Escoles Sant Cugat 2016-2017

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Nime
:: zebra
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm

Re: Escoles Sant Cugat 2016-2017

ds. març 12, 2016 11:17 pm

Us deixo enllaç a la presentació que han fet per a la nova escola; no puc opinar personalment perquè els meus ja estan escolaritzats; molta sort!

http://escolanovasantcugat.blogspot.com ... o.html?m=1
Imatge
Laeral
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dv. març 06, 2015 10:13 am

dl. març 14, 2016 7:40 am

La presentació de l'escola nova com a projecte educatiu ens va semblar molt interessant. Anglès a P3, francès a 3r, treball amb intel·ligències múltiples, espais d'aprenentatge, etz. El que ens va desinflar una mica és el fet que estar en mòduls prefabricats s'allargarà a un mínim de tres anys i també que el preu dels serveis de monitoratge depengui de la demanda, és evident que amb dos cursos de p3 la demanada és petita, haurien de tenir això previst i la demanda no hauria de ser una limitació per tenir serveis amb preus similars altres escoles. Veig limitat el servei de migdia que no podran anar al pati a jugar, només podran fer migdiada o descans. També vaig trobar a faltar alguna maqueta visual de com quedarà el projecte, avui en dia hi ha mètodes per fer-ho, el tancat al pati si tindran ombra. La veritat una mica mal de cap :-(
misgemelos
Entrades: 4
Membre des de: dl. març 14, 2016 3:49 pm

dl. març 14, 2016 4:46 pm

Jo també dubto molt, vivim a coll fava i no sé quin ordre de prioritat posar i si omplir totes les opcions o posar nomes tres o quatre. No entenc com van les adjudicacions i son dos nens. Algú que tingui experiencia ?
misgemelos

dl. març 14, 2016 4:47 pm

El que tinc clar es que vull que aprenguin frances de seguida i que sigui en una escola pública.
laneta
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

dt. març 15, 2016 2:57 pm

Hola Laeral,a mi no em preocuparia tant el tema dels mòduls com el que comentes del servei de monitoratge i el tema del migdia, que sí que em sembla bàsic...

Nosaltres ens plantegem si posar-la en segona o tercera opció, però la veritat és que amb el que comentes i que no ens cau gens aprop...

misgemelos si són dos segur que te'ls posen els dos junts, no crec que te'ls puguin separar i si no sempre pots reclamar, no?

Tothom parla molt bé de la Gerbert però desconec totalment el tema del francès!
Nime
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm

dt. març 15, 2016 3:15 pm

Pel que tinc entès, als bessons se'ls assigna número correlatiu, amb la qual cosa es moooolt complicat que si un entra en una opció, l'altre no. I en cas que passés, suposo que sempre pots reclamar.

Ostres, em sembla molt fort això de les permanències i el monitoratge de l'escola nova... No és pública? Doncs hauria de tenir les mateixes opcions que la resta, no?
Imatge
misgemelos

dt. març 15, 2016 4:44 pm

A quines escoles públiques comencen el frances a tercer?
A l'escola nova sí que ho faràn al menys aixó van dir.
Laeral

dc. març 16, 2016 9:15 am

Hola Laneta, nosaltres ja ho tenim molt coll avall, hem vist poques escoles, ens vam limitar a escoles que tinguem els 30 punts i les més pròximes a casa, tret de Ciutat d'Alba que vam voler anar per poder comparar i no quedar-nos només amb Thau i l'Olivera. Totes tenen punts que ens agraden i d'altres que no, però l'escola nova sincerament només li trobo la pega de la falta d'instal·lacions a diferència de les altres escoles, jo esperava que fos un any i no tres la situació provisional. El tema del migdia m'amoïna per què si fa bon temps trobo que l'estona que estan desperts no gaudir del pati és una pena, però imagino que a P4 o P5 és possible que ja hi pugui haver més serveis per al pati durant el temps de migdia.
L'escola ens quedarà entre casa i la feina, així que és un punt molt a favor i la zona on es construirà la nova escola, almenys a mi m'encanta que és al costat del circuit de cros, així que posarem l'escola nova en primera opció, al final donant voltes i buscant informació el projecte educatiu sembla molt prometedor i esperem que així sigui. La directora personalment em va agradar.
Creuem els dits i esperem que no hi hagi sorteig a l'escola nova ;-P
laneta

dc. març 16, 2016 1:45 pm

Hola Lareal té molt sentit el que dius, i estic 100% segura que no hi haurà sorteig a l'escola nova, la gent és molt reàcia...

Nosaltres en 1a opció posarem el Joan Maragall que el tenim a tocar, i en segona probablement Els Pins tot i que en totes dues altres anys s'ha anat per sorteig, però pensem que vés a saber aquest any! El que encara estem pensant molt és què fer si no ens toca una d'aquestes dues!! :ufs: :-o00m

petons, maca!!
Laeral

dc. març 16, 2016 2:38 pm

Té molt bona pinta el Joan Maragall! Espero que tingueu sort!
Ferni
Entrades: 1
Membre des de: ds. març 12, 2016 6:40 am

dv. març 18, 2016 9:31 am

Bon dia! Estava mirant el fil de la conversa i aprofito per explicar-vos que hi ha una pàgina web que ens pot ajuda molt!
Es diu www.escolessantcugat.com i allà pots trobar totes les escoles de Sant Cugat, pots filtrar per diferents conceptes i comparar-les. M'ha semblat una proposta molt interessant! :ok:
laneta

dv. març 18, 2016 4:35 pm

Gràcies Ferni, així per sobre sí que està molt bé! Gràcies per compartir-la!!!
Lydija
Entrades: 6
Membre des de: dt. oct. 02, 2012 3:16 pm

dt. març 22, 2016 4:02 pm

Hola noies!
Jo tinc una nena que voldria que entrés al Collserola... així que m'apunto al patiment d'aquest any jejeje
A veure si hi ha sort!
Laeral

dc. març 30, 2016 10:03 am

Comencen les preinscripcions, molta sort famílies en la vostra primera opció!
beocriança
Entrades: 3
Membre des de: dl. feb. 29, 2016 8:42 am

dc. març 30, 2016 10:58 pm

Hola, sabeu si la oferta de places de cada centre es pot veure per internet i on? Nosaltres encara dubtem qual posar a primer lloc, estem entre Turo de Can Matas, Escola Catalunya i Ciutat de lAlba. Tenint en compte que Turo Can Matas te molta demanda, pot ser sigui millor posar a primer lloc una de les altres dues, per no jugar-se a quedar sense lloc a cap de les tres, no? Si tinguessiu que escollir entre aquestes qual seria la favorita? Que un va agradar o no? Algun consell? Estic una mica perduda en el tema. :miko:
Lydija
Entrades: 6
Membre des de: dt. oct. 02, 2012 3:16 pm

dj. març 31, 2016 10:03 am

Hola beocriança
El nombre de places a totes les públiques és de 50 perquè són dues línies (excepte La Floresta, que és 1) però moltes concertades en tenen tres. Ho pots consultar a la web de l'ajuntament:
http://www.santcugat.cat/web/oferta-de- ... secundaria
Pel que fa a les escoles que comentes, és veritat que el Turó està molt sol·licitat, tot i que no saps mai com anirà. A mi del Catalunya i del Turó me n'han parlat molt bé (en el sentit que tenen un projecte educatiu més actiu i participatiu per als nens), la cosa és que com el Catalunya queda més allunyat el demanen menys. Del ciutat d'Alba si que no en sé res.
Que tinguis sort!! ;)
laneta

dj. març 31, 2016 12:15 pm

Hola a totes!

beocriança jo tinc una amiga que porta els seus al ciutat d'alba i està encantada. Si que és cert que el turó té molta demanda però a algú li haurà de tocar, no?

Sobre el tema de les places reals, jo avui estic trucant als tres que volem posar per saber quants germans hi ha i per tant quantes places reals hi ha. Tenim molt clar que posarem el Joan Maragall en primera però dubtem amb la segona i tercera, perquè com tu també ens fa por quedar-nos sense... Nosaltres és que a més som molt pro-pública i pànic em fa haver d'acabar en una concertada.. :ufs:

Sobre la preinscripció un dubte, el codi del centre el posen ells, oi?

