Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
karnusa
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. set. 14, 2018 2:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: karnusa » dv. juny 21, 2019 12:43 pm

cositina ha escrit:Hola, l'afa del bogatell ha obert un change epr recollir firmes perquè sembla ser q els hi volen tancar una linia de p3. Per si voleu signar
https://www.change.org/p/sra-merc%C3%A8 ... 26051f04d2

Algú sap quantes solicituts van rebre enguany?


La meva veina es professora de Bogatell i em va dir que aquest any van rebre 18 sol·licituts.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » ds. juny 22, 2019 3:30 pm

karnusa ha escrit:
cositina ha escrit:Hola, l'afa del bogatell ha obert un change epr recollir firmes perquè sembla ser q els hi volen tancar una linia de p3. Per si voleu signar
https://www.change.org/p/sra-merc%C3%A8 ... 26051f04d2

Algú sap quantes solicituts van rebre enguany?


La meva veina es professora de Bogatell i em va dir que aquest any van rebre 18 sol·licituts.


18 comptant germans?
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
karnusa
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. set. 14, 2018 2:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: karnusa » dc. juny 26, 2019 9:56 am

Sí crec que sí
karnusa
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. set. 14, 2018 2:32 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: karnusa » dl. jul. 15, 2019 9:38 pm

https://www.metropoliabierta.com/econom ... 9JspKTY-3A

Pensava q a l,antic tanatori anava Flor de Maig???
montse111
Entrades: 1
Membre des de: dv. feb. 07, 2020 10:51 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: montse111 » dv. feb. 07, 2020 11:06 am

Hola,

Ya estamos empezando con las jornadas de puertas abiertas para el próximo curso 2020-2021.
En la Escola Bogatell serán el 5 y el 18 de marzo a las 17h de la tarde.
Os dejo aquí esta información por si queréis venir a conocer nuestro proyecto educativo. Soy mama de 3 niñas que van a esta escuela y tengo que deciros que estoy encantada y mis niñas van al cole siempre contentas.
El proyecto de este colegio es una combinación entre el trabajo por proyectos y el sistemático.
Os invito a que vengáis y conozcáis nuestro colegio, seguro que os va a gustar!!
Cualquier duda que tengáis, estaré encantada de ayudaros.

Un saludo!!
MariaCC
Entrades: 1
Membre des de: dv. feb. 07, 2020 2:35 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: MariaCC » dv. feb. 07, 2020 2:51 pm

Interesante estudio sobre contaminación en las escuelas de Barcelona.

En Poblenou las mejor paradas Bogatell y Mar Bella, las dos que dan a zona peatonal!

https://www.contaminacio.cat/escoles/20 ... i/primaria

https://m.ara.cat/societat/Aquestes-son ... 65615.html

Excelente trabajo en de Eixample Respira, y las familias voluntarias que están moviendo algo tan relevante para el desarrollo de nuestros hijos.
(L'objectiu de la plataforma és conscienciar totes les comunitats escolars del risc dels alts nivells de contaminació)
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. feb. 10, 2020 9:37 am

Hola!
Sí! Ja s'acosten les jornades de portes obertes i comencen els mals de cap per triar escola!
Nosaltres anem una mica perduts, volem una escola que no sigui tradicional com quan vam estudiar nosaltres (espero que ja no en quedin d'aquestes) però tampoc ens acaba de convèncer una escola amb metodologia molt lliure, tot i que anirem a veure-les a les portes obertes.
Prioritzem que estigui a prop de casa, anem tots de bòlit i crec que la logística és important. Les que tenim més a prop són Acàcies i Pere IV, i en un segon nivell Sant Martí, La Mar Bella i L'Arenal.
Algú que hi porti els fills i ens pugui aportar una mica de llum? Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Saris » dt. feb. 11, 2020 11:21 am

Hola Gloire,

Et recomano que revisis els continguts d'aquest apartat del blog, hi ha molta, però que molta informació de les escoles que tens al cap, que s'ha anat ompllint durant els darrers anys.

