegio.
Resumiendo: es una pena que la desganada presentación de los profesores empañe la imagen del proyecto educativo.
"...y sin embargo no hay pérdida que no signifique una ganancia, un crecimiento personal."
Avatar de l’usuari
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5540
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. març 16, 2018 10:23 am

vaja, doncs si q pel q dieu ho han fet malament, l'any passat vam coincidir a les portes obertes del mar bella tres persones de les q escrivim al post habitualment i ens va agradar força, la veritat és q no com per posar-lo en 1a opcio pq competeix amb molts coles molt xulos però em va semblar una molt bona 2a opció. És cert q no van fer una presentació massa clara i crec q l'equip directiu esta una mica putejat per tot el follon q han tingut aquests anys (eren cole d 1 linia i de cop els obliguen a dulicar linies, fer obres...per a ells es un bon marron). Però després de moooltes portes obertes també us he de dir que hi ha coles molt xulos que es venen fatal, i al reves, gent venmolt bé amb un projecte q per si sol no ven tan bé.... Tinc en ment per exemple les directora del Vila Olimpica q fa una xerrada absolutament infumable (i en canvi el cople triomfa com la cocacola) versus el q fins any passat era director del pere iv, q semblava un locutor de magazine matinal de radio.... i l'any passat la del sant marti tambe va fer una xerrada molt fluixa... bueno el q vull dir es q al final el director7a és 1 persona, amb l qual segurament no interactuareu mai més a la vida encara q vagi alla el vostre fill, i crec q és mes important el q veieu a les aules i el q us transmetin els profes q estan per alla i q son els q expliquen els detalls del dia a dia
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dv. març 16, 2018 11:56 am

Totalment d'acord Poblenou_lover i Aidil_77! i pel que vaig estar parlant amb gent que coneixia de la guarde i del barri que també vam estar allà tothom deia el mateix. Però que malament ho van fer! crec que no es podia fer pitjor per favor... Sense dubte la pitjor presentació que he anat i he estat ja a moltes. Però es que la Directora ni tan sols es va presentar, tota l'estona mirant els papers, donava la sensació que l'estiguessin obligant a fer allò i que no tinguès en absolut interès per "vendre" el seu projecte. Menys mal que deprés la visita amb el professors (al menys els que ens van toca a nosaltres) ho van arreglar bastant perque sino haguès estat un autèntic desastre.

És veritat que les obres ara son un handicap. Segons van dir l'edifici nou estarà acabat pel Set. del 2019, és a dir, quan els nostres comencin P4. Però llavors han de començar la rehabilitació del edifici principal (que a nosaltres ens van dir que es renovaria tot, per dintre i per fora) i aleshores segurament a Primaria els passarien a l'edific nou ja acabat i llavors Infantil seguiria als barracons. És a dir, amb molta sort l'edifici nou els nostres nens i nenes l'utilitzarien un any (que jo crec que ni això).

Després el pati em va semblar molt petit per tot infantil i primaria.

A part d'això el sistema educatiu que insisteixo ens van explicar els profes a la visita em va agradar perque si fos per la Directora.... uuff! quants dubtes ara perquè tenia molta fe amb Mar Bella pel tema que no omple normalment i a sobre només son 11 germans enguany però ara estic feta un lio.

Ahir també hi havia Bogatell però no vaig poder anar (que visto lo visto hauria d'haver optat per Bogatell) algú va anar? pot explicar qué tal? Nº de germans???
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » ds. març 17, 2018 8:42 pm

