Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dg. feb. 03, 2019 12:36 pm

perdón no es por la lengua materna es por la paterna .Mi hijo se expresa sobretodo en inglés y en su escuela no le entienden y tampoco se esfuerzan mucho la verdad .Juzgan a todos los niños por el mismo rasero y eso es muy triste. Los papás que teneis niños que hablan en inglés aseguraos de llevarlo a un cole donde se les de una atención especial para que aprendan el catalán y se integren en las actividades.
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » dg. feb. 03, 2019 1:03 pm

martasu ha escrit:Gracias Escanes seguro que no pierde plaza en su cole? menos mal. No estoy contenta con el cole actual por falta de comunicacion con profesores y no tener en cuenta la lengua materna

Pues juraria que no, pero asegurate antes! Mucha suerte
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. feb. 03, 2019 4:21 pm

Escanes ha escrit:
martasu ha escrit:Hola alguien sabe como va el proceso para cambiar a un niño de un colegio a otro en p4? quedaron plazas por cubrir en Voramar?.Muchas gracias

Creo q tienes que hacer preinscripción en el cole q te interese y si hay plazas y te toca por puntos y numero de sorteo entras. Si no entras no pierdes plaza en tu cole.
Tienen prioridad los hermanos y los niños y niñas sin escolarizar me parece.


Es así. Por supuesto no pierdes la plaza. Por eso mucha gente cada año intenta cambiarse al cole q querían, si en p3 no entraron donde querian. Por eso suele haber más solicitudes Q plazas. Ten en cuenta Q la mayoría d coles no saca plazas libres para p4 pero aún así puedes intentarlo ya que a veces la familia no avisa y luego se van en verano a otro país etc y al final si q sale plaza..
De todos modos te diría q hables con el cole a ver q podéis hacer. En mi cole (brusi) en la clase d mi hijo calxulo q casi la mitad de los niños tienen un padre o madre q habla en casa inglés, francés, alemán... De hecho hay una niña rusa Q ni ella ni sus padres hablaban el año pasado ni palabra de castellano ni catalán. Creo Q no hacen nada en especial para ellos pero los niños se van adaptando y este año ya he oído a la niña cantando en catalán etc
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dl. feb. 04, 2019 9:14 am

Gracias voy a intentar hablar con la profesora a ver que pasa
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Saris » dl. feb. 04, 2019 9:27 am

Martasu, desconozco como gestionar el problema, pero lo que sí me he dado cuenta es que, al final, no hay cole perfecto para nada, y un porcentaje muy elevado de estar o no contento con el colegio es el profesor que tiene en ese momento tu hijo/hija.

Yo tengo ahora mismo una profesora con la que iría a cualquier cole que me pusieran por delante, me daría igual el tipo de colegio que fuera.

Pero por desgracia el profesor cambia casi cada curso.

Lo que te quiero decir es que tal vez este año tengas un problema concreto con el profe o la profe, y el año que viene todo sea fantástico, y al revés, puedes cambiar de cole y ir a una clase donde el profesor/profesora no os gusta, aunque el colegio sí.

Espero haberme explicado....

En todo caso, mucha suerte, y espero que puedas solucionar el problema rápido!
Imatge Imatge
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dl. feb. 04, 2019 3:52 pm

Gracias intentare ver si hablando se soluciona
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: ISIS1980 » dt. feb. 05, 2019 9:14 am

Estoy totalmente de acuerdo con lo que te comenta Saris... al final va a depender mucho de la profesora que toque ese año.

Martasu creo que vamos al mismo cole y en clase del mío hay varios peques de habla inglesa y creo que entre los niños se entienden y gestionan muy bien. De hecho el mío juega mucho con uno de los peques de padres de habla inglesa y el mío su lengua materna es el catalán... así que si entre ellos se entienden y comparten, la escuela debería hacer lo mismo... yo creo que es un buen consejo que hables con el centro, si la profesora no encuentra una solución, quizá la cap d'estudis o directora puedan hacerlo.