En tot cas, jo porto el meu fill a Sant Martí, i aquest any comença P3 el petit. Qulasevol dubt més concret que tinguis, aquí estem!
Imatge Imatge
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dt. feb. 11, 2020 3:22 pm

Hola Saris,
Gràcies per la resposta. Sí, sí, ja m'he llegit el post de dalt a baix un parell de cops!!
Però hi ha entrades que són de fa uns quants anys i pel que sé en algunes escoles hi ha hagut canvis de direcció. També he vist que el nombre de sol·licituds en algunes escoles havia variat força en 2 o 3 anys. Per això buscava opinions més recents, per no quedar-me amb una imatge que potser ara ja no és del tot exacta.
Gràcies igualment, aniré a les portes obertes i si tinc dubtes més concrets us demanaré :)
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Saris » dc. feb. 12, 2020 6:31 am

Jo et puc dir que St. Martí ha canviat la direcció, però el projecte educatiu és el mateix, i el que expliquen aquí s'ajusta a la realitat. La directora potser no és tan bona comunicadora com l'anterior (ja ho veuràs a PPOO), però segueix la mateixa línia educativa. Jo segurament estaré representant l'AMPA a les PPOO, així que qualsevol dubte que tinguis, m'ho dius!
Imatge Imatge
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dc. feb. 12, 2020 8:53 am

Moltes gràcies, Saris!!
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dc. feb. 12, 2020 5:11 pm

Hola!! Es la primera vegada que escric al fòrum i estic igual que tu,Glorie,ja amb els nervis d'haver d'escollir escola... A nosaltres aixi de primeres, ens agrada l'escola Pere IV, l'escola Sant Martí i La flor de Maig. A veure si per aqui trobem mes informació i ens ajuda una miqueta :ok: Saris,ara faré un cop d'ull al que li has dit a la Glorie,moltes gràcies! :--/)
poblenouvina
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenouvina » dj. feb. 13, 2020 3:24 pm

Hola lau i Gloire,

Sobre Pere IV, sí, també va cambiar de direcció fa dos cursos i aquesta nova direcció ha anat fent algún canvi al estar ja involucrats dins de "Xarxes per el canvi", pero segueix sent un sistema mixte.

Treballen un projecte cada començament de curs, que normalment és el nom de la classe.

Ara fan més tallers durant la setmana, tant a infantil com a primaria; perque tingueu una mica més d'idea: A Infantil fan racons, tallers i espais i a primaria fan tallers creatius, tallers arts escèniques i espais.

Els racons son de joc i experimentació; es fan en grups reduits.

Els tallers son d'internivells, en el cas d'infantil barregen els cursos de P3, P4 i P5 i treballen l'expressió oral, les emocions, les eines digitals, etc. En els tallers es relacionen amb nens d'altres cursos, estableixen amistats i els grans cuiden molt dels petits.
També hi han els padrins i fillols, i els més grans de l'escola ajuden als petits a fer alguna activitat, els hi expliqun contes, etc...

Els espais son de llengua i de matemàtiques, també són en grups reduits com els racons i són més manipulatius.

Hi ha l'espai de lectura: a infantil és l'hora del conte ón la directora els explica un conte setmanal a la classe.
Li donen molta importància a la lectura. A P4 els alumnes porten un llibre cadascú a principi de curs i va passant cada cap de setmana per cada alumne. A P5 cada cap de setmana agafen un llibre de la biblioteca perque els pares els hi llegim durant la setmana.

Es fa anglés des de P3 (1h setmanal), a P5 són 2h setmanals.

L'escola té un projecte d'arts escèniques amb la Sala Becket,i fan diferents tipus d'activitats segons el cicle. En infantil és a P5 que van un cop per trimestre a la Becket i un actor/actriu els llegeix un conte.

Aquest curs també han engegat un projecte intergeneracional, ón els avis i avies van a explicar vivencies i experiencies als alumnes.

Les eines digitals també són important en el dia a dia de les aules.

Però també és important que durant les portes obertes pregunteu o mireu coses de primaria.
Per exemple en infantil no, però en primaria s'ha de comprar algún llibre (en el cas de 1r de primaria ón està la meva gran tenen llibre d'anglès, de llengua i de matemàtiques).
I a primaria els caps de setmana porten deures a casa, en cas de 1er és una fitxa de matemàtiques amb 2 exercicis i una fitxa de català amb dos exercicis de escriptura. També porten un llibre/conte per lleguir durant la setmana. Tan el llibre com les feines el porten els divendres i tenen fins el següent dijous per entregar-ho.