Em sembla interessant el debat sobre Mar Bella, l'any passat sempre vàrem debatre de Mar Bella com un pla B, I em sembla que aquest any també podria anar per aquí.
És una escola que sí, que passarà anys amb obres, però potser són 2 anys d'obres i després disposaran d'unes noves instal·lacions que gaudiran els alumnes. Si els alumnes que aquest setembre comencen passaran 9 anys com a mínim a l'escola Mar Bella, què són 2 anys?...
Sí que el tema professorat desmotivat caldria mirar cas a cas, segurament amb més portes obertes, més preguntes i poder visitar en horari lectiu podria donar més respostes. També és important veure quin professorat és de plaça assegurada, qui només de pas...
Per sobre de tot, fieu-vos del vostre feeling, no penseu si és el lloc per vosaltres, sinó pel vostre fill. Penseu com és el vostre fill i penseu a cada escola si el veieu allà. Que l'escola sigui una part de la vostra família!
Avatar de l’usuari
aidil_77
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dv. maig 30, 2014 11:09 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: aidil_77 » dg. març 18, 2018 8:17 pm

Bona nit!
Parlant amb la meva parella ens ha sorgit un dubte sobre com es cobreixen les places dels mestres de les escoles de nova creació o, per exemple, de la nova línia de l'escola Mar Bella.
Algú sap quin és el procés?
Si no hi ha oposicions d'on surten els professors que han de contractar els centres?
Ens fa por que els mestres d'aquestes escoles siguin temporals.
Sabeu si el procés de selecció és mitjançant entrevista per part del centre, o només cal ser un mestre amb opos aprovades per reclamar la plaça vacant?
"...y sin embargo no hay pérdida que no signifique una ganancia, un crecimiento personal."
Avatar de l’usuari
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5540
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. març 19, 2018 3:52 am

tinc entes q les escoles de nova creacio poden triar a dit el seu equip o algo aixi van explicar any passat a flor de maig,que elles (l equip fundador) podien escollir lliurement no se si aixo passa nomes el primer any o durant mes cursos.
en el cas de mar bella ni idea. Brusi amb el bolet ha hagut d incorporar una tutora nova i se q tenien oberta una plaça de les q es cobreixen amb entrevistes pero no se si era per a aquesta tutoria en cocret o alttes de lee places q havien e cobrir ja q tenien jubilacions
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
marineritu
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. abr. 09, 2015 3:35 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: marineritu » dl. març 19, 2018 6:38 am

aidil_77 ha escrit:Bona nit!
Parlant amb la meva parella ens ha sorgit un dubte sobre com es cobreixen les places dels mestres de les escoles de nova creació o, per exemple, de la nova línia de l'escola Mar Bella.
Algú sap quin és el procés?
Si no hi ha oposicions d'on surten els professors que han de contractar els centres?
Ens fa por que els mestres d'aquestes escoles siguin temporals.
Sabeu si el procés de selecció és mitjançant entrevista per part del centre, o només cal ser un mestre amb opos aprovades per reclamar la plaça vacant?

Divendres van tenir a una xerrada de l'escola bressol a la directora de l'auditori. Va comentar que després de presentar el seu projecte de direcció, basat en necessitats especials si no recordo malament (perquè ella es psicopedagoga), va pasar a decidir ella el professorat que estigués en aquesta línia (les necessitats especials en tots els seus aspectes). També es va comentar aquest la xerrada que a l'escola pública el professorat és va movent a vegades atret pel projecte educatiu d'una altra escola (el cas d'algun mestre que ha demanat rambleta del Clot, en renovació).
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dl. març 19, 2018 11:15 am

Si a Flor de Maig aquest any també van dir que de moment el Consorci les deixa escollir el professorat que volen però que arribarà un dia que se'ls hi acabi el "chollo" tal qual ho va dir la professora.

En el cas de Mar Bella per exemple el professor que va parlar que estava súper motivat en estar a l'escola (per mi el que millor va parlar) va comentar que la seva continuïtat a l'escola depenia d'un algoritme i després a la visita guiada que jo vaig fer amb ell va dir que havia passat ja per 30 escoles. Entec que si no tenen plaça fixa és el Consorci qui els pot moure segons les seves necessitats i potser també està el que te plaça fixa i sol.licita trasllat a una altre escola.

Va anar algú a Bogatell?? sabeu el nº. de germans? i de Catalònia? PereLlull potser tu saps el nº. de germans que hi han?

Gràcies,
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dt. març 20, 2018 10:00 am

Al Catalonia són 18 germans.

Ja teniu un llistat de les 10 escoles?

Com van els nervis? Ja queda poquet... Molts ànims!!!
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dt. març 20, 2018 10:09 am

Us passo aquesta crònica de Olga Vallejo que m'ha semblat interessant sobre el debat sobre estudiar a un centre educatiu per projectes o escola tradicional:

El plantejament competencial del currículum a Catalunya vol donar resposta a un aprenentatge real i significatiu: aprendre a saber, saber fer i actuar. Els projectes són una manera de donar-hi resposta, encara que poden conviure amb altres recorreguts diferents. Rosa Artigal, directora general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat del departament d’Ensenyament, explica que el treball per projectes és una manera d’entendre l’aprenentatge de manera globalitzada: “Es tracta que els alumnes aprenguin a partir de la resolució d’una situació que es planteja, un dubte o algun tema amb el qual es vol avançar. Aquí l’alumne és el protagonista del procés d’aprenentatge, es fomenta la seva autonomia, el treball en equip i la diversitat de maneres i ritmes d’aprendre, i els alumnes poden autoavaluar-se i fer una avaluació entre iguals”. Artigal insisteix que a través dels projectes es treballen els diferents àmbits del currículum i que aquest currículum té un tractament obert i orientatiu i cada centre el treballa a partir de la seva realitat i projecte educatiu. Les diferents etapes d’un projecte poden tenir un treball personal, cooperatiu i col·lectiu en funció dels objectius de l’activitat de cada moment.

A l’escola de principis del segle XX molts teòrics proposaven coses semblants al treball per projectes. El pedagog Enric Roca, director d’Edu21, considera que, com qualsevol altra metodologia, depèn de com es faci; no deixa de ser un instrument més que pot anar bé i tenir bons resultats, però s’ha de combinar amb altres estratègies per adequar-se a un alumnat divers que aprèn de manera diferent. Històricament, l’escola ha compartimentat el coneixement, i els projectes trenquen amb aquesta idea; el coneixement és tan ampli i canviant que no es pot classificar d’una manera senzilla com abans. Quan es treballa per projectes els continguts continuen sent molt importants, la diferència és que se’n fa un abordatge diferent.
I AIXÒ, PER A QUÈ SERVEIX?

A l’Institut Escola Les Vinyes de Castellbisbal, un dels centres impulsors d’Escola Nova 21, dediquen un 60% del temps al treball disciplinar, un 20% a projectes d’àmbits -fent un projecte per resoldre un problema, construir, crear, donar un servei o fer alguna cosa que funcioni, comuniqui o emocioni- i el 20% restant a projectes transversals, fent un únic producte durant dues setmanes. Sergi del Moral, cap d’estudis, assegura que per a ell seria més difícil continuar treballant amb el model tradicional: “No m’agradava com es produïen els aprenentatges ni la relació amb alumnes”.

En la mateixa línia impressiona el testimoni de la Carme, professora de secundària de Les Vinyes, que cada dia fa el trajecte Lleida - Castellbisbal - Lleida: “Quan treballava a l’institut tradicional tenia una sensació de fracàs tremenda. Recordo la pregunta constant dels alumnes: «I això per a què serveix?» Poder treballar així ha sigut obrir la finestra, no entenc una altra manera de fer-ho”, diu la Carme. L’equip docent intenta ser un model del que volen que facin els alumnes. “Treballem cooperativament, tenim autonomia, iniciativa, prenem decisions i les avaluem. Si el que proposem val per als alumnes, per a nosaltres també”, afirma Del Moral. Reconeix que canviar les coses implica un consum d’energia important i has de justificar el que fas perquè estàs qüestionat.

