Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dj. feb. 19, 2015 11:46 am

Jo visc a 3 minuts de pau casals.pero no conec ningu que hi hagi pogut entrar
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dj. feb. 19, 2015 12:49 pm

Jo sí que conec gent que hi ha pogut entrar... si és la teva primera opció no la descartis d'entrada... Però encara et falta un any no martina13? Et recomano que no t'estressis... quan et toqui ja decidiràs dona! :-o00m
Imatge
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: VespresVerds » dj. feb. 19, 2015 3:46 pm

Martina, si vius a Gràcia, no et preocupis, són de lo milloret de Barcelona.
Jo conec gent que va al Fructuós i pel que he sentit, triaria el Fructuós abans que qualsevol concertada d'aquestes...
També està bé la Sedeta, m'han dit.
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dj. feb. 19, 2015 5:32 pm

Martina, ahir vaig anar a veure l'escola publica Fructuos Gelabert. Pel fet de ser publica no es pitjor. De fet a mi em va agradar moltissim l'escola! Instal.lacions molt be, mestres molt motivats, sistema educatiu innovador. Molt orientats a l'alumne. Si vas a les sortides de les escoles veuras els nens i les seves families i et faras una idea de l'entorn. Hi ha de tot.

Public vs concertat no es sempre millor la concertada. Les diferencies que hi veig son:
- publica es fins a primaria i algunes concertades arriben fins a batxillerat
- publica es laica i concertades n'hi ha de religioses
- concertades fan 5h addicionals a la setmana (1h mes al dia que la publica) Normalment per fer reforç d'angles, piscina, musica...
- cocertada es paguen aquestes hores complementaries i es mes car

En els dos models d'escola els pares han de pagar el menjador, permanencia, extraescolars, material, excursions, llibres de text (si l'escola en fa servir)...

En el meu cas em decanto mes per la concertada perque m'agrada la idea de seguir al mateix centre fins a batxillerat, que facin piscina en hores lectives, que facin hores extres d'angles. I tambe impulsada pel fet de pensar que a una publica es molt dificil entrar en primera opcio si nomes tens 30 punts.

El nivell no es necessariament sempre mes alt a la concertada i al nostre barri les publiques estan molt be! Si tens dubtes sobre nivell pregunta com queda l'escola a les proves externes de final de primaria (si queden per sobre la mitja de Catalunya). Et faras una bona idea del nivell academic, pero no ho es tot, clar.

Vaja, no se si t'he ajudat! Diuen que cada any un 5% d'alumnes no obte plaça a cap de les escoles que ha posat a la llista i que se li ha de buscar una d'ofici (a qualsevol lloc de BCN on hi hagi un forat). Mira't al reves, en un 95% de probabilitats entraras a alguna de les que hagis escollit!

Per cert, el que s'acostuma a fer es posar en primera opcio la que realment vols (encara que hi hagi alt risc de quedar-se fora) i posar com a segona opcio una escola gran on sempre quedin places. De les que he visitat, Kostka i Teresianes sempre queden places per segones opcions.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dj. feb. 19, 2015 5:56 pm

Vespresverds segons on el Fructuos no toca no se si es cert que si et toca pau casals no toca fructuos, igual es un bulo. A mi no em tocava. El projecte es força diferent si mes no hi ha qui esta molt a favor i qui no tant....

Sedeta tambe es força abaix

Hi ha un cercador pero q canvia cada any si mes no et dona una idea:

http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... _educatius
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dj. feb. 19, 2015 8:32 pm

Jo soc profe de la concertada d'ESO i si si hi ha publiques k son molt millors esta clar
nosaltres frisem per entrar a pau casals la veritat
Mil gracies pels consells!!!
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: GFV » dv. feb. 20, 2015 9:20 am

Hola a tothom!

Nosaltres ja estem interessats en mirar les escoles per la peque.
Demà són le sportes obertes del Claret. Algú té més info de l´escola : Projecte educatiu, anglés, clases extres, preu)
També estem interessats en rebre info. del Pàlcam i de l´Escola Guinardo (La cooperativa) que hi ha a prop de Passeig Maragall, ja que tenim la part de primària justa davant de casa.

Moltes gràcies!
evaantonia
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dt. oct. 16, 2012 3:15 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: evaantonia » ds. feb. 21, 2015 7:34 am

Bon dia! Encara que jo ja no tinc aquets "problema" de triar escoles, magrada seguir el fil de les escoles de Gràcia. Jo porto les nenes a la Salle Gràcia i n'estem encantadíssims. No tinc cap problema en respondre qualsevol dubte que tingueu. I això que hi vam entrar de rebot. Com a punt molt positiu destacar que és una escola molt petita i familiar, les àmplies instal·lacions que té, les mestres d'Infantil, el prespecte als ritmes dels petits i la cura que en tenen... pel que fa a l'anglès crec qque són 2 hores a infantil, són amb la mestra i un o una estudiant anglès o americà que fa pràctiques a l'escola i que serveix de model lingüístic. Bé, si teniu cap dubte ja sabeu ; ). També fan pisicna des de P-3
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » ds. feb. 21, 2015 10:38 am

A mi minteressa molt el tema La Salle!!!
Quant pagues al mes??
Te de 3 a 18 anys?
K tal el nivell academic?
Son molt velles les instal.lacions?
evaantonia
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dt. oct. 16, 2012 3:15 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: evaantonia » ds. feb. 21, 2015 1:34 pm

