Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dv. juny 22, 2018 5:21 pm

Hola Saris nos vemos el dia 2!!! si hay una plaza de p3 que va a quedar vacante entonces van a llamar a los primeros de la lista de espera en el cole no?
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dt. jul. 10, 2018 5:03 pm

Text d'Anna Manso que em sembla molt adient:

"Cada any es repeteix la mateixa situació: un progenitor o progenitora amic comparteix amb mi el seu patiment extrem i la seva disconformitat encara més extrema pel resultat de les preinscripcions escolars. Un resultat que, a banda del trasbals sísmic que fa viure a unes quantes moltes famílies, posa sobre la taula situacions estranyes i que no quadren. Aquest cop l’amic que em truca es lamenta del que ha passat al barri de l’Esquerra de l’Eixample de Barcelona, però la mateixa persona té l’amabilitat d’informar-me que les seves cuites, insomnis i neguits les pateixen altres famílies que viuen en diferents barris de la ciutat.

El meu amic fa dies que no dorm. Ell i la mare de la seva petita menor d’edat a càrrec (MEC) van dedicar molt de temps a visitar un munt de centres escolars del districte, van rumiar, van meditar, van fer la tria i, ai, no els ha tocat la loteria ni en primera opció, ni en segona, ni en tercera. Perquè és això, una loteria. O així ho vaig viure jo quan em va tocar passar pel mateix. Una loteria barrejada amb una jugada de pòquer, perquè has d’apostar per aquell centre on creguis que tens punts per entrar, i has de triar, en segona opció, un centre que pensis que encara tindrà places lliures passada la primera ronda. Un embolic i un maldecap. Li pregunto si no ha quedat cap escola desitjable amb places lliures. I ell em diu que hi ha una escola amb places disponibles. Però que li va semblar molt, però que molt poc desitjable. I pel que es veu no és l’únic que ho pensa, i tot i que és una opinió compartida no sembla que preocupi gaire a qui hauria de preocupar. I aquest és un altre misteri paranormal dels que es produeixen en tot aquest assumpte. ¿Si hi ha centres que tothom sap que no acaben de rutllar, o que no atrauen a qui haurien d’atraure, per què no s’hi fa res?

Hi ha iniciatives lloables, com la de les escoles Magnet de la Fundació Jaume Bofill. Per què no s’estenen arreu? Per què quan una escola rep una baixa preinscripció no s’actua amb celeritat? Per a mi és incomprensible. I ho dic amb coneixement de causa, perquè el que ara passa a l’Esquerra de l’Eixample, amb famílies que demanen una solució urgent per no haver de portar els seus MEC a escoles a la quinta forca de casa, tot i que siguin dins del districte, o a centres que tothom sap que necessiten un ajust, és el que també ens va passar fa força anys, quan els meus MEC eren petits.

D’altra banda, jo somio en una situació com la de Finlàndia, on les famílies porten els MEC a l’escola més propera i punt, perquè a totes saben que rebran una educació de molta qualitat amb projectes educatius estables. Però, esclar, allà l’educació és una prioritat nacional, ser mestre és un gran què, i aquí, pel que veiem, per arribar-hi encara ens falta."
MarPla
Entrades: 1
Membre des de: dl. jul. 16, 2018 11:33 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: MarPla » dl. jul. 16, 2018 11:52 am

Hola a tod@s, quería comentaros nuestra experiencia en Kinder. La verdad que llevamos a nuestro hijo dos años allí, pero la realidad que es que nos vamos con muy mal sabor de boca de allí. Cuando entramos, ya nos advertieron que de lo que era a lo que es, ha perdido muchísimos, aún así, continúamos apostando por Kinder por el proyecto. La realidad, es que la gestión es caótica y des de la dirección lo único que buscan es el dinero... El proyecto está muy descuidado, mucha rotación de personal, te venden un proyecto que luego no es etc... En fin, por 600 euros al mes creo que hay muchas otras alternativas mejores.... Eso sí, las educadoras de nuestro hijo un encanto. De lo poco que se salva
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dl. jul. 23, 2018 1:24 pm

Hola ,yo también en su momento estuve pensando si meter al niño en KInder,me echó atrás las instalaciones , la rotacion de las educadoras y el precio. Por otro lado hablando de otro tema,ayer paseando vi que ni han empezado las obras para la escola Auditori!!!!!
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dt. jul. 24, 2018 2:17 pm

Todavía no??? Bueno... en la reunión dijeron que como eran módulos en unos días lo tienen todo listo...