Al poble se sap tot: “Sentíem a dir que els de Les Vinyes -només es fa fins a l’ESO- punxaríem al batxillerat perquè havíem estudiat per projectes i no sabíem el temari”, explica el Javi, un exalumne del centre. “Però la realitat és que no vam tenir cap problema en un institut més tradicional amb llibres de text, un professor que parla i alumnes que memoritzen i es preparen per a la selectivitat. El drama era personal, no em motivava gens aquella manera de fer”, afegeix. Ara estudia primer de cinema i mitjans audiovisuals a l’Escac. A l’ESO criticava que no servia per a res el que feien però, passat el temps, els coneixements que està aplicant a la vida acadèmica i personal en gran part els ha après a Les Vinyes.
UNA APOSTA EDUCATIVA

Fa 6 anys, a l’Institut Apel·les Mestres de l’Hospitalet de Llobregat van començar a formar-se i a implantar una nova metodologia, l’aprenentatge basat en projectes. Per a la coordinadora pedagògica de l’institut, Begoña Garcia, es tracta d’apostar per una educació que està més en consonància amb les necessitats dels temps que vivim. “El sistema educatiu en què l’alumne només és un receptor de contingut està obsolet, necessita altres eines, ha de tenir informació i recursos per poder-la desenvolupar”, valora. Admet que en el procés de transformació que viuen han trobat dificultats: les infraestructures no s’adapten al nou model, no tenen recursos per fer obres i crear espais polivalents, ni per a la formació del professorat. També han trobat reticències en alguns professors que, acostumats al sistema educatiu tradicional, no tenen prou eines per al canvi o no hi estan d’acord. Té clars els avantatges de treballar per projectes: els aprenentatges són més significatius i funcionals, els alumnes els troben un sentit, són més conscients, aprenen a treballar en equip, habilitats socials i intel·ligència emocional, poden fomentar i desenvolupar les habilitats, compartir els punts febles i cooperar.

El Biel estudia tercer de pedagogia musical a l’Esmuc. És exalumne de l’Institut de Sils, on va estudiar l’ESO. Diu que llavors no era conscient de la qualitat dels coneixements que estava adquirint, de la significació que acabarien tenint i la seva profunditat: “Tot tenia una connexió directa amb el treball que estaves fent i no estava desvinculat del núvol d’assignatures i coneixements com a vegades passa”, comenta. L’Institut de Sils, on es van fer les fotografies del reportatge, treballa per projectes des dels seus inicis (2010). “Vam començar amb un model innovador -explica la directora, Iolanda Arboleas-. Teníem clar que volíem un centre realment inclusiu. El model tradicional no arriba a tothom, s’ha d’oferir una riquesa didàctica que permeti a tot tipus d’alumnes trobar el seu espai i sentir que poden créixer. Adaptar-se al que necessita la societat ajuda a la cohesió social, disminueix l’absentisme i la conflictivitat. Ara bé, treballar per projectes és una de les moltes metodologies, si només treballéssim per projectes seríem poc inclusius”. Arboleas reconeix que la metodologia és un gran repte com a professionals, requereix formació i un sobreesforç.
MILLORES SUBSTANCIALS?

Les innovacions han de poder demostrar amb evidències la millora dels problemes que intenten resoldre. “És massa d’hora per tenir resultats que indiquin que la millora és substancial, però en qualsevol cas una millora no és fruit d’una única metodologia, també depèn de la capacitat del professorat, el tipus d’alumnes o les característiques dels continguts d’aprenentatge”, comenta Enric Roca. Per al pedagog, treballar per projectes té dues bondats: els projectes donen sentit a l’aprenentatge perquè saps quina és la finalitat del que fas, i el treball amb els altres enriqueix el producte final perquè suma perspectives diferents. L’aposta de Roca és que es pot treballar per projectes i s’ha de fomentar, però acompanyat de tasques i tempos didàctics en què també es treballi individualment, en parella, amb grups cooperatius o heterogenis. “És complex d’organitzar i necessites un professorat polivalent que estigui acostumat a treballar en equip. Els alumnes han de tenir capacitat d’autoavaluació i autocrítica i al mateix temps una autoestima elevada. Això t’ho dona un sistema escolar que aposta per crear bon clima a l’aula i al centre, amb una bona tutorització. El treball per projectes pot ajudar a millorar les relacions de l’alumnat”, conclou Roca.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: