Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
mofli
:: papallona
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

dl. feb. 23, 2015 9:54 pm

Hola mamis,
aquesta tarda he visitat la Pau Casals. En general l'he trobat molt correcta. El projecte pedagògic sembla xulo, i fan moltes activitats interessants i sortides. Treballen bastant per projectes i fomenten el treball cooperatiu i l'autonomia. També donen importància a l'educació emocional.

Pel que fa a les instal·lacions, estan força bé, una mica grises per al meu gust, però les aules són espaioses i els patis també, encara que el soroll ambiental de cotxes hi és, però com a moltes imagino.

Tenen una AMPA molt potent, que organitza les extraescolars (piscina, patinatge, plàstica, música, robòtica, anglès..) i també el menjador (amb cuina pròpia) i les activitats de migdia, que són moltes i variades.

Pel meu gust fluixegen amb els idiomes, no comencen a fer anglès fins a Primària, i no fan cap assignatura en anglès, només una obra de teatre en anglès a 6è de Primària. En canvi fomenten molt la lectura, i fan moltes activitats al voltant d'aquest tema i de la biblioteca, que és força gran i maca. També fan molta música.

Temes més tècnics: fan migdiada a P3, respecten bastant el periode d'adaptació, hi ha dues línies i de moment 15 germans que entren directes, per tant queden 35 places, aquí cal comptar les famílies monoparentals, nombroses, al·lèrgies, etc. A Infantil no utilitzen llibres, i a Primària tenen sistema de socialització. Tenen servei d'acollida matí i tarda. Fan colònies a partir de P4. Tenen una persona de reforç a P3.

Pel que fa al nivell, han comentat que les notes de les proves al finalitzar de Primària són força altes.

MariaCarme, a mi no m'entra el Fructuós Gelabert...

Retalls, dijous vaig a Univers, a veure què tal. I martina13, a la del parc güell (Baldiri i Reixac) hi vaig la setmana vinent, ja us contaré.

Seguim ;)
Imatge
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

dt. feb. 24, 2015 5:28 am

Retalls univers es la que esta a carrer bailen no??
No es la primera que sento k diu k pau casals te un nivell baix...
Claret te fins a batxillerat?
Ningu ha estat a la baldiri reixach???
martina13

dt. feb. 24, 2015 5:33 am

Per cert jo estic super a favor dels uniformes.soc profe d'adolescents i crec k es un punt d'igualtat de no mostrar marques de roba o evitarse els escots brutals k fa k hagis denviar la nena a casa per tornarse a vestir jeje
Tambe dic k la desigualtat aleshores es veu en les sabates o alguna altre cosa pero per temes de conducta sembla k no i ens estalviariem molts maldecaps amb els uniformes!
El problema esk ens recorden a un passat en blanc i negre i de cara al sol con la camisa nueva...
Nose que en penseu? Al kostka x exemple porten uniformes?
retalls
:: granota
Contacta:
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm

dt. feb. 24, 2015 6:32 am

mofli ha escrit:Hola mamis,
aquesta tarda he visitat la Pau Casals. En general l'he trobat molt correcta. El projecte pedagògic sembla xulo, i fan moltes activitats interessants i sortides. Treballen bastant per projectes i fomenten el treball cooperatiu i l'autonomia. També donen importància a l'educació emocional.

Pel que fa a les instal·lacions, estan força bé, una mica grises per al meu gust, però les aules són espaioses i els patis també, encara que el soroll ambiental de cotxes hi és, però com a moltes imagino.

Tenen una AMPA molt potent, que organitza les extraescolars (piscina, patinatge, plàstica, música, robòtica, anglès..) i també el menjador (amb cuina pròpia) i les activitats de migdia, que són moltes i variades.

Pel meu gust fluixegen amb els idiomes, no comencen a fer anglès fins a Primària, i no fan cap assignatura en anglès, només una obra de teatre en anglès a 6è de Primària. En canvi fomenten molt la lectura, i fan moltes activitats al voltant d'aquest tema i de la biblioteca, que és força gran i maca. També fan molta música.

Temes més tècnics: fan migdiada a P3, respecten bastant el periode d'adaptació, hi ha dues línies i de moment 15 germans que entren directes, per tant queden 35 places, aquí cal comptar les famílies monoparentals, nombroses, al·lèrgies, etc. A Infantil no utilitzen llibres, i a Primària tenen sistema de socialització. Tenen servei d'acollida matí i tarda. Fan colònies a partir de P4. Tenen una persona de reforç a P3.

Pel que fa al nivell, han comentat que les notes de les proves al finalitzar de Primària són força altes.

MariaCarme, a mi no m'entra el Fructuós Gelabert...

Retalls, dijous vaig a Univers, a veure què tal. I martina13, a la del parc güell (Baldiri i Reixac) hi vaig la setmana vinent, ja us contaré.

Seguim ;)

Jo també vaig anar ahir a Pau Casals. Crec igual que tu...
Al Caret vam anar dissabte. Nosaltres tems religió i que cada dia comencin amb una pregaria ens va tirar enrera. I ja no la valorem.
Ja ens expliques que tal dijous a Univers.
A nosaltres Gelabert tampoc ens toca.
Gràcies!
retalls
Contacta:

dt. feb. 24, 2015 6:33 am

martina13 ha escrit:Retalls univers es la que esta a carrer bailen no??
No es la primera que sento k diu k pau casals te un nivell baix...
Claret te fins a batxillerat?
Ningu ha estat a la baldiri reixach???

Ari, si és la del carret Bailen. Crec que tenen una educació més moderna. A veure que n'opinen. Jo espero poder anar el dia 3 o 4.
MariaCarme
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

dt. feb. 24, 2015 6:40 am

Martina,
Si, Claret te fins a batxillerat. ESO es concertat i batxillerat privat.
martina13

dt. feb. 24, 2015 6:50 am

I univers te fins a batxillerat retalls??
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

dt. feb. 24, 2015 6:51 am

Martina estaria d'acord amb uniformes si fossin els mateixos per nois i noies odio q facin portar faldilla a les nenes.

Al kostka porten bata sobre la roba normal per la classe i xandall d'uniforme per psicomotricitat i sortides.

ostres al claret fan resar cada dia???
retalls
Contacta:

dt. feb. 24, 2015 7:01 am

martina13 ha escrit:I univers te fins a batxillerat retalls??

Crec que no. Tot just estaven en barracons i ara al proper curs van a l'edifici del carrer bailen.
Però ja et diré millor quan vagi a la jornada.
retalls
Contacta:

dt. feb. 24, 2015 7:03 am

charito ha escrit:Martina estaria d'acord amb uniformes si fossin els mateixos per nois i noies odio q facin portar faldilla a les nenes.

Al kostka porten bata sobre la roba normal per la classe i xandall d'uniforme per psicomotricitat i sortides.

ostres al claret fan resar cada dia???

Al entrat cada dia toca pregaria. Ens van posar un exemple: Jesus ens estima a tots per igual. I tenen contes on s'explica la vida de jesus... Nosaltres preferim uns altres valors. Però és molt personal
martina13

dt. feb. 24, 2015 9:19 am

Si retalls ja informaras jeje
Si lo dels uniformes i les faldilles tens rao charito.hauria de ser opcional vull dir k les nenes poguessin escollir pantalo o faldilla
charito

dt. feb. 24, 2015 9:31 am

A mes a les 5 que passo per sarria veig les nenes amb les falfilletes escurçades en plan lolita que no se que es pitjor jejeje :-)

Doncs pensava q ja no es feia aixo de les plegaries! Jo ho feia a les monges el.primer any pero de seguida ho van treure.
MariaCarme

dt. feb. 24, 2015 9:50 am

Martina, l'Univers es publica. Gairebe totes les publiques son nomes infantil i primaria. ESO i batxillerat ho fan a l'institut.

A Teresianes ho vaig preguntar i si les nenes ho prefereixen poden posar-se pantalo (pero no es habitual, pel que vaig veure). Per cert, l'uniforme inclou la jaqueta, que es tipus parca/anorac.

Respecte les pregaries al Claret (i a Teresianes igual) per mi la pregunta clau es, entre els alumnes de 4t d'ESO que van a l'escola des de P3, quants d'ells estan batejats, han fer la comunio o inclus si s'han confirmat. Jo ho vaig preguntar a dos nois i cap dels dos havia fet la comunio ni havien rebut pressions per fer-la. Es definien com a laics. I comentaven que era el cas de molts altres de la seva classe. De fet, si els alumnes es volen preparar per la comunio ho fan en horari no lectiu. Deien que l'estoneta devla reflexio/pregaria cada nen reflexiona sobre el tema proposat (la pau, portar-se be, compartir, desigualtats socials...).

A mi em tema religio tampoc no em fa cap gracia... Pero en el meu cas no es un fre per triar escola, a la vista del baixissim nivell d'adoctrinament dels alumnes mes grans. Al final els nens fan el que veuen a casa!
charito

dt. feb. 24, 2015 10:13 am

Mariacarme a mi el tema religio ja he dit que no m'importa com dius tu al final cadascu decideix el que creu i el que no, pero m'ha xocat el tema plegaria potser ho tinc a la memoria com una cosa rancia i antiga tal com ho havia viscut jo i avui dia s'ha modernitzat :-)
mofli
Entrades: 114
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 1:58 pm

dt. feb. 24, 2015 11:33 am

Jo també era molt reticent al tema de la religió, però al final mentre no obliguin ni adoctrinin, si el projecte pedagògic m'agrada, he decidit no donar-hi tanta importància. Aaaaai quines ganes que acabi tot el procés... per tenir la ment descansada :-:)
Imatge
martina13

dt. feb. 24, 2015 12:23 pm

Jo soc zero practicant pero crec que tenir coneixements de religio ( totes ehh) es part de la cultura general.jo no tinc formacio religiosa i a vegades ho trobo a faltar no per fe ni res sino per cultura
Respecte al tema publica...a mi a la primaria no em fa por pero que en sabeu dels instituts d'ESO i batxillerat de la zona?? Esk hi ha barris k jo ni de conya els porto a la publica pero penso que si la meva filla va a un cole de primaria public i aquest te un insti on van tots els alumnes despres...que faig si aquest insti no magrada?? Que faig si ma filla hi vol anar perque es on van tots els seus amics??
Clar jo com a profe ho veig el canvi fe 6è a 1er ESO es mooolt complicat si a sobre la separo dels seus amics i la canvio a un institut diferent...com ho veieu??
Nose si mhe explicat massa be jeje
GFV
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

dt. feb. 24, 2015 12:37 pm

MariaCarme ha escrit:Martina, l'Univers es publica. Gairebe totes les publiques son nomes infantil i primaria. ESO i batxillerat ho fan a l'institut.

A Teresianes ho vaig preguntar i si les nenes ho prefereixen poden posar-se pantalo (pero no es habitual, pel que vaig veure). Per cert, l'uniforme inclou la jaqueta, que es tipus parca/anorac.

Respecte les pregaries al Claret (i a Teresianes igual) per mi la pregunta clau es, entre els alumnes de 4t d'ESO que van a l'escola des de P3, quants d'ells estan batejats, han fer la comunio o inclus si s'han confirmat. Jo ho vaig preguntar a dos nois i cap dels dos havia fet la comunio ni havien rebut pressions per fer-la. Es definien com a laics. I comentaven que era el cas de molts altres de la seva classe. De fet, si els alumnes es volen preparar per la comunio ho fan en horari no lectiu. Deien que l'estoneta devla reflexio/pregaria cada nen reflexiona sobre el tema proposat (la pau, portar-se be, compartir, desigualtats socials...).

A mi em tema religio tampoc no em fa cap gracia... Pero en el meu cas no es un fre per triar escola, a la vista del baixissim nivell d'adoctrinament dels alumnes mes grans. Al final els nens fan el que veuen a casa!

Hola!

A nosaltres el tema religiós també ens tira una mica enrera, si bé la meva dona va anar a un cole catòlic, i jo un laic.

Del tema del projecte, tens tota la raó, a la presentació del Claret li vàren dedicar uns "dos minuts", i ja tiro llarg. Després a la visita, si no preguntaves coses, tampoc explicaven molt. Saben que el Claret et fa caure de cul perque és enorme, però no tot és el enbolcall, sino també el contingut...i si bé hi havien coses que molt bé, d´altres punxaven. Per exemple, a la estudiant que ens acompanyava li vàrem preguntar el tema anglés, i la seva resposta va ser una mica dubtosa, i que anava a fer clase igualment a un centre privat... En això crec que el Palcam i les Teresianes li guanyen al Claret. A més, només es feian angles a plàstica i música....i als altres dos es fan asignatures en angles.
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

dt. feb. 24, 2015 2:19 pm

Martina, jo lo dels uniformes ho trobo horrorós, perquè treu part de la personalitat d'una persona, i jo vull q els meus fills pensin i perquè pensin cal reflexió i per la reflexió cal trobar-se en la situació problemàtica.
No ho sé, són ideals i preferències. Jo recordo discutir molt amb la meva mare perquè volia pantalons acampanats Lois i Levis i blablabla... però això m'ha educat. Ara no visc per la roba, vesteixo de marques típiques i el màxim de barates.
Crec que un adolescent és rebel de per sí, és el que li toca, li posis uniforme o una carxofa al cap. Crec que la naturalitat davant de tot sempre és el millor sistema, i sobretot, parlar les coses.

Recordo molt concretament una anècdota de discussió amb me mare, potser jo tenia uns 13 anys, i li deia que volia roba de marca perquè les altres ho portaven i la meva mare em va dir: jo t'ho podria comprar, però els diners s'han de gastar amb cap perquè un dia s'acaben. Hi ha gent que tria anar vestida de marca, nosaltres hem triat gastar-nos els diners amb la teva educació i en la teva cultura i per això cada estiu anem un mes de viatge a un país llunyà on segur que la majoria de companys de classe no hi van. No has de valorar només les coses per aparença, la vida és molt àmplia.

No cal que et digui que ara mateix n'estic orgullosíssima del que he rebut dels meus pares... :ok:
MariaCarme

dt. feb. 24, 2015 8:13 pm

Una anecdota molt maca Vespres Verds.

Martina, si despres de fer 6e a la publica no t'agrada cap institut, pots portar el teu fill a fer secundaria a un centre concertat. Hi ha centres que amplien linies a ESO i per tant entec que hi ha oportunitats raonables d'entrar (ex: la Salle Gracia). Crec que es una bona opcio, perque a ESO i Batxillerat es juguen la preparacio i acces a la universitat (si el nano vol fer una carrera). En aquest cas el nivell academic si que es important. Jo diria que les concertades son molt mes controladores que els instituts (impossible fer campana, els mestres hi estan mes a sobre...). Pero vaja, tu ets del ram. Ho deus saber millor que jo!
charito

dt. feb. 24, 2015 9:11 pm

De fet es el que van fer els meus pares... arrel tambe del que preguntaves Martina. Jo vaig anar al cole public de barri de tota la vida (Tres Fonts de fet!) i tooooots els meus amics van anar al St. Josep de Calassanç a fer BUP. Per raons que no venen a cuento els meus pares i jo estava d'acord volien que tingues una formació profesional i no els convencia l'Escola Industrial que era la publica. Aixi que van buscar un institut concertat que va ser el Institut Tecnic Lestonnac per fer FP i la formació va ser molt bona, com a persona i com a professional. Ara, si que es cert que em vaig empenedir bastant de perdre'm tot el que vivien els meus amics (a mes tot erem noies :-:) !!!) i a aquella edat va ser dur pero estic segura que si hagues anat amb els meus amics hagues perdut uns coneixements molt valuosos que m'han fet ser el que soc.

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::