Yo lo que me encontré el otro día fue con una manifestación del AMPA del Mar Bella porque parece ser que las obras de la que tiene que ser la nueva escuela se han paralizado... alguien sabe si lo han solucionado? vaya panormana para las familias...

Bones vacacances a tots/es!
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sunyer » dc. set. 12, 2018 1:15 pm

Com ha anat el primer dia de curs?!

Tothom al final content amb les escoles assignades?
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dj. set. 13, 2018 11:52 am

Nosotros con Sant Marti contentos el nene va feliz.De Audotori que tal?
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sunyer » dt. oct. 02, 2018 3:44 pm

Me n'alegro molt Martasu!

Us deixo un text interessant que m'ha agradat per l'inici de curs:

L’inici de curs és temps de reunions a l’escola: us convoquen per explicar-vos el projecte educatiu, les últimes obres, un projecte nou molt xulo, les sortides, un programa de lectura eficaç, un altre de robòtica, les extraescolars (incloent-hi parxís sobre gel en anglès, que ho està petant)… I no marxeu encara, que us parlaran de l’AMPA (o APA, o APiMA, o AFA)! De vegades fa l’efecte que algú ha pensat: “Famílies, ara que no podeu fugir, us ho deixarem anar tot, tot i tot”. Afortunadament, cada cop més escoles treballen perquè les reunions siguin útils, agradables i representatives de l’estil educatiu de l’escola, reunions perquè les famílies coneguin l’escola, coneguin els mestres dels seus fills, es coneguin entre ells, riguin una estona i surtin de la reunió amb la certesa que tot el procés de tria de l’escola, totes les mirades a la web, les entrevistes, les jornades de portes obertes (i la puntuació, la baremació, el sorteig i l’espera de plaça sí / plaça no) va valer la pena.

A les reunions també pots sentir, segons com, una mica de vergonyeta aliena quan algú pregunta irritat segons què, que indica que no s’ha aplicat l’SAQV (“Sabies A Què Venies!”). Coses com ara: “Escolta, què és això que fan una pregària al matí?” A veure, crac, si has matriculat el teu fill a Santa Maria dels Apòstols del Sagrat Cor de Jesús Redemptor… ja t’ho podies esperar, no? És com si el matricules a l’escola L’Alegre Colla de Karl Marx i demanes per l’hora de l’àngelus! Confieu en l’escola, i expresseu els dubtes que tingueu tan directament i discretament (i amablement) com pugueu, que és l’escola que vau triar!

Per això és tan important que lluitem per l’autonomia dels centres escolars i per la llibertat d’elecció de les famílies: perquè hi hagi escoles acollidores i de qualitat per a tothom! Relacioneu-vos bé amb l’escola que heu triat, perquè la vostra confiança i la vostra col·laboració seran un model a seguir per als vostres fills.
karnusa
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. set. 14, 2018 2:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: karnusa » dv. oct. 05, 2018 1:47 pm

Hola,

Com va l'inici de l'Auditori? quin model tenen? Hi ha acollida pel mati?
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Arbre » dj. nov. 08, 2018 12:50 pm

Hola, sóc un pare nou per aquí. El meu fill té encara pocs mesos, però he començat a pensar sobre la millor escola per a ell. Amb la mare, parlem en anglès (som absolutament bilingües) i ella parla una altra llengua europea (no anglès ni francès) al nostre fill.

Veig, per experiències per aquí, que triar l'escola adequada és prou frustrant. I per això, voldria aprendre una mica més sobre aquest tema.

Una cosa que voldria és que l'anglès el tractessin bé, especialment si pogués ser, això que anomenen batxillerat dual (jo tinc bastant connexió personal amb els Estats Units). Crec que no n'hi ha cap escola a Sant Martí que ho faci (o no ho he sabut trobar). Crec que la més propera és la Mare de Déu de Núria, al Clot. Nosaltres vivim més aviat per la línia de mar. També preferiríem una escola que fos de P3 a Batxillerat, tot i que això no és essencial.

Veig que les llistes de les "millors escoles" estan sota clau i ferrallat. Hi ha alguna manera de saber quines són les millors escoles de l'àrea? O com a mínim, quines són les més fortes en segons quins aspectes claus? Suposo que sempre hi ha un grau d'arbitrarietat o de "gust" al respecte, però valoraria les opinions dels pares i mares que tinguin una certa experiència pràctica.

Moltes gràcies!
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Arbre » dj. nov. 08, 2018 5:00 pm

Escanes ha escrit:Actualitzo!

Escola/ sol·licituts / places / +falten -sobren
Llacuna 49 / 50 / -1
Pere iv 48 / 50 /-2
Voramar 40 / 50 /-10
Montseny 51 /50 /+1
Sant Martí 49 /50 /-1
Fluvia 66 /50 /+16
Flor de Maig 71 /50 /+21
poblenou ? /50 /?
Brusi ? /50 /?
Provençals 45 /50 /-5
Bogatell 40 /50 /-10
Arenal 50 /50 /0
Acacies 42/50 /+9
Vila Olímpica 55 /50 /+5
Mar bella 28? /50 /-22
Grevol 53 /50 /+3
Asunción ? /50 /?
Auditori 28/50/-22
Catalonia 55/50/+5

Altres zones
Gaia 68/69?/-1
Encants 57/50/+7


Pregunta: aquestes dades de 2018, volen dir que per exemple, al Montseny només una de les 51 famílies que van demanar Montseny com a primera opció, no la van aconseguir com a primera opció? o quelcom diferent?
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » dv. nov. 09, 2018 5:03 pm

Arbre ha escrit:
Escanes ha escrit:Actualitzo!

Escola/ sol·licituts / places / +falten -sobren
Llacuna 49 / 50 / -1
Pere iv 48 / 50 /-2
Voramar 40 / 50 /-10
Montseny 51 /50 /+1
Sant Martí 49 /50 /-1
Fluvia 66 /50 /+16
Flor de Maig 71 /50 /+21
poblenou ? /50 /?
Brusi ? /50 /?
Provençals 45 /50 /-5
Bogatell 40 /50 /-10
Arenal 50 /50 /0
Acacies 42/50 /+9
Vila Olímpica 55 /50 /+5
Mar bella 28? /50 /-22
Grevol 53 /50 /+3
Asunción ? /50 /?
Auditori 28/50/-22
Catalonia 55/50/+5

Altres zones
Gaia 68/69?/-1
Encants 57/50/+7


Pregunta: aquestes dades de 2018, volen dir que per exemple, al Montseny només una de les 51 famílies que van demanar Montseny com a primera opció, no la van aconseguir com a primera opció? o quelcom diferent?


Si, vol dir que al Montseny només una familia va quedar fora. Si mires tot el fil veuràs que cada any canvia la cosa... Tot i que hi ha escoles com Fluvià que sempre tenen molta demanda i altres com el Poblenou que sempre en tenen poca.
Pel que fa al tema idiomes de les públiques crec que la que dona més importancia al tema es el Vila Olimpica, i de les concertades potser el Montseny i el Grevol, però això no ho tinc molt clar perquè nosaltres només vam mirar escoles públiques.
Desconec si cap escola al barri treballa amb aquest sistema que expliques.
Molta sort!!
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Arbre » dv. nov. 09, 2018 5:10 pm

Escanes ha escrit:
Arbre ha escrit:
Escanes ha escrit:Actualitzo!