Hola! paguem uns 130-140 euros al mes de quota ( Salle ). Pel que fa al batxillerat, segur que n'hi ha però no en se massa cosa. Fan projectes, programes d'intercanvi... el que sí que se és que hi ha un cicle formatiu d'Educació Infantil i això permet que sempre hi hagi col·laboracions entre estudiants i P-3, P-4... és un punt a favor. També tenen mestres de reforç a infantil, una per P-3 segur. O sigui que normalment són dues mestres i si és necessita més reforç hi van estudiants. Les aules són completament noves, amb molta llum i donen al pati. L'edifici és antic però la zona d'infantil i primària no té ni 5 anys. Penso que si demanessis entrevista amb algun responsable t'ho podrien ensenyar i explicar.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » ds. feb. 21, 2015 1:54 pm

130€ sense menjador no??
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dg. feb. 22, 2015 11:22 am

Al full de quotes La Salle Gracia pel curs 15-16 que van entregar a la jornada de portes obertes posa:
- 143 eur/mes durant 10 mesos per escolaritat
- 165 eur/mes per servei de migdia i menjador
- 80 eur 2 cops l'any per material
- 85 eur 1 cop l'any d'assegurança escolar
- 109 eur 3 cops l'any per piscina
- 38 eur/mes pel servei de permanencia

Per tant puja força mes que els 143 eur mensuals d'escolaritzacio. Es important tnir-ho en compte tot per prendre una decisio.
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dg. feb. 22, 2015 11:33 am

GFV, que et va semblar el Claret? Et va agradar? Et van donar el full de quotes?

Jo tambe vaig anar a la jornada de portes obertes, pero em vaig oblidar de demanar el full de quotes. Hi ha moltes coses que em van encantar. Instal.lacions magnifiques! Auditori, menjador, aules, pista esportiva, piscina... Es la primera escola que visito on la mestra d'angles es nadiva. Fan piscina des de p3 a batxillerat. Tenen un programa de reforç per als nens que els costa mes, amb mestres dedicats i aules de suport, cosa que no he vist a cap altre centre. I tema religio molt centrat en valors.

Hi va haver coses que no em van agradar tant: educacio molt tradicional, compartimentada en materies des de p3 (numeros, lletres...) poc transversal. Ja sabia que no era escola activa (100% activa no m'acaba de convencer) pero de totes les que he vist es la mes radicalment tradicional. El rol dels pares es d'espectadors amb poca involucracio al centre. Tambe em va sobtar que ha estat l'unic centre on els mestres en cap moment han fet referencia de lo contents que van els nens a l'escola, ni de lo molt que els agrada l'activitat x. Aixo em va fer quedar amb un mal sabor de boca.

Hi ha algu que porti els seus fills al Claret i ens pugui explicar la seva experiencia?
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dg. feb. 22, 2015 7:03 pm

Hola!!! Avui hem estat passejant pel parc güell i alla hi ha la publica baldiri reixach.que en penseu? La coneixeu?? Trobeu que pot ser un i convenient que estigui tant amunt i a mes dins el parc?
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: GFV » dl. feb. 23, 2015 10:07 am

Hola MariaCarme,

Tens la meva resposta al post de "Escola Claret".

No hem pogut anar a les Teresianes, tens més info?

També volem anar al Palcam i a l´Escola Guinardó( Plaça Maragall), però són visites individuals.

</;-)
Avatar de l’usuari
mofli
:: papallona
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mofli » dl. feb. 23, 2015 2:25 pm

Mireu què he trobat avui:
http://www.kostka.fje.edu/noticies/actu ... es_obertes

Si us hi fixeu, han utilitzat els nostres comentaris en aquest fòrum, el primer paràgraf el vaig escriure jo fa uns dies, jejejeje. Em sembla estupend que facin servir els comentaris de la gent per vendre el seu projecte, és totalment lícit i una molt bona estratègia. Què millor que opinions reals de pares reals. Per altra banda, no els costaria res citar la font, dir que ho han extret d'aquest fòrum, no trobeu?

Aquesta setmana comencem a visitar les públiques, avui Pau Casals. Ja us diré què m'ha semblat.
Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: charito » dl. feb. 23, 2015 3:05 pm

Ostreeeeees mofli!!!!! Uoooo que ens tenen fitxades :-0 he flipat una mica.... si puc ho comentare a secretaria perque es una mica lleig
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dl. feb. 23, 2015 6:05 pm

Mofli si vas a la del parc guell digues algo que minteressa moltissim!!
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: retalls » dl. feb. 23, 2015 8:23 pm

Hola!
Jo dubto entre Pau Casals i Univers.
Del Pau Casals diuen que el nivell és baix, a mi no és quelcom que em molesti sempre que els nens vagin assolin els mínims que li permetin decidir més endavant que vol fer. I de l'univers no en sé massa...
Algú que hi vagi i ens doni info més directa i concreta?
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: MariaCarme » dl. feb. 23, 2015 9:46 pm

Ostres Mofli, quina vista! Ens tenen ben fitxades. He vist que hi ha tambe un paragraf meu. Fan ben fet. Si jo fos una escola llegiria aquests forums on les mares i pares comentem lliurement els seus centres.

GFV, de Teresianes tinc els comentaris que vaig escriure fa uns dies. A mi em va semblar mes vell, religios i classicot que el Claret. Classes menys lluminoses. Tambe moltes escales. Van explicar el seu projecte educatiu de forma resumida en 30min a l'auditori, de forma clara i ben estructurada (cosa que no van fer a Claret). No m'agrada gaire el fet que portin uniforme (tipic de nens pantalo i nenes faldilla a quadres). Van a la piscina del Claret i tambe fan angles des de p3. Per les sensacions que vaig tenir en aquella escola, jo personalment la descarto.

Mofli, que t'ha semblat Pau Casals? Jo tambe hi he anat. No se si son del tot comparables, pero per projecte educatiu i instal.lacions a mi em va agradar molt mes Fructuos Gelabert (tambe publica i escola activa).

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::