A primaria també fan els espais de llengua i matemàtiques en grups reduits.
Tenen 30 min de lectura diaris (a 1er, als nens que tenen més dificultat les profes els llegeixen el conte i els hi van fent preguntes).
També hi han els tallers internivells, per cicles. Hi han els tallers d'arts escèniques amb treball d'expressió corporal, emocions, etc) i els tallers creatius ( arts, manualitats, expressió oral).
I l'anglès es fa 3 cops a la setmana, però segons van pujant de curs també fan anglés en algunes hores de matemàtiques, medi social/cultura i medi natural.

A les portes obertes també estàn integrants de l'Ampa, allà podreu preguntar coses del menjador per exemple (ho gestiona l'Ampa). Jo estic molt contenta amb com ho porten, però sí que aquest any a principis de curs justament pares nous de P3 van queixar-se a l'escola de com es gestionava el tema dels aniversaris, les festes, el menjador, etc... però al final tot es va aclarir.
Potser son temes que no es parlen en les reunions i si teniu dubtes podeu preguntar.

:ok:
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dj. feb. 13, 2020 4:51 pm

Moltíssimes gràcies, Poblenouvina, per aquest post tan detallat! Pinta molt bé el que expliques.
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dj. feb. 13, 2020 8:59 pm

Uuuuaaauuu!!! Moltíssimes gràcies Poblenouvina!!! Està super bé explicat >.-<: >.-<:
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 13, 2020 9:07 pm

Bones! Quina il·lusió tornaf a veure moviment en aquest post on tant hem gaudit i patit! Jo soc ja veterana per aquí, i el meu cole us pilla mes lluny (Antoni Brusi) però si algú Necessita saber quelcom estic per aquí. Al brusi també ha canviat aquest curs l equip directiu
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dv. feb. 14, 2020 11:57 am

Moltes gràcies cositina!! El teu em queda lluny,pero moltes gràcies de totes formes,fa il·lusió i a la vegada por,i parlar amb famílies que ja han passat per lo mateix,ens fa bé :()()::::
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dv. feb. 14, 2020 12:05 pm

Certament es un procés súper estresant. Us deixo uns consells que vaig escriure a partir de la meva experiència (vam visitar15 coles!!) per si us son útils per a les portes obertes
http://maternidades.es/escoger-escuela/
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. feb. 17, 2020 11:43 am

Gràcies Cositina, molt útils els teus consells! Els tindrem em compte!

Jo tinc un dubte pel que fa l’assignació de places. A veure si em sé explicar.
Imaginem que no entrem en la nostra primera opció i tampoc en la segona perquè ja s’ha omplert amb gent que l’havia triat en primer lloc. Imaginem que nosaltres hem triat l’escola X en tercer lloc i hi ha una altra família que l’ha triat en segon lloc. En aquest cas, qui tindria prioritat, el que l’ha triat en segon lloc o ve determinat pel núm. de desempat? És a dir, si el núm de sorteig ens afavoreix a nosaltres, entraríem nosaltres o entrarien els altres perquè la tenen en segon lloc?
No sé si m’he explicat. Potser és un pregunta molt xorra però és que m’ha entrat el dubte.
Mil gràcies
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 17, 2020 11:56 am

Gloire77 ha escrit:Imaginem que no entrem en la nostra primera opció i tampoc en la segona perquè ja s’ha omplert amb gent que l’havia triat en primer lloc. Imaginem que nosaltres hem triat l’escola X en tercer lloc i hi ha una altra família que l’ha triat en segon lloc. En aquest cas, qui tindria prioritat, el que l’ha triat en segon lloc o ve determinat pel núm. de desempat? És a dir, si el núm de sorteig ens afavoreix a nosaltres, entraríem nosaltres o entrarien els altres perquè la tenen en segon lloc?


Jo vaig tenir el mateix dubte i aqui mho van explicar.
viewtopic.php?t=49677

Teoricament, tindria prioritat el q ha demanat aquell cole en 2a opció
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::