Escola/ sol·licituts / places / +falten -sobren
Llacuna 49 / 50 / -1
Pere iv 48 / 50 /-2
Voramar 40 / 50 /-10
Montseny 51 /50 /+1
Sant Martí 49 /50 /-1
Fluvia 66 /50 /+16
Flor de Maig 71 /50 /+21
poblenou ? /50 /?
Brusi ? /50 /?
Provençals 45 /50 /-5
Bogatell 40 /50 /-10
Arenal 50 /50 /0
Acacies 42/50 /+9
Vila Olímpica 55 /50 /+5
Mar bella 28? /50 /-22
Grevol 53 /50 /+3
Asunción ? /50 /?
Auditori 28/50/-22
Catalonia 55/50/+5

Altres zones
Gaia 68/69?/-1
Encants 57/50/+7


Pregunta: aquestes dades de 2018, volen dir que per exemple, al Montseny només una de les 51 famílies que van demanar Montseny com a primera opció, no la van aconseguir com a primera opció? o quelcom diferent?


Si, vol dir que al Montseny només una familia va quedar fora. Si mires tot el fil veuràs que cada any canvia la cosa... Tot i que hi ha escoles com Fluvià que sempre tenen molta demanda i altres com el Poblenou que sempre en tenen poca.
Pel que fa al tema idiomes de les públiques crec que la que dona més importancia al tema es el Vila Olimpica, i de les concertades potser el Montseny i el Grevol, però això no ho tinc molt clar perquè nosaltres només vam mirar escoles públiques.
Desconec si cap escola al barri treballa amb aquest sistema que expliques.
Molta sort!!


Moltes gràcies, Escanes.

Hi ha alguna manera de saber el rendiment dels nens i nenes que surten de cada escola? Vull dir, potser resultats de selectivitat, o PISA, o qualsevol examen més o menys homogeni. Òbviament, també hi ha una dependència del nivell socio-econòmic de les famílies, no tot és la metodologia de l'escola, suposo. Però alguna cosa deu tenir a veure.

I em resulta molt difícil d'entendre, primer, què vol dir això d'escoles modernes o tradicionals, i segon, i encara pitjor, entendre quin tipus d'escola és millor pel futur dels nens a llarg termini. Per exemple, a quina escola és més probable que els nens acabin fent una bona carrera, i màsters / doctorats? A les tradicionals perquè aprenen moltes coses, o a les modernes perquè gaudeixen aprenent? No en tinc ni idea, però ho trobo clau.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. nov. 09, 2018 9:17 pm

El tema del rendiment es top secret. Les escoles saben els resultats de les seves proves de competències pero tenen prohibit fer-los públics. Les concertades si q crec q ho diuen per vendre el seu sistema. Almenys a voramar els explicaven a les portes obertes.
Els nous sistemes educatius són molt nous. tot just les primeres fornades D nens arriben ara al institut així q encara no es pot saber això q comentes de la universitat.

Només les escoles concertades i privades (q al barri no n'hi ha) ofereixen primària i secundària al mateix centre.

Tema anglès potser un element per valorar la importància q li dóna L escola és veure a partir de quin curs el fan. I aquí trobes des de coles q fan anglès a p3 (de memoria recordo per exemple brusi, Bogatell, vila olímpica, pere IV..) fins als no en fan fins primària (arenal crec) i molts altres a mig q l introdueixen a p4 i p5.

