Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

dl. feb. 16, 2015 7:18 pm

Els companys de guarde del quim molts van anar a Teresianes i a mi el que em va xocar va ser el ratio per aula crec que era de 27 alumnes! Pregunteu.

Reprenent el tema ara que els nens ja han sopat.... flipo amb el tema de llibres o fitxes a preescolar! No m'agrada gens, tenia una companya de feina de el prat que a p4 si no acabaven les fitxes els quedaven com deures a casa!!! Vaig alucinar tant....

Continuo despres...
charito

dl. feb. 16, 2015 8:43 pm

Doncs aixo que no vull ser pesada pero estic tan contenta, l'altre dia no se com el Quim va preguntar on haviem anat de viatge i li vam dir a que a Costa Rica, doncs com cada dia fan rotllana i xerren es veu que els nens de la classe van començar a fer la conya de que si Tosta Rica i les galetes.... li vaig preguntar a la mestra i em va dir que havien aprofitat per buscar al mapa on era Costa Rica i que era un pais i aixi treballar el tema. Em va agradar molt que haguessin seguit les inquietuds dels nens d'una manera flexible.

Respecte la quota, es cert que de les concertades crec que es la que pica mes.... tampoc se que es paga a les altres pero clar amb l'aportació a la Fundació "voluntaria" la cosa puja. La natació de moment es obligatoria i per tant tambe es paga i apart, son 39 € amb el autocar i tota la pesca. A part d'aixo, les excursions que es una al trimestre, suposo com qualsevol escola, i al Nadal venen i els fan fotos d'estudi i si vols les compres, son 20 €. No carreguen res mes. Despres ja son paraescolars, escola de musica, permanencies i el que vulguis sumar.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

dl. feb. 16, 2015 9:28 pm

Noies i de preus quin ventall tenim?? Es que aixo ens preocupa molt
martina13

dl. feb. 16, 2015 9:30 pm

Perdona charito no thavia llegit...x tant de quan parlem al mes al kostka??
mofli
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

dl. feb. 16, 2015 10:05 pm

Hola de nou,
les quotes del Kostka que ens van donar a nosaltres en les jornades de portes obertes, eren 160 €/mes d'escolarització + 145€/mes de menjador (dinar + berenar). El Batxillerat no está concertat, així que puja una mica més.

El menjador més o menys val el mateix a totes les escoles, tan si són públiques com privades, está al voltant dels 150 euros. El que canvia és l'escolarització. Les que jo he visitat valen el següent:

Reina Elisenda: 180€/mes (tot inclòs: material, llibres, piscina en alguns cursos...)
La Salle: 140€/150€ / mes
Vedruna: 90€/mes

Charito, què és això de l'aportació voluntària a la Fundació? No posa res en el full de les quotes. S'ha de sumar a la quota d'escolarització?
Imatge
charito

dl. feb. 16, 2015 10:15 pm

A veure ara mateix estic pagant segons rebut:

Activitat complementaria 76,30
Quota serveis 28,30
Menjador 145
Natacio 39

En un altre rebut a nom de la Fundacio Jesuites educacio cobren 55€ mes, lo bo es que al ser fundacio dedueixen a la renda.

Ah i 11€ un cop al trimestre per material

En total ve a ser el que us han dit no?
martina13

dt. feb. 17, 2015 5:36 am

I les publiques les heu visitat?? K tal son?? Pau casals ja entenc k be.pero pel k veig es impossible entrarhi no?? Mira k hi vivim aprop!
I ahir ho parlava amb el meu company i ell em deia k al parc guell nhi ha una de publica tb.
Pero jo no les conec i em fa por k si no entrem al pau casals ens enviïn a una publica k faci por!!
mofli

dt. feb. 17, 2015 6:57 am

Gràcies charito, ja és el que ens van dir.

Les públiques encara no les hem visitat nosaltres, comencem la setmana vinent.

Jo sóc del parer de posar l'escola que més t'agradi de primera opció, sigui la que sigui, pública o privada. Ide segona opció una que tinguis opcions d'entrar i que també t'agradi, clar.
Imatge
charito

dt. feb. 17, 2015 7:58 am

Si es el que fa la majoria, poses en primera opcio la que t'agrada mes per provar i la segona una que quedin places lliures.

