Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Mida
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

dt. abr. 19, 2016 11:25 am

Sí, està clar que s'ha de fer alguna cosa i no només durant 2 mesos, cal fer força.
(Això em recorda l'institut Vallcarca, que fa anys que està aprovat i no sé a què esperen per a construir-lo.)

Gràcies Victòria.
Mida

dt. abr. 19, 2016 11:30 am

victòria ha escrit:Gràcia Nord:

Per cert, ampliació de ràtio a 26 quasi assegurada.

Sí??? de debò??? a totes les públiques? ai que em faig il.lusions!
victòria
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

dt. abr. 19, 2016 12:17 pm

Mida, precisament a Gràcia Nord no acostuma a haver-hi augment de ràtio. És a Sud on fa anys que l'apliquen i suposo (suposo) que aquest any també. Al Nord acostuma a haver-hi més oferta que demanda i crec que fins ara no s'ha fet cap any. Ho sento... :(
Llompi
:: tortuga
Entrades: 314
Membre des de: dv. des. 21, 2012 7:13 pm

dt. abr. 19, 2016 12:22 pm

Llavors, no és segur que hi hagi ampliació de ratio a Gràcia Sud??? :(
victòria

dt. abr. 19, 2016 12:42 pm

Les ampliacions de ràtio i bolets no es saben segur fins el 17 de maig, quan es publiquin les places escolars definitives. Ja m'agradaria, però no tinc informació de primera mà. L'únic que sé, per experiència d'altres anys, és com ha funcionat fins ara... I d'aquí en trec les conclusions:

- Els darrers anys hi ha una demanda creixent d'escola pública, que fa que, en general, en primera opció, les públiques quedin bastant plenes i les concertades bastant buides.
- L'any passat, per primer cop, inclús amb les segones/terceres/quartes opcions, la gent va seguir apostant per la pública. Això va agreujar el problema: públiques plenes i concertades a mitges.
- Gràcia Nord té una oferta de places (pública + concertada) superior a la demanda. No recordo cap any que s'hagi ampliat ràtio. Si s'amplia acostuma a ser a tota la zona, no a una escola en concret. És cert que algunes escoles de Nord comencen a tenir bona fama i, per tant, més demanda. Si aquest any hi ha un boom de pública sí que pot ser que ampliin ràtios.
- Gràcia Sud té un dèficit fort de places, especialment de públiques. Fa 6-7 anys que obren bolets, amplien ràtios sistemàticament a tot el Sud... O sigui que és previsible que aquest any es repeteixi escenari també es faci algun bolet (ja anunciat de forma no oficial al Turó del Cargol) i que s'augmentin ràtios a 26 a tots els grups escolars.

Però repeteixo que tot això és la meva opinió, que comparteixo generosament amb vosaltres... ;)

D'altra banda, jo insisteixo: falten places públiques. La lluita va per aquí. No val de res demanar bolets i ampliacions (tot i que entenc que cada família el que vol és entrar a la seva primera opció). Així només es satura el sistema i es perd qualitat. I l'any seguent unes altres famílies estaran igual. El que cal demanar són més escoles! I més si tenim en compte que les noves escoles són sempre innovadores, que sembla que és el que demana la gent. O, com deia una companya, passar alguna concertada que no funcioni a la xarxa pública, amb canvi d'equip docent i de projecte, per fer-lo més atractiu. Fa anys que es diu que l'escola Sant Josep és una bona candidata... En algun moment haurem de revertir l'oferta de pública/concertada a la ciutat, no?
Llompi

dt. abr. 19, 2016 12:59 pm

Ok, merci. Haurem d'esperar fins el 17 de maig. Creuem els dits perquè facin bolets o amplïin ratios.
Mida

dt. abr. 19, 2016 1:08 pm

Aaaaah vaja....en fi....tocarà esperar.
Danae79
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 20, 2013 2:17 pm

dt. abr. 19, 2016 1:40 pm

Victòria, estic totalment d'acord amb tu, però pinta que tornarà a passar el de tots els anys... Crec que es podría fer molt amb més implicació, ni que fos a dins mateix de les escoles. Durant les jornades de portes obertes, em va semblar que Jovellanos, per exemple, tenia moltes possibilitats si hi entrava gent amb ganes, i les instal·lacions són sens dubte les millors de les que vaig veure. De la Sedeta, en canvi, vaig sortir molt decebuda, no sabria per on començar. Les altres escoles que comentes em quedaven massa lluny, i nosaltres teníem com a requisit que el nostre fill pogués venir a dinar a casa, així que no les vaig anar a conèixer. Però crec que totes tenen en comú que s'han fet atractives pels pares gràcies a un cert tarannà, un apropament a la metodologia activa i una entrada de motivació; per a això no calen gaires recursos materials.

Dit això, jo sí entenc la demanda d'Univers. Potser sí que és exagerat i que molts s'han deixat enlluernar, però pensa que a molta gent interessada en aquest tipus d'escola només li entrava aquesta, ni Rius i Taulet, ni Fructuós Gelabert. I a Patronat només hi ha una línia i també està molt demandada. Està clar que les escoles s'han quedat endarrerides respecte del que volen els pares. Però inclús si no fos així, si no hi hagués la qüestió del projecte pedagògic i la gent s'hagués repartit una mica més equitativament, seguirien faltant el mateix número de places. Això no s'arregla ni aquest any ni el que ve.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

dt. abr. 19, 2016 5:49 pm

Hola nomes aclarir que el cor de maria ja no existeix com a escola, la titularitat es de jesuites gracia kostka que per aixo ofereix ara 100 places
victòria

dt. abr. 19, 2016 7:57 pm

Gràcia Nord:

- Montseny: 27 sol.licituds (25 places) -2
- Josep M. de Sagarra: 35 sol.licituds (25 places) -10
- Pare Poveda: 30 sol.licituds (50 places) +20
- La Farigola: 27 sol.licituds (25 places) -2
- Baldiri Reixac: 24 sol.licituds (25 places) +1
- Turó del Cargol: 28 sol.licituds (25/50 places) -3/+22
- Rius i Taulet: 27 sol.licituds (50 places) +23

- Jesuïtes Kostka: 89 sol.licituds (100 places) +11
- Gravi: ???
- Mare de Déu del Coll: ???
- Reina Elisenda: ???
- Sadako: ???

Gràcia Sud:

- Reina Violant: 24 sol.licituds (25 places) +1
- L'Univers: 127 sol.licituds (50 places) -77
- Patronat Domènech: 44 sol.licituds (25 places) -19
- Josep M. Jujol: 49 sol.licituds (50 places)
- La Sedeta: 12 sol.licituds (25 places) +13
- Sagrada Família: 56 sol.licituds (50 places) -6
- Pau Casals: 54 sol.licituds (50 places) -4
- Jovellanos: ??? (50 places)
- Poeta Foix: ??? (50 places)
- Fructuós Gelabert: 63 sol.licituds (50 places) -13

- Claret: 90 sol.licituds (100 places) +10
- La Salle: ???
- Patufet: ???
- Sant Josep: ???
- Sant Josep-Teresianes: ???
- Vedruna: ???
- Lourdes: ???
- Nausicaa: ???

* Actualitzo amb dades que m'han arribat des de la Coordinadora d'Ampas de Gràcia. Subratllades les escoles que previsiblement tenen places lliures després de primera opció. Aquest any des de les administracions deien que no caldria bolet, i que si calia, seria a Turó del Cargol. Suposo que a les concertades ha quedat plaça a tot arreu. A algunes públiques també. Sembla que l'ampliació de ràtio a 26 està quasi assegurada a Gràcia Sud.
victòria l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 20, 2016 10:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Mida

dt. abr. 19, 2016 8:24 pm

Victòria mil Gràcies per l'actualització de les places!!!!!