Tb pots mirar quin pes li dóna l'ampla del cole, per exemple a nostre (brusi) tenen anglès a p3 pero L ampa fot molta canya amb el tema i tenen els casals D estiu del cole amb kids and us i durant el curs moltes extraescolars D angles i en anglès (dansa en anglès i coses així). Això fins i tot mirant la web dels coles et pots fer una idea però vaja si a casa ja parleu anglès justament no crec q sigui el tema q més us hagi s preocupar. A la classe del meu fill bona part dels nens tenen un pare o mare angloparlante i els nens ho dominen perfectament
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Arbre » ds. nov. 10, 2018 9:13 am

cositina ha escrit:El tema del rendiment es top secret. Les escoles saben els resultats de les seves proves de competències pero tenen prohibit fer-los públics. Les concertades si q crec q ho diuen per vendre el seu sistema. Almenys a voramar els explicaven a les portes obertes.
Els nous sistemes educatius són molt nous. tot just les primeres fornades D nens arriben ara al institut així q encara no es pot saber això q comentes de la universitat.

Només les escoles concertades i privades (q al barri no n'hi ha) ofereixen primària i secundària al mateix centre.

Tema anglès potser un element per valorar la importància q li dóna L escola és veure a partir de quin curs el fan. I aquí trobes des de coles q fan anglès a p3 (de memoria recordo per exemple brusi, Bogatell, vila olímpica, pere IV..) fins als no en fan fins primària (arenal crec) i molts altres a mig q l introdueixen a p4 i p5.

Tb pots mirar quin pes li dóna l'ampla del cole, per exemple a nostre (brusi) tenen anglès a p3 pero L ampa fot molta canya amb el tema i tenen els casals D estiu del cole amb kids and us i durant el curs moltes extraescolars D angles i en anglès (dansa en anglès i coses així). Això fins i tot mirant la web dels coles et pots fer una idea però vaja si a casa ja parleu anglès justament no crec q sigui el tema q més us hagi s preocupar. A la classe del meu fill bona part dels nens tenen un pare o mare angloparlante i els nens ho dominen perfectament


Moltes gràcies, Cositina! Hi ha algú que sàpiga els resultats de les proves de competències dels centres concertats del districte? Crec que podria ser útil tenir-los escrits, com es tenen també aquí al fòrum el nombre de places / nombre de pares que han demanat el centre en primera opció.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » ds. nov. 10, 2018 3:42 pm

Això és una info q comenten de paraula o en alguna slide a les portes obertes però per escrit dubto que ho trobis enlloc
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Arbre
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dj. nov. 08, 2018 12:42 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Arbre » ds. nov. 10, 2018 3:44 pm

Gràcies. I algú que hagi estat a les jornades de portes obertes de diverses concertades, i recordi (més o menys) la dada? Hi ha algú?
Martuki16
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dl. des. 31, 2018 5:30 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Martuki16 » dc. gen. 09, 2019 1:03 pm

Hola
Tinc un nen de 2 anys que aquest any li toca començar P3 i estem mirant les escoles del barri.
Algú em podria dir si hi ha algun lloc on s'informi de quan són les portes obertes o si haig d'anar mirant escola per escola?
Moltes gracies
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dc. gen. 09, 2019 9:16 pm

Martuki16 ha escrit:Hola
Tinc un nen de 2 anys que aquest any li toca començar P3 i estem mirant les escoles del barri.
Algú em podria dir si hi ha algun lloc on s'informi de quan són les portes obertes o si haig d'anar mirant escola per escola?
Moltes gracies


Posen la llista al web del consorci D ensenyament però la meva experiència es q triguen tant en posar-la que de vegades alguna s jornada ha ha passat qan L anuncien. El q jo feia era enviar mail a tots els coles q volia i així ells qan sabien la data m anaven responent i ho anavem compartint aquí al foro
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
poblenouvina
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenouvina » dv. gen. 11, 2019 9:40 am

Martuki16 ha escrit:Hola
Tinc un nen de 2 anys que aquest any li toca començar P3 i estem mirant les escoles del barri.
Algú em podria dir si hi ha algun lloc on s'informi de quan són les portes obertes o si haig d'anar mirant escola per escola?
Moltes gracies



Hola Martuki16,
Algunes escoles ja estan penjant a les seves webs les dates de les jornades obertes... pots donar un cop d'ull. A l'escola Pere IV ja surt a la web.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::