Prtons, maques!
virgule
Entrades: 26
Membre des de: ds. feb. 21, 2015 3:02 pm

dj. març 31, 2016 1:21 pm

Hola a todas
Yo ya pase por el infierno de las preinscripciones el año pasado y ahora me vuelve a tocar.
El año pasado sabíamos que nos mudaríamos a Sant Cugat durante el curso escolar pero al no estar empadronados aun no teníamos los 30 puntos, así que solo teníamos los 20 por trabajo con los que fue imposible entran en cualquier escuela pública de la que nos interesaba: al final no que me quedo más remedio que apuntar a mi hija en la Escola Ramón Fuster (concertado del mismo grupo que el Avenc) en bellaterra porque estábamos momentáneamente alquilados allí.
El año que viene hace P4 y la quería cambiar a un cole cerda de casa (ahora vivimos en Coll Fava) porque la logística en bellaterra es muy complicada pero he visto que no ofertan ninguna plaza en P4 en ningún cole de nuestra zona. Tan solo en Ferran-Clua, la Floresa y concertados religiosos los cuales descarto de entrad pues no somos católicos (ni practicamos ninguna otra religión)
Me parece ofensivo que se traten las plazas en concertados del mismo modo que las públicas a nivel de asignación de plaza, especialmente si son concertados con una ideología religiosa. En la oficina de escolarización me dicen que te garantizan una plaza en el municipio pero no que tenga que ser publica o laica con lo que si hay plaza en las concertadas religiosas y no en las públicas te mandan allí…
Con lo cual me veo condenada a estar desplazándome a Bellaterra toda la escolarización como sigan así las cosas.

Tras mi experiencia el año pasado, yo personalmente recomendaría apostar por la proximidad. Al final después de preguntar mucho y visitar casi todos los coles, mi conclusión, por su puesto personal, eslas diferencias de proyecto entre los coles públicos en en funcionamiento diario son menos tangibles de cómo parece en un principio cuando lo presentan (tengo compañeros con hijos en muchos de los coles y al final todos hacen cosas muy parecidas, con diferentes matices, ninguna es una escuela 100% por porjectos ni ninguna es 100% una escuela digamos de método tradicional). Al final gran parte del éxito de la integración del niño en el cole depende de la profesora y los compañeros que le toquen, que a priori, no lo puedes saber cuando eliges cole. En el cole donde esta ahora nosotros estamos contentos porque nos ha tocado una buena profesora pero hay otros padres que no están contentos porque les ha tocado otra, aunque el proyecto de la escuela es común, o simplemente porque han creado relaciones poco sanas con algún niño de la clase.
Tampoco está probado que un enfoque educativo u otro (más libre, por proyectos o más tradicional) sea de modo general mejor que otro, depende mucho del carácter del niño. El problema es que cuando te toca elegir aún tienen 2 añitos y pico y es imposible saber que método se adaptará mejor a él o a ella, por lo que creo que lo que falta es cierta flexibilidad en el sistema para poder cambiar si no le va bien. Parece que con 2,5 años tienes que decidir ya para toda su infancia, incluido donde vas a vivir porque si no luego ya es casi imposible cambiar…
En fin chicas, perdonar el discurso pero es que encuentro esto muy frustrante. Os deseo a todas que podáis entrar en el cole que elijáis. Mucha suerte!
laneta

dj. març 31, 2016 1:58 pm

Hola virgule

Me sabe muy mal tu situacion, y es realmente muy injusto que no te puedan asegurar una plaza publica o por lo menos laica... Pero con 20 puntos no entraste en ninguna publica o te asignaron alguna que te quedaba muy lejos? Estoy segura que en algun momento se liberará alguna plaza, hay mucho movimiento, no? Espero que sea más pronto que tarde y que no tengáis que estar mucho tiempo arriba y abajo.

Ánimo y gracias por compartir tu experiencia!
laneta

dj. març 31, 2016 2:40 pm

Hola,

He estat fent ronda de trucades per saber quantes places reals - quants germans hi ha per escola, espero que la info us serveixi

ciutat d'alba 19 germans
joan maragall 14 germans
pins del vallès 23 germans
Olivera 18 germans
Gerbert 20 germans
Collserola -mhan dit que no ho saben (flipo una mica) : :ufs:

Jo m'estic plantejant esperar potser al final perquè dubtem molt de què posar en segona opció... I depenent del número de solicituds que tinguin....

En fi, ho estic vivint fatal!! :-o00m

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: