Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Arantxa_gorilas
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dc. gen. 20, 2016 6:44 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Arantxa_gorilas » dt. feb. 02, 2016 1:32 pm

Hola,
L'any passat vaig seguir aquest fil i em va ajudar molt per decidir-nos a escollir escola al barri de Gràcia. Finalment vam tenir la sort, al final per moltes voltes que li donis també és qüestió de sort, d'entrar a l'escola pública que vam posar en primera opció.. Fa uns dies vaig escriure un post al meu blog per desdramatitzar una mica aquesta etapa d'elecció d'escola que pot ser una mica angoixant. Us deixo aquí l'enllaç per si la voleu mirar entre la vostra agenda de jornades de portes obertes

http://gorilasalcuadrado.com/2016/01/20 ... barcelona/

Molta sort!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dt. feb. 02, 2016 8:25 pm

Hola mida si vaig treballarhi i em va agradar moltissim
Tema opcions jo crec k no es bo omplir totes les opcions perque segons tinc entes ( sino em corregiu) si omples totes les opcions si et toca la que has posat com a setena x dir algo estas obligat a acceptar-la
si no omples totes les opcions i et quedes sense cole crec k pots alegar i intentar alguna conecrtada etc
Que mes...la cosa es que si tu vols que entri a una publica pero ja saps que es impossible ( com en el meu cas pau casals) i poses una conecrtada de 2ona opcio pot passarte ( any passat va haverhi casos) que et quedis sense publica pk ja era impossible i sense concertada perque ja lhan oculat aquells k lhagin posat com a 1a opcio

Nose si mhe explicat massa be jejej
es molt complicat i dius fins al juny no sabre res...
nosaltres vem anar a portes del.kostka i ens va semblar molt xula
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: GFV » dg. feb. 07, 2016 6:59 pm

I si no hi han canvis en el àrees d´influència...fins la segona quinzena de febrer no ho sabrem...
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dl. feb. 08, 2016 6:35 pm

Ja només ens fallta 1 setmana doncs...
lanra
Entrades: 2
Membre des de: dt. feb. 16, 2016 5:16 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: lanra » dt. feb. 16, 2016 5:27 pm

Hola a tothom!
Sóc nova en el grup, però he llegit tots els vostres missatges.
Nosaltres també tenim un fill que l'any que ve ha de començar l'escola. De moment hem mirat la Vedruna, La Salle, l'Escola St. Josep i tenim previst anar a les jornades de la Pau Casals.
Més o menys de totes en tinc referències, menys de la Sant Josep. Algú la coneix? Em podeu dir si els nens en surten ben preparats a nivell acadèmic i si hi van contents? A nosaltres ens va agradar d'entrada, però no en sabem gran cosa...
La kostka l'hem descartat per llunyania, però n'hem sentit a parlar molt bé.
I si algú ens pot parlar d'alguna altra escola tota la informació serà ben rebuda. Moltes gràcies!!
marina797
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. feb. 25, 2016 1:06 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: marina797 » dj. feb. 25, 2016 2:01 pm

Hola!

Em trobo també amb aquesta situació de triar una escola que m'agradi i que tingui possibilitats d'entrar! Us comento les meves sensacions de moment, encara em queda visitar algunes escoles, però.

També vaig visitar els Jesuïtes- Kotska, però vaig veure molt de màrqueting pel mig (de fet, jo treballo en una escola concertada de secundària i tinc una mica d'olfacte en aquestes qüestions...) No dubto del MOPI i de la voluntat de renovació que estan portant a terme, però al final els "projectes" amb què es treballa són decisió de les mestres, i no tant dels nens. Els nens van passant pels ambients de manera dirigida, i han de passar per tots els ambients. A mi em sembla horroròs pensar que el meu fill l'any vinent pugui estar en una mega aula amb 99 nens més de la seva edat, fent projectes i ambients dirigits. Els nens de p3 no es barregen amb els de p4 i p5. Ho trobo una miqueta estafa en relació a com es treballa a d'altres escoles que han fet aquest pas / canvi d'una manera més natural, gradual, i sense tenir tant en compte el màrqueting (els Jesuïtes han sortit a diferents mitjans de comunicació per aquestes innovacions, però hi ha escoles que estan innovant molt més). Per exemple, a Gràcia mateix, l'escola l'Univers, Sadako o l'escola Rius i Taulet.

A l'escola Rius i TAulet es treballa per ambients que el propi nen tria segons la seva necessitat del moment; hi ha racons a la tarda, racons de treball pels quals han de passar tots els nens en un període determinat, però també trien els nens a quin racó aniran tenint en compte que no poden repetir. En aquests racons es barregen nens i nenes de tot infantil. És una escola que ha tingut molt mala fama, però que ha canviat força, i l'esperit de renovació és palpa. Els pares poden implicar-se molt.

A SAdako es treballa per projectes. Els nens fan preguntes que esdevenen projectes de treball. Els estudiants s'agrupen segons els projectes (les preguntes) que han sortit i que els interessaria també contestar. ES formulen hipòtesi i van treballant per aconseguir respondre a la pregunta inicial. Un cop hi ha resposta es transmet a la resta de la classe. També hi ha ambients. Hi ha classes que es parteixen o que s'uneixen en funció de la situació, del moment. Les preguntes dels nens es pengen a les finestres perquè els pares vegin quines inquietuds tenen i per si volen col·laborar d'alguna manera, o treballar-les amb ells a casa, etc. El profe d'anglès és nadiu. Em va encantar Sadako. Però no em puc permetre'm la quota de dos nens allà durant tota l'escolarització. A més, hi ha el tema d'infraestructura, arribar allà i tornar cada dia.

L'escola Gravi també és una bona opció. ÉS concertada però no és religiosa. Treballen molt el tema emocional, i també fan projectes des de P3 cada trimestre: un triat per la classe i un altre per la mestra. Cuiden molt que siguin nens autònoms. L'ambient és familiar, són dues línies i els edificis estan separats, per tant, els petitons es troben més acollits.

A Turó de Cargol s'ha d'anar amb compte perquè l'any vinent es canvia la direcció i quan hi ha canvi de direcció de vegades l'escola comença a anar malament. Té molt bona fama, es treballen molt els valors, tenen espais amplis... Però en veritat encara és una escola on el projecte pedagògic és molt dirigit. Els nens de p3 tenen un pati propi que és una terrassa de paviment on fa molta calor. A més, en estar tan elevada, se sent soroll ambiental, el trànsit de tota Barcelona. Això sí, tenen vistes al mar. Només baixen al pati sorral un cop a la setmana. Les classes d'infantil estan lluny del menjador, i han de fer una excursió per anar a dinar. Dinen plegats en el mateix torn de P3 a 3r. A més ,a infantil són classes petites. Després de l'adaptació ja no pots entrar a la classe de p3 sinó que fan "trenet".L horari de tarda de tota l escola és de 3 a 4 perquè al migdia surten a la 1. L anglès es comença a P5. LA primària allà m'agrada més, però infantil... El tipus de gent que hi va està molt bé, però l'ambient és molt homogeni;als nens els hi costa expressar-se en castellà,dit per la mateixa directora.
Un altre punt en contra és que és molt difícil entrar, i no m'estranya, perquè la seva àrea d'influència és massa àmplia.

Pel que fa al tema de triar una concertada per la saturació de la pública... Jo també m'ho he plantejat, però si al final jo sóc pro pública lluitaré per això d'igual manera que han fet moltes famílies, és a dir, si de les 10 escoles que pots triar, les 10 són públiques i et quedes sense plaça és símptoma de que quelcom va malament en aquest districte. Hem de lluitar tots per tal que ampliïn la oferta pública ja que hi ha molta demanda. L'any passat va passar això i finalment van haver-hi dos "bolets": un a l'escola Univers i l'altra a Rius i TAulet. Si anem a la concertada només per assegurar plaça és llançar la tovallola. Una altra cosa és que interessi alguna escola concertada (o escoles) per algun motiu en concret.


No sé, són les meves impressions. Espero haver ajudat!!
marina797 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 27, 2016 8:43 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
lanra
Entrades: 2
Membre des de: dt. feb. 16, 2016 5:16 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: lanra » dv. feb. 26, 2016 12:40 pm

Moltes gràcies Marina!
La veritat és que si que va molt bé la informació.
Amb el tema de les públiques em fa por precissament el que explicaves del Turó del Cargol. Ningú t'assegura que no hi hagi canvis a la direcció.
També em frena el fet de que no puguin fer tota la escolarització al mateix centre. De totes maneres vaig estar a les portes obretes de la Rius i Taulet i la veritat és que em va agradar força.
Estic feta un mar de dubtes!!
En fi, ja ens queda poc per decidir...
Que tinguem sort!!
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » ds. feb. 27, 2016 1:19 pm

marina797 ha escrit:

L'escola Gravi també és una bona opció. ÉS concertada però no és religiosa. Treballen molt el tema emocional, i també fan projectes des de P3 cada trimestre: un triat per la classe i un altre per la mestra. Cuiden molt que siguin nens autònoms. L'ambient és familiar, són dues línies i els edificis estan separats, per tant, els petitons es troben més acollits.


Nosaltres dissabte no vam poder anar a les portes obertes del Gravi, em podries dir quin són els preus, si us plau?
marina797
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. feb. 25, 2016 1:06 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: marina797 » ds. feb. 27, 2016 8:34 pm

Preus escola Gravi:
A P3:153,4€ mes, inclou quota, sortides,colònies,material,etc
A 1r primària: 180€
A 1r ESO: 219€
A 1r Batx:175€

Cal sumar menjador: 134,55 mes
A partir de secundària tenen opció de cantina.
Les vigilàncies/permanències es paguen també a part.
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dg. feb. 28, 2016 1:12 pm

Moltes gràcies :-) .
Avatar de l’usuari
Abril_86
:: papallona
:: papallona
Entrades: 110
Membre des de: dv. gen. 21, 2011 2:56 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Abril_86 » dt. març 01, 2016 7:29 am

Hola,
He anat a tres jornades de portes obertes, Rius i Taulet, Turó del Cargol i Baldiri i Reixac. A veure si entre totes podem intercanviar impressions.

Totes tres treballen per projectes i racons. Rius i Taulet van començar l'any passat però se'ls veu molt motivats.
Les instal.lacions de totes tres són correctes, es veuen ben cuidades. Rius i taulet va ser reformada fa poc, tot i que al ser una escola de dues linies es veu més atapeït.

Turó del Cargol i Baldiri tenen cuina ecològica i totes tres cuina pròpia.

D'extraescolars ofereixen activitats semblants, permanencies i tenen Ampas molt actius.

En les tres no es compren llibres, es paga una cuota anual o mensual de manteniment pels llibres que facilita l'escola. A turó del cargol paguen mensualment una quantitat per les colònies que ja en fan a p3.

Això si, aquest any hi ha rècord de germans. A turó del Cargol 16 germans i al Baldiri 15. Restant les dues places reservades per nee queden 7 i 8 places respectivament. A Rius i Taulet no hi havia tants germans i son dues línies, no solen tenir problemes de places. Sembla ser que a turó del cargol faran bolet aquest any pel que hi hauran dues línies.

A veure si entre tots anem posant informació!
marina797
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. feb. 25, 2016 1:06 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: marina797 » dc. març 02, 2016 8:48 pm

Hola!
Gràcies per la info. Només un parell d apunts. A Rius i Taulet també fan menú ecològic tot i que crec que la carn no.
A Turó del Cargol van recalcar que el bolet pot sortir si la gent del sud de Gràcia es queda sense places. El que no entenc és si es fa extensiu a la gent del nord del districte o si nosaltres,els del nord,som més fàcils de reubicar. És a dir, que si jo posés primera opció Turó del C. i al final surt bolet, podria tocar-me la plaça,tot i ser del nord? O m aniria a les meves altres opcions,amb més places, com Sagarra o Montseny?
Per cert, avui he estat al JM Sagarra i també està molt bé,fa molts anys que treballen per projectes,i des de fa tres estan vinculats al Macba i treballen molt a través de l art. Hem vist el resultat d alguns projectes on es connecta art,mates,ciències i llenguatge. Tot un repte! És d una línia però aquest any només hi ha 6 germans a P3. El menú tot just ara comença a ser ecològic i de proximitat.
Per cert,jo vaig anar al Baldiri l any passat i no treballaven gaire per projectes,en tenien un o dos per any però dirigit i decidit pels mestres, estan canviant metodologia??
Gràcies i ànims!!
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dl. març 07, 2016 12:13 pm

Hola, Marina.

Els bolets funcionen com una ampliació del número de places en aquella escola. Simplement, l'escola passa de tenir 25 places a tenir-ne 50. O passa de tenir-ne 50 a tenir-ne 75. És a dir, si és una escola d'una línia passa a tenir-ne dues per a aquell any concret i si és una escola de dues línies passa a tenir-ne tres per a aquella promoció en concret.

En el cas del Turó del Cargol, el que vol dir és que, si es fa el bolet, no oferiran les 25 places habituals que té com a escola d'una línia, sino que aquell any oferiran 2 P3, 50 places.

Si entres o no en aquestes places dependrà de la teva preinscripció, independentment de si ets del sud o del nord del barri. No es fan preferències en aquest sentit. Simplement es diu que serà per absorbir la demanda del sud del districte perquè és al sud on falten places, no al nord. Però podria ser que les 50 places del Turó s'omplissin tot amb gent del nord. Això voldria dir que altres escoles del nord queden places lliures per acollir l'excedent de sol.licituds del sud.

Ai, no sé si m'he explicat. És complicat fer-ho per escrit... :) Espero haver-te ajudat.
marina797
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. feb. 25, 2016 1:06 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: marina797 » dl. març 07, 2016 8:23 pm

Sí,gràcies Victòria!! M ha quedat clar. Dubtava, és q depén d això la nostra estratègia a l hora de posar l ordre d escoles.
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » ds. abr. 09, 2016 6:55 am

Mamis! Ja s'ha acabat el procés de preinscripció!!! Ueeeeeee , ara toca la segona part i esperar fins divendres aixxxxxx.

Com ho porteu?
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dg. abr. 10, 2016 4:12 pm

Si per fi sha acabat!!!!
Nosaltres sabem que hem entrat al kostka perque dijous ens van dir que havien tingut menys de 100 solicituds de primera opcio aixi que a dins ja!!!
Ha sigut bastant pesat la veritat es que no mho esperava passar tants nervis!
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dg. abr. 10, 2016 7:08 pm

Ostres Martina genial!!! :-)
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dl. abr. 11, 2016 7:42 am

Mida on lheu apuntat vosaltres?
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dl. abr. 11, 2016 10:40 am

Algú sap com han quedat les preinscripcions a les escoles de Gràcia? Fem recull de dades?
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dl. abr. 11, 2016 9:45 pm

Estaria bé posar les preinscripcions que hi ha.

Nosaltres ens han dit que tenen 27 ,anem a sorteig jujuju.

Algú sap quantes hi ha a Rius i Taulet, Pare Poveda i Farigola?

Així sí ens quedem fora al sorteig podem saber si han quedat places lliures per a la 2a opció.
Mida l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 19, 2016 12:30 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::