Suerte y ojalá solucionéis el problema rápido!
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dt. feb. 05, 2019 1:52 pm

Gracias por los consejos!!
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dt. feb. 05, 2019 2:28 pm

Habeis leido esta noticia?https://www.lavanguardia.com/vida/20190205/46227662272/govern-modifica-metodo-puntos-acceso-sistema-educativo.html
Entre otras cosas quitan los puntos por hermano en el centro
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: popa_pap » dt. feb. 05, 2019 2:50 pm

martasu ha escrit:Habeis leido esta noticia?https://www.lavanguardia.com/vida/20190205/46227662272/govern-modifica-metodo-puntos-acceso-sistema-educativo.html
Entre otras cosas quitan los puntos por hermano en el centro


Crec que la noticia de La Vanguardia no és correcte.
El que han eliminat són els punts quan el pare, mare, tutor o germà han estat escolaritzats AMB ANTERIORITAT al centre. És a dir, que són exalumnes.
Si el germà encara està escolaritzat, es mantenen els 40 punts que hi havia.
poblenouvina
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenouvina » dc. feb. 06, 2019 9:27 am

popa_pap ha escrit:
martasu ha escrit:Habeis leido esta noticia?https://www.lavanguardia.com/vida/20190205/46227662272/govern-modifica-metodo-puntos-acceso-sistema-educativo.html
Entre otras cosas quitan los puntos por hermano en el centro


Crec que la noticia de La Vanguardia no és correcte.
El que han eliminat són els punts quan el pare, mare, tutor o germà han estat escolaritzats AMB ANTERIORITAT al centre. És a dir, que són exalumnes.
Si el germà encara està escolaritzat, es mantenen els 40 punts que hi havia.



Exacte, La Vanguardia ja ho ha modificat i parla de "exalumnes", i diu que ja s'aplicarà a la preinscripció del curs vinent.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dj. feb. 07, 2019 10:25 pm

Molt bones!!

Me n'alegra veure i llegir nous comentaris de companys que hem patit junts el seu dia tot el procés de selecció.
Quines emocions i feinada que vàrem fer el seu dia!
Doneu uns consells genials! ;)

Ànims amb tots els que esteu en aquest procés i gaudiu també d'aquest moment. Després passa tot molt ràpid.

M'ha semblat interessant com continuen tòpics, que any rere any es repeteixen.

Jo no sóc ningú per donar consells, però sembla que la ciència ha demostrat força coses... No sé si ho heu notat, però al barri s'escolta cada vegada més pares/mares que parlen anglès amb els seus fills, tot i que no és la seva llengua materna.

Jo també per motius de feina parlo cada dia anglès, sigui amb USA, UK, Austràlia... etc I crec que el meu nivell, com a mínim, és força adient, però sota cap concepte li parlaria als meus fills en anglès per molt bon nivell que tingui, perquè no és la meva llengüa materna! I està demostrat que feu un terrible mal llingüístic al vostre fill. Com dibuixos en anglès, acadèmies sospitoses amb molt i molt marketing!

Diferent és de pares natius, que llavors sí és adient fer-ho servir, però si no és la vostra situació... Mala peça al teler!

A mi em sap greu pels nens, i també pels pares, l'educació crec que el més important és educar bones persones, òbviament que adquireixin coneixements, però important no perdre les coses importants com a prioritàries.

El tema dels idiomes cada any és "Number One!" i no ho entenc la veritat. Em sembla increïble que sigui per moltes famílies el tema més important en l'educació dels seus fills...
Sashimi
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dv. març 17, 2017 2:34 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Sashimi » dv. feb. 08, 2019 8:30 pm

Bona tarda, tenim un fill a P3 que te autisme. Va a un cole lliure despres de que nosaltres decidessim ignorar els consells del EAP de escollir un cole mes tradicional i la veritat es que no ha sigut la millor opció. Estem mirant de canviar de cole i voldría saber si em podeu orientar una mica en relació amb dos escoles.

Les escoles que estem mirant son La Mar Bella i La Vila Olimpica. Coneixeu a algu que hi vagi o em pugui donar una opiniò sincera i no en plan portes obertes on tot es perfecte? Vull saber com es en realitat, si son flexibles, com funcionen, si els pares poden entrar al aula per temps compartit, si poden no anar al cole a la tarda, com es el personal, si recomaneu el cole o no , etc. Si no voleu dir-ho al chat, per privat em va perfecte també :)

Espero que em pugueu orientar. Moltes gracies!
Topillo
Entrades: 4
Membre des de: dt. feb. 12, 2019 3:49 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Topillo » dt. feb. 12, 2019 3:53 pm

Sashimi,

el meu fill encara no va al cole, pero si se (per una compamnya de finea) que a l'esvcola Vila Olimpica hi ha mes nenes (o hi havia fa dos anys) amb autisme, i estan integrats a l'escola amb la resta de nens. El que tambe has de saber es que es una escola que traballa per projectes, no es gens tradicional. I pel que m'han dit, hi ha força rotació de professors.
La meva companya va canviar de cole als seus fills per que no acabava de comulgar amb el projecte tan lliure, fins i tot quan els nens es fan mes grans.

JO tambe soc veina del barri i m'agradaria saber quin cole recomanarieu per que estic 100% convençuda de que la metodologia per projectes es la millor per a infantil...pero alhora em fa por que quan es van fen grans no hi hagi una mica mes d'ordre i habits d'estudi, tenint en compte que mentre no ho canviin al final hi ha una PAU que passar (i desgraciadament, no es un projecte). Pensava que l'escola Brusi o el Bogatell eren una bona opcio, pero pel que tinc entès cada vegada treballen mes amb projectes (inclus els nens grans). Teniu alguna idea de si es aixi?
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » dt. feb. 12, 2019 7:12 pm

Topillo ha escrit:Sashimi,

el meu fill encara no va al cole, pero si se (per una compamnya de finea) que a l'esvcola Vila Olimpica hi ha mes nenes (o hi havia fa dos anys) amb autisme, i estan integrats a l'escola amb la resta de nens. El que tambe has de saber es que es una escola que traballa per projectes, no es gens tradicional. I pel que m'han dit, hi ha força rotació de professors.
La meva companya va canviar de cole als seus fills per que no acabava de comulgar amb el projecte tan lliure, fins i tot quan els nens es fan mes grans.

JO tambe soc veina del barri i m'agradaria saber quin cole recomanarieu per que estic 100% convençuda de que la metodologia per projectes es la millor per a infantil...pero alhora em fa por que quan es van fen grans no hi hagi una mica mes d'ordre i habits d'estudi, tenint en compte que mentre no ho canviin al final hi ha una PAU que passar (i desgraciadament, no es un projecte). Pensava que l'escola Brusi o el Bogatell eren una bona opcio, pero pel que tinc entès cada vegada treballen mes amb projectes (inclus els nens grans). Teniu alguna idea de si es aixi?

Hola Topillo,
Jo si busques algo mes tradicional pero alhora innovador optaria per pere iv. Pero que texpliqui millor algu que hi vagi.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. feb. 12, 2019 11:41 pm

Bogatell tot just comença a introduir una mica tema projectes però és força tradicional. Brusi era tradicional fa uns anys però han replantejat tot el sistema educatiu i ara treballen per espais d aprenentatge i projectes en tots els cursos. Però justament pq abans era tradicional i era un cole amb fama de molts bons resultats acadèmics, la direcció fa els canvis amb molta cura i tinc la sensació (es el nostre cole) q vigilen molt q les innovacions q fan no vagin en detriment dels resultats. El meu está encara a infantil pero si et puc ajudar amb algo D aquest cole diga'm
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. feb. 14, 2019 5:54 pm

L'ESCOLA Antoni Brusi fa portes obertes el 19 de març (17h) i el 21 (15.15h). El dia 21 L ensenyen nens de l escola
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. feb. 17, 2019 9:27 pm

Arran de la meva intensa experiencia visitant tooooots els coles del districte dos anys seguits, enguany se m'ha acudit escriure un post de 'consells' per als q us toca enguany. Aquí els teniu! :p-)
http://maternidades.es/escoger-escuela/
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
martasu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: martasu » dl. feb. 18, 2019 9:03 am

Cositina me ha encantado tu blog!!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 18, 2019 9:43 am

martasu ha escrit:Cositina me ha encantado tu blog!!

Moltes gràcies guapa! >.-<:
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::