martina no t'amoinis hi ha escoles molt bones a mes de pau casals, la jujol la presidenta de l'ampa es amiga meva i esta super orgullosa de la seva escola i segur que hi ha mes. Poc a poc et vas informant.
martina13

dt. feb. 17, 2015 7:45 pm

Noies he estat investigant...i es possible que no hi hagi cap publica que tingui de 3 als 18 anys??
MariaCarme
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

dt. feb. 17, 2015 7:58 pm

Martina, jo diria que al public esta dividit entre escoles (2n cicle infantil i primaria) i instituts (secundaria i batxillerat). Als 12 anys els nanos van a l'institut.
Hi ha alguns centres que hi ha una escola i un insti de costat (ex: la Sedeta).
Es una de les diferencies amb alguns concertats, que van dels 3 als 18 anys.
martina13

dt. feb. 17, 2015 8:22 pm

Gracies mariacarme!!
mofli

dc. feb. 18, 2015 9:56 am

Hola noies,
parlant amb algunes amigues del barri, em comenten que l'oferta d'Instituts públics a Gràcia és bastant lamentable, en quan a qualitat, són força fluixets. La veritat és que jo ho desconec totalment perquè tot i que visc a Barcelona, sóc de fora. Es veu que molts pares el que fan és anar a la pública per Infantil i Primària, perquè estan realment molt bé, i a la Secundària van a l'escola concertada... És una altra opció.

Us ha arribat algun comentari al respecte?
Imatge
Sandra_82
Entrades: 2
Membre des de: dc. feb. 18, 2015 8:06 pm

dc. feb. 18, 2015 8:18 pm

Hola. Sòc nova al forum, però m'he decidit a escriure. Jo també estic buscant escola per la meva filla i és molt complicat!! Tot i que no sòc de gràcia, estic a prop, a Guinardó. I algunes escoles de les que parleu em corresponen per zona. Algú em podria dir si coneix el Baldiri i Reixach? L'estic pensant com a opció però no conec ningú que hi vagi ara. També aprofito per preguntar per l'Acis.
Pel que fa el Sek i el Reina Elisenda, si no tens un nivell econòmic elevat és millor no portar els nens, ja que conec experiències properes en què els nens han patit rebuig o han estat exclosos per aquest motiu. No sé si la meva opinió us serveix de gaire, però aquí la deixo. A veure si algú em pot ajudar amb els meus dubtes. Gràcies!!
charito

dc. feb. 18, 2015 8:56 pm

Perdona sandra82 em sorpren molt el teu comentari som una familia molt normal i com nosaltres les families dels companys del meu fill tots som del barri i no entenc com pots dir que s'exclouen nens. Jo conec families de mares separades i soles, de pares a l'atur q marxen a treballen fora, nens d'acollida i mai mai s'ha exclos a ningu. I que posis en el mateix sac sek i reina elisenda q no.tenen res q veure...

Et deus confondre amb alguna escola de sarria o similar perque sino no ho entenc.
mofli

dc. feb. 18, 2015 9:09 pm

A mi també m'ha estranyat el teu comentari Sandra_82, jo vaig anar a visitar el Reina Elisenda i no em va semblar el tipus d'escola que exclogués nens. Inclús ens van dir que si un mes no podíem assumir la quota per la raó que fos, tenien un fons de solidaritat...

Del Baldiri Reixach tothom me n'ha parlat bé, conec un parell de mares que hi porten els nens. És una de les que anirem a veure, ja us explicaré.
Imatge
MariaCarme

dc. feb. 18, 2015 9:56 pm

Martina, respecte el tema preus la millor forma de comparar es sumar el total anual, ja que hi ha carrecs mensuals, trimestrals, semestrals... Et passo nota de les que conec, incloent escolaritzacio, material, menjador, pscona si n'hi ha... No hi compto permanencia. Tarifes anuals infantil:
- Kostka 3.088 eur
- La Salle Gracia 3.458 eur
- Teresianes 2.372 eur
- Fructuos Gelabert (public) 1.280 eur
MariaCarme

dc. feb. 18, 2015 10:01 pm

Noies, en el post anterior volia dir 'piscina'.

El preu de la publica inclou excursions i colonies. Els de les concertades no esta detallat aquest concepte al full de quotes.
martina13

dj. feb. 19, 2015 5:31 am

Aiii no se magobio perque jo nose si podre assumir els preus de la concertada!! I si les publiques son horroroses?? Uffffff
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

dj. feb. 19, 2015 6:30 am

martina13 ha escrit:Aiii no se magobio perque jo nose si podre assumir els preus de la concertada!! I si les publiques son horroroses?? Uffffff

Hi ha bones escoles publiques!! Pau Casals per exemple esta molt be. Quin altra tens aprop?? Jo conec algunes de primera ma i et puc donar la opinio. Pero jo que vaig a moltes escoles de Bcn, et puc dir que hi ha grans ptofessionals!!

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::