Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: Rossinyola » ds. oct. 04, 2014 7:35 am

Hola,

Encara ens queda una mica però és un tema que em preocupa bastant. M'agradaria saber quines escoles coneixeu que tinguin una metodologia alternativa, ja sigui escoles oficials o projectes emergents, principalment a Sabadell i voltants. He buscat informació a la XELL i altres webs i de moment he trobat 3 centres molt diferents, però no n'he visitat cap ni conec ningú de primera mà que hi porti els ses fills.

- Escola La Trama, pública, educació activa
- Espai La tombarella, projecte d'educació lliure
- Escola El til·ler, a Bellaterra, metodologia Waldorf

He vist alguns projectes tb a Terrassa i St.Cugat, però em queden més lluny. Coneixeu altres centres a Sabadell o voltants? Es fa difícil a priori saber quins centres treballen sobretot amb educació activa.

I d'altra banda, teniu referències d'aquests 3 centres q us he anomenat? No busco opinions sobre les metodologies sinó sobre aquests centres en concret.

Moltes gràcies :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: garota » ds. oct. 04, 2014 7:46 am

Hola Rossinyola!!!

La tombarella no la conec, on està?
Pel que fa a la Trama, conec gent que els porta, i n'estan contents. La meva germana hi va fer unes pràctiques i treballs, és sociòloga, i li va agradar molt. Ella viu a Sabadell i diu que hi portaria els seus fills.. Jeje és una escola viva. Una altra que ella també coneix és Els Pinetons de Ripollet crec que és... Que li va encantar, una educació molt viva i activa.
La Waldorf, tinc uns anics que hi volen portar la nena, és privada i a mi particularment té coses que no m'entissiasmen, però ja és personal això, jeje. És ina escola totalment lliure. A mi m'agradaria visitar-la bé per això.
Costa molt trobar escoles així pel Vallès... Tandebò poc a poc això vagi canviant!!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: VespresVerds » dg. oct. 05, 2014 6:05 pm

Hola Rossinyola,

El que puc explicar-te és el que es fa a l'escola Samuntada de Sabadell (és pública). No sé si podem anomenar-la alternativa o no, però aquest és el segon any que es treballa amb un projecte innovador que es diu MAGNET dissenyat des de la Fundació Jaume Bofill.

Les escoles Magnet (n'hi ha 7 a tot Catalunya però es preveu que en puguin haver-hi més) treballen conjuntament amb una entitat local de prestigi. L'escola Samuntada, en concret, té un vincle amb l'Institut Català de Paleontologia.

Et passo l'enllaç per si t'interessa saber-ne més. http://www.fbofill.cat/index.php?codmenu=14.01.07

Si tens alguna pregunta que no et solucioni l'enllaç, aquí estic!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: garota » dl. oct. 06, 2014 6:57 am

Oh, ja veig que el Samuntada s'ha reinventat! Bona notícia! M'ho he estat mirant i sembla un projecte interessant,...
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: Rossinyola » dl. oct. 06, 2014 10:26 am

Sí, molt interessant Vespresverds! A veure si mica en mica canvia el panorama :content:

Garota, aquesta de Ripollet no la coneixia. La Trama dius q està bé? La pena és q al ser pública no tinc ni un punt... I de la waldorf, en tens referències dels teus amics? Quan dius que no t'acaba de convèncer, parles de la metodologia en general o d'aquesta escola concretament? M'ho podries explicar? El dia 29 de novembre fan la fira de nadal, probablement m'hi acosti a treure el nas. Ara bé, el preu ens tira enrrere pq estem pelats! tot i q és més econòmic q les guarderies q hi han per aquí, això sí! Ah, la Tombarella està a la Creu Alta, però no sé si fan només bressol o fins a tot infantil ni quan val, he de trucar-hi tb
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: carbasseta » dg. feb. 01, 2015 4:54 am

Hola rossinyola!
Jo conec criatures que van a la trama i les families estan molt contdntes. Ara, si mo tens punts,dificil. Aqueat cjrs nomes hi havia 6 places aixi que ja no ho vam intentar. Per nosaltres es on havuessim portat les nenes,pero no ha pogut ser.
Al til.ler conec uma familia q hi porta els nens i estan encantats. L'ambient crec q es una mica pijo pero es opinio personal i pee exemple aquesta familia no ho son.
A la tombarella,si no m'equivoco fan infantil.
I despres a ripollet tens el martinet i a viladecavalls una altra lliure,oero ara mateix no se com es diu. Si vols t'ho pregunto.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
la tombarella
Entrades: 1
Membre des de: dj. juny 07, 2018 3:50 pm
Contacta:

Re: Educació lliure, alternativa, viva. Sabadell i voltants

EntradaAutor: la tombarella » dj. juny 07, 2018 4:05 pm

https://www.facebook.com/espailatombarella/
Pares i mares!
La Tombarella no és una escola bressol, ni tampoc una ludoteca.
Som una associació familiar d'acompanyament respectuós, on les famílies, els nens i nenes, els pares í les mares tenen una implicació activa i voluntaria del nostre dia a dia.
Fem un ús lliure i no dirigit del nostre material, del nostre temps, del joc i l'aprenentatge dels nostres infants.
Som projecte afí a la Xarxa d'Educació Lliure (XELL)
Una abraçada!!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::