Edito: no sé com ho haurien de fer però podrien posar una llista amb els números dels nens que han posat de 2a opció una mateixa escola. Així sabent les places vacants i els números podríem avançar. No sé pq triguen tants dies...s'hauria de poder resoldre tot en un mateix dia : primeres opcions, segones, terceres....
Llompi

dc. abr. 20, 2016 8:39 am

Bon dia,

Per actualizar dades, ahir vaig trucar el Claret i m'han dit que queden 10 places lliures per la segona opció. És a dir, han omplert 90 de les 100 places que ofertaven.
Mida

dj. abr. 21, 2016 4:35 pm

(Edito:no puc eliminar aquesta entrada , s'havia repetit el missatge que hi ha a continuació)
Mida l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 21, 2016 4:58 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Mida

dj. abr. 21, 2016 4:43 pm

Gràcies llompi.

No hi ha novetats oi? A veure si podem saber les altres escoles que falten...per veure quants han quedat fora i si es poden ubicar a les places lliures (que de moment no és el cas en les públiques).

Això d'haver d'esperar un mes és massa.
Ngalban
Entrades: 3
Membre des de: dc. abr. 27, 2016 1:54 pm

dj. abr. 28, 2016 1:01 pm

Bona tarda a tots i totes!

Des de la Plataforma Volem Escola Activa, creada recentment per lluitar contra la greu situació de la falta de places a les escoles públiques de Gràcia, fan una crida per reunir-nos en assamblea demà divendres a les 18h al Parc de la Ciutadella (al costat de la ludoteca). Lluitem per una escola pública de qualitat al barri! La situació és insostenible!

Hola famílies!

Estem rebent molts correus i hi ha moltes famílies interessades i amb ganes d'arremangar-se i fer coses per poder portar els seus fills a escoles no directives. Entenem que es un dret de les famílies poder escollir el tipus d'escola que vol pels seus fills, però com falten centres d'aquest tarannà ens toca fer pressió a l'administració.

Em convocat una assemblea per posar en comú els punts més urgents d'aquesta lluita i per mirar d'organitzar-nos de la manera més òptima. Demà mirarem d'enviar l'ordre del dia.

Es important que hi siguem totes i fer-nos veure, quantes més famílies vegin més fàcilment aconseguirem el nostre objectiu, portar als nostres fills i filles a una escola que ens agradi.

Us adjuntem la convocatòria, feu-ne difusió i no deixeu de venir, això es cosa de tots i la lluita es pels nostres fills i filles. Ah, qui pugui/vulgui i tingui opció, que avisi la premsa.

Ens veiem aquest divendres 29 a les 18h al Parc de la Ciutadella (al costat de la ludoteca).

Gràcies a totes i fins divendres!
Famílies Sense Places[/color]
Mida

dj. abr. 28, 2016 3:16 pm

Acabo d'enviar un correu a "famílies sense places" i "volem escola activa".

No podem anar a l'assemblea però almenys poder estar informats del que es fa.
victòria

dj. abr. 28, 2016 3:50 pm

M'han dit que al Turó del Cargol ja els han comunicat definitivament que l'any vinent hi haurà un bolet a P3.
Califòrnia
Entrades: 27
Membre des de: dt. juny 04, 2013 1:33 pm

dj. abr. 28, 2016 7:29 pm

A la pàgina web de Fructuós Gelabert diuen que hi haurà bolet a aquesta escola a P3. Concretament diu:

A Barcelona pel curs 2016-2017 s’incrementen 12 línies de P3. Només a l’Eixample dret són 3 escoles que començaran el curs amb tres classes de P3, una d’elles el Fructuós.
victòria

dj. abr. 28, 2016 9:18 pm

Doncs ja ho tenim, un any més... segueixen els bolets a Gràcia!!!

Que facin una escola nova, coi! O que passin a pública alguna de la xarxa concertada! Però es absolutament indignant seguir així... :(
Mida

dj. abr. 28, 2016 9:33 pm

Califòrnia saps quines són les escoles que posen una línia més?

Victòria llavors confirmat a Gràcia nord el bolet del turó del cargol...a mi m'aniria bé que amplíessin ràtio tot i que ja sé que no és la solució. Com bé dius, que facin més escoles!!!!! No sé a Què esperen.

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: