Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dt. març 20, 2018 10:11 am

També cal donar l'opinió oposada:

Crítics amb el treball per projectes a l’ESO

Xavi Massó, professor de secundària, no és partidari de plantejar l’aprenentatge basat en projectes de manera predominant: “No em sembla malament l’aplicació pràctica del que has après, però soc contrari a l’aplicació massiva i predominant de l’aprenentatge per competències que no preveu la necessitat de conèixer determinats continguts teòrics”, diu. Robert Veciana, professor de secundària, afegeix que per fer ensenyament per projectes l’alumnat ha d’estar una temporada llarga amb un ensenyament estructurat. “Si es va cap al projecte integral i multidisciplinari, només funcionarà amb els alumnes amb certa capacitat i ganes. Les conclusions de la majoria dels estudis publicats, sobretot a l’estranger, diuen que treballar per projectes de manera global tendeix a abaixar el nivell, i si es fa en entorns socioeconòmics desfavorits tendeix a fracassar”, apunta Veciana.
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dt. març 20, 2018 11:46 am

Qué interessant l'artilce! Moltes gràcies PereLlull.

Nosaltres encara li estem donant voltes a la llista... ara mateix els nervis estàn bé... ja t'explicaré el 23-24 d'Abril com estic... :p-)
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dt. març 20, 2018 7:13 pm

Hola , yo estoy hecha un lio, no se en que orden poner los coles ,tampoco me decido entre concertados o públicos... madre mía que estrés
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dc. març 21, 2018 9:50 am

martasu ha escrit:Hola , yo estoy hecha un lio, no se en que orden poner los coles ,tampoco me decido entre concertados o públicos... madre mía que estrés


Martasu, quizás una solución sea dividirte todos los colegios que irán a tu lista en cuatro grupos:

A.- Colegios Públicos que trabajan 100 % por proyectos.
B.- Colegios Públicos tradicionales con algunas clases por proyectos.
C.- Colegios Privados
D.- Colegios Valor Refugio (aquellos que no irán en la primera posición de la lista, pero en caso que no tengas suerte en el sorteo te salvarán de tener que llevar a tu hijo a un colegio que no te guste, si no han llenado en primera opción)

Si yo estuviera en tu lugar, y con todo lo que sé con la experiencia adquirida, esta sería mi elección de colegios en función de cuál de los cuatro grupos escojas:

A.- Colegios Públicos que trabajan 100% por proyectos: FLUVIÀ
Para mi Fluvià es el referente, la gente habla muy bien también de l'Escola Encants, pero ha tenido mucho movimiento de profesorado. El proyecto del Fluvià tienen claro el modelo pedagógico y las competencias que priorizan en adquirir los alumnos.

B.- Colegios Públicos tradicionales con algunas clases por proyectos: CATALONIA, PERE IV, PROVENÇALS, L'ARENAL DE LLEVANT, SANT MARTÍ.
Creo firmemente que cualquiera de estos colegios en primera opción será una buena elección. Ya a gusto personal de cada familia. A mi Catalonia me ha sorprendido muy gratamente. Son todos proyectos consolidados.

C.- Colegios Privados: MONTSENY
Aquí mi valoración es por las familias que conozco y las competencias adquiridas por los alumnos.

D.- Colegios Valor Refugio: CATALONIA, ACACIES, AUDITORI, FLOR DE MAIG, MAR BELLA
Catalonia no llenó en primera opción el año pasado, por eso lo pongo en esta lista, es una opción excelente. Acàcies sí llenó en primera opción, pero este año con más escuelas nuevas, quizás hay más reparto, y puede volver a ser una opción interesante.
Auditori con tantas plazas y con ganas de participar en la nueva escuela puede ser también una opción para las familias que quieren ser activas en la relación centro educativo-alumno.
Flor de Maig sólo quedo una plaza libre en primera opción el año pasado, este año al haber más escuelas nuevas, quizás queden algunas plazas disponibles para segunda opción.
Mar Bella con todas las obras y cambios que tienen por delante, será opción a seguir y pese tengan por delante 2 años de obras, en principio los alumnos pasarán 9 años lectivos. Seguro una vez inauguren todo el colegio acabado ni se acordarán de las obras!

Es una opinión, insisto que por encima de todo priorizad vuestro feeling, más veces de lo que nos pensamos funciona mejor el feeling que el pensamiento y valoración más sesuda y argumentada.

Y sobre todo, mucha suerte en el sorteo!!!! Por muy buenas intenciones que se tengan, si no hay suerte en el sorteo, sólo queda la paciencia y pensar en la segunda vuelta. :-o00m
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dc. març 21, 2018 9:58 am

Muchas gracias , le voy a dar vueltas a las recomendaciones que me has hecho !!
Avatar de l’usuari
aidil_77
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dv. maig 30, 2014 11:09 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: aidil_77 » dc. març 21, 2018 8:57 pm

Gràcies PereLlull per tota l'ajuda i informació! :ok:
Bé, a tota la resta de participants del post també. >.-<:
"...y sin embargo no hay pérdida que no signifique una ganancia, un crecimiento personal."
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dc. març 21, 2018 11:11 pm

aixo es una mica off topic del post pero es veu que l altre dia va ser la presentacio del nou institut 22@ q anira a can saladrigas de momrnt i que va ser decebedora x molta gent. es veu que shavia venut q seria ub institut innovador etc i que el q van presentar va ser ub sistema mes aviat mixte q va generar queixes d alguns coles com fluvia q protestaven q no tenen instituts on donar continuitat al seu tipus d ensenyament
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dj. març 22, 2018 6:59 am

Por curiosidad que sabeis de los institutos en Poblenou? son buenos? es un tema que me preocupa también
xirinola
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. des. 20, 2015 8:53 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: xirinola » dj. març 22, 2018 1:36 pm

Volia fer un apunt a les cròniques d'en Pere Llull que com sempre són de gran interès :ok: .
A Poblenou no hi ha cap escola privada.
Voramar, Montseny, Grèvol són escoles concertades. Si fossin privades el preu seria mooooolt diferent.
Afegir que en el cas del Montseny és una escola concertada però el seu origen i encara a dia d'avui és una Cooperativa de pares i mares. Cosa que crec s'ha de puntualitzar perquè cert que no és escola pública, però l'ideari i la base de l'escola està fonamentada en el cooperativisme, pluralisme, aconfessionalisme, etc..
N'hi ha concertades i concertades..i sovint es fa un atac massa heavy
Molta sort en la tria! Encara me'n recordo del patiment de l'any passat... però ja veureu que al final gairebé tothom queda content.. Ànims i sort! :-o00m
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dv. març 23, 2018 11:07 am

Del tema dels institus jo no se gaire... encara que també em preocupa. L'únic que si he mirat son els adscrits que tenen les escoles que més ens agraden i he entrat a la seva web però poc més...

Xirinola a la portes obertes de Grèvol també és van definir com a una cooperativa mixta (families i mestres). Vosaltres on esteu?

Nosaltres cada dia canvien d'opinió! jajaja! crec que haguès preferit que fos ja la preinscipició i no esperar mes d'un mes! li estic donant tantes voltes que ja em marejo! jeje
xirinola
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. des. 20, 2015 8:53 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: xirinola » ds. març 24, 2018 3:43 pm

Hola Isis. Nosaltres estem al Montseny, la nostra primera opció. Vam entrar de rasquis..però sortosament vam entrar! De moment mooolt contents. Sóc de les que també vaig anar a moltes portes obertes, etc etc...
De segona opció vam posar Grèvol pensant que potser era una segona opció un tant segura ja que any anterior no va omplir.. però dir-vos que any passat molta gent va quedar fora..
També dir-te que dins la meva àrea influència no ens entraven moltes escoles de Poblenou..Va ser difícil fer la nostra llista. Important tenir clara la primera opció.. la resta omplir però determinant la sort d'entrar en primera opció
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. març 27, 2018 1:42 pm

ojo amb els valors refugi, hi ha coles q a priori pot semblar q no ompliran i despres omplen i viceversa. Jo l'any passat vaig esperar a l'ultim dia a ultima hora i em vaig passar els dies trucant aviam com anava la cosa. No es una opcio a recomanar perque si tothom fa el mateix els coles es tornen bojos i les dades no son gens fiables pero si q si el dia abans de tancar inscripcions hi ha un cole q preveis q seria valor refugi i ja esta amb 49 solicituts doncs ja pots preveure q no serà gaire segur com a 2a opcio.
No l'heu esmentat suposo q perque sou tots mes de la zona de poblenou pero Bogatell no omple mai, i és un valor refugi segur per qui li encaixi i si no, cole d ofici per a molts q no entrin a cap de la llista. Any passat va tenir 34 solicituds.
Jo m'asseguraria de conéixer totes les opcions, pel q pugui passar!
ara bé, jo enguany crec q Auditori si q serà valor refugi. L'any passat a gracia el cole nou va omplir en 1a opcio pero es q alla hi ha molts pocs coles innovadors q és el q tothom vol. A la nostra zona hi ha més oferta i auditori competeix amb molts coles consolidats aixi q sembla una bona opció com a 2a opcio. El problema és q no sé si aquest cole donarà informació de com van les solicituds, abans de tancar
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dc. març 28, 2018 1:26 pm

A nosaltres si que ens entra Bogatell, encara que ho tenim una miqueta lluny. L'any passat vaig anar a veure'l però la veritat és que no ens va acabar de fer el pes... volia tornar aquest any però em coincidia amb altres escoles que no em volia perdre com Mar Bella.

Crec que ningú del post ha anat perque jo ho he preguntat varies vegades per si algú sabia el nº. de germans però ningú ha contestat...

Auditori jo crec que no ompla en primera opció... amb tothom amb qui parlo em diu que els hi va agradar l'explicació però que no ho posaràn a primera opció perque és veritat que hi han escoles més consolidades amb projectes boníssims!!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dc. març 28, 2018 1:33 pm

aixi segur q auditori sera segona opcio de molta gent i no haureu d patir per les places d ofici. Ja teniu molt guanyat respecte al curs passat
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
stone
Entrades: 2
Membre des de: dg. feb. 18, 2018 1:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: stone » dj. març 29, 2018 4:23 pm

Bona tarda,

Després d'haver anat enguany a les jornades de portes obertes de 13 escoles, us adjunto actualitzada info de núm. de germans de cada una d'elles per a qui ho vulgui saber (si algú en sap d'altres escoles, animo a que les afegeixi).

Aquestes xifres són les que van donar a les respectives jornades de portes obertes, per tant, desconec si poden aparèixer més germans els propers dies...

AUDITORI = 0
LA MAR BELLA = 11
FLOR DE MAIG = 12
POBLENOU = 12
VORAMAR = 14
BOGATELL = 15
L'ARENAL DE LLEVANT = 16
GRÈVOL = 17
SANT MARTÍ = 19
PERE IV = 20
LES ACÀCIES = 22
LA LLACUNA = 23
VILA OLIMPICA = 26
ANTONI BRUSI =29
FLUVIÀ = 30

Per als que es presenten amb 30 punts, cal tenir en compte que a les 50 places (25 x 2 linies) s'han de restar:
- el núm. de germans
- les 4 places de NEE (si es que les omplen)
- els que obtindran una puntuació adicional (pares/mares ex-alumnes de l'escola, nen/a amb malatia crònica, familia nombrosa o monoparental, etc).

Coincideixo amb lo que s'ha comentat aqui moltes vegades: que la primera opció hauria de ser l'escola que més ens agradi i després... a fer números i valorar distàncies des de casa (crec que la logistica del dia a dia és moooolt important).

Molta sort a tothom!
</;-)
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: idun » dl. abr. 02, 2018 2:31 pm

Hola a tots,
No tinc mai temps a entrar al forum, però comentar una mica sobre Bogatell, ja que vaig anar a les portes obertes.
Tenen 15 germans sí, i com tants coles ara, van comentar que ja no fan servir ni llibres de text ni tenen deures i que fan projectes. També hi ha espais a infantil tres tardes a la setmana.
El positiu: l'edifici d'Infantil separat amb pati molt gran, acadèmicament sembla que funciona bé (si bé amb mètodes més o menys tradicionals). Èmfasi en l'educació fisica (el equip directiu son profes d'EF). Estan fent formació per implementar bé el tema de projectes, l'AMPA sembla molt centrada i per fer feina.
Negatiu: Ja fan servir pantalles en infantil, no hi ha biblioteca ara mateix perquè tenen un bolet a p4, mentalitat bastant tradicional (es deixa els nens a la entrada del pati, infantil te la seves manualitats, la seva estona de pati i prou, es fa informàtica "per aprendre a fer servir el mouse i powerpoint" etc).

Sembla que tenen molt clar des de la direcció que seguiran la seva linea que els funciona, amb petits canvis.
stone
Entrades: 2
Membre des de: dg. feb. 18, 2018 1:20 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: stone » dl. abr. 02, 2018 9:26 pm

Per cert,

Algú té referències de l'escola MAR BELLA?

Habitualment és una escola amb poca demanda (inclús abans del tema de les obres). Cert que la xerrada de les portes obertes va ser la pitjor de totes (semblava que improvitzaven i que no ho tenien preparat), però la visita ho va millorar i el projecte educatiu també semblava correcte.

Antigament aquesta escola tenia mala fama (per ser escola "guetto"), però desconec cóm és en l'actualitat...

Podria ser una bona opció xq és la que té menys germans (11) i en 2 anys tindran instal·lacions noves a estrenar.

Algú sap opinions d'aquesta escola?

</;-)
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dt. abr. 03, 2018 12:22 pm

Acutalitzo amb més escoles el llistat dels germans:

AUDITORI = 0
LA MAR BELLA = 11
FLOR DE MAIG = 12
POBLENOU = 12
MONTSENY = 12
VORAMAR = 14
BOGATELL = 15
L'ARENAL DE LLEVANT = 16
GRÈVOL = 17
PROVENÇALS = 18
CATALÒNIA = 18
SANT MARTÍ = 19
PERE IV = 20
LES ACÀCIES = 22
LA LLACUNA = 23
VILA OLIMPICA = 26
ANTONI BRUSI =29
FLUVIÀ = 30

Stone jo l'única referència que tinc del Mar Bella és un pare de l'escola bressol del meu fill que porta al seu gran allà i estava molt content i el que s'ha anat dient per aquí al post.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dc. abr. 04, 2018 3:39 pm

El formulari de preinscripció per al curs escolar 2018-2019 no inclourà finalment la casella del castellà. El ' Diari Oficial de la Generalitat' (DOGC) publica aquest dimecres la resolució que regula el procés de preinscripció i que, contràriament al que va anunciar el ministeri d'Educació, no varia gaire respecte del formulari dels cursos anteriors. Segons ha avançat SER Catalunya, el formulari no està encara publicat, però segons el departament d'Ensenyament, mantindrà el mateix format que els altres cursos on es pregunta, com sempre, quines llengües entenen els nens quan s'escolaritzen.

Fonts del ministeri d'Educació consultades per l'ARA han confirmat que la preinscripció no inclourà la casella lingüística. "El govern espanyol no pot fer canviar el model lingüístic de Catalunya a través de l'article 155", han afirmat les mateixes fonts, perquè està garantit per llei. Segons les mateixes fonts, els serveis jurídics de l'executiu central creuen que l'única manera de modificar el model d'immersió és canviant la llei d'educació de Catalunya i això només es pot fer a través d'una proposició de llei. "Una llei autonòmica només es canvia modificant la llei autonòmica", han dit fonts del ministeri.

Per això, just el mateix dia que s'ha fet públic que no hi haurà casella, el PP ha registrat una proposta de resolució al Parlament perquè es modifiqui la LEC i se substitueixi el model d'immersió lingüística per un "ensenyament plurilingüe".

Aquesta és una notícia esperada per la comunitat educativa, després que el ministeri que dirigeix Íñigo Méndez de Vigo anunciés fa unes setmanes la seva voluntat d'introduir una casella en els formularis de preinscripció escolar de cara al curs vinent perquè els pares poguessin escollir si volien que els seus fills estudiessin en castellà, i acabar així amb el català com a única llengua vehicular als centres d’ensenyament. El govern espanyol volia aprofitar l'aplicació del 155 i que té intervinguda la Generalitat per fer-ho, després que així li ho demanés el sindicat Acció per a la Millora de l'Ensenyament Secundari (AMES), que no té ni seu ni delegats.

El govern espanyol va explicar que estava estudiant la manera de preservar el dret de les famílies a triar la llengua d'escolarització, i davant l'anunci, les federacions de pares i mares, els sindicats i les entitats del sector, es van mobilitzar per condemnar les intencions del govern de Mariano Rajoy i per defensar la immersió lingüística, amb una manifestació per defensar el model d'escola en català.

Quan el govern espanyol estava mirant la via legal per incloure la casella, va patir un sever revés: el Tribunal Constitucional va anul·lar fa unes setmanes els articles de la Lomce que preveien pagar escoles privades en castellà als alumnes que volguessin estudiar en aquest idioma. Així, es declarava inconstitucional el finançament de 6.000 euros per a les famílies que escolaritzin a la privada per no trobar oferta en castellà a la pública i que, segons la llei Wert, havia d'assumir la Generalitat. Fonts de l'executiu van admetre aleshores que la sentència modificaria els plans per incorporar la casella del castellà en la preinscripció del curs que ve. El govern de Rajoy ha reculat i, finalment, no inclourà la polèmica mesura.
Petits canvis

Més enllà dels pocs canvis en les qüestions de llengua, la preinscripció per al curs que ve es manté força semblant a la del curs passat. Encara que es va anunciar que es modificaria el decret de preinscripció, el cessament del Govern ha frustrat els plans del departament i es manté el barem de punts per als infants amb problemes digestius crònics, que seguiran tenint 10 punts addicionals a l'hora d'escollir escola.

Ara bé, en aquest sentit, la resolució del DOGC sí que inclou per primera vegada que a partir del curs que ve "es tindrà en compte l'existència o no de menús especials" per a malalties cròniques en el centre de primera petició, per evitar la picaresca d'escollir escola fent-se valer dels punts per celiaquia.

Com ja s'havia anunciat, s'inclou la incorporació de la preinscripció electrònica en els cicles formatius de grau superior, que ja no es podrà fer en paper. La idea és estendre paulatinament aquest nou model en la resta de nivells.
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. abr. 05, 2018 11:52 am

Jo també vaig llegir ahir la noticia i aquest matí al Rac1 ho han explicat també.

Ja està el calendari de tot el procès. us passo l'enllaç:

http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... tudis/3_16

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::